Auteur Topic: Yvon is de mol!  (gelezen 128315 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #220 Gepost op: 4-02-2005, 23:48:43 »
(...) als iedereen is uitgelachen, wordt Yvon Jaspers duidelijk in beeld gebracht, en dán lacht zij pas.
Een dergelijke montage komt vaker voor. Er zit geen sync geluid onder het shot, iirc. Dit is een reactieshot, op een 'verkeerd' punt geplaatst. Kán een hint zijn.
The British are not impressed.

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #221 Gepost op: 5-02-2005, 00:14:54 »
Yvon was weer lekker vaag aan de telefoon. Geen idee welke koffer eerst en laatst gewisseld was. Ze moet gezien hebben dat Isabelle wisselde en ze is ook de enige die eventueel gezien kan hebben dat Jim nog een keer wisselde. Ze stond zo'n beetje naast de cel toen hij aan kwam lopen en met het gezicht in zijn richting toen hij wisselde. Ze schrok overigens ook totaal niet van het feit dat Isabelle onderuit ging. Liep naar de koffer, pakte hem op en liep vrijwel meteen weg.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #222 Gepost op: 5-02-2005, 00:25:32 »
Er viel mij in de vorige aflevering iets op: Bij het spel met de mysterybox gaf Yvon meteen de naam brad Pit op, om zo geld uit de pot te verliezen?

Yvon had de opdracht gekregen mee-te-mollen, als de groep zou verliezen zou zij 5 goede antwoorden krijgen.....

Duidelijke actie dus....
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #223 Gepost op: 5-02-2005, 01:12:26 »
Yvon had de opdracht gekregen mee-te-mollen, als de groep zou verliezen zou zij 5 goede antwoorden krijgen.....

Duidelijke actie dus....

Nee, het aanbod van de mol gold alleen voor de eerste opdracht (postzakken). Die discussie is in het topic over aflevering 3 ruim aan bod geweest. Beide opdrachten vonden op verschillende dagen plaats. Het aanbod van Yvon werd de avond voor de postzakkenopdracht gedaan en er werd duidelijk gesproken over "tomorrows mission".

Offline Yellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #224 Gepost op: 5-02-2005, 01:41:01 »
Zo zie je maar... waren we vorige week nog zo vol van al het (echte of schijnbare) mollengedrag van yvon, deze week hebben we haar nauwelijks gezien! De makers proberen ons te late geloven wat ze willen ::jaja::

Moet ze ook nog gaan mollen als ze haar instructies al uitgebreid aan Isabelle heeft doorgegeven? :)
Watseggie?! Milouska is te dol?!?!

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #225 Gepost op: 5-02-2005, 13:12:04 »
Even Yvon omhoogschoppen (staat ook in Aflevering 4-topic):

Over die opdracht met de vrachtwagens: iedereen vind dat Lottie het zo goed deed. Dat is ook zo, als ze niet geoefend heeft. Ik neem maar aan dat de mol geoefend heeft vooraf. Als dat Lottie is, deed ze het helemaal niet zo geweldig. De volgende min of meer willekeurige en niet 'mollige' deelnemer (MM) liefst twee minuten sneller en rijdt evenveel (of net zo weinig) pionnen omver. Nog veel beter dus... Ik denk dus niet dat Lottie heeft geoefend en dus ook dat ze niet de mol is.

De discussie over Jim is al gevoerd en je kunt het op verschillende manieren uitleggen. Ik denk dat hij het heel goed heeft gedaan en het dus niet is.

Victoria is wat mij betreft in eerdere afleveringen al afgevallen als mol en het is leuk dat ze nu nog wat twijfels oproept, maar niet genoeg om alsnog een mol in haar te zien.

Isabelle is het niet, want dan had ze in aflevering vier nog een hulpmol moeten inzetten. Voor de kandidaten lijkt het alsof ze de enige is die een mollenstreek uithaalt. Die weten immers niet wie de hulpmol is.

Marc Marie doet nog een poging om wat extra verwarring te zaaien over de koffers door die sigaret te vragen. Volgens mij doet hij dat wel aardig. Volgens mij wisten ze toen al wel dat Jim de laatste wisselng had gedaan en dat het Jim was die niet herkend mocht worden. Waarom ging Marc Marie dan terug om ze zogenaamd te verwisselen. Wat ik op hem tegen heb: hij was degene die verdacht goed reed. En toch... Het was wel heel close. Als MM de mol is en Sander zegt dat hij maar twee pionnen omreed, moet hij dan niet nog even eentje raken?

Gijs is het op basis van vorige afleveringen niet, voor mijn gevoel. Bij de koffers bood hij hulp aan vanwege zijn knie, terwijl het voor de mol waarschijnlijk handiger is om een koffer te hebben of een telefoon? Verder wil Gijs praten om een beetje gezond verstand in de groep te krijgen. Niet erg mols.

Blijven Sander en Yvon over. Van beide weet ik het eigenlijk niet. Ergens rond 18:15 zegt Sander: ,,Je moet daarheen'', terwijl MM hem uitlegt dat het toch echt iets anders moet. Verder roept Sander steeds maar dat het rustiger moet en dat MM het spoor moet volgen. Dat spoor volgen is imo niet handig, want dan gaan dezelfde pionnen weer om. Het was zo close dat ik me afvraag of hij niet meer pogingen had moeten doen om pionnen om te krijgen?

Yvon deed niet mee aan de vrachtwagen-opdracht. Ze vindt achteraf iedereen die er wel aan meedeed verdacht. Met het kofferspel heeft ze een telefoon en is ze weer lekker vaag. Ze weet niet wie er als eerste wisselde. Ze is wel de enige die het kan weten, omdat ze zo'n beetje naast de telefooncel staat als Jim aan komt lopen. Dan loopt ze naar achteren en op het moment dat Jim wisselt, staat ze er met het gezicht naar toe. Ze blijft uit beeld als Isabelle struikelt terwijl zij juist in de buurt moest blijven, omdat ze van alle anderen het meest op Isabel lijkt. Ze lijkt ook niet te schrikken van de valpartij, pakt de lege koffer en loopt met Isabelle weg. Vraagje: waarom zegt Yvon tegen Isabelle: ,,Het doet echt pijn''. En later: ,,Het zag er heel goed uit?'' Het is voor een echte kandidaat toch een ontzettend domme actie om na de wisseling te vallen? Yvon vindt blijkbaar van niet. Verder staat ze staat de pot af en vindt dat blijkbaar geen probleem, ook al is er niet overlegd en zou ze zich best gepasseerd kunnen voelen.

Yvon is mijn mol!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #226 Gepost op: 5-02-2005, 14:45:21 »
Ze lijkt ook niet te schrikken van de valpartij, pakt de lege koffer en loopt met Isabelle weg. Vraagje: waarom zegt Yvon tegen Isabelle: ,,Het doet echt pijn''. En later: ,,Het zag er heel goed uit?'' Het is voor een echte kandidaat toch een ontzettend domme actie om na de wisseling te vallen? Yvon vindt blijkbaar van niet.


Isabelle wou voorzichtig struikelen, om de opdracht te saboteren voor de 5 punten. Zoals ze later in een biecht zei, het is wat harder aangekomen dan gepland. Hierdoor leek de struikelpartij echter..

Die opmerking van Yvon is eigenlijk meer een uiting van menselijkheid dan van molligheid..
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #227 Gepost op: 5-02-2005, 16:19:28 »
Als Yvon de mol niet is, wist ze toch niet dat Isabelle ging struikelen. Laat staan dat het haar dan kan verbazen dat het echt zeer doet en dat het er heel goed uit zag. Het zag er voor een gewone kandidaat volgens mij behoorlijk dom uit.

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #228 Gepost op: 5-02-2005, 20:18:50 »
Mijn moeder riep trouwens gelijk, dan zal Yvon wel gewonnen hebben als ze nu 'n bruiloft gaat plannen.  ;)
Hahaha, klinkt wel enigs toevallig! ::vergroot:: Maar wel leuk voor haar!
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #229 Gepost op: 6-02-2005, 00:23:44 »
Ok, Yvon op een rijtje! Lees even door, please!

Yvon:
...heeft maar één opdracht goed uitgevoerd en dat was toen ze door de grot kroop. Aan de andere kant: dat deed iedereen.

...pot in aflevering 1 het gewonnen geld niet en verliest het vervolgens door niet goed genoeg te liegen. Of misschien loog ze wel dat de jury het goed had geraden? De muzikale hint zou een aanwijzing kunnen zijn. Het Bon Jovi-nummer komt van het album Slippery when wet. Yvon doet tijdens de liegopdracht voor hoe je doet alsof je uitglijdt. Wil graag de pot beheren.

...bemoeit zich in aflevering 2 niet erg met de tonnen, maar dat was ook niet nodig. Er gingen zoveel stemmen op om dure tonnen te openen dat ze niet in actie hoefde te komen. Bij het graven naar de sleutels zien we niet goed hoe goed of slecht ze het doet. Wel loopt Yvon met haar schepje zand aan de verste kant het vak uit met haar schepje zand, loopt weer terug en dan weer naar de verste kant etc... Kost veel tijd.

...in aflevering 2 gaat ze door de grot, zoals iedereen. Ze probeert wel visueel te maken wat veertig centimeter is om aan te geven hoe smal en laag het is: ,,Kun je daar dan door?'' Ze kiest de rugzakken van Isabelle en Yvonne. Isabelle gaat in aflevering 4 haar opschrijfboekje missen. Verder gebeurt er weinig, maar er is ook weinig kans, schrijft de mol ook in het dagboek.

...in aflevering 3 wil ze niet loten voor de treinopdracht. Sterker nog: ze biedt zich meteen aan als stoker, de beste positie voor de mol. Later zegt ze nog: ik ga in ieder geval stoken. Als er toch voor loting wordt gestemd, schakelt ze hulpmollen in. Ze is ook zelf gebeld, zegt ze, maar dat zien we niet. Ze begint Jim te verdenken als ze voor de opdracht verschijnen en zegt: ,,Kennelijk was het de bedoeling dat de vrienden elkaar gingen verdenken, maar ik denk niet dat het een functie had.'' Wiens bedoeling was dat dan? Het is net alsof het haar is opgedragen. De opdracht is een zooitje. Yvon heeft wel meer kennis dan de anderen, lijkt het:  Yvon: ,,De volgorde van dat briefje, wij hebben willekeurige volgorde gedaan'' (ze kan niet als kandidaat niet weten dat de stokers een briefje hebben). Lottie zegt: ,,marc marie en ik staan voorin'' Yvon: ,,jij bent toch geen stoker?'' (een kandidaat wist niet dat de stokers voorin een trein moesten staan). MM zegt: ,,Waar liggen de bommen?'' yvon: ,,waar weet ik niet'' (een kandidaat en een hulpmol weten niet dat er bommen zijn, als ze echt een hulpmol is zal ze toch wel meer info willen en als kandidaat toch ook). Ze wil niet dat Sander de telefoon mee de auto uitneemt (,,die is van de productie''). Was wel handig geweest. Tijdens gesprekken met de stokers begint ze steeds over andere dingen om tijd te rekken.

...in aflevering 3 verloopt Wie van de 3 heel redelijk. Alleen bij Mystery Box wordt 500 euro verloren omdat Yvon (totaal onzinnig) Brad Pitt roept.

... in aflevering 4 vindt Isabelle haar opschrijfboekje voor de deur. Is het wel 's nachts gestolen of nam Yvon het na de grotopdracht al mee? En zou Yvonne er ook een missen. ,,Zij lette niet op, of ze wist niet waar ze op moest letten, dat kan ook. Ze lette in ieder geval niet op mij. Niet écht denk ik'', staat er in het dagboek. Als ze het 's nachts moet doen, moet ze de slaapkamer uit (slaapt nog iemand), een andere slaapkamer in (twee personen), in een tas graaien (welke dan? misschien wel twee dus), weer weg, terug naar bed... Geloof niet dat het 's nachts gebeurd is.

...in aflevering 4 doet ze niet mee aan de vrachtwagen-opdracht. Dat is lastig, maar de groep bepaalt de volgorde van de lijst

...in aflevering 4 bij de koffertjesopdracht schakelt ze Isabelle in. Ze drentelt er ook omheen en ziet hoe Isabelle struikelt en opgevallen moet zijn bij Pete. Ze moet ook gezien hebben dat Jim eraan komt en ook hoe hij de koffertjes weer verwisselt. Ze heeft opnieuw de telefoon en is vaag tegenover MM als hij vraagt wie eerst en laatst gewisseld heeft. Ze wil de groep laten geloven dat de wissel van Isabelle de laatste is en dat er dus nog een poging moet worden gedaan.

...en dan... ze zegt na afloop tegen Isabelle: ,,Het doet echt zeer''. En: ,,Het zag er heel goed uit.'' Volgens mij zag het er lomp en onhandig uit voor een kandidaat om te struikelen na een in principe succesvolle wissel. En hoezo ,,echt zeer''. Met de groep was niet afgesproken dat Isabelle onderuit zou gaan.

...zegt in het algemeen tijdens het biechten alleen maar algemene dingen die aannemelijk klinken voor een kandidaat, maar die heel grappig zijn als ze later de mol blijkt te zijn.

Is er iemand die een onmolse actie van Yvon kan noemen? Het is subtiel, niemand merkt het meteen, maar ze doet niets anders dan mollen en ze verspreekt zich een paar keer. Maar...! Schop de theorie onderuit. Discussieer erover.

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #230 Gepost op: 6-02-2005, 00:25:20 »
En o ja! Wedden dat de pot niet compleet is en dat ze daarom niet protesteerde toen hij haar werd afgepakt?

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #231 Gepost op: 6-02-2005, 14:48:39 »
Yvon was deze aflevering wat minder actief bezig dan de vorige. Misschien dat ze daarom niet meer mijn mol is?  ??? Maar toch hou ik haar goed in de gaten. Mol of geen Mol, ik zal Yvon nooit vertrouwen.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #232 Gepost op: 6-02-2005, 15:10:49 »
het enige wat ik raar vond is yvons reactie bij de vrachtwagen opdracht.

angela vertelt: als jullie het beter doen gaat er 5000 in de pot, en anders gaat er 5000 af! (sorry ben de bedragen ff vergeten).

je ziet dan yvon onder in beeld en het lijkt of ze gespeeld verbaasd kijkt. Ik vond het een beetje vreemde reactie. Eerst kijkt ze redelijk verbaasd en daarna lacht ze meteen... waarom?  als mol zou ze dan toch moeten weten dat dat zou gebeuren?

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #233 Gepost op: 6-02-2005, 17:09:03 »
Yvon is zo/straks te gast bij Life & Cooking. Het zal wel over haar huwelijksaanzoek van deze week gaan... Maar misschien heel even over WIDM...
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline mozes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #234 Gepost op: 6-02-2005, 18:42:01 »
Even een reaktie op jou Gerrit;

Yvon had de tassen van Isabelle en nog iemand, Isabelle mist haar aantekeningenboekje in aflevering 4. Is het zo dan dat de mensen de tassen nog steeds bezitten die ze hebben gekozen of denk je dat ze er stiekem in heeft gekeken? Dat kan natuurlijk goed, dat zien we van geen enkele kandidaat.

Verder vraag ik me af hoe ze zou kunnen smokkelen met het geldbedrag, Angela noemt dat steeds op en Yvon zou toch al door de mand zijn gevallen als er werkelijk minder in de pot zou zitten?

Mijn mol was Yvon, maar nu ga ik toch denken aan Lottie; de meeste simpele aanwijzingen zouden kunnen wijzen op Yvon, maar op de website van Jim staat dat hij heel intensief heeft samengewerkt met Lottie, op die van Lottie staan veel foto's met Frans van Deursen (die op het laatst is uitgeloot als MOL), verder heeft Jim een hekel aan fladderende beestjes en zegt angela in haar avro collum dat die op bali zijn (vleermuizen) en denkt jim lotto weekend millionairs te kunnen winnen...dit zegt hij ook op zijn site en hints (deze heeft hij in werkelijkheid verloren (2 keer) maar hij kan denken deze te kunnen winnen. Maar ik vind het gek dat op de site van Lottie, twee deelnemers (1 bijna deelnemer dan) genoemd worden.

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #235 Gepost op: 6-02-2005, 19:57:06 »
Ik heb nog niet gezien dat iemand een poging deed het geld na te tellen. Nu wil dat niet zeggen dat dat niet gebeurd is, maar ik denk het niet. Jim maakte er meteen een discussie van toen de pot naar Gijs ging. Yvon juist niet en dat verbaasde me. Waarom moest dat? Deed ze het niet goed? Vertrouwden ze haar niet? Het zou me niet verbazen als er straks geld uit de pot ontbreekt. Dan is het voor haar handig als ze hem niet meer heeft en dat zou haar laconieke reactie kunnen verklaren. Want heeft zij het dan gedaan of Gijs? Of Jim, die een van haar tassen had?

Over die tassen... Die heb ik eigenlijk niet meer gezien en die boekjes ook niet. Er is ook nog iets over gezegd aan het eind van aflevering 3. Dat iedereen gewoon gezellig deed en niet met zijn boekje in een hoekje ging zitten. Op dat moment zal niemand het dus gemist hebben. Het zou imo kunnen betekenen dat het boekje niet 's nachts is weggehaald, maar na de grot-opdracht. ,,Wat ik wel heb gedaan houd ik nog maar even voor me. Dat horen jullie later'', schrijft de mol in zijn/haar dagboek. Dat moet dus iets met die tassen zijn, zou je zeggen.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #236 Gepost op: 6-02-2005, 23:15:34 »
...en dan... ze zegt na afloop tegen Isabelle: ,,Het doet echt zeer''. En: ,,Het zag er heel goed uit.'' Volgens mij zag het er lomp en onhandig uit voor een kandidaat om te struikelen na een in principe succesvolle wissel. En hoezo ,,echt zeer''. Met de groep was niet afgesproken dat Isabelle onderuit zou gaan.



Volgens mij zei ze: da kwam nie goed uit..
De crew gaat de mol niet bekendmaken n.a.v. een verspreking lijkt me.
Ook wordt er duidelijk weer veel geknipt en geplakt door de regie.
Maar ze kan nog steeds de mol zijn hoor :)
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #237 Gepost op: 7-02-2005, 08:04:35 »
Zul je zien dat ze er als eerste uitvliegt nu  ::rofl::

Offline ~*Alma*~

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #238 Gepost op: 8-02-2005, 21:33:22 »
Zul je zien dat ze er als eerste uitvliegt nu  ::rofl::

Hoop dat het niet, dat zou wel heel erg zijn  :P ;D
Soms moet je op je gevoel afgaan (en de bewijzen zeker in je achterhoofd houden) en dat heeft de vorige twee jaren goed uitgepakt voor mij 8)
ben benieuwd...  >:D
Er is maar één ding zeker: Niks is zeker

Offline Lodewijk14e

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Talpaphaga fuscus
Re: Yvon is (niet) de mol!
« Reactie #239 Gepost op: 9-02-2005, 20:34:51 »
In de Televizier van deze week staat een groot intervieuw met Yvon.
Het gaat grotendeels over haar nieuwe programma, haar carriere en haar toekomstplannen en ik zie er niet echt hints in. Maar onder het kopje Yvons Life & style staan haar favoriete boek, film en cd.

Actereenvolgens:
Favoriete boek 'de kus van de weduwe' van Trees Anna. Zij was artistiek leider van de Dogtroep. Haar geliefde is verdronken en ze schrijft over het rouwproces.

Niks in te zoeken zou ik zeggen.

Favoriete film Ik ben een echte thrillerfanaat en 21 grams is onwaarschijnlijk spannend. Het is zo gemonteerd dat je steeds denkt: Hè?!

Spanning,... montage,.... Hè?!
Het zou zo op widm kunnen slaan toch?

Favoriete CD Van de Australische Jack Johnson: mooie en rustige gitaarmuziek. Het heeft de perfecte sfeer voor bij een kampvuurtje.

N.B. hierbij staat het plaatje afgebeeld van de CD van Jack Johnson: ON AND ON.

Dit is dus haar favoriete cd, maar ze neemt hem niet mee naar een onbewoond eiland, zelfs geen andere cd van hem.
Wel van een Australiër!!.
Gitaarmuziek voor bij een kampvuurtje.
Doet me heel erg aan een zeker moment uit aflevering 2 denken wat we niet in beeld hebben gezien.

De cd's die ze wel mee naar een onbewoond eiland neemt lijken m.i. niet eens op rustige gitaarmuziek. Sting, Dixie Chicks en Simply Red.

EDIT door crew: Plaatje vervangen door eenkleiner formaat
Thanx Mapel!
« Laatst bewerkt op: 9-02-2005, 22:58:06 door Lodewijk14e »
Ik heb het ook wel eens mis,...