Auteur Topic: Hoteldebotel  (gelezen 63126 keer)

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Hoteldebotel
« Gepost op: 24-03-2003, 14:38:52 »
Nu het lyrische klooster der Vlaamse Promoliaten definitief veer en inkt heeft neergelegd, lijkt het mij wel aangewezen om bij onze gastvrije Noorderburen een nieuw stekkie te openen. Mijn lodder oog is gevallen op een knus hotelletje midden in de stad welke ik heel toepasselijk “HOTELDEBOTEL” wil dopen. Dit ter verering van de vroeger ook bij ons graag geziene doch meestal soms onzichtbare Andre, maar vooral ook om op een luchtige en frivole wijze de Nederlandse mol van boven of onder de Moerdijk te helpen ontmaskeren.

Kastelein Knudde zal hierbij uw gastheer zijn en nodigt elkeen uit wiens dichter of letterzetter in zich wil loslaten om hier tegen een zéér democratisch prijsje een kamer af te huren en in de lounge zijn reisverhalen uit het verre Canada te komen vertellen.
Dronkemanspraat over rondleidingen in Quebec kunnen we ondertussen missen als kiespijn, maar illustere rondreizigers met sappige anekdotes zullen hier zeker hun gading vinden.

Open: 24u op 24, aanmelden aan de receptie bij Miss Polly (U herkent haar vast aan haar gebeitelde ontvangstzin: “Hoe maakt U het vandaag? Alive and kicking mag ik hopen?”) en voor de rest kan ik best nog wat hulp in de keuken en een chef sommelier gebruiken...


{Edit: Titel topic omgezet in kleine letters. - Malcolm}







« Laatst bewerkt op: 24-03-2003, 15:19:24 door Malcolm »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:HOTELDEBOTEL
« Reactie #1 Gepost op: 24-03-2003, 14:53:55 »
gØdemiddØg,
ik bØn kuk Kukkeluk en bØn werkelØs, hØft u tØvallØg een jØb vØØr mØi?
bork bork bork







Take a glorious bite out of the whole world

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:HOTELDEBOTEL
« Reactie #2 Gepost op: 24-03-2003, 15:06:37 »
ik had mezelf een iets comfortabeler lounge voorgesteld, het tocht hier nl, of is dat mijn opzettende griep.

Ik zou me willen opwerpen als bellboy van dienst.(voor echte filmfreaks een soort theodore uit de film 4 rooms van quentin tarantino)

Verder wil ik meteen mijn sollicitatei kracht bijzetten met de uiteenzetting over de stuurvrouw op de true North(let wel deze naam komt ook terug op de muts van een van de deelnemers (north face, ik meen bij rene)). Aafke staat bekwaam te draaien aan een goudkleurig stuur te midden van een groene en een rode Bol(dingen aan touwen, katrollen????).

De koers die ze varen gaat eerst naar het ontmoetingspunt toe (Come) en dan er weer vandaan (GO)

En speciaal voor de keuken op kamer 28 moet er nog soep zijn...









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Hoteldebotel
« Reactie #3 Gepost op: 24-03-2003, 15:21:39 »
*meldt zich aan voor chef sommelier*

Ik heb een heuse wijnkelder in de tuin (wel van mijn vader maar bon) en wordt er elk weekend en elke woensdag mee geconfronteerd. Ik begin dus wel wat van wijn te kennen. Bovendien is mijn achternaam Wynen, what more do you want?
En laten we niet vergeten dat ik de wijnfles in de compilatie aflevering opgemerkt had. De fles die mogelijk een hint bevatte, odmat ze even later weer verdwenen was.

Wanneer komt de château Petrus 1978 aan?








Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Hoteldebotel
« Reactie #4 Gepost op: 24-03-2003, 15:31:53 »
Graag meld ik me bij Miss Polly ("Uitstekend, dank u wel") maar dan graag als gast, aangezien ik tamelijk lui ben aangelegd.
Voordat ik me terugtrek op mijn kamer, neem ik even plaats in de lounge en leg daar mijn oor te luisteren. Misschien zijn er wel slimme mensen met een gedegen Canada-kennis te vinden.
Robbie: een rode graag.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoteldebotel
« Reactie #5 Gepost op: 24-03-2003, 15:34:30 »
zie daar de eerste gast, en iemand die canadese kennis zoekt. Zoeken wij dat niet allemaal.

Reisverhalen vanuit het verre en vochtige canada, waar de onderkruiper dit jaar huishoudt tussen 9 niets vermoedende mensen.

Weest allen welkom en ook de bellboy van dienst lust wel een wijntje hoor.

we hebben denk ik ook nog ruimte voor een dj van dienst.  iemand voor de parking, enz.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Hoteldebotel
« Reactie #6 Gepost op: 24-03-2003, 15:40:59 »
Laten we daar de bellboy hebben.
Ik zou graag mijn bagage naar mijn kamer gebracht zien worden. Graag een beetje voorzichtig met die koffer met wieltjes, die heeft op een vorige reis nogal wat te lijden gehad.
Ik weet niet hoe nieuwsgierig je bent, maar proberen te openen zal je niets opleveren aangezien er 6 gedegen cijfersloten opzitten.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoteldebotel
« Reactie #7 Gepost op: 24-03-2003, 15:44:06 »
Ik werk in het dagelijkse leven al in de toeristische industrie dus ik kom hier ook aan als gast. Het zal mij benieuwen.... het ziet er comfi uit in ieder geval! Doe mij ook maar een rode Robbie, en niet in een vingerhoedje! ;)







When God created man, she was only joking!

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #8 Gepost op: 24-03-2003, 15:44:10 »
Wel, wel, Kastelein Knudde loert eens vanachter zijn Victoriaanse bar en ziet dat het goed is. De vacatures worden vlot ingevuld en met enthousiasme omfloersd terwijl de eerste (knappe!) gaste zich heeft aangemeld. Ik noteer: één fles van de onze beste Pomerol voor kamer 4. Da's die met bubbelbad en relaxzeteltjes op het terras welke uitgeeft op Hallifax Harbour. Wie zou daar het roer in handen hebben? Knudde heeft nog geen tijd gehad om de stad te verkennen en trekt zijn overjas aan. Het hotel is momenteel toch in goede handen. Alleen,... die Zweedse kok, daar kan nog herrie van komen...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #9 Gepost op: 24-03-2003, 15:48:09 »
Et voilà, Knudde langs de ene zijde van de draaideur naar buiten en al onmiddellijk wordt een roodharige passionele volbloed langs de andere wentel het hotel ingezogen. Eén druk op de bel en ze geeft meteen van jetje.
Volgens mij staan sommelier Robby hier nog mooie tijden te wachten...








« Laatst bewerkt op: 24-03-2003, 15:49:14 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoteldebotel
« Reactie #10 Gepost op: 24-03-2003, 15:51:20 »
eh de combinatie van de cijfersloten leek verdacht veel op de sloten die we afgelopen zaterdag zagen aand e deelnemers, ik heb ze geprobeerd, maar helaas er gingen er geen 6 open...







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Blubber

  • Forumlid
Re:Hoteldebotel
« Reactie #11 Gepost op: 24-03-2003, 15:58:30 »
Ik zal het wel weer niet helemaal begrijpen, maar hoort dit topic niet in de huiskamer thuis?








Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Hoteldebotel
« Reactie #12 Gepost op: 24-03-2003, 16:01:00 »
Bij deze meldt de Heer Flintersteen uit Bedsteen zich aan, mocht er nog iemand nodig zijn voor wat hak- en breekwerk in het nieuwe etablissement. Daarbij denk ik bijvoorbeeld aan wat graafwerk, nodig indien er een knaagdier met slecht zicht opgespoord dient te worden...







Thank U

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Hoteldebotel
« Reactie #13 Gepost op: 24-03-2003, 16:05:59 »
Ik zal het wel weer niet helemaal begrijpen, maar hoort dit topic niet in de huiskamer thuis?
NØ! dØt tØpic is een Øterst ØntØpic tØpic. WØi wØrden hier verwØcht Øm Øp een Øndere mØnier te discussieren over de mØl en dØrgelijke.

de sØep op kamer 28 kØmt eraan....







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Jet

  • Winnaar Pool AVRO 2003
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoteldebotel
« Reactie #14 Gepost op: 24-03-2003, 16:13:11 »
Is er hier ook een kledingwinkel in de buurt? Want al die leuke zomerjurkjes zijn toch ietwat te koud hier. Ik moet wat thermisch ondergoed en lange winterjassen gaan aanschaffen. Wellicht kan iemand de verwarming repareren?







When God created man, she was only joking!

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re:Hoteldebotel
« Reactie #15 Gepost op: 24-03-2003, 16:19:21 »
Is er hier ook een kledingwinkel in de buurt? Want al die leuke zomerjurkjes zijn toch ietwat te koud hier. Ik moet wat thermisch ondergoed en lange winterjassen gaan aanschaffen. Wellicht kan iemand de verwarming repareren?
Verwarming?? Hier vraagt iemand mij iets te repareren wat ik niet ken. Wat is dat? Ik geloof dat ik maar eens wat rookkanalen en open haarden ga creëren om de temperatuur in dit etablissement enigszins op niveau te houden... Vervolgens vraag ik Bambam wel even wat hout  te verzamelen, zodat niemand in dit etablissement kou hoeft te lijden.







Thank U

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoteldebotel
« Reactie #16 Gepost op: 24-03-2003, 16:34:15 »
de bellboy gaat de soep naar kamer 28 brengen en is verward, kamer 28 blijkt de goede kamer te zijn, maar toch is degene die de soep besteld heeft niet meer op kamer 28.

Is degene die vanuit kamer 28 de bestelling heeft gedaan dan slim en getruct te werk gegaan , door ervan uit te gaan, dat de groep nooit de soep zo heet wilde eten als op kamer 28, maar liever op bv kamer 30..

Let wel mensen , als we met het hotel niet wensen af te zakken naar de begane grond van de lounge, zullen we het af en toe over de Mol moeten hebben.

De zwart wit gevlekte moderator hier is behoorlijk sterk.







we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Hoteldebotel
« Reactie #17 Gepost op: 24-03-2003, 16:38:40 »
De mØl? TjØ, vØlgens mØi kan bijna iederØØn de mØl wel zijn...







Take a glorious bite out of the whole world

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Hoteldebotel
« Reactie #18 Gepost op: 24-03-2003, 16:44:30 »
Na mislukte experimenten in het correct voorspellen van de Graver, durft onze kok geen voorspellingen meer te doen over de Mol? Hij durft zich enkel nog proffessioneel bezighouden met dode beesten en wel voor het vergenoegen van onze gasten?









we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Hoteldebotel
« Reactie #19 Gepost op: 24-03-2003, 16:45:29 »
Baziel Flauwtie heeft het al lang in de gaten, hier is dringend nood aan een expert-maître d'hotel de bottle.
Gezien mijn jarenlange ervaring in een gelijkaardig etablissement met al even extravagante klandazie denk ik dat mijn expertise hier goed van pas komen.
Allez waar zit de Manwel nu weer ? Zeker in de tuin aan het graven naar die vree ambetante beestjes die heel de hoteltuin in rep en roer zetten.
Daar zullen we subiet eens direct korte metten mee maken...








En niets lijkt wat het is...