Ik beredeneer het dus anders... een Chandrika stemmer is ver gekomen. Chandrika en de mol hebben dus veel dingen hetzelfde gedaan. Ik begrijp dan niet hoe je bij René uit kunt komen:
Ik begrijp jouw redenatie wel Momferdina, alleen moet je ook altijd kijken naar degene die wél afvalt in een aflevering, deze persoon kan het nog fouter gehad hebben dan de Chandrika stemmer.
Tot afl. 6 krijg je meerdere mogelijkheden, de afleveringen waarin niemand afvalt kun je eigenlijk niet meetellen, omdat je de vergelijking afvaller/Chandrika stemmer niet kunt maken. Alleen in afl. 3 weten we dat de afvaller bij de springers moet hebben gezeten, maar dan komen als potentiele mol evengoed nog diverse kandi's in aanmerking.
Mijn theorie gaat vooral op basis van uitsluiting.
Aflevering 6 is daarbij wat mij betreft cruciaal. Een Chandrika stemmer valt af, een René en een Elise stemmer mogen blijven. Het is dus vele malen waarschijnlijker dat de mol uit het duo René/Elise komt (die apart zaten), dan uit het koppel waar Chandrika bij was. Tel daarbij op afl. 5 waar Elise en René ook al samen waren, en Chandrika bij de anderen (maar niemand viel af, dus we kunnen het niet vergelijken, echter er kunnen in de test van afl. 6 wel vragen over zijn geweest) en het wordt nóg waarschijnlijker dat de mol ofwel René, ofwel Elise is.
Ga vervolgens na of er afvallers zijn geweest die René of Elise als mol uitsluiten, en je komt alleen op afl. 4 waar Aafke vermoedelijk op Ferdi stemde, die bij Elise was. Blijft over René.
En ach, het is maar een theorie hoor.