Auteur Topic: 5de Muziekale aanwijzing (14 april 2003)  (gelezen 20840 keer)

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
5de Muziekale aanwijzing (14 april 2003)
« Gepost op: 15-04-2003, 07:48:32 »
Nou hier kan ik dus helemaal geen touw aan vast knopen. Het is alleen voor mij wel duidelijk dat Astrid gaat. De fragmenten slaan op de mol en als Astrid de mol is is het wel ontzettend makkelijk.

Dan kan zelfs IK de fragmenten oplossen  :P :P ;D

Wat ik wel heel raar vond is dat Astrid zegt dat er nog 5 kandidaten af moeten vallen voor de finale. Of ze kan niet tellen, of ze bedoelt hier iets mee??

Maar wat vinden jullie van die fragment???

Groetjes Laafje


Topictitel gewijzigd zodat titels van alle muziekale aanwijzingen identiek zijn. - Han13







« Laatst bewerkt op: 25-04-2003, 14:14:49 door Han13 »
Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #1 Gepost op: 15-04-2003, 08:39:37 »


Wat ik wel heel raar vond is dat Astrid zegt dat er nog 5 kandidaten af moeten vallen voor de finale. Of ze kan niet tellen, of ze bedoelt hier iets mee??



Volgens mij bedoelde ze dat er nog 5 kandidaten moesten afvallen en dat ze daarbij de verliezer in de finale ook al had meegerekend. De verliezer in de finale kun je dan ook zien als een afvaller.

Maar laten we ff ontopic gaan? Wat was het muziekfragment?








Offline Tijgertje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrr
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #2 Gepost op: 15-04-2003, 09:07:33 »
Hij staat hier op een andere muziekzender dus ik ben ook erg benieuwd wat het fragment was.







Nu te huur in Zeeland: Strandstoelen! Slechts €3,00 per dag.

Offline laafje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #3 Gepost op: 15-04-2003, 09:17:55 »
Dat was het stukje van Astrid als ze die 7.000 euro aangeboden krijgt. Kan er niet veel mee, maar op schiffers.nl kun je het beluisteren hoor.

Astrid zegt dan hetzelfde als in de afl. Dat ze het geld wel heel goed kan gebruiken etc. Er is ook muziek op de achtergrond, maar ik weet niet meer of dit in de afl. ook was.

Groetjes Laafje







Groetjes van de enige echte laafje ;)

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #4 Gepost op: 15-04-2003, 09:56:53 »
Ik hoor een rammelaar geluidje ergens in he gesprek (redelijk aan het eind), René ( thanks Jasper :)) noemde rammelaar in de "ik ga op vakantie en ik neem mee" opdracht..
ik had eigenlijk gehoopt dat patricia dat deed..







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Roonans

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #5 Gepost op: 15-04-2003, 10:29:25 »
Op het moment dat ze zegt "nu moet ik helemaal opnieuw beginnen" is er een heel bekend deuntje te horen op de achtergrond, kan er alleen niet achterkomen welk liedje het is.
Misschien herkent iemand dit?

Gtoetjessss
Roan.








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #6 Gepost op: 15-04-2003, 10:31:29 »
Heel vreemd fragment... :-\








Offline kaneel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #7 Gepost op: 15-04-2003, 10:36:09 »
Ik heb de uitzending gemist. :-[
Kan iemand me vertellen wat het fragment was??
Please :) :-*







laten we ophouden met integreren en beginnen met samenleven (Loesje!)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #8 Gepost op: 15-04-2003, 10:38:02 »
Je kunt het beluisteren op www.schiffers.fm :)








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #9 Gepost op: 15-04-2003, 11:27:37 »
He he ik ben blij dat ze terug zijn kan ik eindelijk wat zeggen over deze aanwijzing.

Op een  gegeven moment hoor je op de achtergrond het deutje van de Dansers,maar let op wel het deutje dat volgens mij bij Chandrika hoord.

Maar zelf heb ik het gevoel dat ik erg goed zit met de 3 mensen die overblijven,maar wel in de verkeerde volgorde.

Ik zeg dat Patricia de Mol is,Chandrika de winaar en Ron de verliezend finalist en Rene de afvaller van afl 6.
De Afvaller is meer een gok want ik denk nog steeds 20% dat Rene de mol is.
Maar het heeft wel de neiging om tegaan stijgen.
Maar het kan net zo goed zijn dat Rene de mol is,Patricia de winaar en Chandrika de verliezend Finalist en Ron de afvaller van afl 6.

Dit maakthet dus ook erg moeilijk.
Ik hoop eigelijk dat in de 6de aflevering Rene afvalt dan kan ik die door strepen.







« Laatst bewerkt op: 15-04-2003, 11:40:59 door Pierce Brosnan »

Offline Nouky

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #10 Gepost op: 15-04-2003, 11:50:40 »
Zeg Pierce, wat zeg je nu, ik hoop dat Rene afvalt.... mijn grote favoriet (of ie nou wel of geen Mol is), zonder Rene worden de afleveringen een stuk minder grappig vrees ik  :'(
Ik vond het al jammer dat Louis eruit ging (leek me een erg geinige kerel) en het programma op zich is al serieus genoeg, dus ik wil toch echt graag dat er tenminste 1 lachebek in blijft  ;D

Dan maar een moeilijke keus voor jou hahaha  ;)








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #11 Gepost op: 15-04-2003, 12:05:54 »
Zeg Pierce, wat zeg je nu, ik hoop dat Rene afvalt.... mijn grote favoriet (of ie nou wel of geen Mol is), zonder Rene worden de afleveringen een stuk minder grappig vrees ik  :'(
Ik vond het al jammer dat Louis eruit ging (leek me een erg geinige kerel) en het programma op zich is al serieus genoeg, dus ik wil toch echt graag dat er tenminste 1 lachebek in blijft  ;D

Dan maar een moeilijke keus voor jou hahaha  ;)

Ik vind Rene ook wel een van de mensen de het spel ook wel leuk houd door zijn Brombeer gedrag sins afl 3.(dit is ook de een van de redenen dat ik hem 20% vedenk)
Maar het gaat om het spel en om het mij makkelijker te maken zou hij of Elise af moeten vallen.







« Laatst bewerkt op: 15-04-2003, 12:07:10 door Pierce Brosnan »

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #12 Gepost op: 15-04-2003, 12:50:18 »
kan idd een verwijzing zijn naar astrid als mol, ze zegt letterlijk: ' ik heb geen idee wat de anderen aan het doen zijn, ik denk dat ze met elkaar een spel aan het spelen zijn waarmee ze heel veel geld kunnen winnen, en dat geld daar kan ik mee vandoor'

als je dit in de context van de serie ziet ipv de opdracht heb je je mol...








Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #13 Gepost op: 15-04-2003, 13:18:00 »
Niet echt muzikaal he, dit fragment ;)







No Milk today???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #14 Gepost op: 15-04-2003, 15:57:28 »
Ik denk dat we ook goed op de achtergrond geluiden moeten letten. Ik kan er alleen og niet veel uit halen...








Offline mollen-fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • de mol zoeken is leuker dan hem vinden!
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #15 Gepost op: 15-04-2003, 17:36:23 »
misschien is het makkelijker om deze link te geven:

http://www.wieisdemol.nl/audio/afvaller_5.mp3

hier kan je de muziekale hint beluisteren. ik kan er echt weinig mee.  :( heb nie zoveel verstand van klassieke muziek........ suc6 allemaal, pittig deze week! :-\

Kusjes Mollen-Fan







« Laatst bewerkt op: 15-04-2003, 17:43:26 door mollen-fan »

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #16 Gepost op: 15-04-2003, 18:21:05 »
Hier de tekst van het fragment:

  • Lieve Astrid, in dit kistje doe ik straks het geld van de opdracht. Het is maar liefst 7000 euro. En deze 7000 euro, kan jij ook persoonlijk verdienen... tenminste, als je morgenavond uit vrije wil het spel verlaat. Dan is het kistje met inhoud voor jou.
  • Ik heb geen idee wat de anderen nu aan het doen zijn. Ik denk dat ze met mekaar een spel aan het spelen zijn waarmee ze heel veel geld kunnen winnen. En dat geld, daar kan ik mee vandoor.
  • Aan de ene kant sta ik dus heel zwak eh eh, in het spel. Aan de andere kant heb ik de mogelijkheid om geld mee te nemen en eigenlijk heb ik weinig keus vind ik. Ik kan het geld namelijk ontzettend goed gebruiken.
  • Moeten daar nog voor de finale vijf kandidaten afvallen. Ik kan net zo goed één van die vijf kandidaten zijn. Dat betekent dat ik naar huis ga zonder geld. Dat vind ik toch wel de moeite waard om na te denken of het mischien niet eh.. best goed is, omdat ik het geld zo goed kan gebruiken, om met dit bedrag er vandoor te gaan.
  • Ik moet nu helemaal opnieuw beginnen. Een nieuwe mol zoeken, ontzettend gaan concentreren. Ja God, uiteraard heb ik een kans maar.. ik denk dat ik toch een heel enorme achterstand heb opgelopen. Het is heel moeilijk. Voor mij wordt het spel toch wel heel abrupt afgebroken.
« Laatst bewerkt op: 15-04-2003, 19:33:11 door Verdi »
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #17 Gepost op: 15-04-2003, 19:28:16 »
Jee..erg moeilijk.
Heb eens geluisterd of er iets uit de achtergrond muziek valt te halen.

Wellicht is dit wat:
Er is klassieke muziek (volgens mij van een muziekstuk afkomstig) die zo ongeveer de hele tijd te horen is, het duidelijkst tussen de tekstfragmenten door.
Tijdens de tekstfragmenten verandert de muziek, hoor je allerlei geruis, of andere dingen tussendoor.

Zo noemde iemand al die muziek die je in de 5e afl. hoort bij het dansfragment in Chez Dagobert (leuke naam trouwens  :))

Bij het eerste tekstfragment meen ik tot tenminste 3x toe duidelijk een geluid te horen wat lijkt op het dicht slaan van een deur.

Zou het zo kunnen zijn dat die achtergrondgeluiden (bij de tekstfragmenten) allemaal in de aflevering terug te vinden zijn?
Bij een bepaalde persoon ofzo?

Pffff...wordt er echt helemaal krankjorum van ???









Offline Blubber

  • Forumlid
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #18 Gepost op: 16-04-2003, 01:57:58 »
Ik heb zojuist de muzikale hints van vorig jaar nog eens doorgelezen en die sloegen, hoe vergezocht soms ook, allemaal op molacties.
In dit fragment zie ik slechts twee mogelijkheden: of Astrid is de mol (daar ben ik inmiddels van overtuigd, net zoals ik vorig jaar zeker wist dat Ellen de mol was), of we zien iets heel belangrijks over het hoofd. Ik geloof niet dat de AVRO tweeëneenhalve minuut nodig heeft voor iets wat vaag op de achtergrond is te horen. Ik denk dus dat in de tekst ook een verborgen boodschap is opgenomen, die wij met zijn allen best moeten kunnen kraken.
Helaas ben ik daar op dit tijdstip niet meer toe in staat. Maar laten we het niet zo makkelijk opgeven!








Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Muziekfragment afl 5
« Reactie #19 Gepost op: 16-04-2003, 02:26:03 »
Ik heb het bestand net in een wav omgezet.
Als je het opend in de geluids recorder en je drukt dan bij Effecten op "snelheid verminderen" moet hij op een totaal van 292,7 komen.

Speel hem af en luister goed en je hoord tussen 81.92 en 91.42 Hoor je op de achter grond een stem die lijkt te zeggen: Elise,Elise,Elise

Ik heb hier  percies dat stukje ff neergezet.
(afl_5hint)

ftp://wieisde:mol@130.89.161.103:45 (neem alles over en put het in je Browser.)

Met dank aan Grafteran voor zijn ftp adres.







« Laatst bewerkt op: 16-04-2003, 02:29:45 door Pierce Brosnan »