Auteur Topic: Aflevering 10: De Finale  (gelezen 39178 keer)

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #60 Gepost op: 19-05-2003, 19:28:12 »
De vraag is het diepste geheim van Elise.
Aan Ron heeft ze haar diepste wens verteld.

Dat is toch niet geheel hetzelfde.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #61 Gepost op: 19-05-2003, 20:01:50 »
Chandrika zit in een langwerpig gebouw (het gebouw waar Ron op uitkijkt) De ramen in dat gebouw zitten iig niet aan Ron's kant. Volgens de beelden ook niet aan de andere kant (maar daar ben ik niet zeker van) Voor zover ik het zie zijn er alleen ramen aan de lange kanten en in het dak.

Het gebouw in aanbouw, het geraamte is aan de andere lange zijde. Als Chandrika uit dat raam kijkt ziet ze geen heuvels, die ziet ze wsl wel als ze uit het linker raam kijkt.

Waarom zegt ze dat ze uitkijkt op een geraamte, als dat wellicht niet zo is?

Volgende punt is als Ron met zijn verrekijker naar de letters van Elise tuurt. Ik zie met het blote oog al dat er zeker twee letters zijn gekomen.

Waarom meldt Ron dan alleen een c, als hij kan zien dat er meerdere letters zijn. Elise drukte niet om de 30 seconde op het knopje, maar met een veel hogere frequentie

Vader jacob:
CDEC, CDEC
EFG, EFG
GAGFE C, GAGFE C
CGC, CGC
vet is zichtbaar voor ons

Ron ziet CEFGFG, zegt hij tegen Chandrika
CEFG zijn de noten van "Oh when the saints, go marching in". Wat naar mijn idee weinig met Vader Jacob te maken heeft.
het cursieve had hij kunnen bedoelen

Chandrika geeft weer CEF DA door aan Elise.

Duidelijk is dat er behoorlijk geknipt is in het geheel.

Iedereen wordt weer heerlijk verdacht gemaakt (voor iedere fan wat wils  :D ), want uit de noten die wij zien dat Elise die van Chandrika doorkrijgt, is absoluut geen Vader Jacob te halen.

Ron zal later wel de juiste volgorde hebben doorgegeven, maar daar hebben wij weer niks van meegekregen.







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #62 Gepost op: 19-05-2003, 23:23:58 »
D'r is echt geknipt want op een gegeven moment als Chandrika de letters doorgeeft aan Elise, roept Elise: "H? Ik heb geen H".

Die heeft ze niet, maar wat we niet zien is of Chandrika echt een H doorgeeft, want de camera is dan alweer op Elise.









« Laatst bewerkt op: 19-05-2003, 23:24:21 door Tink »
Ma how, zeg!

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #63 Gepost op: 20-05-2003, 00:34:13 »
Het gebouw in aanbouw, het geraamte is aan de andere lange zijde. Als Chandrika uit dat raam kijkt ziet ze geen heuvels, die ziet ze wsl wel als ze uit het linker raam kijkt.

Ik had zelfs niet eens het idee dat ze uit het raam keek!
(met de klemtoon op raam, of keek kan ook)

Ze keek een beetje vaag op en zei dat ze het geraamte ook zag.








Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #64 Gepost op: 20-05-2003, 08:50:18 »
De vraag is het diepste geheim van Elise.
Aan Ron heeft ze haar diepste wens verteld.

Dat is toch niet geheel hetzelfde.

Kwil nie bijdehand doen, maar bij de paalopdracht in afl 2 wordt toch gesproken van een "geheime wens" ??
iig toch wel vreemd dat Elise op de valreep Ron nog even in vertrouwen neemt....







Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Knudde

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Gekken vindt men overal, zelfs in gestichten
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #65 Gepost op: 20-05-2003, 09:38:05 »
iig toch wel vreemd dat Elise op de valreep Ron nog even in vertrouwen neemt....

Misschien heeft ze dat ook niet gedaan en had Ron gewoon geen zin om nog een blokje om te lopen...  8)








De zekerste weg om bedrogen te worden, is denken dat je listiger bent dan anderen. Knudde, Kastelein van het zeventiende molsgat

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #66 Gepost op: 20-05-2003, 10:57:07 »
D'r is echt geknipt want op een gegeven moment als Chandrika de letters doorgeeft aan Elise, roept Elise: "H? Ik heb geen H".

Die heeft ze niet, maar wat we niet zien is of Chandrika echt een H doorgeeft, want de camera is dan alweer op Elise.

Ik met mijn lekenoog qua semigebarentaal, denk te begrijpen dat Chandrika een A probeerde te seinen.

Als je een A met je handen maakt en je haalt te snel je handen uit elkaar om het streepje te maken, lijkt het een H.
AH = /-\ of !-! kan dan hetzelfde overkomen.








"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #67 Gepost op: 20-05-2003, 11:00:13 »
Eh ja, maar mijn punt is dat we het niet zien allemaal ;)









Ma how, zeg!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #68 Gepost op: 20-05-2003, 14:56:32 »


Waarom meldt Ron dan alleen een c, als hij kan zien dat er meerdere letters zijn. Elise drukte niet om de 30 seconde op het knopje, maar met een veel hogere frequentie

Vader jacob:
CDEC, CDEC
EFG
, EFG
GAGFE C, GAGFE C
CGC, CGC


Ron ziet CEFGFG, zegt hij tegen Chandrika
CEFG zijn de noten van "Oh when the saints, go marching in". Wat naar mijn idee weinig met Vader Jacob te maken heeft.


Chandrika geeft weer CEF DA door aan Elise.

Duidelijk is dat er behoorlijk geknipt is in het geheel.

Iedereen wordt weer heerlijk verdacht gemaakt (voor iedere fan wat wils  :D ), want uit de noten die wij zien dat Elise die van Chandrika doorkrijgt, is absoluut geen Vader Jacob te halen.

Ron zal later wel de juiste volgorde hebben doorgegeven, maar daar hebben wij weer niks van meegekregen.

De CEFG zit dus wel in 'Vader Jacob' vergeet niet dat Ron niet 'regels' ziet, maar alle letters achter elkaar in het tempo dat Elise bepaalt, feit blijft wel dat hij de letters verkeerd doorgeeft en misschien nog wel belangrijker is dat hij de (muziek-)sleutel niet ziet (maar dat kan ook aan Elise liggen, dat zij de sleutel snel verder klikt). Ook Chandrika doet verdacht door de letters verkeerd door te geven, ze had de letters ook op papier kunnen schrijven. Ron is weer verdacht doordat hij het refrein van 'Vader Jacob' vergeten is. Nou, volgens mij kent heel Nederland het refrein van 'Vader Jacob'. Elise vindt pas na dik een uur het liedjesboek en klikt de letters die Ron moet zien, wel heel snel door, zodat hij ze nooit zo snel kan zien.  

Oftewel zoals Dopey al zei: Allemaal verdacht.








Anonymol2

  • Gast
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #69 Gepost op: 20-05-2003, 17:32:02 »
Oftewel zoals Dopey al zei: Allemaal verdacht.

Maar net als met Hennie Huismans Miniplaybackshow kan er maar 1 de winnaar zijn (en dus ook maar 1 mol)  ;D








Offline Marmer14

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #70 Gepost op: 20-05-2003, 18:55:31 »
Maar net als met Hennie Huismans Miniplaybackshow kan er maar 1 de winnaar zijn (en dus ook maar 1 mol)  ;D

Ik citeer: "En ze hebben allemaal de tweede prijs!!!"  ;D







En tóch is Toine de mol!!!!

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #71 Gepost op: 21-05-2003, 12:15:48 »
Analys Afl. 10

Ron:
Mollenstreken:
-gaf nogal onverwachte antwoorden op de 3 vragen bij het eerste spel
-wist Elise niet te vinden bij het eerste spel
-'vergeet' de tekst van Vader Jacob.
-ziet cruciale plaatjes bij de gevangenisopdracht niet. (vergeet enkele letters en vooral de muzieksleutel in het begin.
-loopt rustig door de gevangenis terwijl er nog maar weinig tijd is

Hints:
-Ron zat naast het huis met de cijfers 1441. George de mol zat in de hotelkamer met dezelfde cijfercombinatie
-Chandrika onthult dat Ron bij het zoeken naar spullen voor 'ik ga op reis', Ron niet wou splitsten, maar alles samen wou doen

Chandrika:
Mollenstreken:
-wist Elise niet te vinden bij het eerste spel
-Bij de gevangenisopdracht gebruikte ze het papier niet, ze kon aanwijzingen op het papier schrijven en aan Elise laten zien, maar deed het niet
-Chandrika is goed in gebaren, maar niet als ze gebaren moet doen tegen Elise.

Anti-Molstreken:
-bij de eerste opdracht stuurt Chandrika aan op de goede deur zodat Ron wordt gevonden.


Hints:
-Volgens Elise heeft Chandrika stal 26 uitgemest, stal 26 kwam ook nadrukkelijk voor in een van de filmpjes van BOB.

Elise:
-wil bij het zoeken naar 'Ron' 2x kiezen voor de verkeerde kant, maar vanwege Chandrika's vasthoudenheid wordt er toch de goede kant gekozen
-Elise verdenkt Chandrika, waarom is ze dan het meest benieuwd naar Rons dagboek?
-vindt bij de tweede opdracht het liedjesboek erg laat.
-klikt de plaatjes die Ron krijgt te zien erg snel door








Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #72 Gepost op: 21-05-2003, 12:22:57 »

Hints:
-Volgens Elise heeft Chandrika stal 26 uitgemest, stal 26 kwam ook nadrukkelijk voor in een van de filmpjes van BOB.


Ik zie dit niet als een hint en als dat wel zo zou zijn dan vind ik dat ongelooflijk stom! Mensen die geen internet hebben of zelfs de mensen die dat wel hebben en niet posten/lezen hier hebben niks aan deze hint. Maar ook zij moeten Mollen kunnen vangen. Dat moet kunnen aan de hand van officiele hints, niet door filmpjes die hier de chat zijn opgegooid.







Ma how, zeg!

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #73 Gepost op: 21-05-2003, 13:42:59 »
Citaat
Elise:
-wil bij het zoeken naar 'Ron' 2x kiezen voor de verkeerde kant, maar vanwege Chandrika's vasthoudenheid wordt er toch de goede kant gekozen
-Elise verdenkt Chandrika, waarom is ze dan het meest benieuwd naar Rons dagboek?
Daar zou ik maar niet zo zeker over zijn! Je weet helemaal niet of de antwoorden van Elise wel fout waren (en die van Chandrika dus goed). Zoals al eerder geconstateerd: de eerste twee antwoorden deden er toch niet toe -> ze kwamen altijd bij de deuren aan.

Maar daar moeten de kandidaten later toch ook achter zijn gekomen? Tenslotte zullen ze het er daarna heus wel over hebben gehad!







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?

Offline pimwiz

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #74 Gepost op: 21-05-2003, 14:34:58 »
Ik zie dit niet als een hint en als dat wel zo zou zijn dan vind ik dat ongelooflijk stom! Mensen die geen internet hebben of zelfs de mensen die dat wel hebben en niet posten/lezen hier hebben niks aan deze hint. Maar ook zij moeten Mollen kunnen vangen. Dat moet kunnen aan de hand van officiele hints, niet door filmpjes die hier de chat zijn opgegooid.

Eens!

Ik heb sterk de indruk dat de AVRO er dit jaar heel veel aan doet om misleidende hints rond te strooien (en dat de redaktie zichzelf hier wel 'es mee voorbijloopt). Iedereen is wel in meer- of mindere mate verdacht gemaakt, en er is heel veel gefoefeld (das echt een widm.com-woord geloof ik?  ;D) met tijden etc.
Het wordt vermoedelijk aan het einde van de rit (weer) erg moeilijk het onderscheid te vinden tussen 'echte' hints (waarvan er vorig jaar maar een paar zijn prijsgegeven en die toen best vergezocht of heel eenvoudig waren) en de pseudo-aanwijzingen die wij overal (denken te) zien en die waarschijnlijk vaak niet bewust gegeven zijn.

Het wordt zo wel een onderhoudend kijk- en zoekspel maar ik geloof er niet zo in en ga voornamelijk af op mijn eigen waarneming.  8)

En ik ben het helemaal met Tink eens vwb de mensen die het 'alleen' met de uitzending moeten doen; het is toch in eerste instantie een televisieprogramma!

Ik denk meer dat de AVRO het heel leuk vindt dat er internetspeurders zijn en ons daarom een bonus geeft om onze tanden op stuk te bijten...

 *GKGGGGKKKZZGGG*.








Offline Amy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ara Halici !
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #75 Gepost op: 21-05-2003, 14:49:03 »
Aan het begin van de aflevering, als de Mol instructies krijgt, is een stuk van de mouw van de jas van de Mol te zien. Ik vind deze jas zeer veel op die van Ron lijken. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen?







'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #76 Gepost op: 21-05-2003, 14:54:09 »
Aan het begin van de aflevering, als de Mol instructies krijgt, is een stuk van de mouw van de jas van de Mol te zien. Ik vind deze jas zeer veel op die van Ron lijken. Zijn er meer mensen die dit is opgevallen?

Klopt...is mij ook opgevallen.
Maar wat ook zo is, is dat toen de Mol instructies kreeg in aflevering 9.....je de hand van de Mol in een zwarte handschoen zag. En wie had bij de auto - opdracht zwarte handschoenen aan??? Precies, Ron...Ik heb nog eens nadrukkelijk gekeken, maar niemand anders heeft zwarte handschoenen aan.







You think you know....but you have no idea!

Offline Amy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ara Halici !
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #77 Gepost op: 21-05-2003, 14:57:33 »
Ik vraag me alleen af of de AVRO dit zo duidelijk in beeld zou laten komen als Ron de Mol is. Het is niet echt subtiel.
Het kan ook Elise zijn die de jas+handschoenen van Ron aan heeft natuurlijk  ;D







'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #78 Gepost op: 21-05-2003, 15:08:21 »
Ik vraag me alleen af of de AVRO dit zo duidelijk in beeld zou laten komen als Ron de Mol is. Het is niet echt subtiel.
Het kan ook Elise zijn die de jas+handschoenen van Ron aan heeft natuurlijk  ;D

Dat zou kunnen...Stiekem gejat toen Ron aan het slapen was...De loeder!  ;D ;D ;D







You think you know....but you have no idea!

Offline Master3L

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #79 Gepost op: 21-05-2003, 15:37:32 »
Citaat
Het wordt vermoedelijk aan het einde van de rit (weer) erg moeilijk het onderscheid te vinden tussen 'echte' hints (waarvan er vorig jaar maar een paar zijn prijsgegeven en die toen best vergezocht of heel eenvoudig waren) en de pseudo-aanwijzingen die wij overal (denken te) zien en die waarschijnlijk vaak niet bewust gegeven zijn.
Zoiets als een leeuw bij een Portugees kerkje?  ;D







waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan?