Auteur Topic: Aflevering 10  (gelezen 32897 keer)

aggie

  • Gast
Aflevering 10
« Gepost op: 12-04-2002, 22:48:25 »
NEEEEEEEEE. Dit kunnen ze niet maken.... >:(







« Laatst bewerkt op: 12-04-2002, 22:48:50 door Aggie »

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Aflevering 10
« Reactie #1 Gepost op: 12-04-2002, 22:49:43 »
WHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!
NOG EEN WEEK WACHTEN!!!







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Great-Dutchman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10
« Reactie #2 Gepost op: 12-04-2002, 22:49:56 »
De vraag "Wie is de mol" stond niet in alfabetische volgorde tenzij je George vervangt met "Mol"







You can fool all people some of the time and you can fool some people all of the time, but you can't fool all people all of the time.

Offline WiEs_DiE_sChJtEiN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10
« Reactie #3 Gepost op: 12-04-2002, 22:51:09 »

De vraag "Wie is de mol" stond niet in alfabetische volgorde tenzij je George vervangt met "Mol"
watte? ???







no sig...

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10
« Reactie #4 Gepost op: 12-04-2002, 22:51:09 »
Tjeeezus, had de NCRV toch gelijk!  :o








aggie

  • Gast
Re:Aflevering 10
« Reactie #5 Gepost op: 12-04-2002, 22:51:45 »
Ik kan effe niet meer nadenken. Ben helemaal verward ??? ???








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Aflevering 10
« Reactie #6 Gepost op: 12-04-2002, 22:52:35 »
Wat een giller!!!  :D
George is de Mol, jongens... come and see next week!

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10
« Reactie #7 Gepost op: 13-04-2002, 13:39:44 »

De vraag "Wie is de mol" stond niet in alfabetische volgorde tenzij je George vervangt met "Mol"



klopt dat was de laatste vraag in de test :

vraag 40 "Wie is de Mol?" 1.Jantien 2.John 3.George, alfabetisch als je George door Mol vervangt

en john zagen we vraag 13 (=ongeluksgetal, verlies?) beantwoorden

greetz
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 10
« Reactie #8 Gepost op: 13-04-2002, 13:42:05 »
De Finale eindigt onbeslist.

Jantien, George en John blijven allemaal nog over als mogelijke Mol.

Nog nooit heb ik zo getwijfeld aan wie de Mol is. Al die weken was Ellen mijn Mol dus ik heb niet zoveel op de anderen gelet.

De hele week dacht ik dat George de Mol was. Gisteren dacht ik John, tijdens de uitzending Jantien.

Ik heb geprobeerd nog wat clues te putten uit de aflevering en het dagboek

De groen deur: John zei dat George die deur voor de geheime ingang had gezet, maar hij was het zelf. Beinvloeding van de kijkers?Angela wees de kandidaten erop dat er geld was verdwenen. De muziektip Money Money Money bevestigt nog even dat de Mol dat heeft gedaan. Een snelle conclusie zou leiden naar John, maar natuurlijk kon dat geld al eerder zijn verdwenen. Van het cafe ben ik zeker dat er geld is verdwenen en ook tijdens de opdracht met de gele bestelbus. George nam toen maar de helft aan. In het cafe strooide hij met het geld.

Een andere muziektip van 'Robin Hood' leidt nu weer tot John die schoot op de waterballonnen.

In het dagboek stond dat de Mol zich wel thuis voelde in de donkere ondergrondse kamertjes. Jantien en George zagen er toch aardig benauwd uit met die balken of vond de Mol het zo fijn dat hij er niet uit wou?

Welke fles zou de Mol hebben gepakt? Die met het meeste geld natuurlijk. John pakte die. Daarentegen was Jantien er weer gebrand op om die laatste fles te pakken. George wou no way dat Jantien de tweede pakte. De fles met 4000 Euro, de laatste had 3000 Euro.

George heeft veel Mollenstreken, is (als hij de Mol is) verrekte goed in faken, Harry is maar een clown, staat ook in de Mols dagboek, maar is nu geen verrassing meer. (Angela: Zelfs voor de crew was de Mol een verrassing)Daarbij leiden de muziektips niet naar hem en heeft hij het meeste geld verdiend en hij is te nerveus. Zijn vriend ziet hem als een slechte Mol.

Jantien leverde het minste geld op, laat opdrachten bewust mislukken. Veel Mollenstreken, kan een verrassing zijn dagboeken en aanwijzingen passen het beste in haar stijl, maar gaat slecht en te opvallend te werk.

John, wordt niet verdacht, stiekume Mollenstreken, lijkt sterk, maar veel opdrachten mislukken, zou DE verrassing zijn, Muziekaanwijzingen kloppen het meest bij hem, dagboek en aanwijzingen zeker zijn stijl niet, te fanatiek en puur, Prince is zijn maatje, als hij de Mol is zou hij Prince dan voortrekken.

Ik vind het opvallend dat nog niemand heeft gepost over de parachutesprong. John kwam eerst, dan Jantien en dan George. Logisch zou dan zijn dat John als eerste neerkwam, dan Jantien en dan George.

In welke volgorde zou de AVRO Mol, winnaar en verliezer bekend maken, Ik zou beginnen met de verliezer en dan de Mol of winnaar. Vorig jaar was het verliezer, mol, winnaar. Dus John, Jantien en George.

Angela zei: Straks weten we wie de verliezer (Camera zoomt in op John), de winnaar (Camera zoomt in op George) en de Mol is. (Camera zoomt in op Jantien.)

Hoe moeilijk het ook is, ik moet vandaag mijn slotconclusie schrijven, ik hoop dat jullie wat aan mijn dagboeken hebben gehad.

De Mol: George!










Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 10
« Reactie #9 Gepost op: 13-04-2002, 13:47:14 »
Ik denk zelfs dat we aan het begin van aflevering 11 het nog niet zullen weten.

Eerst worden alle kandidaten bij elkaar gehaald. Dan wordt er even nagepraat en dan kijken de kandidaten (en wij) naar het slot van 'De Mol'. Dat levert natuurlijk leuke beelden op van verraste kandidaten. Helaas blijft er op deze manier nog maar weinig tijd over voor tips en etc.  :'(








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10
« Reactie #10 Gepost op: 13-04-2002, 13:50:06 »

Eerst worden alle kandidaten bij elkaar gehaald. Dan wordt er even nagepraat en dan kijken de kandidaten (en wij) naar het slot van 'De Mol'. Dat levert natuurlijk leuke beelden op van verraste kandidaten. Helaas blijft er op deze manier nog maar weinig tijd over voor tips en etc.  :'(



zo zal het idd gaan.....Ze kunnen moelijk beginnen met het voorstellen van de Mol...... ik vrees ook dat de makers niet meer dezelfde spanning kunnen opbouwen als op 't einde van aflevering 10, maar ja....kijkcijfers zullen ook wel meegespeeld hebben met deze beslissing.... :(

ciaooo
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 10
« Reactie #11 Gepost op: 13-04-2002, 13:55:44 »
, but always look at the brightside. Dit betekent dat we nog wel een week over de Mol kunnen speculeren. Het zou hier anders bar saai zijn geworden op dit forum.   ;D








Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Aflevering 10
« Reactie #12 Gepost op: 13-04-2002, 13:58:16 »
Ook ik heb enkele conclusies uit aflevering 10:

1. Bij opdracht met kamers is John de enige die zijn hoofd naar buiten kan steken, Jan10 & George blijven onder wachten omdat ze het niet aandurven... Een Mol steekt zijn kop ook al eens boven de aarde.
2. John was de eerste om George bij het abseilen in afl 1 gerust te stellen, hij is vrij low profile begonnen, maar zou goeie tactiek zijn als kandidaat Mol!
3. John liegt over het verbergen van de groene deur door George, tenzij men het op dat moment over een andere deur heeft, zou kunnen natuurlijk...
4. Het grootste geldbedrag bij flessen wordt door John opgehaald, kan aanwijzing zijn voor mollenstreek maar ook niet natuurlijk!
5. George zit nogal te lachen op de boot tijdens flessenzoekopdracht. Lacht hij haar uit of lacht hij omdat hij het als Mol zo leuk vindt...
6. Als George de Mol is laat hij wel doelbewust de moeilijkste fles opduiken door John...
7. Misschien is tekst die John moet lezen wel symbolisch want er staat : De schenners, drie in getal, op succes gebrand. En niet door scrupules beperkt. Vinden hun weg naar de reuzenolifant. Waar meer goud in de grond is verwerkt.
John was niet door scrupules beperkt als hij de Mol is, want hij slachtoffert in dat geval zijn maatje Prince.
8. Tot slot: als Angela van een verrassende Mol spreekt: Jan10 en John gaan voor George, die op zijn beurt voor Jan10 gaat. Als John dus de Mol is heeft niemand dus op hem gestemd!

Tot zover deze lezing. Amen!

Greetz

ambijans








Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 10
« Reactie #13 Gepost op: 13-04-2002, 14:05:21 »
Mister Ambijans spreekt:

1. Bij opdracht met kamers is John de enige die zijn hoofd naar buiten kan steken, Jan10 & George blijven onder wachten omdat ze het niet aandurven... Een Mol steekt zijn kop ook al eens boven de aarde.

In het dagboek van de Mol staat dat de Mol zich wel thuis voelde zo onder de grond. Dus why bother om naar boven te komen?

Zit er misschien een dubbele bodem in de teksten van de olifant, walvis en die andere? Wie kan ze even plaatsen?












Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10
« Reactie #14 Gepost op: 13-04-2002, 14:09:05 »
Zit er misschien een dubbele bodem in de teksten van de olifant, walvis en die andere? Wie kan ze even plaatsen?

met dank aan de site van ERIK TKS

De slapende walvis ontwaakt. Door het ritme van de golven. Gestoord door het rumoer bij zijn staart. Waar de schat onder stenen is bedolven.

De schenners, drie in getal, op succes gebrand. En niet door scrupules beperkt. Vinden hun weg naar de reuzenolifant. Waar meer goud in de grond is verwerkt.

Maar let op, gij sterveling die dit leest, U zoekt dan wel dapper en onvervaard. Uw lot wacht, dus wees bevreesd, in de gapende bek van 't hongerige nijlpaard.








« Laatst bewerkt op: 13-04-2002, 14:09:46 door vlaming »
nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline Oli-4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molspeurder
Re:Aflevering 10
« Reactie #15 Gepost op: 13-04-2002, 14:13:37 »
Ik vind die tekst wel erg moeilijk opgesteld. Geen normale tekst voor een opdracht, ondanks dat het 'piratentaal' moet voorstellen.

Wellicht dat in deze tekst een cruciale hint is verborgen, te combineren met wat degene voorleest. Ik vond het namelijk wel opvallend dat Angela speciaal vroeg aan elke kandidaat een bepaald stuk voor te lezen...








Offline Chiara

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10
« Reactie #16 Gepost op: 13-04-2002, 14:16:06 »

Ik vind het opvallend dat nog niemand heeft gepost over de parachutesprong. John kwam eerst, dan Jantien en dan George. Logisch zou dan zijn dat John als eerste neerkwam, dan Jantien en dan George.

In welke volgorde zou de AVRO Mol, winnaar en verliezer bekend maken, Ik zou beginnen met de verliezer en dan de Mol of winnaar. Vorig jaar was het verliezer, mol, winnaar. Dus John, Jantien en George.


Die gedachte kwam in eerste instantie ook bij me op, maar ik heb me inmiddels laten vertellen dat die parachutes ook qua snelheid zeer goed bestuurbaar zijn, dus of we daar iets mee kunnen?








Offline vlaming

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10
« Reactie #17 Gepost op: 13-04-2002, 14:19:39 »

Ik vind het opvallend dat nog niemand heeft gepost over de parachutesprong. John kwam eerst, dan Jantien en dan George. Logisch zou dan zijn dat John als eerste neerkwam, dan Jantien en dan George.


we kunnen moeilijk posten als de site down is he.....maarre volgens mij leek het erop dat John eerst ging springen, dan George en als laatste Jantien. maar of je er conclusies aan kunt verbinden????

ciaooo
vlaming







nevermind what's been selling, it's what you're buying

Offline rozefantje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10
« Reactie #18 Gepost op: 13-04-2002, 14:25:30 »

we kunnen moeilijk posten als de site down is he.....maarre volgens mij leek het erop dat John eerst ging springen, dan George en als laatste Jantien. maar of je er conclusies aan kunt verbinden????

ciaooo
vlaming


Ik denk (vrees) zelfs dat die parachutesprong nog een staartje krijgt. Het vliegtuig was eerder beneden dan de parachutes, en angela stond vertwijfeld naar boven te turen.
Dus heb ik het vermoeden dat ze (door het enorm slechte weer) heel ergens anders zijn geland, en dat het over moest (arme George) of dat ze het anders hebben opgelost.
We zullen zien volgende week, houdt wel even de spanning erin zo :-)

Sandra







In het land der blinden is de mol koning

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Aflevering 10
« Reactie #19 Gepost op: 13-04-2002, 14:27:56 »

Ik denk (vrees) zelfs dat die parachutesprong nog een staartje krijgt. Het vliegtuig was eerder beneden dan de parachutes, en angela stond vertwijfeld naar boven te turen.
Dus heb ik het vermoeden dat ze (door het enorm slechte weer) heel ergens anders zijn geland, en dat het over moest (arme George) of dat ze het anders hebben opgelost.

Volgens mij zijn ze door UFO's meegenomen en staart Angela nog een beetje na terwijl ze het ding ziet overvliegen!  ;D

ambijans







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)