Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 26873 keer)

Offline mabob

  • Forumlid
Re:Aflevering 6
« Reactie #60 Gepost op: 21-04-2003, 14:52:16 »
Ik denk dat de lintjes hints zijn voor de jagers. Weten ze wie ze neer moeten knallen en wie niet. Aangezien de heren beide blauw zijn heb ik het idee dat ze als eerste weggeschoten mogen worden. Dat rene het zolang volhoudt heeft volgens mij met zijn beroep te maken.

Hoe het zit met de overige kleuren heb ik nog niet kunnen bedenken. Maar dat het niets te maken heeft met wie er overblijven lijkt me vrij duidelijk. Dit zou nl betekenen dat de hele serie gefaked is en dat lijkt me vrij lullig.

Ik ben het helemaal met je eens. Op het forum van de Avro heb ik al geopperd dat de jagers de intructie hadden de mol er niet uit te schieten. Elise bleef als laatste over en droeg een fel geel armbandje. Volgens mij is het een foutje van de jagers dat ze de koffer niet gepikt hebben, want daar had Elise op gegokt want ze bleef wel erg ver achter toen Rene ging rennen.








Offline KING2003

  • Forumlid
Re:Aflevering 6
« Reactie #61 Gepost op: 21-04-2003, 16:40:39 »
Even wat over het introfilmpje. Volgens mij zijn die filmpjes toch elke week hetzelfde (of ze lijken zo op elkaar dat het me nooit is opgevallen). Deze week waren de filmpjes van ron, rene en ik d8 ook van elise anders. Maar wat mij vooral opviel was dat je een stukje van rene zag bij de watervalopdracht. En dit leek heel erg veel op het shotje van ron bij die opdracht (zoals die vorige week in het introfilmpje te zien was). Ik ben even vergeten welk shotje ze dit keer van ron lieten zien. Maar mogelijk is dit een hint. Shotjes van kandi's die bij de zelfde opdracht waren als het ware 'omdraaien'. Goed opletten volgende week of er weer shotjes anders zijn!

Verder vind ik dat Elise wel erg vaak wordt uitgekozen voor de opdrachten met 2 personen. Zij krijgt ook vaak de wat makkelijkere opdrachten waar wat minder inspanning voor nodig is. -> kleren wassen, hotel zoeken, beauty dagje, ik ga op vakantie en neem mee etc.
Beetje een luie mol als je het mij vraagt :)
Ze wist vast al dat Ron haar ging neerschieten, door als laatste naar die heli te sprinten heeft ze mooi wat vertrouwen bij de groep gewonnen.

Bij die eiland opdracht was niet veel te mollen eigenlijk. Dat kistje en die enveloppe moesten gewoon open om die opdracht te kunnen halen. Alleen viel mij op dat Ron 1 keer erg ver richting baai liep om de zwemvesten ofzo te vinden (eilandverkenning). Heeft hij misschien die boot wel zien liggen maar zich 'van de domme' gehouden???








Offline Origin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #62 Gepost op: 21-04-2003, 17:04:56 »
Ze wist vast al dat Ron haar ging neerschieten, door als laatste naar die heli te sprinten heeft ze mooi wat vertrouwen bij de groep gewonnen.

Als elise dit al wist kan je haar meteen wel nomineren voor een oscar want ze leek wel redelijk verbaasd.







Get busy livin' or get busy dyin'

Offline Pino

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tijgerrrrrrrrrrrrrrrr
Re:Aflevering 6
« Reactie #63 Gepost op: 21-04-2003, 17:06:27 »
Als elise dit al wist kan je haar meteen wel nomineren voor een oscar want ze leek wel redelijk verbaasd.
Dit zei ik vorig jaar over George en we weten allemaal hoe dat afliep!







A mole, living in a hole, digging up my soul, going down, excavation

Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Re:Aflevering 6
« Reactie #64 Gepost op: 21-04-2003, 17:13:53 »
Als Ferdi de mol is zou het de slechtste ooit zijn. In aflevering 1 en 2 werd hij door de regie zo nadrukkelijk verdacht gemaakt dat hij door de meesten van ons direct werd afgeschreven.

Dus op basis van de eerste twee afleveringen kan hij volgens jou de mol niet zijn omdat het er dik bovenop ligt. Ooit weleens gedacht aan dat ze dat expres hebben gedaan. Ik heb het al ergens eerder gepost maar ik denk dat dat een tactiek is geweest. Zodat iedereen hem meteen afschrijft. Je moet toch toegevan dat Ferdi dingen niet vaak laat lukken.
Ik zou dan nu ook kunnen zeggen dat het teleurstellend zou zijn als Ron de mol is. Ligt er nu namelijk ook wel dik bovenop.
Ik weet zeker dat iedere mol van elk seizoen weleens iets heeft gedaan dat er " dik bovenop" ligt. Je bent de mol of je bent het niet. We moeten niet altijd te moeilijk nadenken.

Groetjes kareltje80







Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline majornono

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #65 Gepost op: 21-04-2003, 21:17:35 »
Deze week waren de filmpjes van ron, rene en ik d8 ook van elise anders.
Ik was al een tijdje aan het letten op de introfilmpjes omdat ik daar een hint in bedacht had, maar daar bleek niets van te kloppen (zie thread aanwijzingen).
In ieder geval, de introfilmpjes van de kandidaten waren tot nu toe steeds hetzelfde. Ron wordt gefilmd tijdens het rennen naar het huisje in de lintjes-opdracht, rene met het abzeilen in het water.

Het enige wat me nu nog opvalt is dat het filmpje van Chandrika niet uit een opdracht komt, maar van de dansavond NA de line-dance opdracht. Misschien dat dit betekent dat zij de winnaar is.








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #66 Gepost op: 21-04-2003, 21:25:24 »


Het enige wat me nu nog opvalt is dat het filmpje van Chandrika niet uit een opdracht komt, maar van de dansavond NA de line-dance opdracht. Misschien dat dit betekent dat zij de winnaar is.

In het filmpje van Chandrika zie je in het shot voordat je haar rond ziet draaien, de line dance opdracht en als je goed kijkt zelfs de andere kandidaten...

Wat dan opvalt is dat René Ron en Elise een filmpje hebben waar ze wel echt alleen te zien zijn.

Bij Ferdi zie de helicopter (waar Ron in zit) en de knielende man, die in de afl. getoond is als René.







« Laatst bewerkt op: 21-04-2003, 21:26:40 door Momferdina »
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Aflevering 6
« Reactie #67 Gepost op: 22-04-2003, 02:10:47 »
-walkietalkie op een draaiende, lawaiierige wasmachine zetten

Dat moet René gedaan hebben, dat ding lag boven Elise, werd in beeld gebracht bij haar handen, dat is te opvallend allemaal.
René heeft die walkietalkie wegegrist (en boven de machine waar hij niet ging zitten neerggelegd), in de hoop dat Elise hem niet zou horen (zij pakte hem immers op).

Citaat
-net doen of ze aan het lezen is, terwijl iemand praat in de walkietalkie

Dan denk ik toch meer aan René, die zat over zijn boekje heen te turen.

Citaat
-de anderen uitlokken om de envelophint te kopen

René vond de enveloppe, liep gelijk de 2e kamer in en eigenlijk voordat hij iets had KUNNEN zien riep hij al: Hier Elise!

Citaat
-zich laten afschieten door Ron (daardoor loopt de groep veel geld mist + wordt Ron verdacht gemaakt)

Heb je René zien rennen?
Hij schoot uitsluitend naar rechts. opdat de jagers links vrij spel hadden en het vrijwel zeker was dat hij de helicopter niet zo bereiken, wat is de zin ervan alleen naar rechts te schieten?

Bovendien was er nog geen helicopter geland, dus waarom je op een open vlakte begeven?

René is de mol.  ;)









Offline JOX

  • Forumlid
  • whatever
Re:Aflevering 6
« Reactie #68 Gepost op: 22-04-2003, 16:07:13 »
Ik vond trouwens die vlot-maken opdracht een beetje flauw/gemeen:
Wilden ze die opdracht halen, moesten ze gewoon wel dat kistje en envelop openen, anders vind je toch echt niet die boot onder water?
Ik meen dat ruim een uur voor het aflopen van deze opdracht de 'eilanders' al (zonder te veel nadenken, en heel makkelijk 2,500 euri opgeven) het kistje wilden openen. Na eigenlijk- in mijn ogen- een uur verknoeid te hebben met aankloten. Angela zei overigens dat alles voor de opdracht HIER te vinden was, en niet OP het eiland. Dus met een beetje doordenken: in en om het water. Daarnaast is een motortje en een paar roeispanen toch wel een teken dat 'ergens' een boot ofzo te vinden zou kunnen zijn. Dat Ron hem uiteindelijk vond (als mijn mol zijnde..) is niet zo gek, de 5000 euro was toch al weg, en met de boot zouden ze gelukkig naar het confortabele hotel kunnen varen.

Ik moet zeggen by the way, dat het opstappen op het vlotje een van de weinig hilarische momenten voor mij is geweest van deze hele laatste serie, jammer genoeg. :-( En Astrid vond ik erg leuk, maar meer vanuit persoonlijk vlak.

ciao, Jox.








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 6
« Reactie #69 Gepost op: 22-04-2003, 18:10:52 »
Ik meen dat ruim een uur voor het aflopen van deze opdracht de 'eilanders' al (zonder te veel nadenken, en heel makkelijk 2,500 euri opgeven) het kistje wilden openen. Na eigenlijk- in mijn ogen- een uur verknoeid te hebben met aankloten. Angela zei overigens dat alles voor de opdracht HIER te vinden was, en niet OP het eiland. Dus met een beetje doordenken: in en om het water.

En er was ook een plek op het eiland van waar het bootje te zien was. Dus echt onmogelijk was het niet.








Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #70 Gepost op: 22-04-2003, 22:17:17 »
Ik heb de aflevering pas vandaag gekeken (druk weekend) en ik vond um superrrrr!! Heel flauw van Astrid dat ze gegaan is, jammer dat ze niet voor het spel ging!! Ze was echt mijn mol, hoe kan ze er toch uit zijn???  ??? ::)

Ik heb in ieder geval weer genoten, lachwekkend, super opdrachten!!  8)

Elise is NU mijn MOL!!







ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Aflevering 6
« Reactie #71 Gepost op: 23-04-2003, 16:15:19 »
Ik heb net het stukje waarin de mol zijn instructies krijgt nog eens bekeken. De Avro houdt ons weer mooi voor de gek door ons te laten geloven dat die kaart een kaartje van het eiland is waar ze de spullen op moeten vinden..
Het is een kaart van Saint Laurent met die meren.. de schaal klopt van geen kanten want de meren staat er ongeveer net zo groot als het hotel.
Twee meren die er opstaan zijn Lac Lambert en Lac des Atocats.. ik heb geen goede kaart kunnen vinden.. Wel staat er een groot zwart kruis met een pijl ernaast.. daar moest de mol dus blijkbaar iets doen .. ?
heb de kaart ( nieuwe TV kaart die grote op kan nemen :)!!) bijgevoegd zodat je ongeveer weet hoe het er uit ziet..Ik had gehoopt op een kaart va het eiland om met de video ernaast te kijken wie welke kant op liep.. helaas :)
Maar misschien dat iemand kan vinde waar dat zwarte kruis op slaat ??
« Laatst bewerkt op: 23-04-2003, 16:16:40 door highwaykind »
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #72 Gepost op: 23-04-2003, 16:24:55 »
Volgens mij lag het eiland waarop de kandi's zich bevonden aan de linkerkant van de kaart. Maar de mol houdt precies zijn of haar duim er op! Rene en Elise keken vanaf het balkon uit ovcer het meer en dat kan bij die andere kleine meertjes volgens mij niet.
Het lijkt me een kaartje te zijn dat je krijgt bij receptie van het hotel. Het terrein van het hotel staat er in ieder geval duidelijk op en alle voorzieningen in de buurt. (wegen ed.)
Ik ga dat kruis met die pijl nog even goed bestuderen!
Mooie foto's overigens!







De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #73 Gepost op: 23-04-2003, 18:09:35 »
De orginele kaart heb ik gevonden.
Hij is te vinden op :
http://www.sacacomie.com/en/welcome.htm

Hij is in macromedia flash dus niet door te linken naar hier.
Maar als je op engels klikt en dan op "site map" en dan bij "activities" op "paths map" dan krijg je exact hetzelfde kaartje als hierboven.

Bij het kruisje was de paintball opdracht en landde de helicopter??

(het kruisje staat niet op de kaart.. ;D)









Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Mole Catcher

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 6
« Reactie #74 Gepost op: 23-04-2003, 20:35:54 »
Maar misschien dat iemand kan vinde waar dat zwarte kruis op slaat ??

Zou het de plek kunnen zijn waar gepaintballd is? Misschien de plek waar de helikopter moest landen ofzo?
Is dit een hint richting Ron of toch richting Rene of toch richting een ander?








Offline HJL Von Mollensteyn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't give hate a chance!!
Re:Aflevering 6
« Reactie #75 Gepost op: 23-04-2003, 20:40:27 »
De orginele kaart heb ik gevonden.
Hij is te vinden op :
http://www.sacacomie.com/en/welcome.htm

Hij is in macromedia flash dus niet door te linken naar hier.
Maar als je op engels klikt en dan op "site map" en dan bij "activities" op "paths map" dan krijg je exact hetzelfde kaartje als hierboven.

Bij het kruisje was de paintball opdracht en landde de helicopter??
(het kruisje staat niet op de kaart.. ;D)

Flash?? So what ;D
hieronder staattie,
maar het kruisje..... ik heb geen idee ??? het lijkt mij niet de helicopterlandplaats want dat was volgens  mij een groter gebied (km aanduiding op de kaart geeft de schaal een beetje weer)
« Laatst bewerkt op: 23-04-2003, 20:42:09 door Von Mollesteyn »
"I love it when a plan comes together"

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Aflevering 6
« Reactie #76 Gepost op: 23-04-2003, 20:43:29 »
Super die originale kaart !!
Het eilandje waar ze op zaten stata er trouwens wel op, helemaal links in het hoekje, naast het hotel.. maa daar staat niets op dus..
Kan de pijl met kruis de plaats bij de skilift zijn ?? Ik moet toch eens opletten bij dep laatsnamen die ze noemen :)








Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re:Aflevering 6
« Reactie #77 Gepost op: 23-04-2003, 20:46:55 »
Ow... we kunnen ze natuurlijk altijd mailen met de vraag wie er in room 124 zat :)







Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline KillerDream

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 6
« Reactie #78 Gepost op: 23-04-2003, 20:50:08 »
Ow... we kunnen ze natuurlijk altijd mailen met de vraag wie er in room 124 zat :)
Is de datum bekend wanneer ze daar zaten dan?  ???








Offline HJL Von Mollensteyn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't give hate a chance!!
Re:Aflevering 6
« Reactie #79 Gepost op: 23-04-2003, 21:05:07 »
Is de datum bekend wanneer ze daar zaten dan?  ???
Ze hebben die kamers echt niet op naam van de kandi's gereserveerd lijkt mij, gewoon op de AVRO ;D
Maar proberen kun je altijd ;)

(en anders heeft de redactie wel tegen die hotellui gezegd om het niet door te vertellen aan mollenjagers 8))







"I love it when a plan comes together"