Auteur Topic: Hoteldebotel  (gelezen 63606 keer)

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoteldebotel
« Reactie #140 Gepost op: 31-03-2003, 21:35:21 »
Miss Polly noteert wat dingen op een blad en overloopt het even. Teveel gokken op Inge, dus geen dierenarts als mol. Teveel gokken op Ron, dus geen Ron als mol. Langs de andere kant heeft ze al evenveel jagers gezien die achter de andere mollen aanliep, dus die kant kan ze ook niet uit. Complicated game but still one mole. Geen Ferdi, geen Patricia, onmogelijk. Chandrika lijkt wat te jong. Miss Polly schrijft in grote letters RON op haar blad, wegens geen andere mogelijkheid...voorlopig nog, niks is natuurlijk wat het lijkt.
[color=F7FFEE]ha, daar is de sleutel dus... tv uitgezet?[/color]







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Hoteldebotel
« Reactie #141 Gepost op: 31-03-2003, 21:39:35 »
Ik vind toch nog steeds dat Astrid verdacht is. Hoe kun je je nu vergissen bij het omrekenen van Canadese dollars naar Euro's. En dan terwijl het niet mag (zonder er bij na te denken misschien) twee gelijke producten meenemen.
Nouja, de voorraad van het hotel moest toch weer een beetje bijgevuld worden, dus ik ben allang blij dat die twee boodschappen gedaan hebben. Het was anders mijn beurt geweest.
[color=F8FFF1]Oeps, vergeten... Ga je even mee, om hem uit te doen. Gewoon voor de gezelligheid.[/color]







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Hoteldebotel
« Reactie #142 Gepost op: 31-03-2003, 22:05:16 »
Waren niet twee dezelfde producten, waren 2 verschillende wijnen....
en ik kan het weten...
bork,bork,bork







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Hoteldebotel
« Reactie #143 Gepost op: 1-04-2003, 01:10:18 »
Maître d'hotel Baziel houdt wel van een bordje schaak en ook wel van zwart/wit. Grijs vindt hij namelijk maar een mollig kleurtje.
Terwijl je zou gaan denken dat eerder zongebruind de kleur van deze mol is. Het ritje door de Albert Heyn van Saint-John bracht Aafke en Astrid namelijk geen halve euro,juist omgerekend 0,76 Canadese dollar op. En dat was vooral te danken aan Astrid die de koopwoede aardig verknoeide. Ons komisch duo Aafke&Astrid deed Baziel sterk denken aan Luc&Marie-Rose uit de Mol 2 van VRT. Die kregen dezelfde hap voorgeschoteld en bakten er evenmin iets van. Maar ze waren geen van beiden de Mol...
Dus toch Chandrika maar ? Die liep als laatste het Trailparcours, vond geen lintjes en kreeg er bijgevolg ook geen als beste spoorzoeker van de klas. Goed gedaan als Mol uiteraard...
Maar ook Elise negeerde straal de toen nog aanwezige natuurwegwijzers van toneeldeskundige Ferdi die alles maar een slecht geregisseerd toneelstukje met derderangs acteurs vond.De Mol als toneelcriticus die zichzelf afbreekt tot op het bot nadat ie het boeltje gesaboteerd heeft door de strategisch geplaatste lintjes voor de neus van de anderen weg te snoepen ?
Zou kunnen, maar hoe komt Ron dan zo snel aan de blokhut ? Zo snel zelfs dat ie zichzelf nog een uitgebreid ommetje gunt door een stukje woeste natuur dat niet bezoedeld is met rode lintjes...
Geknoei van de bovenste plank bij de opdrachten, maar eigenaardig genoeg weten ze bijna allemaal zeker wie de Mol is, als je hun uitspraken mag geloven,uiteraard. Dat mag, maar Baziel neemt de zoutstrooier uit de keuken en strooit een flinke korrel van het witte spul over het hele zooitje.
"Niets is wat het lijkt..." denkt Baziel en houdt een oogje in de zeilen van Aafke,Astrid en Chandrika.
"Die gaan Baziel hier niet beetnemen op deze aprilse vismarktdag" neemt Baziel zich geheid voor.
Geen schaakmat op de schaakmat...
 







« Laatst bewerkt op: 1-04-2003, 01:45:35 door Baziel Flauwtie »
En niets lijkt wat het is...

Offline Marigold

  • Forumlid
Re:Hoteldebotel
« Reactie #144 Gepost op: 1-04-2003, 03:20:45 »
Marigold houdt het op Elise. En niet zonder reden.








Offline idefix

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • just keep swimming
Re:Hoteldebotel
« Reactie #145 Gepost op: 1-04-2003, 10:29:08 »
bij mlle sjappozjoon is de verwarring toegeslagen, en ook haar hondje idefix is het noorden een beetje kwijt. Doelloos loopt ze door het hotel te slenteren op zoek naar concrete aanwijzingen. Ze baalt er ook een beetje van dat het nog steeds zo druk is in het hotel, ze had gedacht dat er iemand naar huis was gegaan.
De mol die zij op het oog had, blijkt een irritant en arrogant beestje te zijn, en dat is niet wat zij zoekt in een mol. Maar toch.. die aanwijzing in het begin...
mlle sjappozjoon ligt er wakker van....







we're back :(

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Hoteldebotel
« Reactie #146 Gepost op: 1-04-2003, 12:04:59 »
Er zijgen 2 tegenstanders tegen over Master3L achter het schaakbord neer: een groen mannetje en Maître d'hotel Baziel.

Hoewel de regels het verbieden, starten beiden met het verzetten van een witte pion. Zo rukken er al twee witte pionnen op naar het centrum, richting de zwarte pionnen met rode linten....

Het zwarte paard springt al blazend op de witte pionnen af.... trappelend van ongeduld om elke mogelijke mol te vermorzelen onder z'n hoeven....

Hoe loopt dit spel vol intriges en spanningen af?







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Hoteldebotel
« Reactie #147 Gepost op: 1-04-2003, 14:11:59 »
Er zijgen 2 tegenstanders tegen over Master3L achter het schaakbord neer: een groen mannetje en Maître d'hotel Baziel.

Hoewel de regels het verbieden, starten beiden met het verzetten van een witte pion. Zo rukken er al twee witte pionnen op naar het centrum, richting de zwarte pionnen met rode linten....

Hoe loopt dit spel vol intriges en spanningen af?

Het verplaatsen van mijn witte pion was eigenlijk maar een aprilgrapje. Net als de aankondiging van kastelein Knudde op het prikbord dat Ron de Mol is. Een echte kapoen, die Knudde, en zeker op een dag als vandaag...
Nee, mijn eerste echte zet zal een poging zijn tot uitschakeling van De Rode Loper, gevolgd door een frontale aanval op de Koningin van de Nacht.
De Zwarte Toren zal vervolgens buitenspel gezet worden en via de Rocade Est rukt het witte leger op naar de poorten van het Koninklijk Paleis van Majesteit Mol. De paarden worden achtergelaten en die galopperen er van door, terug huiswaarts.Met op hun rug een bazige dame die angstig " Ik kan niet paardrijden zonder de teugels in handen te hebben !" gilt.

"Dit plan ziet er goed uit" denkt Baziel tevreden, "Nu maar afwachten tot zaterdag, en kijken of de juiste gast het hotel verlaat".
Baziel gokt op de dame die in het penthouse verblijft.

Jaja, wie hoog spel speelt, kan heel diep vallen...







En niets lijkt wat het is...

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Hoteldebotel
« Reactie #148 Gepost op: 1-04-2003, 16:39:01 »
Nog voor het witte leger goed en wel op gang is gekomen, storten de eerste dappere witte strijders met angstgeschreeuw van het bord. De velden tussen het witte en zwarte leger zijn ondergraven door een mol!

Een witte loper en toren zijn de eerste slachtoffers van de mol. Zij verkeken zich teveel op de zwarte stukken en hielden daardoor niet de mol in de gaten....







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoteldebotel
« Reactie #149 Gepost op: 1-04-2003, 16:59:08 »
ach de lintjes, ik heeb er al zoveell over gehoord. Mensen zouden liintjes hebben verstopt, waarom vraag ted de bellboy zich dan af? wat is het nut van het versstoppen van lintjees.

1 van de ophanggers zou ze er afgehaaald hebben??/ Net of de aandere dat niett door zou hebben.

Dan hebbenn we de blinde ron die gewoon doorrent met veel lintjes op zaak wat is daaarvan het nut, je kunt als Mol toch beterr veel weghalen en met dat binnenkomen, gaat er lekker veel geld af.

Verder is er nog steeds een hhardnekkig gerucht dat er iets niet juuist is met de volgorde van de lopers. Ik heb het biij het bekijken op het grote scherm met de R rechtssboven in niet kunnen zien. Iemand anders misschien.










we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Hoteldebotel
« Reactie #150 Gepost op: 1-04-2003, 17:06:09 »
Elise gaat naar huis?

Nee hoor, ik denk dat je het mis hebt, beste bellboy!







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Hoteldebotel
« Reactie #151 Gepost op: 1-04-2003, 18:43:32 »
Elise gaat naar huis?
Nee hoor, ik denk dat je het mis hebt, beste bellboy!

Baziel vreest ook dat de bellboy dwaalt. Niet door het Grote Rodelintjesbos, maar door de gangen van Hotel De Botel.
Op zoek naar Engelse fooien die mogelijk achtergelaten zijn door de Grijze Graver.
Baziel raadt de bellboy dan ook een blik in de papiermand aan als alle Kierewieten weer eens op pad zijn voor hun bizarre opdrachten. Wie weet heeft er iemand een kattebelletje achtergelaten als geheugensteuntje?
Verder heeft Baziel ook het gastenboek nog eens doorgenomen. En wat blijkt ? In het penthouse woont geen Elise die een studentenleven zonder lijden wil leiden in Leiden, maar een wetenschappelijke dame uit Mokum die Engelse bruggen in kaarten brengt en zowat iedereen tegen zich in het harnas jaagt.
Misschien moet Baziel zijn trouwe dienaar Manwel maar eens op speurtocht sturen richting penthouse.
Maar dan mag de bellboy de lift natuurlijk niet blokkeren op de eerste verdieping om vervolgens ongestoord de bagage van de bewoners aldaar aan een minutieus onderzoek te onderwerpen.
Wat een mens tegenwoordig allemaal niet moet doen om  een Mol te vangen...







« Laatst bewerkt op: 1-04-2003, 18:51:25 door Baziel Flauwtie »
En niets lijkt wat het is...

Offline Elmar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De verboden vrucht
Re:Hoteldebotel
« Reactie #152 Gepost op: 1-04-2003, 18:59:07 »
Waren niet twee dezelfde producten, waren 2 verschillende wijnen....
en ik kan het weten...
bork,bork,bork
Maar beste kok, ik kan het ook weten, ik ben drie jaar sommelier geweest in een 4-sterrenrestaurant. En naar mijn beste weten, pakte ze drie flessen wijn. Als u het niet geloven wilt, komt u maar eens langs om het na te kijken.

[color=F8FFF1]Kamer 665...[/color]







Banaan is geel... Banaan is krom... Banaan is lekker...

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Hoteldebotel
« Reactie #153 Gepost op: 1-04-2003, 19:09:01 »
Na mijn avontuurtje met de mol afgelopen zaterdag heb ik met verschillende wazige figuren die hier ronddolen een dialoog gehad over zijn/haar identiteit maar ik word er enkel meer verward door. Nog even en ik me zal me hier moeten uitchecken om bij de buren (instituut voor vreemde zusjes) in te checken







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Hoteldebotel
« Reactie #154 Gepost op: 1-04-2003, 21:31:48 »
Baziel is eens op bezoek gegaan bij de buren en heeft daar een filmpje gezien dat hem zwaar aan het denken heeft gezet.
Het filmpje stond in het rubriekje "Hints" op het webstekje van Mevr. Groothuizen en haar snode vrienden en het ging over de shoppingtrip van Aafje en Astrid.
Daarbij liet Astrid zich iets ontvallen dat hoogst merkwaardig is voor een dame met haar talenten en kwaliteiten.
Ze zei op het einde van de proef en als antwoord op de financiële onrust van Aafke, voor heel kijkend Nederland en Vlaanderen, dat de wisselkoers 0.65 $cent per euro bedraagt, terwijl dat net omgekeerd is, nl.0,65€ per 1$. Tot zover niks wereldschokkend zou je zo zeggen, even afgezien van het feit dat het hen wel op voorhand werd verteld welke de juiste koers was.
Nu is de Canadese hamvraag : Waarom wordt dit getoond in de rubriek "hints" op Widm.nl ?
Toch zeker niet omdat Astrid de Mol is ?
Want Aafke&Astrid gingen al van in het begin de mist in met hun monetaire omrekeningen,dus dat moet niet echt meer in de verf gezet worden.
Nee , veeleer is het een hint naar wie de Mol niet is.
En dat is nu wel duidelijk voor Baziel.
Astrid en Aafke vallen af als potentiële Mol.
Dus zal Baziel op zoek moeten gaan naar andere aanwijzingen.
Misschien toch in het Grote Rodelintjesbos van die excentrieke poenschepper ?







En niets lijkt wat het is...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #155 Gepost op: 1-04-2003, 21:32:00 »
Knudde schudt meewarig het hoofd wanneer Baziel voor de zoveelste keer zijn Toverfluit bovenhaalt en de koningin der nacht begint te bezingen. Heeft hij na één Shadiaans avontuurtje nu nog niet zijn les geleerd? Blijkbaar niet maar dat is nog niet het ergste. Dat moet nog komen: de billen van Baziel!! Daar sneuvelen meteen alle pionnen door op het schaakbord, slaan de paarden van op hol en stuiken de twee torens van ineen zonder dat daar ook maar één vlieg bij te pas komt! Maar goed, we weten uit welke richting de wind komt en we kennen Baziel natuurlijk allen als seniel debiel, dus het zij hem vergeven.
De goudvis in de ronde bokaal van de kastelein mag dan ondertussen wel een boterbriefje op zijn rug dragen, hetgeen erop geschreven staat is lang geen onzin. De volgende afvaller komt trouwens waarschijnlijk toch uit het rijtje springers en als dat niet die ondeugend monsterende sales manager wordt, kan alles plots al veel duidelijker worden, billen incluis, maar dat geldt dan helaas ook voor de kastelein...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #156 Gepost op: 1-04-2003, 21:38:42 »
En hups! Daar komt Baziel alweer als een kieken zonder kop de klapdeuren door gestoven! Hij heeft weer eens iets opgevangen waardoor zijn verwilderde haren opnieuw alle kanten uitwijzen. Tss, tss, tss...
Uit de kamer der Duistere Dossiers weerklinken geruchten, okee, maar dat zijn dan ook alle mogelijke geruchten die op de muren reeds geprojecteerd werden en nu netjes één voor één langs het sleutelgat worden los gelaten. En Baziel daar maar achteraan met zijn vangnetje. De gasten kijken hem verweesd na. Dit hotel heeft toch echt wel zijn naam niet gestolen...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoteldebotel
« Reactie #157 Gepost op: 1-04-2003, 22:35:42 »
Hupla, de maître is de keuken nog maar in of hij komt alweer naar buiten. En maar roepen en denken en wijn drinken en schaken. Miss Polly checkt af en toe eens even haar rug want noch de kastelein noch de maître valt te betrouwen. Potentiële mollen maar er zelf één vangen is natuurlijk een ander paar mouwen.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoteldebotel
« Reactie #158 Gepost op: 1-04-2003, 22:56:18 »
eh de geheime boodschap in het vorige bericht is totaal verward overgekomen. Elise gaat naar huis staat er maar dat huis staat niet per se in Leiden.  

Er zijn iglos op de Noordpool, Paalwoningen in Sumatra, Bolwoningen in den bosch en Boshutten in Canada.

En juist in dat laatste is het te doen, daar wordt het geld weggenomen van de 8 doldwaze-avonturen belevers. Dus daar moet je binnen gaan en niet langslopen.








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoteldebotel
« Reactie #159 Gepost op: 1-04-2003, 23:02:42 »
Alle bagage heb ik al uitgepluisd dus dat hoef ik niet meer te doen, Ik zou de bagage opdracht dan ook feilloos kunnen doen. Ik ben nu nog bezig om een boek proberen  te bemachtigen en dat is een heel psychologisch werk over theorien en aliassen en over derde rangs B-actuers die zichzelf herkennen in elk profiel.

Zo zal elk mens volgens dat boek zichzelf ontmaskeren. Ik wil het gelezen hebben voordat ik bij het oud vuil kan leggen, er is al zo weinig te lachen in deze wereld, buiten het hotel.


De bruggenspeelster zou geen speelmakkers vinden, het kan kloppen, mar ik wijzig toch mijn gok niet, heb er die 5 euro op gezet die ik hier verdiend heb en dat olgens een piramide systeem waarbij elke wijziging geld kost. Maximale opbrengst dus bij niet wijzigen.

En ik moet toch ergens mijn geld vandaan halen...







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld