Auteur Topic: Ferdi is (niet) de mol!  (gelezen 66842 keer)

Offline LeBlanc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • .... Laurens aka LeBlanc .....
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 23-03-2003, 21:36:21 »
bij zijn profiel op wieisdemol.nl staat dat hij een goed geheugen heeft, beetje vreemd dat je dan je wens niet meer kan herinneren!!!!

beetje verdacht!!  :-X

mzzl,

LeBlanc







LeBlanc

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 23-03-2003, 21:42:58 »
Wat ik merkwaardig vond, hoewel Ferdi niet mijn mol is, dat hij wél de naam wist van de tegenspeelster (die mij totaal niet bekend voorkwam maar dat kan aan mij liggen) van DiCaprio, maar de naam van hem zelf niet...
k denk dat dat idd aan jou ligt bertha, volgens mij zijn dr best veel mensen die wel weten dat ze kate winslet heet...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 23-03-2003, 21:47:50 »
Kate Winslet zou ik wel weten, maar weer niet de naam van haar personage in de film. Heb denk ik gewoon een slecht geheugen voor namen van personages in films. :-\








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 23-03-2003, 23:41:14 »
Vreemd bij Ferdi in deze aflevering bij de test vond ik dat hij heel duidelijk vertelde dat hij Chandrika als mol blijft houden, maar we zien 'm dan toch op 'Rene' klikken. Dit kan natuurlijk weer creatieve montage van de makers zijn (dwz dat ze 't beeld van 't klikken van 'n andere kandi bij Ferdi hebben geplakt of dat ze de biecht van Ferdi uit aflevering 1 of van 'n verdere aflevering erin geplakt hebben), maar daar ga ik vooralsnog effe niet vanuit. Dan vind ik dit 'n zeer vreemde zaak.  :-\








Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 23-03-2003, 23:48:00 »
k denk dat dat idd aan jou ligt bertha, volgens mij zijn dr best veel mensen die wel weten dat ze kate winslet heet...

Oke, dat neem ik direct aan, maar dan nog, DiCaprio is toch veel bekender dan Kate Winslet? Toch?
Als je die naam weet, moet je toch ook DiCaprio weten?








Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 24-03-2003, 08:05:35 »
Vreemd bij Ferdi in deze aflevering bij de test vond ik dat hij heel duidelijk vertelde dat hij Chandrika als mol blijft houden, maar we zien 'm dan toch op 'Rene' klikken.

omdat de vraag was: "wie sliep links van de mol na de executie"
Dus of rene sliep dan naast chandrika??? of ferdi zelf.










Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 24-03-2003, 08:36:25 »
Oke, dat neem ik direct aan, maar dan nog, DiCaprio is toch veel bekender dan Kate Winslet? Toch?
Als je die naam weet, moet je toch ook DiCaprio weten?

Dat zal je wel denken ja, maar 't is soms heel verbasend wat mensen wel weten te onthouden en wat niet. Soms weet je nog namen waarvan je zou denken die allang vergeten te zijn en kun je net niet komen op 'n naam van 'n goede kennis die je nog regelmatig ziet.

Ik geloof er trouwens echt niet in dat 't niet komen op DiCaprio 'n mollestreek zou kunnen zijn. Al mocht 't zo zijn dat Ron er ook niet op zou kunnen komen dan zou deze laatste ongetwijfeld op 't idee zijn gekomen om de vraag vast door te geven aan de kandi's op de boot en daar had vast wel iemand op de naam kunnen komen. Dan was 't wel 'n hele slechte mollestreek geweest, want 't had niks uitgemaakt voor 't slagen van de opdracht. Hooguit 'n paar minuten vertraging, maar dat had denk ik niet veel invloed gehad op 't wel of niet vinden van de leeftijd.


omdat de vraag was: "wie sliep links van de mol na de executie"
Dus of rene sliep dan naast chandrika??? of ferdi zelf.

Aha! Dan heb ik dus weer 'ns niet goed op zitten letten. Bedankt voor 't rechtzetten hiervan.  :)








Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 24-03-2003, 09:19:29 »
Dat zal je wel denken ja, maar 't is soms heel verbasend wat mensen wel weten te onthouden en wat niet. Soms weet je nog namen waarvan je zou denken die allang vergeten te zijn en kun je net niet komen op 'n naam van 'n goede kennis die je nog regelmatig ziet.

Ik geloof er trouwens echt niet in dat 't niet komen op DiCaprio 'n mollestreek zou kunnen zijn. Al mocht 't zo zijn dat Ron er ook niet op zou kunnen komen dan zou deze laatste ongetwijfeld op 't idee zijn gekomen om de vraag vast door te geven aan de kandi's op de boot en daar had vast wel iemand op de naam kunnen komen. Dan was 't wel 'n hele slechte mollestreek geweest, want 't had niks uitgemaakt voor 't slagen van de opdracht. Hooguit 'n paar minuten vertraging, maar dat had denk ik niet veel invloed gehad op 't wel of niet vinden van de leeftijd. Aha! Dan heb ik dus weer 'ns niet goed op zitten letten. Bedankt voor 't rechtzetten hiervan.  :)

is heel normaal hoor dat ie er niet op kon komen, ik had hetzelfde gehad. niet de HELE wereld is in de ban van dat jongentje di caprio hoor...  ;D








Offline DirkC

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 24-03-2003, 21:44:18 »
Als we het dan toch over DiCaprio hebben:
Volgens de internet movie database (www.imdb.com) heeft zijn (Duitse) moeder 'm genoemd naar Leonardo DaVinci, de uitvinder. En wie droomde ervan om uitvinder te worden....?

Juist, vriend Ferdi.








Offline evita

  • Forumlid
  • Zeg wat je meent en meen wat je zegt !
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 25-03-2003, 13:23:27 »
Heb de twee eerste afleveringen nog eens bekeken, en opvallend was bij Ferdi dat hij loog i.v.m. zijn molkeuze.
Bij het invullen van de test in aflevering 1 vult hij 'Ron' in. Zijn uitleg daarbij is dat Ron zich onopvallend op de achtergrond houdt en daardoor best de mol zou kunnen zijn...
Bij de test, aflevering 2 zegt hij : Ik blijf bij mijn mol van vorige week, nl. : Chandrika.
??? Terwijl dan nog iemand van jullie hem op 'Rene' zag klikken. !!!
V E R D A C H T  hoor !








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 25-03-2003, 14:39:00 »
Heb de twee eerste afleveringen nog eens bekeken, en opvallend was bij Ferdi dat hij loog i.v.m. zijn molkeuze.
Bij het invullen van de test in aflevering 1 vult hij 'Ron' in. Zijn uitleg daarbij is dat Ron zich onopvallend op de achtergrond houdt en daardoor best de mol zou kunnen zijn...
Bij de test, aflevering 2 zegt hij : Ik blijf bij mijn mol van vorige week, nl. : Chandrika.

't is idd vreemd dat Ferdi claimt te blijven bij Chandrika, terwijl hij vorige week melde op Ron te stemmen. Maar we weten natuurlijk niet zeker of hij bij de vorige test ook echt op Ron heeft gestemd. Hij vertelde in z'n biecht wel Ron verdacht te vinden, maar als ik 't me goed herinner horen we 'm niet expliciet zeggen 'ik stem op Ron'. De regie van WIDM is altijd erg creatief als 't om knip en plak werk gaat in de biechten. 't zou dus goed kunnen dat hij in z'n biecht in de 1ste aflevering ook gezegd heeft dat hij toch voor Chandrika koos, hoewel hij Ron ook verdacht vond en dat dit gewoon niet is uitgezonden.

We kunnen beter niet te veel vertrouwen op de stukjes uit de biechten die we te horen/zien krijgen tijdens 't maken van de test. Andere jaren bleek dat uit die biechten bijna nooit echt op te maken was wie diegene als mol had.  :-\


Citaat
??? Terwijl dan nog iemand van jullie hem op 'Rene' zag klikken. !!!

Dat was 'n foutje van mij. Ik had Ferdi idd op 'Rene' zien klikken, maar ik had niet gelezen dat de vraag niet 'wie is de mol?' was, maar 'wie sliep links van de mol na de executie'. Dat was dus gewoon weer 'ns een van m'n stomme foutjes.  ::)








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 25-03-2003, 21:27:07 »
Was het ook niet Ferdi die gelijk begreep dat men op zoek moest naar de leeftijd van Leonardo DiCaprio? Zelf vond ik dit heel knap, want hoewel ik de film 3 keer gezien heb, was ik er niet zo snel opgekomen dat deze Dawson het personage van Leo in de film was, maar wellicht ligt dat aan mijn geheugen. :P
Ik zat nog te dubben over wat ze bedoelden met 'tot leven wekken' toen hij al met DiCaprio aan kwam zetten. :D

Haha, dat had ik dus ook Jayne. Maar ik denk dat zij dat hele museum over de Titanic en dan nog die begraafplaats (misschien ook Titanic?) afgegaan zijn, en dus wel meteen wisten wie William Dawson was.


BTW  Ron zei wel meteen New York als eindbestemming, maar Ferdi moest het perse zelf zien. Misschien om tijd te rekken, of vertrouwt hij Ron gewoon niet?







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 25-03-2003, 21:33:13 »
Het was J. Dawson (in de film Jack en in het echt Joseph, was toeval heb ik ook bij afl. 2 vermeld) Maar het is wel een toeristische plek geworden... dus ja misschien dat ze dat toch ergens in dat museum gezien hebben?







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 26-03-2003, 16:48:00 »
Beetje vreemd dat Ferdi op Chandrika stemt terwijl hij haar helemaal niet gezien heeft deze aflevering.  ??? ??? ???







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 26-03-2003, 16:58:53 »
Beetje vreemd dat Ferdi op Chandrika stemt terwijl hij haar helemaal niet gezien heeft deze aflevering.  ??? ??? ???

T'is natuurlijk zowiezo raar om op Chandrika te stemmen.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 26-03-2003, 17:11:38 »
Ik begin steeds meer te vermoeden dat Ferdi het spel heel goed speelt. Hij maakt zichzelf verdacht bij de kandidaten terwijl hij zelf zijn mol op het oog heeft. Het rare vind ik dan weer wel dat hij op chandrika stemt als mol en niet als ron, want beiden (ferdi en ron dus) zaten flink te mollen in afl 2 en ferdi heeft geen enkele opdracht samen met chandrika gehad die aflevering. zoals momferdina al opmerkte  :D







« Laatst bewerkt op: 26-03-2003, 17:12:18 door Quuipo »

aggie

  • Gast
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 29-03-2003, 22:35:01 »
Ferdi blijft het spel spelen en is daarmee volgens mij geen mol. Te veel verdenkingen op zich willen krijgen en opdrachten deels doen mislukken. We hebben aan 1 mol genoeg. Jamer dat Ferdi daar anders over denkt.

Zijn reactie richting de springers en zijn algehele gedrag lijken mij totaal ongeschikt voor een mol.








Offline Talpa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 29-03-2003, 22:46:45 »
Ferdi mag er van mij de volgende aflevering uit. Het is nu voor mij gewoon zeker dat hij de mol niet is. Verder vind ik dat gedoe van wel of niet trouwen gewoon ontzettend sneu voor zijn vriendin, die de aflevering inmiddels ook wel gezien zal hebben.
Nu heeft hij het bij mij helemaal verziekt door die linten en zijn reactie bij het springen van de brug.
Mocht hij het wel zijn, dan ga ik de mol met terugwerkende kracht niet bekijken.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 29-03-2003, 22:47:16 »
Ferdi blijft het spel spelen en is daarmee volgens mij geen mol. Te veel verdenkingen op zich willen krijgen en opdrachten deels doen mislukken. We hebben aan 1 mol genoeg. Jamer dat Ferdi daar anders over denkt.

Zijn reactie richting de springers en zijn algehele gedrag lijken mij totaal ongeschikt voor een mol.

Ik ben 't volledig met je eens Aggie. De manier waarop hij in de biecht vertelde dat 't wel 'ns tijd werd dat hij ook verdacht werd en dat hij daarom zo 'gemold' had tijdens de lintjesopdracht, hebben hem voor mij definitief mol-af gemaakt.

Bovendien denk ik nog steeds dat 'n mol zich niet zal verwikkelen in ruzies binnen de groep. Hij/zij zal iig niet snel de oorzaak van deze ruzies zijn. Aangezien Ferdi hier toch echt naast Patricia de hoofdoorzaak was van 't verzieken van de sfeer binnen de groep, schrijf ik 'm nog 'ns extra af als mol.








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 29-03-2003, 22:55:26 »
Ja, helemaal eens met voorgaande sprekers. Ferdi kan het wat mij betreft echt niet meer zijn. Betrapte me er ook op dat ik zat te hopen dat hij wél een rood scherm zou krijgen na dat springen. :-[