Auteur Topic: Ferdi is (niet) de mol!  (gelezen 66825 keer)

Offline PeeDee

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • c:\ik\ben\PeeDee-Diedje*.*end
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #20 Gepost op: 18-03-2003, 20:15:48 »
De muziekfragmenten van vorig jaar wezen niet direkt naar een bepaalde persoon, imho gingen ze over EEN MOL!
Dus eigenlijk.... heb je er niks aan, ik ga me deze keer niet bezig houden met muziekfragmenten. Vorig jaar was wat dat betreft een grote teleurstelling.


Groetjes Dreamalot

geef ik je gelijk in.. MAAR, die gasten lezen ook dit forum dus misschien matsen ze ons dit keer..







c:\dit\was\PeeDee-Diedje*.*end

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #21 Gepost op: 19-03-2003, 13:46:48 »
Ik vind gewoon dat er al téveel mensen Ferdi verdenken om hem nog als deftige mol te aanzien  :-\







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #22 Gepost op: 22-03-2003, 14:45:57 »
In het plaatje op de statistieken pagina van de officiële site is misschien het gezicht van Ferdi verwerkt.

Dit stond op het forum van de officiële site.

D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #23 Gepost op: 22-03-2003, 16:58:17 »
Dan heeft ie wel een erg grote neus! ;D
[size=0,5]Maar dat staat dan natuurlijk voor 'Pinokkio' die liegt, en wie liegt er nog meer? Juist! De Mol! ;)[/size]








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #24 Gepost op: 22-03-2003, 19:07:16 »
Ik blijf er bij, en ik zal er bij blijven: er staan géén hints op internet!








Offline Blubber

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #25 Gepost op: 23-03-2003, 01:05:58 »
Het lag er wel weer heel erg dik bovenop, vanavond.
Angela vraagt om een belezen kandidaat, Patricia stapt naar voren en wordt door Angela straal genegeerd ten gunste van Ferdi. Deze zoekt met Ron de antwoorden op de vragen, maar verliest daarbij onnodig tijd (Edward J. Smith). Bij de laatste vraag komen Ron en Ferdi niet op het idee een computer op te zoeken om bijvoorbeeld www.imdb.com na te slaan, maar gaan er van uit dat de overige kandidaten de leeftijd van Di Caprio wel uit het hoofd zullen weten. Ferdi is daar zelfs zo zeker van dat hij zonder blikken of blozen vijfduizend euro's durft in te zetten. En dan dat gehannes met dat cijferslot (ja, ik wil wel trouwen, ja) en die speelgoedmol in zijn bagage.

Aan de andere kant koos hij bij de executie voor een afvaller toen hij de kans had om de complete pot te legen. En zo'n kans zal een mol toch niet snel laten schieten...








Offline kimmeke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #26 Gepost op: 23-03-2003, 01:28:48 »
Het is nog steeds mijn mol, terwijl mijn verstand zegt dat het een 2e inge is  :-[









Offline japjer

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #27 Gepost op: 23-03-2003, 01:39:00 »
Hij probeert te hard mol te zijn, volgens mij probeerde die alleen maar te klooien met de mede-kandidaten, dat er geld mee verloren wordt, zal ie niet zo erg vinden, hij heeft tenslotte een grotere kans door te gaan.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #28 Gepost op: 23-03-2003, 10:48:40 »
En ook voor Ferdi geldt dat, als hij de Mol is, hij een enorme kans heeft laten liggen bij het afkopen van de executie. Hij stemde tegen, terwijl hij makkelijk voor had kunnen stemmen zonder daar vreemd op aangekeken te worden. Hij was immers nog niet aan bod geweest bij het intikken van de namen.

* Jayne is blij dat ze na dat vreemde geluidje bij het voorstellen in afl. 1 een fikse onmolse actie van Ferdi heeft kunnen ontdekken. ;)








Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #29 Gepost op: 23-03-2003, 10:57:54 »
Maar hij was wel aan het liegen over zijn geheime wens. Het is toch wel toevallig dat (aangezien zijn geheime vraag nu volgens hem "promoveren" is) er ook net een wens blijkt te zijn (graag trouwen) waar hij over heeft lopen twijfelen.









“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #30 Gepost op: 23-03-2003, 11:26:13 »
aan het begin van de aflevering zegt angela: spreek nooit de waarheid. ik vind dat ferdi deze aflevering het hardst loog. aan de andere kant ligt het er wel veel te dik bovenop en wordt hij ook al verdacht door veel kandidaten. als hij de mol is zal hij het volgende week wel wat rustiger aan doen om de verdenkingen van zich af te schudden.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #31 Gepost op: 23-03-2003, 12:00:01 »
Was het ook niet Ferdi die gelijk begreep dat men op zoek moest naar de leeftijd van Leonardo DiCaprio? Zelf vond ik dit heel knap, want hoewel ik de film 3 keer gezien heb, was ik er niet zo snel opgekomen dat deze Dawson het personage van Leo in de film was, maar wellicht ligt dat aan mijn geheugen. :P
Ik zat nog te dubben over wat ze bedoelden met 'tot leven wekken' toen hij al met DiCaprio aan kwam zetten. :D








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #32 Gepost op: 23-03-2003, 13:02:30 »
Was het ook niet Ferdi die gelijk begreep dat men op zoek moest naar de leeftijd van Leonardo DiCaprio? Zelf vond ik dit heel knap, want hoewel ik de film 3 keer gezien heb, was ik er niet zo snel opgekomen dat deze Dawson het personage van Leo in de film was, maar wellicht ligt dat aan mijn geheugen. :P
Ik zat nog te dubben over wat ze bedoelden met 'tot leven wekken' toen hij al met DiCaprio aan kwam zetten. :D

Ferdi kwam idd op 't idee dat ze de leeftijd van 'die acteur van de film Titanic' moesten zoeken. Ron kwam dan weer met de naam 'DiCaprio' op de proppen.

Hoewel 't erg onmols klinkt, denk ik dat Ron er ook wel was opgekomen. Ik zelf wist trouwens ook gelijk dat ze Leonardo bedoelden. Wat weer erg vreemd was, was natuurlijk dat ze zelf niet eens 'n gok deden naar zijn leeftijd, maar 't totaal aan de anderen overlieten. Dit vind ik eigenlijk ook onmols, want Ferdi en Ron hebben dus totaal geen invloed kunnen uitoefenen op 't definitief te kiezen antwoord. Als mol zijnde zou 't geen goede zet zijn, want d'r is natuurlijk 'n grote kans dat 1 van de 7 andere kandi's 't antwoord wel had geweten.

Mede door dit, valt Ferdi toch effe af voor mij als mol. De bedoeling was dat de mol er voor zou zorgen dat 't antwoord '28' niet gevonden zou worden en hier heeft hij naar mijn mening gewoon te weinig invloed op gehad.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #33 Gepost op: 23-03-2003, 13:04:25 »
ik dacht eigenlijk eerst aan de regisseur van de film... maar goed, dat zegt meer wat over mij dan over hoe de meeste mensen de vraag interpreteerden. ik vond het trouwens wel een beetje raar dat ze niet wisten dat de titanic weg ging uit southhampton. njah, ik kan dat wel een beetje begrijpen... maar dat geen van beide wist dat het doel van de reis new york was? volgens mij is dat toch wel vrij bekend.







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline ParacetaMOLLETJE

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #34 Gepost op: 23-03-2003, 13:12:36 »
Ferdi is echt niet de mol volgens mij, daarvoor ligt het te dik er bovenop. Als hij  moest liegen over dat trouwen had hij toch wel gelijk gezegt dat het niet zijn wens is en niet zo vaag gedaan zoals hij dat nu deed?? Dat had hem een stuk minder verdacht gemaakt.  8)








Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #35 Gepost op: 23-03-2003, 15:22:19 »
Ferdi is voor mij vanaf het begin al heel verdacht. maaromdat het er zo dik bovenop lag bij afl. 2 ga ik twijfelen  :-\

Ik let vooral op lichaamstaal en uitstraling van de kandidaten. Ferdi maakte zich bij mij verdacht door zijn eerste biecht, waarin hij uitlegde dat het zo was misgegaan bij het navigeren. Hij heeft hierbij zo'n lachje en hij kijkt af en toe weg - lijkt me meer dat hij het wel OK vond dat de dingen misgingen. Hij heeft vaker dat lachje en dat wegkijken. Let op bij de biechten van ferdi.

Ook weet hij zo ontzettend veel van de mol - ja als ik de mol was zou ik zo en zo doen, etc. Doet me denken aan george vorig jaar met al zijn mol theorieen  ;D

OF wil ferdi zichzelf verdacht maken en is hij de Stijn van de NL mol... (Stijn maakte zich bij de belgische mol ook erg verdacht bij de kandi's maar won uiteindelijk).

Het viel mij op dat ferdi door de kandi's vaak als mol genoemd werd bij het invullen van de executievragen. Dit zou betekenen dat hij zijn werk niet goed doet omdat veel hem al verdenken.

Aan de andere kant: wie zei er niet: alleen weten wie de mol is is niet genoeg, je moet ook al die vragen over de mol weten te beantwoorden. Was dat niet ferdi?
wat dat betreft houdt hij het lekker vaag met persoonlijke vragen. Wil je nou wel of niet trouwen of is het toch promoveren?
en wat is dat nou voor vraag: wie sliep er links naast de mol na de executie? Door ferdi ingevuld met rene overigens.








« Laatst bewerkt op: 23-03-2003, 15:37:33 door Quuipo »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #36 Gepost op: 23-03-2003, 15:46:49 »
Was het ook niet Ferdi die gelijk begreep dat men op zoek moest naar de leeftijd van Leonardo DiCaprio? Zelf vond ik dit heel knap, want hoewel ik de film 3 keer gezien heb, was ik er niet zo snel opgekomen dat deze Dawson het personage van Leo in de film was, maar wellicht ligt dat aan mijn geheugen. :P
Ik zat nog te dubben over wat ze bedoelden met 'tot leven wekken' toen hij al met DiCaprio aan kwam zetten. :D

Ik dacht dat het de vraag was die op de brief stond??
Wat is de huidige leeftijd van blabla....







Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #37 Gepost op: 23-03-2003, 21:17:47 »
Wat is de huidige leeftijd van blabla....
... de persoon die Dawson weer tot leven wekte?

Zoiets stond er. En ik begreep in eerste instantie niet wat er bedoeld werd, maar zoals gezegd ligt dat waarschijnlijk aan mij. ;)








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #38 Gepost op: 23-03-2003, 21:28:07 »
Ferdi kwam idd op 't idee dat ze de leeftijd van 'die acteur van de film Titanic' moesten zoeken. Ron kwam dan weer met de naam 'DiCaprio' op de proppen.

Wat ik merkwaardig vond, hoewel Ferdi niet mijn mol is, dat hij wél de naam wist van de tegenspeelster (die mij totaal niet bekend voorkwam maar dat kan aan mij liggen) van DiCaprio, maar de naam van hem zelf niet...
DiCaprio ken ík zelfs; dat was toch wel de hoofdrolspeler van die film? Mss dacht hij dat Ron er toch niet op zou komen?

Verder vond ik onmols dat hij toch best heel snel was met vragen opzoeken in dat museum. Sneller en effectiever dan Ron iig.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #39 Gepost op: 23-03-2003, 21:32:41 »
Als hij de mol was had hij toch gewoon vol kunnen houden dat hij wel wou trouwen... nee hij gaat nog toegeven dat ie zich vergist heeft ook...
Dan had er geen haan misschien wel naar gekraaid... nu kreeg het alleen maar meer en meer aandacht...







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...