Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 69667 keer)

Offline Pieter Vaartjes

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #180 Gepost op: 30-04-2003, 16:38:10 »
Ik herkende George meteen en mn ma niet hahahaha  ;D ;D ;D







Wie is de MOL? Thats the question!!! P.S.: Als je ftp online links ziet is mijn servertje online!!!! (ftp://80.126.106.224)

Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Aflevering 7
« Reactie #181 Gepost op: 30-04-2003, 16:45:33 »
You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 7
« Reactie #182 Gepost op: 30-04-2003, 17:02:44 »
Citaat
Check deze pagina anders even:
http://www.subwaynavigator.com/subway_site/php/statmap.php?pays=Canada&ville=Montreal&langue=eng&id_ville=73

Van Peel (waar Ron stond) tot Bonaventura is het dus nog 20 min reizen. Dan is het dus niet gek dat ron te laat kwam. rond 16:15 was hij klaar met z'n opdracht. (nou ja, volgens de tijdsaanduiding die niet klopt)

Trouwens, over 10 plaatjes draaien doe je toch geen 75 minuten?   ??? ???







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #183 Gepost op: 30-04-2003, 17:08:47 »
Tussen Peel en Bonaventure gaat dus een "train de banlieue" en geen metro. Dan was het toch niet zo slim om naar het noorden te lopen ipv rechtstreeks naar Bonaventure  8)







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 17:09:17 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #184 Gepost op: 30-04-2003, 17:34:27 »
Die map van de subway had ik al geplaatst hier ergens  :P

Ik vind het nog steeds niet raar dat Ron naar het noorden loopt op Peel, als hij heeft gevraagd aan voorbijgangers, hebben die hem ws. gewoon station Peel gewezen.







Ma how, zeg!

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #185 Gepost op: 30-04-2003, 17:37:38 »
Ik heb het ook al bij de 7e muzikale aanwijzing gezegd, maar ik ben er steeds meer van overtuigd dat de hint in de volgorde zit van deze aflevering.

De volgorde klopt niet. Met name bij het spel met de opdrachten die ze naar het metrostation leidden, zijn de beelden door elkaar gehusseld.

De cd van Tricky die Ron steeds voor zich heeft liggen verwijst daarnaar. De muzikale aanwijzing: New order. Daar moeten we naar mijn idee de oplossing van deze aflevering in zoeken. Ik ga Nu kijken.







Uw betrouwbare tipgever!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #186 Gepost op: 30-04-2003, 17:40:10 »
Van Peel (waar Ron stond) tot Bonaventura is het dus nog 20 min reizen. Dan is het dus niet gek dat ron te laat kwam. rond 16:15 was hij klaar met z'n opdracht. (nou ja, volgens de tijdsaanduiding die niet klopt)

Trouwens, over 10 plaatjes draaien doe je toch geen 75 minuten?   ??? ???

Ik heb dus de aflevering drie keer gezien en er speciaal op gelet maar er is geen tijdstip te zien waarop Ron klaar was. Alleen 1x een tijdstip terwijl hij ergens rent en dat is iid om 16:15 uur.







Ma how, zeg!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #187 Gepost op: 30-04-2003, 17:42:24 »
Ik heb het ook al bij de 7e muzikale aanwijzing gezegd, maar ik ben er steeds meer van overtuigd dat de hint in de volgorde zit van deze aflevering.

De volgorde klopt niet. Met name bij het spel met de opdrachten die ze naar het metrostation leidden, zijn de beelden door elkaar gehusseld.

De cd van Tricky die Ron steeds voor zich heeft liggen verwijst daarnaar. De muzikale aanwijzing: New order. Daar moeten we naar mijn idee de oplossing van deze aflevering in zoeken. Ik ga Nu kijken.

Ja dat is volgens mij ook zo dat de hint in de opdracht zit van 'naar het metrostation' gaan. In dit topic heb ik diverse post geplaatst met wat er volgens mij niet klopt.







Ma how, zeg!

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #188 Gepost op: 30-04-2003, 18:01:55 »
Van Peel (waar Ron stond) tot Bonaventura is het dus nog 20 min reizen. Dan is het dus niet gek dat ron te laat kwam. rond 16:15 was hij klaar met z'n opdracht. (nou ja, volgens de tijdsaanduiding die niet klopt)

Er vanuitgaande dat de tijden en volgorde op TV kloppen, denk ik dat Ron rond 4 uur klaar is. Het is in ieder geval na 15:51 als René met Elise belt en voor 16:05 als Ferdi klaar is. Als hij naar het zuidoosten gelopen was, was hij in 10 minuten bij Bonaventure geweest. Hij is zo zien naar het noordwesten gelopen, naar metrostation Peel. Om vandaar naar Bonaventure te gaan, moet je met de metro omreizen en nog een keer overstappen en dan haal je het denk ik niet.

Ik vind het een beetje verdacht dat Ron naar Peel loopt. Hij vraagt bij HMV naar de naam van het metrostation en als hij daar ook de weg gevraagd had, zouden ze hem gezegd hebben om te gaan lopen. Aan de andere kan is Peel wel het dichtsbijzijnde metrostation.

Ik heb aan de hand van de TV-beelden een chronologie opgeschreven, als er interesse voor is wil ik hem hier wel posten.












Offline Amy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ara Halici !
Re:Aflevering 7
« Reactie #189 Gepost op: 30-04-2003, 18:21:58 »
Ja!







'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'

Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Aflevering 7
« Reactie #190 Gepost op: 30-04-2003, 18:34:12 »
Ja Graag!
Dat zou alle onduidelijkheden wat betreft vertrek, aankomst enzo oplossen (hoop ik)







You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #191 Gepost op: 30-04-2003, 18:37:29 »
Ron liep om 16.16.28 voorbij Au pain dore

"Downtown, there’s an Au Pain doré outlet on Peel just north of Ste-Catherine and Premier moisson outlets in the Central Station food court and the tunnel between Place des Arts and Complexe Desjardins."
http://www.chowhound.com/canada/boards/montreal/messages/2889.html

Nu is de vraag dus wat de precieze locatie is van de HMV op Ste. Catherine

Edit: Gevonden!
au magasin Mégastore HMV au coin Ste-Catherine et Peel

HMV, Peel and St. Catherine, Classical CDs 2nd floor
Entrance at St. Catherine
http://collection.nlc-bnc.ca/100/201/300/scena_musicale/html/1998/98-0203/distribution.htm

De afstand van de HMV naar au pain dore (16.16.28) is dus maar een paar tientallen meters







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 18:42:49 door dopey »
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #192 Gepost op: 30-04-2003, 18:55:51 »
Check pagina: http://canada.worldweb.com/Maps/CityMaps-Flash/21-25.html

De body shop zit op Peel 1008
Club Monaco op Peel 1455
Au pain dore op Peel 1206

Dit om een idee te geven waar Ron was op een bepaald tijdstip.








"Only thing to do is jump over the moon"

Offline flupke01

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #193 Gepost op: 30-04-2003, 19:04:09 »
Er vanuitgaande dat de tijden en volgorde op TV kloppen,



Maar de volgorde klopt niet: zie ook muzikale aanwijzing en aanwijzingen







Uw betrouwbare tipgever!

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 7
« Reactie #194 Gepost op: 30-04-2003, 19:25:50 »
op een gegeven moment zie je ron staan achter die mengpanelen, je kunt dan ook goed z'n horloge zien. Het lijkt of het 15:15 is, maar ben ik niet zeker van. Vervolgens zegt hij "nu nog even naar aanwijzingen zoeken" dan staat er onder in beeld dat het 15:35 is.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #195 Gepost op: 30-04-2003, 19:40:59 »
op een gegeven moment zie je ron staan achter die mengpanelen, je kunt dan ook goed z'n horloge zien. Het lijkt of het 15:15 is, maar ben ik niet zeker van. Vervolgens zegt hij "nu nog even naar aanwijzingen zoeken" dan staat er onder in beeld dat het 15:35 is.

Dan denk ik eerder dat het 16.35 is.
Het was al aardig donker bij Ron toen hij weg ging en 16.35 is meschien vlak daar voor.

Dit zou betekenen dat hij te laat was toen hij vertrok.







« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 19:43:30 door Pierce Brosnan »

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 7
« Reactie #196 Gepost op: 30-04-2003, 19:47:27 »
Citaat
Ik heb aan de hand van de TV-beelden een chronologie opgeschreven, als er interesse voor is wil ik hem hier wel posten.

Had ik ook gedaan, 'k weet niet of alles correct is en er missen ook nog een paar dingen dus aanvullingen zijn welkom...



Start opdracht 15:00 uur
G = George

* G gaat naar Rene

* 15:14 -> G loopt over straat en gaat naar het hotel van Elise

* 15:35 -> G loopt over straat en gaat naar Ron

* G is bij Chandrika

* Rene is klaar en gaat bellen, niemand neemt op. Het is nog licht buiten.

* 15:51 -> Rene krijgt Elise aan de lijn. Zegt dat hij geen aanwijzingen heeft gehad, alleen een telefoon. Elise weet ook niet waar ze heen moet. Het is al schemerig (lantaarns zijn aan)

* Ron is klaar, het is buiten al vrij donker

* G komt bij Ferdi, het is al vrij donker

* 16:05 -> Ferdi gaat op weg naar metro

* Rene zegt tegen Elise dat het voor haar te ver lopen is. Het is dan buiten nog niet heel donker (lucht is donker blauw, bij Ferdi is de lucht zwart)

* 16:16 -> Ron loopt over straat en staat bij metrostation Peel.

* Ferdi is bij Lucien l'allier.

* Chandrika is klaar

* 16:22 -> G gaat op het perron zitten. Rene en even later Chandrika komen aan.











« Laatst bewerkt op: 30-04-2003, 20:52:08 door hardcoremol »
Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #197 Gepost op: 30-04-2003, 20:03:46 »
Hoe laat was George dan bij Chandrika?







“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #198 Gepost op: 30-04-2003, 20:10:38 »
Na shot ron, 15:35 uur volgt Chandrika met een shot dat begint met dat ze zegt in het Nederlands: 'kijk, deze man loopt hierheen'. In dit shot volgt de ontmoeting met George. Vervolgens volgt er een shot van Rene in het daglicht en daarna volgt het shot met de tijd 15:51 waarin hij Elise belt.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #199 Gepost op: 30-04-2003, 20:30:17 »
Ja de volgorde klopt niet.
Ron is klaar VOOR 16.05 volgens de beelden en doet er dus meer dan 11 minuten over om een afstand te overbruggen van mindre dan 100 meter.
De au pain dore ligt aan de rechterkant van de weg de HMV aan de linkerkant.
Ron loopt in de richting van het noorden (16.16.28) langs de broodjeszaak. Hij is dus onnodig de weg overgestoken.

Wat mij opvalt.
Elise en Rene klaar (15.51) ... vrijwel nog licht buiten
George bij Ron (15.35.52)... schemer
George bij Ferdi ... donker
Ron klaar ... bijna donker
Ferdi klaar (16.05) ...  donker

Ron in HMV, linkerkant straat
Ron belt elise, rechterkant straat
Ron loopt te bellen, linkerkant straat
Ron passeert broodjeszaak, rechterkant straat

Bij de anderen kan ik niet geheel uitmaken hoe en waar ze lopen. Ziet iemand iets herkenbaars, een naan, een winkel, een metrolijn...









"Only thing to do is jump over the moon"