Auteur Topic: Ferdi is (niet) de mol!  (gelezen 66817 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Ferdi is (niet) de mol!
« Gepost op: 15-03-2003, 18:44:12 »
In dit topic, kun je vanaf nu alles kwijt over Ferdi. Waarom is hij wel de mol? Of waarom juist niet?

Hier kun je dus discussieren over alle verdachte handelingen, hints, onmolse acties enz. enz. van Ferdi.  :)








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #1 Gepost op: 15-03-2003, 22:09:04 »
ferdi lachte als een boer met kiespijn toen hij een groen scherm kreeg...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline ambijans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ambijans prefers blondes! :)
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #2 Gepost op: 15-03-2003, 22:19:19 »
Ik vond dat ie vooral enorme wallen onder z'n ogen had...







Some memories are best forgotten (Memento by Christopher Nolan)

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #3 Gepost op: 15-03-2003, 22:36:53 »
Met kompas en kaart er gewoon vandoor gaan!
Geweldig.







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #4 Gepost op: 15-03-2003, 22:41:19 »
ferdi zegt nog nooit een kompas te hebben gebruikt, maar loopt toch voorop. als je nog nooit zo'n ding gebruikt hebt, protesteer je er toch tegen om voorop te gaan lopen?







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Keez

  • Gast
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #5 Gepost op: 15-03-2003, 23:16:06 »
Dat lijkt mij ook, zeker omdat hij zei dat ie door de groep min of meer werd aangewezen om voorop te lopen. Dan zeg je toch dat je helemaal niet kan kaartlezen! Hij is dus of gewoon niet al te intelligent, of hij is mol (maar dat zal wel niet want dat is Chandrika ;) )








Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #6 Gepost op: 15-03-2003, 23:23:12 »
ferdi zegt nog nooit een kompas te hebben gebruikt, maar loopt toch voorop. als je nog nooit zo'n ding gebruikt hebt, protesteer je er toch tegen om voorop te gaan lopen?

Je kunt door dit soort dingen te doen ook proberen de mol uit zijn tent te lokken, zoals Stijn bij Marc deed met de raadsels.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #7 Gepost op: 15-03-2003, 23:30:30 »
ja daisy dat klopt. het deed mij ook erg denken aan jantien die vorig jaar in afl. 3 naar voren werd geroepen als goede kaartlezer, wat ze helemaal niet bleek te kunnen en wat ze ook van te voren al aangegeven had...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #8 Gepost op: 16-03-2003, 01:26:11 »
Nu maar is een reden waarom hij het niet is.
Hij rende wel als eerste terug naar Lowie en Rene om te helpen met de koffer.

Dit kan natuurlijk ook een truk zijn om een andere soort aandacht te krijgen.









Offline Blubber

  • Forumlid
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #9 Gepost op: 16-03-2003, 13:26:06 »
In een open terrein een rondje lopen en zo een uur en een kwartier verspelen. En er vervolgens vandoor gaan met de kaart en het kompas. De enige positie waarin de mol kon mollen was die van kaartlezer. Voorlopig hou ik het op Ferdi.








Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #10 Gepost op: 16-03-2003, 15:37:30 »
De enige positie waarin de mol kon mollen was die van kaartlezer.

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. De mol kon deze opdracht ook saboteren door de volgorde te doorbreken (gebeurde niet) of door bijv. te treuzelen met zware bagage (Rene)







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Ferdi
« Reactie #11 Gepost op: 16-03-2003, 17:00:59 »
Ik vond Ferdi erg prominent in beeld de eerste uitzending al, wel erg veel voor een mol. (Maar dit vond ik de eerste afl. vorig jaar van George ook.)

Verder zijn antwoord op de vraag van Angela wie er nog aan kwamen, de eerste opdracht: Eeeh, de meeste vrouwen (oid.) Hij kende dus nog helemaal geen namen, de mol wel...








Offline Groeneman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #12 Gepost op: 16-03-2003, 17:15:13 »
Dat doet hij juist om net te doen alsof hij de mol niet is, het geluidsbestand is een duidelijk bewijs dat we rekening moeten houden dat Ferdi de mol is








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #13 Gepost op: 16-03-2003, 17:32:29 »
Hmmm, jammer genoeg vind ik het achteruitgedraaide fragment ook veel onduidelijker dan het fragment uit de uitzending (waar ik  ook duidelijk hoorde zeggen 'Is hij de mol? Ja!'.). :-\ Ook ik hoor het woordje 'niet' helemaal niet in het achteruitgespeelde fragment. :P
Bah, ik ben altijd zo sceptisch over dit soort aanwijzingen, maar deze is té duidelijk. >:(

En dan gedraagt hij zich ook al zo mols in de eerste aflevering. De groep 5 kwartier laten omlopen en dan (op het moment dat hij merkte dat de hele groep het ging halen?) voorstellen om zijn tent af te geven aan een ander en te gaan rennen... Uiteindelijk bleek dat - als ze gewoon waren blijven doorlopen met z'n allen - ze het ook gered hadden. Makkelijker waarschijnlijk, want dan hadden René en Louis niet hoeven twijfelen over welke weg ze moesten nemen.

Ik hoop echt dat Ferdi er volgende week uitvliegt...







« Laatst bewerkt op: 16-03-2003, 17:34:10 door Jayne »

Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #14 Gepost op: 16-03-2003, 19:35:34 »
We kunnen nu allemaal wel zeggen dat het te simpel is,  het geluidsfragment dat we horen. Maar er komen nog ongeveer 7 (????) afleveringen. Ben benieuwd of we het bij aflevering 4 nog steeds over Het geluidsfragment en het molse, veel in beeld gebrachte, gedrag van Ferdi in aflevering 1 hebben.
Het kan natuurlijk ook een tactiek zijn, zien we de komende afleveringen niets verdachts meer van Ferdi! Terwijl hij heel goed de mol kan zijn.







Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #15 Gepost op: 17-03-2003, 12:08:48 »

Ik hoop echt dat Verdi er volgende week uitvliegt...

Sommige mensen hebben net genoeg gelezen om verkeerd te citeren.  ;)







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline m-m

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #16 Gepost op: 18-03-2003, 11:13:37 »
In het muziekfragm. staat:
"every day is like survival"
Ferdi omschrijft zichzelf in de Avrobode als ondernemend
hobby's: mountainbike, hardlopen, wandelen.
Het kan zijn dat hij nog nooit met een compas heeft gelopen, maar geen enkel gevoel voor richting zodat ze een compleet rondje lopen?
Zou dit kunnen slaan op  ...survival...

" Red Gold and Green"
Achtergrond als Ferdi zichzelf voorstelt: Red

Gold:
Ferdi heeft tevens een bruine Flatcoated Retriever, een niet zo heel bekend ras, wellicht kun je deze ook verwarren met een gewone retriever (golden???)
 
Green:
Ferdi houdt van buiten zijn: Green?

Graag  hoor ik jullie reacties hierop!











Offline Dreamalot

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hoe meer kennis hoe meer twijfel.
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #17 Gepost op: 18-03-2003, 14:01:17 »
De muziekfragmenten van vorig jaar wezen niet direkt naar een bepaalde persoon, imho gingen ze over EEN MOL!
Dus eigenlijk.... heb je er niks aan, ik ga me deze keer niet bezig houden met muziekfragmenten. Vorig jaar was wat dat betreft een grote teleurstelling.


Groetjes Dreamalot







Een mens is het minst zichzelf als hij uit eigen naam spreekt. Geef hem een masker en hij spreekt de waarheid.

Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #18 Gepost op: 18-03-2003, 17:31:02 »
In het muziekfragm. staat:
"every day is like survival"
Ferdi omschrijft zichzelf in de Avrobode als ondernemend
hobby's: mountainbike, hardlopen, wandelen.
Het kan zijn dat hij nog nooit met een compas heeft gelopen, maar geen enkel gevoel voor richting zodat ze een compleet rondje lopen?
Zou dit kunnen slaan op  ...survival...

" Red Gold and Green"
Achtergrond als Ferdi zichzelf voorstelt: Red

Gold:
Ferdi heeft tevens een bruine Flatcoated Retriever, een niet zo heel bekend ras, wellicht kun je deze ook verwarren met een gewone retriever (golden???)
 
Green:
Ferdi houdt van buiten zijn: Green?

Graag  hoor ik jullie reacties hierop!


Je hebt je best gedaan maar ik vind het heel ver gezocht. Met de muziekhints kun je sowieso alle kanten op en je weet pas waarop ze slaan als de mol al bekend is. Je kunt beter kijken naar mollestreken en evt andere hints die ze in het programma stoppen.







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline webbie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Ferdi is (niet) de mol!
« Reactie #19 Gepost op: 18-03-2003, 19:43:21 »
In het muziekfragm. staat:
"every day is like survival"
Ferdi omschrijft zichzelf in de Avrobode als ondernemend
hobby's: mountainbike, hardlopen, wandelen.
Het kan zijn dat hij nog nooit met een compas heeft gelopen, maar geen enkel gevoel voor richting zodat ze een compleet rondje lopen?
Zou dit kunnen slaan op  ...survival...

" Red Gold and Green"
Achtergrond als Ferdi zichzelf voorstelt: Red

Gold:
Ferdi heeft tevens een bruine Flatcoated Retriever, een niet zo heel bekend ras, wellicht kun je deze ook verwarren met een gewone retriever (golden???)
 
Green:
Ferdi houdt van buiten zijn: Green?

Graag  hoor ik jullie reacties hierop!

Mooi bedacht, maar ik vrees dat je zoiets wel voor iedere kandidaat kan verzinnen. Ik denk overigens wel dat Ferdi de mol is voorlopig hoor. Zo'n rondje lopen kan natuurlijk per ongeluk gaan, maar ik vond hem heel vreemd doen.







Ik ben een Hollander, ooooooover...