Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 44719 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re:Aflevering 3
« Reactie #60 Gepost op: 30-03-2003, 10:42:56 »
Ja, maar door op tijd binnen te komen moeten ze wel extre geld inleveren.
idd, soort van George actie vorig jaar....
En mss heeft ze ook wel een hele hoop lintjes kwijtgemaakt waardoor Chandrika het niet kon vinden... Neej, niet meteen afschrijven...







Take a glorious bite out of the whole world

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #61 Gepost op: 30-03-2003, 11:20:48 »
Het was zeker een leuke aflevering, heb genoten.
Had het opgenomen want wou voetbal ook niet missen. :)

Ben ervan overtuigd dat de mol zich bevondt onder de kandi's die meededen aan de lintjesopdracht.

Patricia en René hebben die boel niet zo erg kunnen saboteren. Als 1 van hun de mol is dan kunnen ze niet echt saboteren omdat er nog iemand anders bijstaat die op zijn/haar handen kijkt.

Wat wel verdacht was dat Patricia erg traag deed. Bij het 1e lintjes liep ze helemaal terug om te kijken of het lintje wel zichbaar was.

Dan blijven Elise, Ron, Ferdi en Chandrika over. Ferdi begon als 1e (dat werd ook gezegd) en hij neemt te veel lintjes mee -> verdacht?. Ook legt hij aanwijzingen neer op de weg die nou niet echt fantastisch zijn.

Elise heb ik niet veel gezien. Volgens mij vertrok zij als 3e of 4e omdat het bij haar al dacht ik een beetje donker was toen ze vertrok. Dit geldt ook voor Chandrika.

Dus Ron moet als 2e zijn vertrokken, maar is nooit aangekomen. Hij loopt het huisje voorbij. Misschien neemt hij ondertussen een aantal lintjes mee zodat Elise/Chandrika de weg niet meer kunnen volgen.

Elise komt nog net op tijd binnen om misschien de verdenkingen op haar te laten verdwijnen.

Ron en Chandrika zijn de meeste verdachten in deze opdracht vind ik.
------------------------------------------------------
De boodschappenopdracht kan ik weinig mee.
Wel verdacht is dat de koers fout wordt uitgerekend wat toch de opdracht kost.
Maar geen echte andere molacties gezien.
-------------------------------------------------------
Dan de springopdracht. Lijkt mij duidelijk dat de mol zich bevindt onder de springers omdat de mol dan misschien 1 iemand kunnen laten vertrekken als een andere kandi de meeste fouten heeft in de test.

De springers waren Chandrika/Ron/Astrid en René.
Als ik kijk naar de verdachten uit opdracht 1 zitten hier weer Ron en Chandrika bij. En Astrid was bij mij al een beetje verdacht. Ik kan dus niet zoveel met deze opdracht.

Wat me nog meer opviel was dat Ron in bed lag tijdens dat filmpje in dat huisje. Als ik de mol zou zijn en ik moet me eigen filmpje zien dan zou ik het heel moeilijk vinden om het niet op te laten vallen. Ik zou een brok in me keel krijgen en zenuwachtig zijn.
Misschien heeft Ron dit proberen te voorkomen en is in bed gaan liggen.









« Laatst bewerkt op: 30-03-2003, 11:22:31 door Suske »
D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #62 Gepost op: 30-03-2003, 11:51:01 »
Lijkt mij duidelijk dat de mol zich bevindt onder de springers omdat de mol dan misschien 1 iemand kunnen laten vertrekken als een andere kandi de meeste fouten heeft in de test.


Vind ik helemaal niet zo logisch, want dat kan de mol namelijk niet zoveel schelen. Dat is de opdracht niet. En bovendien moet je ook in gedachten houden dat de AVRO duidelijk 1 aflevering zonder afvaller had gepland. Dat had vorige week al kunnen gebeuren als de executie afgekocht was, maar nu dat niet werd gedaan moest er redelijk snel een andere aflevering komen waarin er niemand vertrok. De opdrachten zijn natuurlijk allemaal al gepland en veel daarvan vereisen een bepaald aantal kandidaten. Hoe dichter je bij de finale komt, hoe vervelender het voor de opdrachten is als er constant 1 kandidaat 'te weinig' is.

Let wel, ik zeg dus niet dat de mol absoluut bij de niet-springers moet hebben gezeten. Ik acht het zeer waarschijnlijk  dat de mol op de hoogte is gebracht over wie de test het slechtst gemaakt had. Wellicht was de opdracht van de mol om er binnen de mogelijkheden alles aan te doen om diegene te laten springen. Als diegene sowieso zou gaan springen, kon de mol ook springen als hij/zij de mogelijkheid kreeg. Als de persoon van de slechtste test dreigde buiten de boot te vallen, zou de mol zijn/haar positie eventueel kunnen hebben opgeofferd.

Mijn persoonlijke conclusie: de mol kan in beide groepen gezeten hebben, maar ik denk niet dat de opdracht hier was te zorgen dat er iemand vertrok.








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 3
« Reactie #63 Gepost op: 30-03-2003, 11:54:37 »


Mijn persoonlijke conclusie: de mol kan in beide groepen gezeten hebben, maar ik denk niet dat de opdracht hier was te zorgen dat er iemand vertrok.

Helemaal meeens, het is voor het verrassingselement dat er niemand naar huis gaat.Maar ons was het niet echt een verrassing toch?







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 3
« Reactie #64 Gepost op: 30-03-2003, 11:58:23 »
Op zich ben ik het met je eens Jayne, maar stel:
Ron is de mol, Chandrika heeft de test het slechtst gemaakt. Ron heeft de opdracht gekregen ervoor te zorgen dat er niemand naar huis moet, hij weet dat C. een rood scherm zou krijgen, dus zij moet springen.
Er willen er 5 springen, 1 teveel dus. Iemand moet zich terugtrekken, C. offert zich op. Wat kan Ron dan nog doen, de gentleman uithangen en zich in haar plaats opofferen? Zou dat niet teveel opvallen? Nu offerde Elise zich op, schijnbaar met niet zoveel moeite (als je haar reaktie vergelijkt met die van Ferdi en Patricia).
In jouw gedachtengang lijkt Elise dan het molste bezig te zijn geweest, of niet?







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aflevering 3
« Reactie #65 Gepost op: 30-03-2003, 11:59:56 »
Helemaal meeens, het is voor het verrassingselement dat er niemand naar huis gaat.Maar ons was het niet echt een verrassing toch?

ik ben het daar niet mee eens. we zagen toch echt dat patricia rene een heel end naar voren liet lopen om zo genaamd te testen of de lintjes zichtbaar zouden zijn. dat zou bij uitstek natuurlijk een goede manier zijn om te saboteren en wat lintjes mee te nemen......








Offline CALIMERO

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wat een mollestreek!
Re:Aflevering 3
« Reactie #66 Gepost op: 30-03-2003, 12:02:21 »
ik ben het daar niet mee eens. we zagen toch echt dat patricia rene een heel end naar voren liet lopen om zo genaamd te testen of de lintjes zichtbaar zouden zijn. dat zou bij uitstek natuurlijk een goede manier zijn om te saboteren en wat lintjes mee te nemen......

Wat heeft dat met dat springen te maken?







Volgend jaar : Wie is de kandidaat ?

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Aflevering 3
« Reactie #67 Gepost op: 30-03-2003, 12:06:30 »
Wat heeft dat met dat springen te maken?
;D  ;D per ongeluk verkeerd gequot, dit ging over de opmerking dat de mol waarschijnlijk in de loopgroep zat en dat erbij rene en patries niet veel te saboteren viel....sorry!








Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #68 Gepost op: 30-03-2003, 12:06:44 »
In jouw gedachtengang lijkt Elise dan het molste bezig te zijn geweest, of niet?
Ja, dat zou je zo kunnen zeggen, al is Elise mijn mol niet. Probleem is natuurlijk altijd dat we nooit alles zien en het is ook zo dat de mol nooit alles naar zijn/haar hand kan zetten.

In de uitzending werd bijvoorbeeld gezegd dat Aafke gelijk zei dat ze niet zou gaan. Ik vind dit sowieso onmols omdat ze zo helemaal geen invloed meer op de opdracht zou hebben, tenzij ze (als mol) heeft gedacht 'Ok, ik trek me terug en we zien wel hoe het loopt'. Maar stel nu dat ze een gewone kandidaat is en ze had de test het slechtst gemaakt. Dan had de mol geen invloed meer kunnen hebben op het al dan niet vertrekken van een kandidaat. Té opvallend aandringen zou ook verdacht kunnen zijn.

Ik denk dan ook dat als er ook deze aflevering onverhoopt iemand zou zijn afgevallen, dat er bij de volgende executie iets was gedaan waardoor er zéker niemand weg zou gaan.








Offline Sophie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #69 Gepost op: 30-03-2003, 12:10:29 »
Op het nl-forum hebben ze het over een cijfercode op een boot toen Ron aan het springen was.
Het ging om de code: 634-8987
Misschien kan iemand hier iets mee?!
Ik in ieder geval niet.








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Aflevering 3
« Reactie #70 Gepost op: 30-03-2003, 13:01:03 »
Ik lees best vaak dat mensen het een leuke aflevering vonden, maar ik vond em helemaal verpest door dat schijteinde, gatverdamme zeg!

Ik hoop dat Ferdi er snel uitflikkert met zijn arrogante GTST B-acteur ideeen en zijn ''superieure'' houding (mocht hij de mol zijn, is het nu al de slechste kloterigste serie ooit) en Patricia mag er snel achteraan (joh doe es iets nieuws, een dubbele executie of zo), gatverdamme!

Het enige echte leuke vond ik het boodschappenspel, ik heb erg moeten lachen om Aafke (Astrid, ga jij die kip even scoren?).

Verder vond ik dat filmpje met de mol ook niet zo boeiend, ik vond die stem eerder creepy dan dat ik dacht ''he leuk''..

Sorry voor mijn woordgebruik, maar ik ben gewoon best teleurgesteld dat deze serie degene van vorig jaar moet opvolgen.







No Milk today???

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #71 Gepost op: 30-03-2003, 13:05:13 »
Ik vond dat boodschappen doen ook wel leuk.
Typisch voor Astrid en Aafke.

Vonden jullie het eigenlijk niet toevallig dat Patricia en René bij elkaar werden gedaan.

Ervoor werd gezegd dat ze elkaar niet konden uitstaan :)







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Suske

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 3
« Reactie #72 Gepost op: 30-03-2003, 13:06:11 »
En Ferdi was ook zeer irritant bezig.
Met ze GTST B-Acteur etc..

Nou ben benieuwd of hij gaat winnen.
Hij weet toch zo goed wie zijn mol is.

Ferdi is de mol iig niet ..







D E  M O L  I S  V O O R  1 0 0 %  R O E L A N D . . . !

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Aflevering 3
« Reactie #73 Gepost op: 30-03-2003, 13:06:13 »
Ik vond dat boodschappen doen ook wel leuk.
Typisch voor Astrid en Aafke.

Vonden jullie het eigenlijk niet toevallig dat Patricia en René bij elkaar werden gedaan.

Ervoor werd gezegd dat ze elkaar niet konden uitstaan :)

Volgens mij staat er in het dagboek van Angela dat ze dat expres hebben gedaan.







No Milk today???

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #74 Gepost op: 30-03-2003, 13:10:12 »
Nou ja, ik vond het wel een leuke aflevering. Dat je sommige dingen ziet terugkomen vind ik niet zo'n probleem. Het programma heeft gewoon een aantal basis-ideeen (mol, executie, vrijstelling, pot e.d.) waarmee steeds gevarieerd moet worden.

Het enige waar ik mijn twijfels een beetje bij heb zijn de kandidaten van deze serie. Angela zei in de terugblik-aflevering over de 3e serie dat ze bij aankomst van de kandidaten op de stuwdam iets had van 'Ze zijn een beetje té gezellig'. Kennelijk hebben ze daar iets aan proberen te doen, want deze kandidaten zijn zeker NIET geselecteerd op hun gezelligheid. :-\  Dat men geen serie wil waar iedereen steeds krom van de slappe lach over elkaar heen valt, ok, maar zo grimmig als nu hoeft ook weer niet. Het is toch ook belangrijk dat er een paar mensen tussen zitten die je sympathiek vindt, zodat de kijker zich met ze kan identificeren. Heb ik nog niet echt tot nu toe, maar misschien komt dat nog...








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Aflevering 3
« Reactie #75 Gepost op: 30-03-2003, 13:19:14 »
Nou ja, ik vond het wel een leuke aflevering. Dat je sommige dingen ziet terugkomen vind ik niet zo'n probleem. Het programma heeft gewoon een aantal basis-ideeen (mol, executie, vrijstelling, pot e.d.) waarmee steeds gevarieerd moet worden.

Het enige waar ik mijn twijfels een beetje bij heb zijn de kandidaten van deze serie. Angela zei in de terugblik-aflevering over de 3e serie dat ze bij aankomst van de kandidaten op de stuwdam iets had van 'Ze zijn een beetje té gezellig'. Kennelijk hebben ze daar iets aan proberen te doen, want deze kandidaten zijn zeker NIET geselecteerd op hun gezelligheid. :-\  Dat men geen serie wil waar iedereen steeds krom van de slappe lach over elkaar heen valt, ok, maar zo grimmig als nu hoeft ook weer niet. Het is toch ook belangrijk dat er een paar mensen tussen zitten die je sympathiek vindt, zodat de kijker zich met ze kan identificeren. Heb ik nog niet echt tot nu toe, maar misschien komt dat nog...

Mwjah, ik vind gezelligheid ook veel waard. Ik bedoel, ze waren er vorig jaar toch niet minder fanatiek om? Het had juist een meerwaarde, vind ik. Ben toch wat teleurgesteld (zal ik ook wel blijven :S).







No Milk today???

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 3
« Reactie #76 Gepost op: 30-03-2003, 13:25:33 »
Aafke is na vandaag absoluut mijn mol. De lintjesopdracht is bij voorbaad al gedoemd te mislukken, dus is het nog niet eens zo'n slecht idee om boodschappen te doen. Ron kwam ook verdacht in beeld, maar een mol wil geld uit de pot, dus als hij de mol was, zou hij wel teruggekeerd zijn neem ik aan. Verder lijkt het mij ook logischer dat de mol niet springt. Als mol wil je het liefst natuurlijk zoveel mogelijk tegenspelers, dus elke persoon die je erin kan houden is meegenomen. Dus als de mol niet springt, is er er weer een extra kans dat degene die de test het slechste maakt mag blijven. Chandrika, Astrid, Ron en René streep ik voorlopig door.








Offline Doris

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • t is weer begonnen!
Re:Aflevering 3
« Reactie #77 Gepost op: 30-03-2003, 13:45:50 »
k vond t einde ook wel heel erg jammer, kreeg daar n beetje n big brother gevoel bij  :-\ verder vond k de aflevering trouwens wel heel leuk, vooral erg gelachen bij die boodschappenopdracht. t is wel spijtig dat patricia en ferdi zo deden, ik snap dat echt niet hoor, eerst willen ze zich per se opofferen en daarna gaan ze lopen zeiken...







Wij willen WIDM 5 in 2004!!!

Offline mollemans

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • The fab 4
Re:Aflevering 3
« Reactie #78 Gepost op: 30-03-2003, 13:47:50 »
Wat heeft een Mol aan de bosloopopdracht met linten. De Mol moet zorgen dat er of weinig geld in de pot komt(het huis dus niet bereiken) of veel beter zorgen dat er geld afgaat(het huis wel bereiken en liefst met veel lintjes).

Ron loopt het huis voorbij en als hij echt de tweede was , weet hij perfect dat er al veel linten weg zijn en waarom dan niet binnengaan.

Elise daarentegen zou zonder al te veel hulp van de linten , het huis hebben bereikt en daardoor hebben gezorgd dat er geld afging , maar met maar 5 linten bij (hadden de anderen er teveel weggenomen ??). Of is de Mol gewoon niet hier aanwezig geweest??

Dan kijken we dus naar bv Patricia die echt linten wegneemt en er wel terughangt maar in welke verhouding. of naar Astrid die erg udielijk verkeerd rekent en twee dezelfde wijnflessen meeneemt.

En mensen ik ga de video nogmaals bezien maar er is iets met de aanwijzingen van ferdi, ron spreekt erover(hij heeft ze dus gezien), en als Elise komt zijn ze er nog wel maar al anders(stenen weg etc). Ik denk dat het niet zo raar is om te denken dat er iets is gefoefeld met de volgorde van lopers.

Als producent van een tv programma vind ik dat je uitspraken als een slecht B -acteur en ik ben zwaar teleurgesteld niet kunt maken. Tenzij Ferdi hier over zichzelf spreekt.(dat ga ik een dezer dagen nog eens terugzien).

Verder de videotekst, als ik eenmaal met mijn vingers knip is het ruzie, slaat dus op een manipulatief en dominant persoon(hierdoor vallen er heel wat mensen weg), helaas ook mijn verdachte..








we zijn de zingende en dansende onzin vd wereld

Offline mrs.X

  • Forumlid
Re:Aflevering 3
« Reactie #79 Gepost op: 30-03-2003, 14:02:29 »
Nog even over het aantal lintjes. Rene en Patricia vertellen dat ze 60 (!) lintjes hebben.Ferdi en Elise hebben er samen 21 binnengehaald. Ron had volgens mij (weet het niet helemaal zeker) er 15.Dat betekent dat er nog 24 lintjes over zijn. Volgens mij moet het dan niet zo moeilijk te vinden zijn. Daarom verdenk ik Chandrika nu ook meer, alhoewel ze niet boven aan mijn lijstje staat.