Auteur Topic: Aflevering 10: De Finale  (gelezen 39173 keer)

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #120 Gepost op: 23-05-2003, 06:06:59 »
wat ik dan niet begrijp is dat wanneer alleen de laatste vragen dus van belang zijn, de andere vragen volgens jullie fout beantwoord kunnen zijn. Dit is voor de kandidaten te achterhalen. Bij de deur wanneer Chandrika open doet, zegt Elise ook iets over het feit dat Chandrika dus ook denkt dat Elise eerder vreemd zal gaan. Dat antwoord klopte, want Chandrika verdedigt zich, met dezelfde argumenten die Ron gebruikte om Elise te overtuigen. Dus ik denk dat het gewoon wel klopte. Dat ze dus echt de vragen goed beantwoord hebben. En die deuren die je aan het begin ziet, dus deuren zijn waar ze uitgekomen waren wanneer er wel fouten waren gemaakt.








Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #121 Gepost op: 23-05-2003, 12:40:18 »
Het is denk ik al eens eerder gezegt, maar wat me pas nu na de herhaling van afl. 10 opvalt is dat Ron echt ontzettend vaak aan zijn oren, neus, mond enz zit. Deze non-verbale communicatie duidt er meestal op dat je iets te verbergen hebt, of onzekerheid. Wilde ik even kwijt.







You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline justme84

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #122 Gepost op: 23-05-2003, 12:47:51 »
Wat mij net opviel aan de herhaling was dat Chandrika bij het eerste spel steeds eerst nadenkt voordat ze iets zegt en dat hetgeen dat ze zegt heel overtuigend overkomt. Zo overtuigde ze Elise dat zij degene was die ron niet vertrouwde (laatste vraag),
kben dus weer aan het twijfelen :)







Did I make the right mistake...?

Offline intikker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Manu Chao - Mr. Bobby
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #123 Gepost op: 23-05-2003, 12:50:59 »
Of hij heeft jeuk...  ::). Nee, ik zag de aflevering vandaag pas voor het eerst. Wat mij opviel, was dat iedereen zij dat Elise een sleutelrol had. Maar dat viel toch best mee. Elise was verantwoordelijk voor het vrijlaten van Ron... verder niets. Ron had in mijn ogen de sleutelpositie. Hij had het lied in handen (geprojecteerde letters) dus zijn eigen sleutel en hij had de sleutel van Chandrika. Chandrika had 1 sleutel en in mindere mate de sleutel van Ron en als je het ver doorvoert de sleutel van zichzelf en Elise in mindere mate de sleutel van Ron. Beetje ver doorgevoerd, maar toch. In mijn ogen was Ron dus bepalend voor het slagen van de opdracht.

De eerste opdracht, daar sluit ik me aan bij de dingen die hier al gezegd zijn, kan er niet echt iets van maken behalve dat Chandrika stevig in haar schoenen stond toen Elise die andere deur wilde... Je zag Elise echt zo kijken van: Shit, nu kan ik wel doordrammen maar dan lijk het net of ik de mol ben...

Tijdens het eten zijn we niet veel wijzer geworden en ook met de executie niet echt. De "verassende  ::) switch van Chandrika daargelaten.

So, dit was wat ik er van vond.







Life's a riddle, keep answering the questions...

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #124 Gepost op: 23-05-2003, 13:56:55 »
Oké, ik heb aflevering 10 ook nog eens bekeken....Dit is wat ik heb opgemerkt ( vele dingen zullen al eens gezegd zijn...sorry daarvoor )

  • In het instructiefilmpje word de biecht van Ron inderdaad doorgespoeld
  • Ron probeert verwarring te zaaien bij de opdracht om elkaar te vinden ( met de deuren )
  • Je ziet inderdaad in het begin deuren die niet in het spel zitten
  • In de gevangenis ziet Ron de diaprojector over het hoofd
  • Chandrika heeft ineens papier en pen die in het stukje ervoor er niet waren
  • Waarom gebruikt Chandrika gebarentaal om de letters door te geven i.p.v. het papier?
  • Hoe komt het dat Elise het liedjesboek ineens vindt, zonder te zoeken?
  • Waarom loopt Ron zo langzaam door de gevangenis als hij Elise aan het zoeken is?
  • Waarom gaan ze bovenlangs terug terwijl er beneden ook een deur is ( en die volgens mijn mening openstond )?
  • Ron kijkt onder het eten iedere keer naar Angela
  • Als Elise het woord "de Mol" in haar mond neemt, zie je meteen een shot van Ron
  • Ron heeft geen dagboekje bij zich om de 40 vragen te bantwoorden
Zo, dat waren mijn bevindingen....Als iemand op of aanmerkingen heeft, hoor ik die graag....







You think you know....but you have no idea!

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #125 Gepost op: 23-05-2003, 14:24:13 »
Ik kom weer terug op de eerste opdracht met de 3 dilemma vragen.

Ik ga er hier van uit dat ongeacht of ze de eerste 2 vragen goed of fout beantwoorden ze altijd bij de goede 2 deuren zouden uitkomen.
Toch zal de avro ons misscien willen laten weten of ze het nou wel of niet goed hebben beantwoord.

De volgende aanwijzing van de avro is dan mogelijk.

We zien in het begin in een flits 3 stel deuren.
achtereenvolgens huisnummers 4112 / 4114 , 4220 / 4222 , en de laatste deuren zonder nummers.

De middelste set deuren komen overeen met de deuren waarachter Chandrika zit. Dit zou dan volgens mij betekenen dat Ron en Elise de eerste en tweede vraag goed hebben beantwoord.

De eerste set deuren (4112 / 4114), deze huiznummers wijken maar 1 nummer af van de set deuren waar Ron achter zit (4115 / 4117). Omdat het laatste gedeelte van het nummer niet klopt intrepeteer ik dit zo dat dus de tweede vraag over Ron (wie is het meest afgunstig) fout is beantwoord door Elise en Chandrika.
Ron vindt dus niet Elise maar Chandrika het meest afgunstig.

De derde set deuren had helemaal geen huisnummers. Totaal verkeerd gelopen dus (niet eens in de buurt van de goede deuren). Dus,.. eerste en tweede vraag fout beantwoord door Chandrika en Ron. Elise zou dus het liefst de laatste dag op aarde met Ron willen doorbrengen en vertrouwd haar diepste geheim liever aan Chandrika toe.

Wat ik wel vreemd vind, is dat er dan helemaal geen sanctie op het fout beantwoorden is gezet (behalve dan een extra blokje lopen).

Conclusies zijn hier heel moeilijk aan te verbinden omdat allemaal wel heel speculatief is.
Maar stel dat dit waar zou zijn.

Elise beantwoord dan haar vragen niet in overeenstemming met wie zij de mol vindt (ze vertrouwt de mol haar diepste geheim).

Bij Ron en Chandrika zou je hun antwoorden wel zo op kunnen vatten dat ze ze hebben beantwoord met hun mol in het achterhoofd. Chandrika zou best mol willen zijn en Ron wil uiteraard graag winnen en vindt dan dat niet de mol maar de laatste afvaller de meeste reden heeft om afgunstig te zijn.

Morgen zullen we het weten,

De Zonnekoning







Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #126 Gepost op: 23-05-2003, 14:26:27 »
Het is denk ik al eens eerder gezegt, maar wat me pas nu na de herhaling van afl. 10 opvalt is dat Ron echt ontzettend vaak aan zijn oren, neus, mond enz zit. Deze non-verbale communicatie duidt er meestal op dat je iets te verbergen hebt, of onzekerheid. Wilde ik even kwijt.

Op basis van Ron's non-verbale communicatie denk ik dat hij de Mol is zelfs ;)

2 voorbeeldjes:

- Als aan zijn vriendin wordt gevraagd of zij denkt dat hij de Mol is draaien zijn ogen naar rechts ("liegen").
- Zijn gezichtsuitdrukking als Ferdi hem het zakgeld geeft bij Ferdi's executie is boekdelen waard. Echt, als je die aflevering nog hebt moet je eens op Ron letten (eerst verbazing, dan een betrapt gezicht).

oh zul je toch zien dat ik het morgen zoooo fout heb :D







Ma how, zeg!

Offline Orientalred

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • OR is back in town...
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #127 Gepost op: 23-05-2003, 15:00:15 »
Yep dat is precies wat ik bedoel. Iemands gezichtsuitdrukkingen zeggen veel meer dan hetgeen werkelijk uit zijn mond komt! Maar aangezien Ron mijn mol niet is, hoop ik dat het meer persoonlijkeheidstrekjes van hem zijn omdat ie misschien in het dagelijksleven ook onzeker is ofzo. Ik weet het niet.







You ever want something, that you know you shouldn't have. The more you know you shouldn't have it, the more you want it.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #128 Gepost op: 23-05-2003, 17:47:00 »
Mijn zwager kijkt nooit de mol (niet slim van hem, maar goed) en vorige week bij de busopdracht zei hij, nadat ik in twee zinnen het spel had uitgelegd: De saboteur? die daar. (en hij wees Ron aan)

Dat noem ik nog eens nonverbale communicatie dan.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #129 Gepost op: 23-05-2003, 17:51:21 »
Deze discussie was ook bij de belgische mol. En diegene die dat aanzwengelde was overtuigd van Sandra....... :P :)

Maar goed mijn mol is ook Ron