Auteur Topic: Aflevering 10: De Finale  (gelezen 39166 keer)

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Aflevering 10: De Finale
« Gepost op: 17-05-2003, 22:03:54 »
In dit topic kun je alles kwijt over aflevering 10!  :)







« Laatst bewerkt op: 17-05-2003, 22:05:12 door Han13 »

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #1 Gepost op: 17-05-2003, 22:05:32 »
Gave opdracht die in die gevangenis. Echt toppie!







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #2 Gepost op: 17-05-2003, 22:06:56 »
Geweldige finaleaflevering! Opdrachten waren schitterend verzonnen en de locatie waar de laatste test werd gemaakt, was natuurlijk subliem gekozen.  :)

Ik vond 't van te voren niet zo erg dat we volgende week pas de ontknoping krijgen, maar ik vond 't na die opbouw van spanning in de aflevering toch 'n behoorlijk anti-climax.  :-[

Maar Ron blijft de mol. En Chandrika gaat dus winnen.  :)







« Laatst bewerkt op: 17-05-2003, 22:12:06 door Han13 »

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #3 Gepost op: 17-05-2003, 22:08:43 »
Naar mijn idee heeft Chandrika in 1 uitzending meer gekletst dan alle vorige afleveringen bij elkaar!!! ;)









Offline Oli-4

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molspeurder
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #4 Gepost op: 17-05-2003, 22:09:56 »
Ron is de mol, Chandrika gaat winnen en Elise gaat verliezen. Hate to say it, but: told you 8 weeks ago! ;)

Jammer dat WIDM nu voor de tweede keer hetzelfde foefje met "WORDT VERVOLGD" in de finale-aflevering gebruikt. Had het leuker gevonden als ze nu weer iets nieuws hadden verzonnen... Voor de rest een geniale aflevering, met de Olympic Tower als hoogtepunt, begeleidt door prachtige muziek :D








Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #5 Gepost op: 17-05-2003, 22:13:43 »
Ja inderdaad de lokatie van de laatste opdracht was erg mooi. Koppig als ik ben blijf ik toch bij Elise als mol.... alleen kan chandrika dus niet meer winnen dan... misschien was de het nummer van Culture club dan toch een aanwijzing naar de winnaar en verliezer... twas immers achterstevoren...
dus goud voor verliezer en groen voor winnaar.

Ook al wist ik half en half dat we vanavond niet de uitslag zouden krijgen, ik baal er toch van. Ben een beetje uitgespeculeerd en wil de uitslag gewoon weten. Moet ik wachten tot volgende week.









Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #6 Gepost op: 17-05-2003, 22:15:18 »
Wat ik wel altijd leuk vind is als ze de mol bekend maken met alle kandidaten erbij, tijdens de reunie.
Maar ja ze hadden natuurlijk net als in la Belgique samen de laatste aflevering kunnen bekijken.

Maar werkelijk waar... hele gave aflevering!
(Zo willen we nog een heel seizoen of drie)







"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #7 Gepost op: 17-05-2003, 22:18:51 »
Citaat
Jammer dat WIDM nu voor de tweede keer hetzelfde foefje met "WORDT VERVOLGD" in de finale-aflevering gebruikt. Had het leuker gevonden als ze nu weer iets nieuws hadden verzonnen... Voor de rest een geniale aflevering, met de Olympic Tower als hoogtepunt, begeleidt door prachtige muziek :D

Ik ben het hier helemaal mee eens. :D Schitterende aflevering; vooral de laatste opdracht was prachtig. En inderdaad was er ook weer heerlijke muziek te horen. ;)







« Laatst bewerkt op: 17-05-2003, 22:19:40 door Heinz »

Offline Debby

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #8 Gepost op: 17-05-2003, 22:21:10 »
 ??? >:(

Baal er echt van dat we, net als vorig jaar, weer een week moeten wachten.. ben er nu echt wel klaar mee.. minpuntje!! Vanavond was wel weer top! Beetje jammer dat Ron zo overduidelijk verdacht wordt neergezet. In de eerste opdracht fietste volgens mij zijn vrouw/vriendin voorbij.. hint?? Maar ik blijf van mening dat Elise de mol is..  







xx

Offline Glow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #9 Gepost op: 17-05-2003, 22:21:36 »
Laatste test was inderdaad supergave locatie! ik kreeg er bijna kippenvel van :)

Gevangenisopdracht was ook superspannend :) heerlijk die net-wel-gehaalde opdrachten. Dat je ze aan de andere kant van het scherm probeert vooruit te duwen.

Ik vind het fijn dat we het nog niet weten, kunnen we nog eventjes speculeren. Ik vond het wel misleidend dat zo'n doos de show begon met "het moment is aangebroken, wie is de winnaar, wie is de verliezer en: wie is de mol". Maar ik ben blij dat we nog 1 weekje worden gek gemaakt :)

chandrika blijft mijn mol. Het was ten eerste veel te opvallend hoe ze ineens in de laatste aflevering veel meer zegt dan in alle andere afleveringen bij elkaar. Plus haar redenen om Ron als Mol te kiezen, zeker als ze zoals ze zei voor het geld gaat, echt te stom voor woorden. Daar kun je niet je eindconclusie op baseren.
Het is wel grappig hoe ze allemaal elkaar verdenken.

Ik kan niet wachten tot volgende week zaterdag! :)







So you can make me come, that doesn't make you J.E.S.U.S

Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #10 Gepost op: 17-05-2003, 22:21:57 »
de gevangenisopdracht was geweldig, een van de beste van dit seizoen.

ik vind het eigenlijk ook helemaal niet erg dat we nu nóg niet weten wie de mol is, nu kunnen we deze week voor de laatste keer nog eens lekker discussieren.

wat me opviel: ik geloof dat elise zei dat chandrika in stal 26 werkte: wat zagen wij in het eerste filmpje van bob de mol stal 26...







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #11 Gepost op: 17-05-2003, 22:22:35 »


In de eerste opdracht fietste volgens mij zijn vrouw/vriendin voorbij.. hint?? Maar ik blijf van mening dat Elise de mol is..  

Wanneer gebeurde dit precies?








Offline Parrot007

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #12 Gepost op: 17-05-2003, 22:24:41 »
misschien was de het nummer van Culture club dan toch een aanwijzing naar de winnaar en verliezer... twas immers achterstevoren...
dus goud voor verliezer en groen voor winnaar.

Die aanwijzing is voor mij nu duidelijk ;
U come and go
Red , Gold and Green en nog wel achterstevoren.

Wie hadden er constant deze kleur jassen ?
Elise (red)
Chandrika (gold)
Ron (green)

Dit was de aanwijzing wie in de finale zouden komen , red gold and green omgedraaid , zij gan er dus niet uit gezien come and go.
Going further and coming into the final.

De mol kan je niet uit deze aanwijzing halen denk ik , want ik geloof nooit dat ze al zo snel een directe molaanwijzing zouden geven.


edit : ik zag dat dit ook al in een ander topic gepost was , sorry ....







« Laatst bewerkt op: 17-05-2003, 22:36:46 door Parrot007 »
Wij willen WIDM in 2004 !

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #13 Gepost op: 17-05-2003, 22:25:43 »
In de eerste opdracht fietste volgens mij zijn vrouw/vriendin voorbij.. hint??

Ik heb idd ook die fietser gezien, die trouwens ook in slomotion (!!!) voorbij kwam. Ik had er niet direct Ron's vriendin in herkent, maar 't lijkt me wel dat 't idd 'n aanwijzing is. Straks nog maar 'ns aandachtig bekijken....








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #14 Gepost op: 17-05-2003, 22:27:41 »
Ik heb idd ook die fietser gezien, die trouwens ook in slomotion (!!!) voorbij kwam. Ik had er niet direct Ron's vriendin in herkent, maar 't lijkt me wel dat 't idd 'n aanwijzing is. Straks nog maar 'ns aandachtig bekijken....

Ik zag net idd een fietser in slowmotion voorbij rijden achter Elise en Chandrika bij opdracht 1, maar het was niet de vriendin van Ron. Absoluut niet. Geen hint dus.








Offline hardcoremol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Als dat geen Hind is...
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #15 Gepost op: 17-05-2003, 22:30:36 »
lijkt me ook niet dat ze z'n vriendin zo duidelijk voorbij laten fietsen, hoor.

Ik dacht ook nog heel even van nu gaat het verhaal van Astrid komen,maar nee...helaas :(







Is een vreemde geen vriend met wie je nog kennis moet maken?

Offline Siebrand

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #16 Gepost op: 17-05-2003, 22:34:07 »
Je weet het beter, maar je blijft toch hopen als de omroepster de uitzending aankondigt als "de ontknoping". Toch weer het bordje met "Wordt vervolgd". Maar ik had me er al op ingesteld en het is leuk om nog een week te discusseren over "Wie is de Mol?". Het zou wel eens de laatste keer kunnen zijn. :(

Geen originele opdrachten deze week, maar het waren opdrachten die een finale waardig waren. De eerste opdracht is eerder gebruikt in de finale van De Mol 2 in België. Sommige dilemma's waren wel lastig en het verbaasde me dat ze toch 8 van de 9 goed hadden en dus twee keer duizend euro verdiend hebben. Blijkbaar leer je elkaar toch goed kennen, als je op deze manier drie weken met elkaar optrekt. Ron is nog steeds de persoon die ze als groep het meest vertrouwen, want hij mag de pot beheren.

De gevangenisopdracht was een variatie op een opdracht uit de finale van De Mol 2 in België, en volgens mij zat er vorig jaar ook zoiets in de Nederlandse reeks. De variatie was voldoende om de opdracht interessant te maken. Molde Ron hier door de letters verkeerd door te geven aan Chandrika? In ieder geval zaten ze deze keer aan de goede kant van de tijdslimiet. Hoeveel geld heeft deze opdracht nu eigenlijk opgeleverd? Ik kan me niet herinneren dat gehoord te hebben.

Daarna het diner met Angela. Chandrika en Elise praten honderduit, terwijl Ron stil is en af en toe kucht of wat glazen zit te verschuiven. Leuk om te horen wat ze van de andere kandidaten vinden en die nog even terug te zien.

Vervolgens de executievragen en de biechten. De keuzes van de kandidaten lijken glashelder en ze hebben alle drie goede argumenten voor hun keuzes.

Wie is de Mol? Ik ben er uit: Ron, en dus gaat Chandrika volgende week winnen. Hopelijk heb ik voor het eerst de Mol goed voorspeld. Nog zeven nachtjes slapen. :)








Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #17 Gepost op: 17-05-2003, 22:34:38 »
Ik zag net idd een fietser in slowmotion voorbij rijden achter Elise en Chandrika bij opdracht 1, maar het was niet de vriendin van Ron. Absoluut niet. Geen hint dus.

Waarom kan 't geen hint zijn als 't niet Ron's vriendin is? 't kan toch wat anders betekenen? Ze zullen toch niet voor niks 't fragment er in slomotion in monteren.  :-\








Offline tomhaze

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #18 Gepost op: 17-05-2003, 22:36:01 »
Geweldig die gevangenis-opdracht: De beste origneelst en spannendste opdracht van het hele seizoen, ook de verdenkingen vindt ik erg grappig. Voor de rest heb ik weinig aanwijzingen gezien; het enige wat dan nog zou kunnen, de nummers van de kamers van de 1e opdr. waar de kandi's in zaten, of de nummers die boven op de taxi stonden, kan iemand nu ook een goeie conclusie uit die muziekale aanwijzingen halen?








Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re:Aflevering 10: De Finale
« Reactie #19 Gepost op: 17-05-2003, 22:37:31 »
Waarom kan 't geen hint zijn als 't niet Ron's vriendin is? 't kan toch wat anders betekenen? Ze zullen toch niet voor niks 't fragment er in slomotion in monteren.  :-\
In die opdracht werden heel veel momenten in slowmotion gezet (in de hele aflevering overigens). Ik weet het niet zeker, maar het zou best kunnen dat Angela de twee richtingen aanwees waar ze heen konden, deze momenten werden namelijk steeds vertraagd vertoond.