Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 44543 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 3
« Gepost op: 29-03-2003, 21:10:59 »
In dit topic kun je alles kwijt over aflevering 3, die over 'n paar minuutjes zal gaan beginnen.  :)








Offline Lene

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #1 Gepost op: 29-03-2003, 22:13:52 »
Nou, ik weet het allemaal niet hoor... Straks sowieso nog een keer kijken maar de sfeer is er in ieder geval niet beter op geworden.








Offline Oli-4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molspeurder
Re:Aflevering 3
« Reactie #2 Gepost op: 29-03-2003, 22:15:21 »
Spannende aflevering, maar het wordt er niet minder moeilijk om. Vooral omdat er nu nog steeds 8 kandidaten in de groep zitten...








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 3
« Reactie #3 Gepost op: 29-03-2003, 22:19:33 »
De opdrachten vond ik erg leuk, vooral de lintjesopdracht was goed bedacht. Ook de sneeuw maakte het geheel erg sfeervol.

Jammer dat de stemming in de groep dan weer verpest wordt door Patricia en Ferdi bij de laatste opdracht... ik vond dat echt niet kunnen wat ze deden.

En de Mol? Dat is gewoon Astrid, dat kan niet anders! ;)








Offline japjer

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #4 Gepost op: 29-03-2003, 22:21:34 »
1. Ferdi is niet de mol, wel irritant. Als ie de mol toch is, heeft ie alles te duidelijk gedaan, is ie het niet, dan zit ie het spel te verzieken door als kandidaat molstreken te plegen, je mag best een beetje mysterie om je heen bouwen, maar als ie de opdrachten expres vern**kt, is gewoon niet leuk.

2. Patricia mag druit, wat ze op het einde zei,kon gewoon niet, in zo'n onnozele stem, maar oh zo vals!

3. Aafke back in buissness (sp?)!! Aafke was misschien wat onnozel in de eerste opdracht, maar ze heeft het helemaal goed gemaakt in die 2e. Aafke zou een goede mol zijn.

Mijn mol na deze afl: nog steeds ron. Langs dat huis lopen, niet eens ff kijken. EN hij heeft gesprongen, hij heeft er zelfs voor gezorgd dat niemand het hem verweet, goed gedaan ron!

Edit:Kan iemand hier neerzetten wat creepy-mol-stem nou precies zei?







« Laatst bewerkt op: 29-03-2003, 22:22:57 door japjer »

Offline McPhisto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #5 Gepost op: 29-03-2003, 22:23:21 »
Sjonge jonge, gezellige sfeer daaro. Kunnen ze i.p.v. een gewone executie niet de groep iemand laten wegstemmen? Tot ziens, Ferdi! ;)








Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #6 Gepost op: 29-03-2003, 22:23:24 »
Spannende aflevering, maar het wordt er niet minder moeilijk om. Vooral omdat er nu nog steeds 8 kandidaten in de groep zitten...

inderdaad! ik vind het steeds moeilijker worden, op het moment vind ik al weer iedereen verdacht >:(







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Tetra

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Aangenaam, Petra.
Re:Aflevering 3
« Reactie #7 Gepost op: 29-03-2003, 22:26:05 »
ik vond aafke in tegenstelling tot de vorige aflevering erg sympathiek en patricia een regelrechte bee-yatch.
Ik ga dus mooi in de pool invullen dat patricia de volgende afvaller is want ik vind haar het niet waard om er nog langer in te blijven. Weeeeeet iemand wat de mol zei in zijn filmpje? Het is misschien lui, maar ik heb geen zin om het helemaal te ontleden en in 1 keer verstond ik het niet bepaald zo goed...








Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #8 Gepost op: 29-03-2003, 22:27:05 »
Ik heb me goed vermaakt met de aflevering van vanavond. De winkelopdracht vond ik het minst interessant, bovendien kende ik hem al van de tweede Belgische Mol.

De spoorzoekopdracht was een van de betere die ik heb gezien. Eigenlijk hadden alle deelnemers hier wel een kans om te mollen, dus ik moet straks de video nog maar eens bekijken of ik wat wijzer kan worden.

De brugopdracht was een interessant psychologisch spel over groepsbelang en persoonlijk belang. Al met al wordt de sfeer in de groep er bepaald niet beter op.








Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #9 Gepost op: 29-03-2003, 22:27:22 »
ik weet trouwens ook niet wat ik moet denken van dat filmpje waarin de mol spreekt, heeft iemand hier iets uit kunnen opmaken?







En tóch is Toine de mol!!!!

aggie

  • Gast
Re:Aflevering 3
« Reactie #10 Gepost op: 29-03-2003, 22:27:33 »
Deze mol wordt weer leuk als Ferdie en Patricia weg zijn. Volgens mij hebben ze beiden duidelijk laten zien niet de mol te zijn. Dan gedraag je je zo niet. Of is dit een nieuwe AVRO tactiek? Aafke was vandaag goed bezig als mol. Iedereen die sprong is bij mij even niet meer verdacht...








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #11 Gepost op: 29-03-2003, 22:28:23 »
Er viel me iets heel vreemds op dat ik graag zou willen terugzien/horen, maar net vanavond had ik besloten iets anders op te nemen i.p.v. de Mol. :'(

Bij de lintjes-opdracht vertrekt Ron als 2e (toch?). Dat hoor je Angela ook zeggen, maar de naam klonk een beetje anders, niet als 'Ron'. De ondertiteling voor doven (ja, die zet ik er meestal bij aan om niks te missen :P) vertaalde het ook als 'Roel'. ???
Heel vreemd, maar helaas kan ik het dus nu niet terugkijken. Misschien dat iemand die het wel heeft opgenomen dat moment nog eens kan opzoeken? Zegt ze wel 'Ron', maar spreekt ze het een beetje raar uit, of noemt ze hem ineens 'Roel'? Of (en dit lijkt me wel onwaarschijnlijk, maar goed...) zegt ze misschien stiekem 'de mol'? :o








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 3
« Reactie #12 Gepost op: 29-03-2003, 22:29:03 »
Uit dat filmpje zal niet veel te halen zijn denk ik.. Maar misschien wel een hele moeilijke verstopte hint of zo. :-\








Offline Molfen

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #13 Gepost op: 29-03-2003, 22:36:35 »
Aflevering 3.

Wat een onwijze aflevering weer.. maar de sfeer is er niet beter op geworden.
Dat Rene en Patricia nu juist samen moesten werken terwijl ze t nie zo goed konden vinden..
En inderdaad dat wat patricia zei op t eind dat kon echt niet door de beugel!

Opdracht 1:
Boodschappen doen:
Lompe berekening van Astrid en Aafke... Mollenstreek?

Opdracht 2:
Spoorzoeken:
Patricia.. ging achter rene lopen om 'te kijken of je de lintjes wel goed zag' ging ze ze niet gewoon verplaatsen/weghalen (sorry kheb geen bewijs!)
Waarom bleven patricia en Rene de rest niet buiten opwachten? Tis opzich logisch dat je makkelijk langs dat huisje loopt...
Ferdi haalde teveel lintjes op! Lomp
Ferdi maakte idiote aanwijzingen.. het was een zanderig pad.. maak dan pijlen!!!
Hoe kan patricia nou zeggen dat ze denkt dat Chandrika als een van de eersten is vertrokken.. dat wéét ze niet!

Opdracht 3:
Bungee jumping:
Chandrika, Rene, Ron en Astrid sprongen
Patricia, Ferdi, Aafke en Elise niet.
Waarom als patricia er zo zeker van was loopt ze zich daar zo over op te winden?

Degene die een rood scherm had gekregen zat in de groep Chandrika, Rene, Ron en Astrid.

Njah over dat berichtje van de mol aan de groep konnik weinig opmaken.. :s verstond er weinig van en herkende er nog minder in..

Lufs









Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #14 Gepost op: 29-03-2003, 22:38:47 »
ik vond aafke in tegenstelling tot de vorige aflevering erg sympathiek en patricia een regelrechte bee-yatch.
Helemaal mee eens! En Ferdi wordt nu ook heeeel irritant! En ik ben het ook eens met de mensen die zeggen dat dit niet het gedrag van de mol is. Maar dan moet ik er ook bijzeggen dat ik Aafke's gedrag, hoe sympathiek dat nu ook is, ook niet bij de mol vind passen. Maar misschien vergis ik me.

Nog wat andere dingen:

In de montage zag je dat Patricia, toen ze terugliep om te kijken of de linten te zien waren, een lintje van een tak afhaalde. Dit kan een aanwijzing zijn dat ze de mol is, maar ik houd het er op dat WIDM haar hier een beetje verdacht wilde maken.

Ron's gedrag bij de lintjes-opdracht was heel dubieus, inderdaad. Het huis voorbijlopen? Vrij mols, al ligt het er wel een beetje dik bovenop misschien. Maar wel vreemd dat de groep hem helemaal niet lijkt te verdenken, dus misschien kwam het op hun toch niet zo verdacht over. Eén ding is zeker: als Ron de mol is, is Elise wel een hele goede spoorzoeker dat ze toch nog binnen de tijd aankwam!









Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #15 Gepost op: 29-03-2003, 22:39:00 »
Erg leuke aflevering dit. Ik heb weer ouderwets WIDM-genoten.  :)

De opdrachten vond ik stuk voor stuk erg leuk. Ik had verwacht dat die bungeejump-opdracht wat saai en zo onorgineel als ik weet niet wat zou worden, maar 't feit dat er maar 4 moesten te springen en er 'n vrijstelling te verdienen viel bracht veel leuke intriges. Ferdi en Patricia hebben zich nogal belachelijk gemaakt en zijn nu denk ik idd definitief mol-af. Ik vond Ferdi eigenlijk deze hele aflevering al erg vreemd en onsympathiek overkomen. Ook 't moment waarop hij in de biecht zegt dat 't wel erg duidelijk is dat Chandrika de mol is. Hij zegt dan zoiets van dat 't 'm wel erg gemakkelijk gemaakt wordt en dat hij er eigenlijk niets voor hoeft te doen om te kunnen winnen.  :-\

Ik moet de aflevering nog 'n paar keer kijken, want er gebeurde te veel in om alles gelijk in me op te nemen. (bovendien moest ik alles van de opdrachten goed noteren om de opdrachten voor de opdrachten top 5 te kunnen invullen, waardoor ik sommige andere dingen misschien gemist heb  ;) )








Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #16 Gepost op: 29-03-2003, 22:39:23 »
ik denk dat de mol bij de springers zat (kans dat er dan iemand een exit misloopt wordt daardoor kleiner).

aangezien ik ron en rene verdacht als mol, ben ik dus niks opgeschoten door die 2e opdracht  ???

maar bij de eerste opdracht met de lintjes vond ik het ten eerste erg raar dat ron het hutje voorbij rende.
ten tweede zegt patricia iets over een lintje dat weg is (die bij het hutje lag) en vroeg aan ferdy of hij die had weggehaald.
hij niet.
(of hij moet liegen)
ik denk dus dat ron die heeft weggehaald, aangezien de andere kandidaten (elise en chandrika) nog lang niet in beeld waren.








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #17 Gepost op: 29-03-2003, 22:43:08 »
Ron's gedrag bij de lintjes-opdracht was heel dubieus, inderdaad. Het huis voorbijlopen? Vrij mols, al ligt het er wel een beetje dik bovenop misschien. Maar wel vreemd dat de groep hem helemaal niet lijkt te verdenken, dus misschien kwam het op hun toch niet zo verdacht over. Eén ding is zeker: als Ron de mol is, is Elise wel een hele goede spoorzoeker dat ze toch nog binnen de tijd aankwam!

Misschien heb ik 't verkeerd begrepen hoor, maar ik dacht dat Ron gewoon meegeteld was alsof hij op tijd binnen gekomen was omdat hij wel bij 't huis was geweest. Ik meende namelijk dat iemand tegen Ron iets zei van: 'als jij niet binnen de tijd hier was gekomen, hadden we nog meer geld verloren'. Hieruit concludeerde ik eigenlijk 'n beetje dat Ron ook gewoon op tijd binnen was.....althans dat hij als op tijd gerekend werd.  :-\








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #18 Gepost op: 29-03-2003, 22:44:04 »
Over dat filmpje van de mol:

Ik had dus de ondertiteling aan staan en ook daar stond voor het grootste gedeelte 'ONVERSTAANBAAR' bij. En wát er te verstaan was, was niet erg bijzonder, tenminste naar mijn mening. Er is me in ieder geval niks bijgebleven waarvan ik dacht 'Hee, daar kan ik wat mee'.

Ferdi nam wel heel veel lintjes mee bij die opdracht en die aanwijzingen van hem waren ook bijzonder slecht. Wie legt er nu een boomstam dwars over de weg, als je wilt aangeven dat men rechtdoor moet? Of een losse tak, die geen elke bepaalde richting aanwijst. Maar kom op jongens, dat is toch echt te lomp voor de mol, of niet??








Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #19 Gepost op: 29-03-2003, 22:44:08 »
Leuk dat ze die lintjesopdracht gedaan hebben! Die had ik bij de 3e Noorweegse Mol gezien, maar toen begreep ik de bedoeling helemaal niet! En nu dus wel  :D dankje NL Mol makers! ;)

Ohw en herinneren jullie NL Mol 2 met Nico? De opdracht waar Nico en Sigrid een halsketting moesten stelen. Er was een hint in verborgen, want als je de muziek van die opdracht achteruit draaide, hoorde je 'Nico is de mol'. Laat dat nou exact dezelfde muziek zijn die ze bij het brugspringen gebruikt hebben! Eerlijk waar. Nu kan je zeggen dat ze niet 2 keer hetzelfde gaan doen, maar er zij ner veel die niet eens meer weten dat het juist tijdens die muziek was. En het zou leuk zijn om dat in de laatste aflevering te laten zien van "We hebben weer precies dezelfde truuk gedaan met precies dezelfde muziek!" *fragmentje van NL Mol 2* *fragmentje van brugspringen*

Ik heb geen idee hoe ik kan terugspoelen met geluid nog op, maar mensen die het wel kunnen, check het eens ;)


(en het beeld was absoluut knudde bij mij  >:( )