Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 69229 keer)

Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #240 Gepost op: 2-05-2003, 04:19:01 »
Dit hebben al meer mensen opgemerkt.
Ik kan me best voorstellen dat Ferdi de bergschoenen gewoon onthouden heeft van die vreemde snuiter met die zonnebril en dat lange gele haar.

Het was al donker, bovendien reikten de broekspijpen van George tot op de grond (geen bergschoenen waarneembaar, zelfs voor de geoefend bergschoenen speurder).

Het zal wel knipwerk zijn (anders moet het René en de anderen ook opgevallen zijn).








Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #241 Gepost op: 2-05-2003, 04:42:28 »
Zou goed kunnen dat Rene eerder dan George op 't perron was, maarre: wat kunnen we daar dan mee? Als de opdracht was om er om 16.30 uur te zijn, vind ik 't op zich niet zo gek dat George en ook pas net voor die tijd gaat zitten. Dus ook niet vreemd dat Rene er eerder dan hem is, aangezien Rene er volgens de tijd die we in beeld zien al om 16.22 uur stond.

Ik begrijp dus eigenlijk niet zo goed hoe dit 'n aanwijzing zou moeten zijn dat Rene de mol is.  :-\

René heeft geen aanwijzingen gezien of gehoord, en gaat af op de instructies van Elise (dus van Ron), om 17:30 op het perron zijn.

Toch is hij er al om 16:22, mogelijk wist hij van de spreektijd met George en vond hij dat wel leuk, en was dat alleen weggelegd voor de eerste 2 (geen idee wat er zou gebeuren indien ze er allemaal op tijd waren geweest).

Tevoren zegt Angela (in haar voorgesprek met de mol): zorg dat je hém (George) op tijd vindt!
Met welke reden? Op tijd zijn betekend immers meewerken aan het halen van de opdracht, de mol zou dus te laat moeten zijn, of alle anderen in de waan laten dat het idd half zes was, en zelf op tijd komen (maakt minder verdacht) en geeft gelegenheid tot uitwisseling met George.
(bovendien: lastig bellen in een metrostation (geen ontvangst, herrie, dus zodoende heeft René al heel vroeg zo goed als alle contact met de anderen verbroken, ookal loopt hij heel interessant te doen met zijn plattegrond).

Zowel tijdens de opdracht (schoenenpoetsen) als tijdens het perron (gedoe Henri-Bourassa) als tijdens het pv gesprekje in de auto was René de eerste welke George 'onmoette'/met hem sprak.

Hij was hem voor op het winkelcentrum (door hem aan te spreken), en op het perron, dat is toch wel vrij veel toeval, geen van de anderen heeft George aangesproken, was hem voor op het perron en geen van hen sprak als eerste met hem in de auto.







« Laatst bewerkt op: 2-05-2003, 04:44:25 door Cosma »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #242 Gepost op: 2-05-2003, 09:47:26 »
De mol zegt in z'n dagboek:
Daarom was het ook goed dat George langs kwam. Niet alleen omdat het de aandacht afleidt,

Als Chandrika of Rene de mol is, en zij hebben George gesproken EN hebben het de anderen niet verteld... hoe kan het dan afleiden?

Als een van de anderen de mol is, en hij weet dus dat Chandrika en Rene George gesproken hebben... dan kun je wel spreken van afleiding.

Of toch iedereen heeft George gezien maar weet niet dat er twee (plus evt de mol) prive met george gesproken hebben.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline limone

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • let love rule
Re:Aflevering 7
« Reactie #243 Gepost op: 2-05-2003, 10:10:25 »
René heeft geen aanwijzingen gezien of gehoord, en gaat af op de instructies van Elise (dus van Ron), om 17:30 op het perron zijn.

Toch is hij er al om 16:22, mogelijk wist hij van de spreektijd met George en vond hij dat wel leuk, en was dat alleen weggelegd voor de eerste 2 (geen idee wat er zou gebeuren indien ze er allemaal op tijd waren geweest).

Tevoren zegt Angela (in haar voorgesprek met de mol): zorg dat je hém (George) op tijd vindt!
Met welke reden? Op tijd zijn betekend immers meewerken aan het halen van de opdracht, de mol zou dus te laat moeten zijn, of alle anderen in de waan laten dat het idd half zes was, en zelf op tijd komen (maakt minder verdacht) en geeft gelegenheid tot uitwisseling met George.
(bovendien: lastig bellen in een metrostation (geen ontvangst, herrie, dus zodoende heeft René al heel vroeg zo goed als alle contact met de anderen verbroken, ookal loopt hij heel interessant te doen met zijn plattegrond).

Naar mijn weten belde Ron naar Elise en zij belde weer met Ferdi. Ik heb niet gezien dat Elise aan Rene doorgaf dat ze om half 6 op het perron moesten zijn.







I got that tunnel vision going through my  head

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #244 Gepost op: 2-05-2003, 10:17:08 »
Naar mijn weten belde Ron naar Elise en zij belde weer met Ferdi. Ik heb niet gezien dat Elise aan Rene doorgaf dat ze om half 6 op het perron moesten zijn.

Ik denk nog steeds dat de kandidaten wel degelijk wisten dat ze er om half 5 moesten zijn want anders zijn de beelden echt niet logisch... dat gehol, René die zegt dat Elise het anders niet haalt, dat slaat dan nergens op. Het is gewoon weggeknipt, zoals zoveel dingen.







Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #245 Gepost op: 2-05-2003, 10:40:01 »
Ik denk nog steeds dat de kandidaten wel degelijk wisten dat ze er om half 5 moesten zijn want anders zijn de beelden echt niet logisch... dat gehol, René die zegt dat Elise het anders niet haalt, dat slaat dan nergens op. Het is gewoon weggeknipt, zoals zoveel dingen.
Ja da's ook een goeie, misschien probeerde Ron te mollen door half 6 te zeggen en trapten ze er toch niet in.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re:Aflevering 7
« Reactie #246 Gepost op: 2-05-2003, 11:12:01 »
Als we gaan... dan gaan we met z'n allen!!

Als er meer mensen echt willen, maken we er toch een apart Montréal-topic van? Was sowieso al van plan daar nog eens een keer terug te gaan. Dat zal wel 2004 worden. Het is nu te kort dag om dat fatsoenlijk op poten te kunnen zetten. Maar als er echt mensen zijn geïnteresseerd: Wij gaan de mol na-reizen.







« Laatst bewerkt op: 2-05-2003, 15:05:52 door bodejosm43 »

Offline HJL Von Mollensteyn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't give hate a chance!!
Re:Aflevering 7
« Reactie #247 Gepost op: 2-05-2003, 12:28:07 »
Toen George bij Elise in het hotel kwam zijn hij bij de balie: Good Morning, maar het was 15.15 uur :o
Hebben ze die stukjes van George zeker 's ochtends al opgenomen? Vaag







"I love it when a plan comes together"

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #248 Gepost op: 2-05-2003, 13:37:20 »
Puzzelen blijft leuk :):

Na de herhaling van vandaag ben ik er ook achter waar Ferdi zijn auto's moest parkeren. Op de jas die Ferdi aan heeft staat een rood vlak en in dat rode vlak kon ik vandaag de tekst "Stationnement EM Parking" lezen. Volgens de Yellow Pages zitten zij op 2 adressen:
  • 1190 Drummond, aan de westkant van de straat.
  • 1201 De la Montagne, aan de oostkant van de straat.
Als je mijn kaartje op bladzijde 7 van dit onderwerp bekijkt, dan liggen beide plekken net onder de rode stip van Ron.

Op de TV-beelden zie je dat Ferdi linksaf gaat om naar het zuiden te gaan, als hij de parking verlaat. Dat kan alleen als hij op het tweede adres zit: 1201 De la Montagne. Als je dan een paar honderd meter naar het zuiden loopt, kom je uit bij een ingang van Lucien-L'Allier.








Offline kareltje80

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt......
Re:Aflevering 7
« Reactie #249 Gepost op: 2-05-2003, 13:50:16 »
Gewoon weer ff iets kleind wat me opviel. Heeft waarschijnlijk niets te betekenen:
Wanneer George vanachter de balie gefilmd wordt zie je een deel van de lift. Er staan wat digitale cijfers en letter van waar de lift naar toe gaat. Er staat een 4 met een pijl omhoog en een 2 met een pijl omlaag. Naast deze cijfers staat de letter F. Slaat dit op Ferdi? Of zie ik weer spoken en zoek ik naar een bevestiging voor mijn molverdachte?







Who's the mole? Ferdi! update (4-5): Niet dus, mijn nieuwe mol is Elise!

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #250 Gepost op: 2-05-2003, 14:18:47 »
Gewoon weer ff iets kleind wat me opviel. Heeft waarschijnlijk niets te betekenen:
Wanneer George vanachter de balie gefilmd wordt zie je een deel van de lift. Er staan wat digitale cijfers en letter van waar de lift naar toe gaat. Er staat een 4 met een pijl omhoog en een 2 met een pijl omlaag. Naast deze cijfers staat de letter F. Slaat dit op Ferdi? Of zie ik weer spoken en zoek ik naar een bevestiging voor mijn molverdachte?

De F van floor misschien? Als in 4th floor (4de verdieping) en 2nd floor (2de verdieping).








Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Aflevering 7
« Reactie #251 Gepost op: 2-05-2003, 14:44:22 »
Wat mij opviel, vreemd leek, is dat George wordt gefilmd bij het inchecken... Als Elise dan achter die balie staat moet het haar toch enorm opvallen als George continu gevolgd wordt door een camera... Bij de overige 4 kandidaten werden alle/ zoniet meerdere mensen zo in beeld gebracht, voor zover ik me kan herrineren was dat bij Elise niet het geval...

Dit sluit een beetje aan op de opmerking van ??? hoe het zat met Elise als ze de koffers naar boven brengt en gevolgd wordt... dit zal ook niet elke keer het geval zijn...







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #252 Gepost op: 2-05-2003, 14:58:30 »
Wat mij opviel, vreemd leek, is dat George wordt gefilmd bij het inchecken... Als Elise dan achter die balie staat moet het haar toch enorm opvallen als George continu gevolgd wordt door een camera... Bij de overige 4 kandidaten werden alle/ zoniet meerdere mensen zo in beeld gebracht, voor zover ik me kan herrineren was dat bij Elise niet het geval...

Dit sluit een beetje aan op de opmerking van ??? hoe het zat met Elise als ze de koffers naar boven brengt en gevolgd wordt... dit zal ook niet elke keer het geval zijn...

Bij de meeste hotels is het zo dat de bellboy niet dezelfde balie heeft als de receptie. Soms liggen ze verder uit elkaar dan gezichtsafstand. Als Elises opdracht is dat ze 10 bagagestukken naar boven moet brengen zullen ze er wel meer dan 1 gefilmd hebben. Ze wilde ook perse die doos van die Aziaten naar de kamer brengen.

Misschien is ze twee keer gefilmd. een keer bij de Rue de Montigny en eenmaal bij iets met Bonaparte







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Amy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ara Halici !
Re:Aflevering 7
« Reactie #253 Gepost op: 2-05-2003, 16:12:40 »
De mol zegt in z'n dagboek:
Daarom was het ook goed dat George langs kwam. Niet alleen omdat het de aandacht afleidt,

Als Chandrika of Rene de mol is, en zij hebben George gesproken EN hebben het de anderen niet verteld... hoe kan het dan afleiden?

Als een van de anderen de mol is, en hij weet dus dat Chandrika en Rene George gesproken hebben... dan kun je wel spreken van afleiding.

Of toch iedereen heeft George gezien maar weet niet dat er twee (plus evt de mol) prive met george gesproken hebben.

Dit vind ik hele goede opmerkingen







'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'

Offline Cosma

  • Forumlid
Re:Aflevering 7
« Reactie #254 Gepost op: 3-05-2003, 02:57:56 »
Toen George bij Elise in het hotel kwam zijn hij bij de balie: Good Morning, maar het was 15.15 uur :o
Hebben ze die stukjes van George zeker 's ochtends al opgenomen? Vaag

De man van de schoenenwinkel begroette René ook met "Goedenmorgen", idd wat vreemd allemaal.








Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #255 Gepost op: 3-05-2003, 11:26:44 »
De man van de schoenenwinkel begroette René ook met "Goedenmorgen", idd wat vreemd allemaal.
Ze lopen bij de Avro gewoon te rotzooien met de tijden.
Misschien hebben de kandies een briefing gekregen over hoe je schoenen poetst ofzo.
Elise had anderhalf uur, was rond vieren klaar en moest twee keer omkleden en 10 stuks bagage...
Dat kan nooit...







"Only thing to do is jump over the moon"

Online Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #256 Gepost op: 4-05-2003, 16:04:57 »
Wat niemand nog heeft opgemerkt:

Er waren 2 kandidaten die de aanwijzing van George niet opmerkten, en toevallig(?) waren dat de enige 2 die uiteindelijk wel op tijd op het perron waren...

Elise hoorde iets met Bonaparte of Bonaventura.
Ron vroeg aan zijn chef welk metrostation die klant had genoemd.
Ferdi had "die acteur" direct door.
René was niets opgevallen en werd door Elise geïnformeerd.
Chandrika had ook niets gemerkt en werd door René geïnformeerd.

Toch waren René en Chandrika op tijd en konden dus 2 minuten met de mol praten.

Nog iets vreemds: Chandrika hoort van René waar ze heen moet. Zij staat dan nog op straat voor haar winkeltje. Volgens de Avro-tijd is dat tussen 16:05 en 16:16. Toch weet ze het perron op tijd te bereiken, terwijl Elise, Ferdi en Ron dan al minutenlang rennen of in metro's zitten. Liep Chandrika in één keer goed, of stapte ze in een klaarstaande auto?

Ruud







Goede jacht!

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 7
« Reactie #257 Gepost op: 4-05-2003, 16:09:19 »

Nog iets vreemds: Chandrika hoort van René waar ze heen moet. Zij staat dan nog op straat voor haar winkeltje. Volgens de Avro-tijd is dat tussen 16:05 en 16:16. Toch weet ze het perron op tijd te bereiken, terwijl Elise, Ferdi en Ron dan al minutenlang rennen of in metro's zitten. Liep Chandrika in één keer goed, of stapte ze in een klaarstaande auto?

Ruud

Dit had ik wel genoemd en knaagt dus aan me :). Dit is de enige reden dat ik toch Chandrika niet helemaal afschrijf als Mol.







Ma how, zeg!

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 7
« Reactie #258 Gepost op: 4-05-2003, 16:16:50 »
dat de volgorde en de tijden niet kloppen is wel duidelijk.

Nog iets anders dat ik al ergens eerder opgemerkt had maar volgens mij niemand op reageerde:
Als ron zijn 'baas' naar het metrostation vraagt zit hij iets op een briefje te schrijven dat hij vervolgens aan Ron meegeeft. Volgens mij schrijft hij er de naam van het metrostation op. Alleen schrijft hij al voordat ron de vraag heeft gesteld  ???
Ik weet het niet zeker en kan het nu ook niet meer terug kijken omdat ik de laatste aflevering er overheen gespoeld heb.







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Online Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 7
« Reactie #259 Gepost op: 4-05-2003, 16:16:54 »
Dit had ik wel genoemd en knaagt dus aan me :). Dit is de enige reden dat ik toch Chandrika niet helemaal afschrijf als Mol.
Sorry als je dit al had genoemd, ik heb dat blijkbaar gemist. Chandrika is ook mijn mol, en het vertrek van Ferdi was (ook voor mij) een schok. Ik klamp me maar vast aan het idee dat Ferdi gewoon 1 seconde langer over de test heeft gedaan dan bijv. Elise en net zoveel foute antwoorden gaf.

Ruud








Goede jacht!