Auteur Topic: Hoteldebotel  (gelezen 63515 keer)

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Hoteldebotel
« Reactie #200 Gepost op: 26-04-2003, 18:07:55 »
Tsja, dit levert mij als vrouw natuurlijk wel een levensgroot probleem op: wat doe ik in godnaam vanavond aan?
Natuurlijk de hoed met de blauw-gele veren, maar wat nog meer? Gaan we in de strakke broek, hemd met initialen (PdV)en rood-wit-blauwe schoenen of toch in een wat moderner outfit met elegante dans-muiltjes?
Ferdi weet het al: ik hoor hem hier over de gangen zingen:
These boots are made for walking, and that's just what I'll do...







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #201 Gepost op: 27-04-2003, 10:54:18 »
Geen hond in het kegelspel te bespeuren. Enkel een muis gebaard. En die had er dan nog geen kaas van gegeten...
Eén ding is alvast duidelijk: het is ofwel de ontwerper der grafzuilen ofwel de ranke studente. En nog een extra weekje uitgekokerd respijt. Een extra weekje om conclusies te trekken, al moeten we daarvoor rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan.









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Alive and Kicking

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Hoteldebotel
« Reactie #202 Gepost op: 27-04-2003, 20:54:16 »
Een slippertje kan nog door de beugel meestal, twee daarentegen... en toch werd de slipper van de prinses goedgekeurd én het werd haar toegestaan om nog een slippertje te maken bij het wisselen van foto's. Wil ze verdacht worden of is zij het gewoon?
Ron daarentegen kan plots niet meer kloklezen en is z'n koker jammergenoeg vergeten...

Om mol te zijn, moet je niet persé in een auto raken met de mol. Tijd genoeg buiten de opdrachten. Miss Polly weigert te gaan wankelen. Ron it must be.







banaan begint met een b, soms met een s

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #203 Gepost op: 29-04-2003, 16:44:51 »
Met veel vertrouwen hangt de kastelein een nieuw velletje aan het prikbord.
Niks veel nieuws onder de zon, een paar gemonteerde opmerkingen in zijn eigen achtertuin kunnen steek houden en ook weer niet, doch er blijft wel één addertje onder de graszoden meeschuiven in de persoon van de ranke blonde studente uit Leiden. Geen blondenmoppen over haar iig; daar is ze te clever voor. Maar leidt ze om de tuin of tuint ze ze erin? That's the question. Over het deficit bestaat geen twijfel meer: daar heeft de grafdelver reeds een metersdiepe put voor gegraven.

Overigens: Elise was een knappe bell-girl; veel meer innemend iig dan onze bell-boy, want die laat van zijn pluimen. En ow baai dewee: over pluimen gesproken, blauw-rode dan nog; de kastelein wordt plots intriestig, want dit lag vanmorgen op de dansvloer:




Het is plots een heel stuk killer op straat...








« Laatst bewerkt op: 29-04-2003, 16:48:03 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Hoteldebotel
« Reactie #204 Gepost op: 29-04-2003, 21:22:16 »
Baziel staat versteld van de gevolgen van de ziekte die onze gevederde vrienden pest.
Sesamstraat ontruimd en die liefogende Pino die de gehaktmolen in gaat, het is niet waar...

Nu meent Baziel dat Sesamstraat,net als Hotel de Botel, gelegen is halfweg tussen het Mediapark in Hilversum en het Horizonpark in Zaventem, dus eigenlijk is de kans groot dat ook ons oord van taalkundig vertier weldra verplicht gesloten zal worden wegens geleidelijke ruiming van de nog resterende Kierewieten. Deze zeldzame soort heeft enorm veel noten op hun zang en fluit altijd het hoogste lied. Behalve één bepaald ras, de Grijze Kierewiet meerbepaald, want die zwijgt in alle toonaarden en maakt een nest diep onder de grond.

En het is juist naar die rare vogel dat Baziel het Land tussen Maes en Waal heeft uitgevlooid.

Voorlopig zonder echt groot succes, akkoord, maar dat komt nog wel. Nadat Ferdi vertrokken is, bijvoorbeeld, want Angela begint wel een beetje te overdrijven met haar uitstel van executie.

3 keer is in dit geval geen scheeprecht,maar te veel van het goede...

En hopelijk overleeft Pino het ritje door de vleesmolen, want wat zou kastelein Knudde doen zonder haar ?



 







En niets lijkt wat het is...

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Hoteldebotel
« Reactie #205 Gepost op: 30-04-2003, 17:04:42 »
No worries!
Je mag als grote blauwe vogel toch wel eens een kinky feestje bezoeken he?!
Je moet gewoon je grenzen kennen! Dus...ik heb het overleegd, ben zogezegd: alive and well. Om niet te zeggen kicking.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #206 Gepost op: 1-05-2003, 13:48:00 »
"Kicking"...
Als het op zijn Vlaams geinterpreteerd is Pino, vind ik deze kiekegoed gevonden  ;)

Maar ondertussen zijn de Kierewieten in het hotel zich gisteren plots heel vreemd beginnen te gedragen. Lepelden massaal oranje ijs naar binnen en waren ook helemaal oranje getooid en geschilderd. Daarna trokken ze de straat op om deze volledig in het oranje te versieren. Kastelein Knudde waande zich eventjes in de Efteling waar trollen en mollen de scepter zwaaien. Waarschijnlijk ben ik even kierewiet aan het worden...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Hoteldebotel
« Reactie #207 Gepost op: 3-05-2003, 13:51:01 »
"Kicking"...
Als het op zijn Vlaams geinterpreteerd is Pino, vind ik deze kiekegoed gevonden  ;)

.....túúrlijk Knudde, je kent me he.........

Ik had hier twee dagen geleden ook al geprobeerd een berichtje achter te laten, maar de dame bij de receptie vond mij blijkbaar niet zo leuk, ik werd zonder pardon het hotel uitgesmeten!
Inmiddels m'n veren weer afgestoft voor een nieuwe poging.

Iemand zin in een potje bowlen?







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #208 Gepost op: 4-05-2003, 10:52:31 »
Lucky strike!

Ferdi met heel zijn Chandriboetiek het spel uit gekegeld, Elise bijna in zijn val meesleurend. Oh, oh, isn't it iRONic? Zo zelfzeker van de toren blazen om dan in de kasteelgracht te tuimelen. En hoogst frappant: niemand die op de echte mol zit te stemmen; het lijkt wel een typisch Nederlands fenomeen te worden. Zelfs Chandrika bezingt hem in alle toonaarden maar beseft het zelf (nog) niet:
"Keep on RONning..."  8)









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Hoteldebotel
« Reactie #209 Gepost op: 4-05-2003, 13:47:52 »
Zo, die blaaskaak is er uit gekegeld!
En verder ook genoten van de mooie aflevering. Schitterend die wilde paarden, zo zonder zadel, teugels en oogkleppen. Helaas kunnen we dat laatste van onze kastelein (nog) niet zeggen.
(En van de eerste twee weet ik het niet  :D )







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Hoteldebotel
« Reactie #210 Gepost op: 4-05-2003, 16:11:16 »
Baziel keert nogmaals tevreden terug. Zijn voorspelling kwam wederom uit. Ferdi mocht opkramen en dat bezorgde Baziel toch wel een snuifje leedvermaak. De man die het al lang wist en eens snel dat spelletje zou gaan winnen mag de sleutel van kamer 28 zonder toeters,bellen of toetjes,maar eerder met bloemen of kransen, inleveren op de receptie.

Baziel vindt ook dat het optreden van gisteravond heel eigenaardig was. Zomaar vrank en vrij werd het geheime onderonsje tussen de slimmerik en de Blondine op een presenteerblaadje aangeboden aan al wie maar zien wou. Wat baten kaars en bril dan nog ?
Bij nader toezien en na het broodnodige hersengekronkel kan Baziel hier maar tot enkele verrassende conclusies komen :
1. Aangezien de beelden getoond werden betekent dat dat de filmcrew en de regie op de hoogte waren van het kleine maar fijne complotje dat Ferdi wou gaan smeden met Elise toen hij merkte dat het ijzer heet genoeg was. Maar dit betekent tegelijkertijd dat Ferdi & Elise wisten dat de Mol van hun mooie plannetje zou op de hoogte gebracht worden. "Redelijk dom" denkt Baziel, want zoiets loopt nooit goed af. En wat als Elise de Mol zou zijn ? Dan zou dit complot toch nooit in beeld gebracht zijn, want de Mol is een solist, een einzelgänger, een Lone Ranger met een missie...
Nee, Baziel schrapt Elise definitief van zijn lijstje.

2. Ferdi stemde, sinds het begin en tot zijn einde en stug volhardend,zelfs gisteren ook samenzweringsgewijs tegen Elise, steeds op Chandrika.
Ferdi's einde stond echter gisteravond plots en voor hem totaal onverwacht voor zijn kamerdeur onder de vorm van Mollige Angela ( die de honneurs waarnam voor Magere Hein ) die Ferdi besprenkelde met een scheutje rood scherm.
Logische deductie : Chandrika is niet de Mol. Hupsa, weer een naam schrappen van het lijstje zou je dan denken.
Maar is dat wel zo ? Wordt vervolgd.... in puntje 4.

Baziel is namelijk niet zo'n pilarenbijter die de vrouwen tot het puntje van hun stoel drijft en de Mannen Op De rand Van Een Zenuwinzinking brengt.
Neenee, Baziel kent zijn Pappenheimers, en hij beseft dat Morgen, Maandag Alles Beter Kan.

3. Flikken zijn meestal integere mensen, maar zoals René met volle overtuiging knoeide in de voorbije opdrachten, daar kan zelfs de Antwerpse politie nog een puntje aan zuigen.
Het reinigen van de stallen,de autosleutels, het minutenlange gedoe met Elise over het paardrijden, je zou voor minder de titel van Ereburger van Mol krijgen.
Maar het belangrijkste moet nog komen. Inderdaad... in puntje 4.

.4 Tijdens zijn ritje in de manège op een toch ietwat aftands uitziend ros manoeuvreerde René zich langs de letters M,O en L. MOL dus.
Ook hier weer, zeer eigenaardig, wordt dit uitvoerig getoond en de regisseur laat Chandrika het zelfs declameren voor Haarlem, Leiden en de rest van Nederland en Vlaanderen.
Wederom logische deductie : MOl is geen hint, maar een grapje en René is geen Mol,want hij haalt quasi moeiteloos de eindstreep.En hij pakt de poen.
Combineer nu dit met de gegevens uit opmerking 2 en wat rolt er uit de bus ?
Ferdi gaat heen en neemt er geen, René en Elise worden geschrapt van het lijstje.Wat blijft ?
Ron en Chandrika...
En dan kiest Baziel, bij zijn volle verstand en nooit opgenomen in enige psychiatrische instelling , voor Chandrika.
Waarom ? Omdat ze het zelf zei in de manège,daarom.

              MOL...







En niets lijkt wat het is...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #211 Gepost op: 4-05-2003, 21:19:42 »
En dan kiest Baziel, bij zijn volle verstand en nooit opgenomen in enige psychiatrische instelling , voor Chandrika.

Er moet voor alles een eerste keer zijn natuurlijk... 8)

Vergeten we de vorige gaste namelijk niet die hier tot een gat in de nacht in de kaarten probeerde te kijken, maar helaas een troefkaart miste. Ook zij zat op de Ferdi-express toen die hopeloos ontspoorde. En indien iedereen maar dan ook iedereen zijn wagonnetje aan dezelfde trein had vast gehaakt, zou er nog een opening zijn, maar die is helaas muurdicht gemetseld.

Nee, nee, lieve Pino. Gaat gij maar op uw lauweren rusten, dan breng ik U alvast een theekransje en een bidprentje van de heilige Angelique, patRONes der knuddige ridders wiens oogkleppen onder één of ander kazuifel zijn blijven steken. Daarop zult ge wel vinden wat er te zoeken valt. En dan..
is er koffie!








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Hoteldebotel
« Reactie #212 Gepost op: 5-05-2003, 19:12:09 »
Beste kastelein, bedoelde jij met die vorige gaste mij? dacht je dat ik op Ferdi zat??? Nee toch? Elise it was and Elise it will be.

En op m'n lauweren rusten? I wish! Nee, ik speur lekker verder, maar bijt me vast op mijn mol. Dat is zo mijn gewoonte he, wat dat betreft had mijn nick beter Pitbull kunnen zijn.







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #213 Gepost op: 6-05-2003, 09:54:31 »
Mijn Westvlaamse tongval brengt je in verwarring, lieve Pino. Ofwel ben je nog niet bekomen van die recente slag van de gehaktmolen. Met die vorige gaste en haar kaartspel doelde ik uiteraard op Patricia die zich ook expliciet vastgepind had op Chandrika, maar zelfs met deze kennis van zaken bleef Ferdi met oogkleppen rondhossen.
Net als onze Baziel overigens die weer als een veroordeelde kip zonder kop de kamers der Kierewieten plat loopt om dan, betrapt zijnde tijdens zijn speurtocht door hun rommelige kleerkasten vertwijfeld uitroept: "Checking the walls, just checking the walls!". Alsof die oren zouden hebben; dan hadden die hem al lang iets anders ingefluisterd...

Elise, it will be? Mja, kastelein Knudde durft niet echt meer in de clinch gaan hierover. Daarvoor brengen Ron en Elise de laatste tijd teveel tijd door op dezelfde kamer. De Kamer der Duistere Dossiers, weet je nog wel? Daar hebben ze beiden op hun manier al flink wat verblindend stof doen opwaaien.
Overigens gaf een toevallige voorbijgangster in het gezelschap van haar moeder ook al flink van Jetje toen het onderwerp 'Leiden(s)de studenten' werd aangesneden. En ik wil jullie wel bijtreden, ware het niet dat het hele gebeuren dan flink van buiten uit georchestreerd werd en er voor de mol dan eigenlijk maar een figurantenrol meer was weg gelegd.
Nee, ik blijf bij de grafdelver met de brave boeventRONie. Al was het maar dat er niks leuks aan is als iedereen op dezelfde golflengte zit. Dan zouden we die gieter al kunnen opbergen...








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #214 Gepost op: 6-05-2003, 11:10:09 »
Ondertussen heeft de postbode weer de gebruikelijke informatie op mijn thuisadres afgeleverd.
Een nieuw nageltje voor het prikbord werd meegeleverd. zij het dan met een andere bedoeling. Maar dat lees je onderaan wel bij de gebruiksaanwijzing...











« Laatst bewerkt op: 6-05-2003, 11:12:32 door Knudde »
De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Hoteldebotel
« Reactie #215 Gepost op: 6-05-2003, 14:18:08 »
Met die vorige gaste en haar kaartspel doelde ik uiteraard op Patricia die zich ook expliciet vastgepind had op Chandrika, maar zelfs met deze kennis van zaken bleef Ferdi met oogkleppen rondhossen.
Ach ja, maar natuurlijk
Die extra nagel...is dat een subtiele hint naar de prachtig roze gelakte nagels van Elise?







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #216 Gepost op: 6-05-2003, 19:29:11 »
Ach ja, maar natuurlijk
Die extra nagel...is dat een subtiele hint naar de prachtig roze gelakte nagels van Elise?

Die zou idd wel eens de spreekwoordelijke nagel aan mijn doodskist kunnen zijn  ;)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Hoteldebotel
« Reactie #217 Gepost op: 7-05-2003, 09:15:50 »
Volgens mij is dit hotel niet helemaal lekker geegaliseerd, het staat te zuchten en te kreunen in z'n voegen. Ik kon er gewoon niet van slapen vannacht. Alle gasten lopen hier maar te ijsberen, terwijl er een paar zotten buiten nederlandstalige liedjes lopen te schreeuwen. Er is er eigenlijk maar eentje bij die een beetje fatsoenlijk zingt, volgens mij is zij in de huid van een ander gekropen.
*zucht* Waarom lust ik nou geen koffie.....







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Baziel

  • Forumlid
  • Niets is wat het lijkt...
Re:Hoteldebotel
« Reactie #218 Gepost op: 7-05-2003, 16:40:02 »
Baziel schenkt zichzelf een zuinig glaasje Isle of Jura in. Zuinigjes ja, want die Isle of Jura is niet echt goedkoop en Baziel is er snel van in de wind.
Over wind gesproken, er zijn er een paar van de Kierewieten die daar blijkbaar ook wel wat last van hebben. Kou, sneeuw, stalmest,wilde paarden en zelfs Angela Gruuthuuze kunnen hen niet afschrikken, maar van de wind hebben ze blijkbaar allemaal last, want ze wentelwieken als dolgedraaide torenhanen rond hun Mollige slachtofferkeuze.

Wie stemde er nu op wie ?
René had een oogje op Elise en bleef.
Chandrika vond Elise een goeie keuze en bleef ook.
Ron verdacht René en ging door.
Elise twijfelde tussen Chandrika en René, maar bleef. We weten echter niet op wie ze stemde.
Ferdi ging al heel de tijd voor Chandrika en vloog er uit.
Als,( Baziel bedenkt hierbij dat kastelein Knudde zijn degens al begint te slijpen...),en slechts als Ferdi de waarheid heeft gesproken tegen Elise dan kennen we de winnaar van het spel.

Want dan wordt de Leidse schlagerzangeres, de Zangeres Met Naam, de grandioze overwinnaar.

Dan wordt het geen Requiem für Elise maar een Ode aan Elise. Een Ode an die Freude lijkt het Baziel hier dan  wel te zullen worden.

Alleen zou het wel eens helemaal anders kunnen lopen en zou er wel eens addertje onder het gras kunnen zitten. Zo'n klein bruin addertje dat zich plots omtovert in een grote Grijze Kierewiet.

De bewegende beelden zullen uiteindelijk uitsluitsel brengen maar ondertussen blijft Baziel trouw aan zijn laatste idee : CHAFOMO ! !

Al is het alleen al maar voor haar mooie glimlach...







En niets lijkt wat het is...

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Hoteldebotel
« Reactie #219 Gepost op: 7-05-2003, 20:48:00 »

Al is het alleen al maar voor haar mooie glimlach...

Jah, die is uitermate betoverend én ontwapenend. Nog mooier haast dan die van de schone van Avignon. Die wist ermee de kastelein in haar netten te strikken en die vond het zelfs zalig om deel uit te maken van de misleiding.
Maar dat Baziel zich zo zou bekeren??? Die boetedoening tussen de transparante muren der kloosterorde heeft hem toch echt geen deugd gedaan.

Nu ja, elk op zijn beurt dan maar...









De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat