Auteur Topic: Roeland is niet de mol!  (gelezen 84271 keer)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 22-01-2005, 19:10:40 »
Naast de aanmoediging om nog meer tonnen te openen, komt Roeland in de eerste proef in ieder geval nog 2 keer kort in beeld.
Bij Het vinden van een sleutel. "Hier was het zand losser, ik kwam er zo doorheen (37:14).
Bij een discussie over het openen van de tonnen. Roeland (ik neem aan dat het Roeland is mede gezien armgebaren).(ong. 34). "Laten we in ieder geval de 2 tonnen van E 250,-openmaken, dan weten wat er in de goedkoopste tonnen zit."

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 22-01-2005, 21:21:41 »
[quote author=Castor_en_Pollux
Bij een discussie over het openen van de tonnen. Roeland (ik neem aan dat het Roeland is mede gezien armgebaren).(ong. 34). "Laten we in ieder geval de 2 tonnen van E 250,-openmaken, dan weten wat er in de goedkoopste tonnen zit."
Citaat

Gijs zegt dit (heb het net nog teruggekeken).
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline barbiezusje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Mag ik Roeland in een doosje stoppen?
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #82 Gepost op: 23-01-2005, 03:09:12 »
Naast de aanmoediging om nog meer tonnen te openen, komt Roeland in de eerste proef in ieder geval nog 2 keer kort in beeld.
Bij Het vinden van een sleutel. "Hier was het zand losser, ik kwam er zo doorheen (37:14).
Ja joh! Ik vond dat ook een beetje raar maar wist niet zo goed waarom..  NATUURLIJK.. En bij de tonnen-discussie bemoeide hij er zich vooral op het laatst heel duidelijk mee dat hij graag veel tonnen open wilde maken. Maar hij zei dat dat kwam omdat hij zich niet lekker voelde..
En Yvon zit inderdaad op hem, en die zei dat ze wist wie het was. Dit kan ofwel betekenen dat haar eerdere vermoedens bevestigd zijn... of dat Roeland het toch helemaal niet is. Ik hoop het eerste :)
Een wijde blik verruimt het denken --> Loesje

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #83 Gepost op: 23-01-2005, 04:01:48 »
Roeland was meerdere keren verdacht bezig imo.
Toen hij samen met de (al dan niet zgn) bange Sander de tunnel inging ging Sander voorop (dat is ook vreemd van Sander natuurlijk) terwijl, Roeland is forser, en indien hij voorop gaat kan hij makkelijk aan Sander laten zien dat je er zo door kan, door Sander voorop te laten was er misschien een kans dat Sander op gegeven moment bang zo worden en willen stoppen?
Het rare is ook, Sander was bang en kroop langzaam, op de beelden van aflevering 2 zie ik Roeland als een speer onder de grond schurken (alsof hij hier echt op geoefend heeft), dat klopt niet toch met een trage claustrofoob voor je kun je toch geen gang maken?

Ook kwam Roeland als laatste bij de tassen, (waarom 2 kandidaten een tas moeten missen is me een raadsel, niet leuk en why?) waardoor hij kon bepalen wiens tassen zouden achterblijven.
Roeland is een echte vrouwenman, en zou imo normaliter gekozen hebben de tassen van Victoria en Yvonne mee te nemen (vrouwen hebben meestal meer bagage 'nodig' dan mannen), maar hij nam die van Gijs en nog een man (weet even niet meer wie) mee, vreemd.
Ik ben er zeker van dat Victoria en Yvonne zeer teleurgesteld waren in de tassen-keuze van Roeland (en het feit dat hij dus bepaalde dat zij hun bagage moesten missen, toch werd hier NIETS over uitgezonden, alleen over het feit dat Lottie 2 tassen van Marc-Marie had meegenomen, opvallend, Roeland wordt niet verdacht gemaakt.
Ook bij het tonnen openmaken zie je alleen zijn armen.

Ookal omdat hij als hij de mol is misschien wist dat Gijs de vorige keer de laagste score had, en de tas van Gijs meenemen geen functie had (ik vermoed dat de tassen teruggekocht kunnen worden verderop in het spel?).

Hij was fantatiek aan het graven en vond voor het oog van de camera ik meen 2 keer een sleutel (wat weer vertrouwen wint), maar hij was even later wel als een razende tonnen aan het openen, en wilde ze eigenlijk allemaal open maken.

Bij het kampvuur melde Sander de mol aan het werk te hebben gezien bij de tonnen, hier ging Roeland gelijk op in en Sander liet zich overtuigen, hij kon nu 3 man beïnvloeden door deel te nemen aan het mol-gesprek.

Erg grappig hoe hij dat "dag gekke natte mollen" zei  ;)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2005, 04:14:34 door Cosma »

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 23-01-2005, 04:19:46 »
Idd Roeland is verdacht ::jaja::

Het viel mij ook zo op Cosma, dat hij idd verdachte dingen doet maar dat dit toch niet erg in beeld wordt gebracht. Bij die tonnen openen ging hij openlijk voor het openmaken (iets minder openlijk stemde Isabelle in eerder- vond ik ook opvallend, die ging mee met suggesties van anderen net als Roeland feitelijk).

Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat ze wel vrij duidelijk leken te belichten dat het gedrag van Roeland bij de grot verdacht was, omdat hij Sander meenam. Lottie zegt daar nog duidelijk: ik denk dat de mol meegaat met iemand die angst heeft (en dan wordt het een beetje gemonteerd dat Roeland in beeld kwam maar ook Lottie ging met iemand mee die angst had namelijk Yvon).

Ook Jim had angst trouwens dus het zou ook in zijn groepje kunnen liggen (of Jim zelf kunnen zijn ;))

Maar zeker is dat Roelands gedrag wat vreemd blijft mi ::jaja:: En dat dit idd weinig in beeld gebracht wordt volgens mij. (Hij was sws veel minder prominent aanwezig dan vorige aflevering althans in beeld kreeg ik het gevoel)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #85 Gepost op: 23-01-2005, 04:25:31 »
Lorelei, ik had nog iets toegevoegd aan mijn post, heb je gezien hoe SNEL Roeland door die tunnel kroop?
Dat werd echt heel duidelijk in beeld gebracht.

Op zich lijkt dat misschien geen hint (alhoewel het bij een mol 'past'), maar hij lijkt zeer geoefend in het over/onder de grond kruipen, en ik vermoed dat deze take apart is opgenomen, omdat hij nooit zo snel kon gaan met die trage Sander voor hem, dus die beelden kunnen eigenlijk niet kloppen.

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #86 Gepost op: 23-01-2005, 04:43:54 »
Zou kunnen natuurlijk :)

Volgens mij zit dat stukje dat hij ergens staat (zoals in zijn intro) ook niet in de aflevering terug te vinden (idem voor Jim trouwens).

Vraag me af of er een hint zit in die twee stukjes audio op de site van angela 'The Lion sleeps tonight'

Roeland liep met 'Tiger' achterop zijn jas ofzo (was lastig leesbaar omdat er een rugzakje overheen zat)

Zou ook kunnen slaan op de mensen die wel goed sliepen (Roeland, Jim, MM?) of natuurlijk op de leeuwen van sterrenbeeld (Yvonne en Lottie),

Of misschien moeten we de hint figuurlijker zien, als een stuk waarin iemand gespeeld heeft miss wat met leeuwen te maken heeft?

De leeuw is wel een terugkerend symbool lijkt het want in het wapen van Lisse zit ook een leeuw.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #87 Gepost op: 23-01-2005, 10:06:49 »
Roeland was meerdere keren verdacht bezig imo.
Toen hij samen met de (al dan niet zgn) bange Sander de tunnel inging ging Sander voorop (dat is ook vreemd van Sander natuurlijk) terwijl, Roeland is forser, en indien hij voorop gaat kan hij makkelijk aan Sander laten zien dat je er zo door kan, door Sander voorop te laten was er misschien een kans dat Sander op gegeven moment bang zo worden en willen stoppen?
Het rare is ook, Sander was bang en kroop langzaam, op de beelden van aflevering 2 zie ik Roeland als een speer onder de grond schurken (alsof hij hier echt op geoefend heeft), dat klopt niet toch met een trage claustrofoob voor je kun je toch geen gang maken?
Stel dat iemand bang is, dan lijkt het de juiste moltaktiek om wat afstand te houden en niet met deze persoon te praten. Op deze wijze krijgt Sander nog meer het gevoel alleen te zijn en hij wordt niet afgeleid of moed ingepraat. Zo onstaat er eventueel afstand tussen Sander en Roeland, die Roeland vervolgens af en toe weer inloopt of in dit geval kruipt :).

Ook kwam Roeland als laatste bij de tassen, (waarom 2 kandidaten een tas moeten missen is me een raadsel, niet leuk en why?) waardoor hij kon bepalen wiens tassen zouden achterblijven.
Roeland is een echte vrouwenman, en zou imo normaliter gekozen hebben de tassen van Victoria en Yvonne mee te nemen (vrouwen hebben meestal meer bagage 'nodig' dan mannen), maar hij nam die van Gijs en nog een man (weet even niet meer wie) mee, vreemd.
Ik ben er zeker van dat Victoria en Yvonne zeer teleurgesteld waren in de tassen-keuze van Roeland (en het feit dat hij dus bepaalde dat zij hun bagage moesten missen, toch werd hier NIETS over uitgezonden, alleen over het feit dat Lottie 2 tassen van Marc-Marie had meegenomen, opvallend, Roeland wordt niet verdacht gemaakt. Ook bij het tonnen openmaken zie je alleen zijn armen.

Ook andere opnames van Roeland zitten ingemonteerd tussen stukjes beeld die veel meer de aandacht trekken, zoals een discussie tussen Gijs en Sander.
Wat betreft de tassen zullen vrouwen op zich de neiging hebben elkaar daar eventueel op aan te spreken en met name van andere vrouwen te verwachten dat zij rekening houden met die grotere 'bagagebehoefte' ;). Het effect van Roelands gedrag is dat er mogelijk spanningen in de groep onstaan zonder dat hij hier mi. in het bijzonder op zal worden aangekeken. Of dit opzet is ?

Bij het kampvuur melde Sander de mol aan het werk te hebben gezien bij de tonnen, hier ging Roeland gelijk op in en Sander liet zich overtuigen, hij kon nu 3 man beïnvloeden door deel te nemen aan het mol-gesprek.

Roeland zegt, zoals eerder opgemerkt inderdaad, dat hij zich niet zo lekker voelde maar is wel bij wat zo te zien de late opblijvers waren die samen nog bij het kampvuur aan het napraten zijn.

Offline Nostradamus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Never say more than is necessary
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 23-01-2005, 10:08:23 »
Roeland zou ook bang zijn in het donker, zegt zijn profiel. Daar merkten we echter niks van in de tunnel.
Never interrupt your opponent while he is making a mistake.. You're now making one!

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 23-01-2005, 10:16:21 »
Het viel mij ook zo op Cosma, dat hij idd verdachte dingen doet maar dat dit toch niet erg in beeld wordt gebracht. Bij die tonnen openen ging hij openlijk voor het openmaken (iets minder openlijk stemde Isabelle in eerder- vond ik ook opvallend, die ging mee met suggesties van anderen net als Roeland feitelijk).

Wat ik dan wel weer vreemd vind is dat ze wel vrij duidelijk leken te belichten dat het gedrag van Roeland bij de grot verdacht was, omdat hij Sander meenam. Lottie zegt daar nog duidelijk: ik denk dat de mol meegaat met iemand die angst heeft (en dan wordt het een beetje gemonteerd dat Roeland in beeld kwam maar ook Lottie ging met iemand mee die angst had namelijk Yvon).
Stel Roeland is de mol dan moet er in de beeldmontage een balans worden gevonden tussen het gegeven dat hij tijdens de uitzending maar zeker ook achteraf  ;D enigszins herkenbaar is als mol maar niet zodanig dat de mol van het begin af aan te herkenbaar is. (zeker in het begin juist eerder niet)
Bij alle kandidaten en dus ook bij Roeland kun je je dus de vraag stellen of er in de montage naar deze balans is gezocht voor de betreffende persoon.

Offline Robbieazerty

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 23-01-2005, 11:46:54 »
Ik denk niet dat het "snel kruipen" van Roeland in de grotten iets betekent. Waarom zou hij er op geoefend moeten hebben? Qua molsabotage is dat van geen enkel belang.

En dat hij snel kruipt... tja, ik zou ook eventjes wachten tot die persoon voor mij een eindje verder is, zodat ik niet constant achter diens heen-en-weer schuddende voeten moet hangen.

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #91 Gepost op: 23-01-2005, 12:04:03 »
In de 1e afl. zegt ie: "Ik ga alles liegen".

Zou hij hiermee bedoeld hebben Ik ga lekker alle afleveringen liegen, ik ben de mol, want iedereen (wij) denken toch dat het over dat liegspel gaat.

misschien is dit wel zijn grootste hint. ::tandpastasmiley::



Offline Eirc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • de lokroep roept
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #92 Gepost op: 23-01-2005, 12:31:28 »
Ik ben het er mee eens dat de laatste persoon die uit de grotten kwam Roeland dus de uiteindelijke beslissing heeft op de tassen die niet bij de eigenaren komen. Hij weet tenslotte welke tassen er echt achterblijven. Hij heeft hier echter heel weinig invloed op, omdat er al 8 personen voor hem, 16 tassen hebben uitgekozen. Om hier een molactie in te zien, gaat mij dan ook erg ver. Welke tas hij ook had mee laten liggen, door de eigenaar zal dat altijd  als verdacht worden beschouwd  :( simpel weg omdat hij als laatste uit de grotten kwam

Roeland doet eigenlijk een erg goede daad, door Sander te begeleiden in de grotten. Beide bereiken het einde, dus het geld is verdiend. Als Roeland de mol is, had hij de angst van Sander beter benut om de opdracht te laten mislukken geen 2000euro, wel 1000euro eraf, en nog eens 4 achterblijvende tassen. Dit is echter niet gebeurd, ook Sander heb ik niet horen mopperen over een te snelle Roeland of iets dergelijks.
Voor mij heeft Roeland zich als een voortreffelijke kandidaat gedragen, die het groepsbelang en het te-winnen-geld goed in het vizier houdt  ::ok::
I'm Not Sure, Who's Fooling Who Here...

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #93 Gepost op: 23-01-2005, 17:44:23 »
Ook kwam Roeland als laatste bij de tassen, (waarom 2 kandidaten een tas moeten missen is me een raadsel, niet leuk en why?) waardoor hij kon bepalen wiens tassen zouden achterblijven.
Roeland is een echte vrouwenman, en zou imo normaliter gekozen hebben de tassen van Victoria en Yvonne mee te nemen (vrouwen hebben meestal meer bagage 'nodig' dan mannen), maar hij nam die van Gijs en nog een man (weet even niet meer wie) mee, vreemd.

Hij nam die van Sander en Jim. En zoals ik elders ook al aangaf vind ik dat ook 'n hele vreemde keuze, omdat mannen over 't algemeen toch beter met minder bagage kunnen leven dan vrouwen. Vrouwen hebben meestal meer kleding en toiletartikelen nodig dan mannen. Die zijn al heel tevreden met 'n paar schone kleren en 'n tandenborstel.  ;)

Maar dit is dus wel iets wat Roeland echt verdacht maakt. Want ik denk eik dat die twee tassen van Victoria en Yvonne volgende aflevering misschien teruggekocht kunnen worden door geld uit de pot. En wat zal je als mol zijnde dan doen mocht dit staan te gebeuren? Juist ja, zorgen dat de 2 tassen die overblijven tassen van eigenaren zijn waarvan je met meer zekerheid kunt zeggen dat ze wel geld willen opgeven voor hun tas. En dan ligt de keuze om de twee tassen van de vrouwen te laten liggen natuurlijk wél ineens voor de hand. Die zullen eerder hun bagage terug willen dan de mannen. Die vinden het geld misschien belangrijk dan dat zij nog een extra broek hebben.

Dus als dit staat te gebeuren in de volgende aflevering, weet ik wie bovenaan mijn mollijstje komt te staan!  :)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2005, 17:46:23 door Han13 »

kNoe

  • Gast
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #94 Gepost op: 23-01-2005, 17:53:33 »
Hij nam die van Sander en Jim. En zoals ik elders ook al aangaf vind ik dat ook 'n hele vreemde keuze, omdat mannen over 't algemeen toch beter met minder bagage kunnen leven dan vrouwen. Vrouwen hebben meestal meer kleding en toiletartikelen nodig dan mannen. Die zijn al heel tevreden met 'n paar schone kleren en 'n tandenborstel.  ;)

Maar dit is dus wel iets wat Roeland echt verdacht maakt. Want ik denk eik dat die twee tassen van Victoria en Yvonne volgende aflevering misschien teruggekocht kunnen worden door geld uit de pot. En wat zal je als mol zijnde dan doen mocht dit staan te gebeuren? Juist ja, zorgen dat de 2 tassen die overblijven tassen van eigenaren zijn waarvan je met meer zekerheid kunt zeggen dat ze wel geld willen opgeven voor hun tas. En dan ligt de keuze om de twee tassen van de vrouwen te laten liggen natuurlijk wél ineens voor de hand. Die zullen eerder hun bagage terug willen dan de mannen. Die vinden het geld misschien belangrijk dan dat zij nog een extra broek hebben.

Dus als dit staat te gebeuren in de volgende aflevering, weet ik wie bovenaan mijn mollijstje komt te staan!  :)

Dit doe je erg goed, het is volgens mij wel vaker voorgekomen (ik meen 2 jaar terug) dat er spullen konden worden teruggekocht...
We gaan het format doorgronden :P

Offline Amy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ara Halici !
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 23-01-2005, 18:37:42 »
Het kan ook zijn dat hij net als MM dacht dat hij met de spullen uit de gekozen tassen moest leven. Dan is de keuze voor de tassen van  twee mannelijke deelnemers niet zo vreemd.
'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 23-01-2005, 20:15:48 »
Dit doe je erg goed, het is volgens mij wel vaker voorgekomen (ik meen 2 jaar terug) dat er spullen konden worden teruggekocht...
We gaan het format doorgronden :P
Kregen ze in 2003 niet gewoon hun tassen gratis terug na een aantal dagen? Ik dacht het wel, maar ben niet zeker meer...
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

kNoe

  • Gast
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 23-01-2005, 20:17:43 »
Kregen ze in 2003 niet gewoon hun tassen gratis terug na een aantal dagen? Ik dacht het wel, maar ben niet zeker meer...

Ik herinner me iets in dat circus, maar net zoals jij, ben ik ook niet zeker

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 23-01-2005, 20:32:16 »
Ik herinner me iets in dat circus, maar net zoals jij, ben ik ook niet zeker
Ik kan nog wel terugvinden dat ze het in aflevering 2 kwijt zijn geraakt (opdracht 2: bagage-spel)... maar op de officiele site heeft nooit iets gestaan wanneer ze het terug kregen... :-\\
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Roeland is (niet) de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 23-01-2005, 21:35:32 »
Volgens mij hoefden ze niet de bagage terug te kopen- ze kregen ze terug maar een paar moesten op die Varosa dam in alle ijlte de spullen overpakken naar een klein rugzakje waar ze het de rest van de serie mee moesten doen.

Op een gegeven moment zouden zogenaamd de bagage van Karen en Jantien zijn verbrand, maar dat was een trucje ze kregen het terug.

Er moest verder nergens bagage worden teruggekocht.

Bij serie 4 weet ik dit niet want die aflevering had ik niet.Ik meen dat ze in aflevering 3 de uiteindelijk gemiste bagage weer terug kregen ook zonder dat het geld kostte.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you