Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94981 keer)

Offline Firefoot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #140 Gepost op: 29-01-2005, 18:35:38 »
Zou Gijs een ander filmpje krijgen in de intro vanaf nu?

Dit jaar ook geen kokers of andere geheime 'mag je niet openen' voorwerpen... :\'(
"I reject your reality and substitute my own." (Adam Savage, The Myth Busters)

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #141 Gepost op: 29-01-2005, 18:41:43 »
Ik heb het nog eens nagekeken, maar ik blijf bij mijn standpunt dat Isabelle voor loten stemt, en Yvon tegen.
Jim stemt trouwens overduidelijk voor. En zo kom je inderdaad bij vijf voorstemmers zoals ze zeggen (roeland, victoria, yvonne, jim en isabelle)
De mol zat bij deze opdracht (figuurlijk) achter de telefoon. In principe was het niet nodig nogeens extra te mollen en hiervoor in een bepaalde groep terecht te komen. Uit het stemmen van de kandidaten mbt. het lootjestrekken valt dus geen duidelijke conclusie te trekken. Of het zou moeten zijn dat de mol dit loten rustig op kon starten cq. dat hij of zij VOOR loten kon stemmen . :)
Maar daarvan zijn aleen Jim, Yvon en Isabelle zich mogelijk weer bewust. :D
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 18:43:34 door Castor_en_Pollux »

Offline Sija

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #142 Gepost op: 29-01-2005, 18:58:20 »
Was toch al geen beste aflevering met die vreemde mol-deals in die treinopdracht.

Ben ik met je eens. Ik vond het een zeer rommelige afleveringen met erg vage afspraken en dergelijke. 
???
Maar ik heb wel weer ontzettend moeten lachen om sommige mensen.  ::rofl::

Het is alleen erg jammer dat Roeland door ziekte genoodzaakt is te moeten stoppen. Maar wie weet komt hij terug. Kijk maar naar Gijs. 
Tis een Kwestie van Geduld

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #143 Gepost op: 29-01-2005, 19:01:00 »
Ook wil ik mijn licht even over deze aflevering laten schijnen...

--> Wat mij opviel, was het beginfilmpje vna Jim en Yvonne ( v/d Hurk ). Ze lijken mij anders, maar dat kan ook aan mij liggen.
--> Er zijn verschillende dingen te zien als je de aflevering terug kijkt, namelijk iemand die in de bosjes zit en iemand die uit de helikopter hangt ( maar kunnen ook mensen zijn die bij de crew horen ).
--> Ook loopt er iemand een keer heen en weer langs de auto die op de rails staat ( misschien de bestuurder? )
--> Gijs terug als reservemol...denk ik niet. Het ligt gewoon té voor de hand om dit te gaan denken. Volgens mij is dit een truc om de aandacht van de echte Mol af te leiden.
--> De persoon die de berichten doorgeeft aan de telefoon, zou volgens een aantal op een ander forum lijken op Gijs ( en dit zou dus de echte mol zijn ). Lijkt mij niet, ze zouden de Mol toch nooit zo overduidelijk ( maar wel vermomd ) in beeld brengen?



You think you know....but you have no idea!

Offline Kuikentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 3
« Reactie #144 Gepost op: 29-01-2005, 19:01:31 »
Over de plaatsnamen heb ik toch wel iets heel frappants gevonden:

De namen Goolwa, Currency Creek, Strathalbyn, Finniss en Sandergrove kloppen. Maar dan blijven er drie namen over, waar opvallende fouten in zitten. Op een van de zakken staat Mangkita. Dit moet echter Nangkita zijn. Waar op de zak Toopermang staat moet Tooperang staan en Hayborough moet Harborough zijn. De drie letters zijn dan MMR. Dat lijkt verdacht veel op Marc-Marie Huijbregts. Een en ander is te controleren op http://www.fleurieupeninsula.com.au/location.asp en via Google.

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #145 Gepost op: 29-01-2005, 19:03:27 »
Over de plaatsnamen heb ik toch wel iets heel frappants gevonden:

De namen Goolwa, Currency Creek, Strathalbyn, Finniss en Sandergrove kloppen. Maar dan blijven er drie namen over, waar opvallende fouten in zitten. Op een van de zakken staat Mangkita. Dit moet echter Nangkita zijn. Waar op de zak Toopermang staat moet Tooperang staan en Hayborough moet Harborough zijn. De drie letters zijn dan MMR. Dat lijkt verdacht veel op Marc-Marie Huijbregts. Een en ander is te controleren op http://www.fleurieupeninsula.com.au/location.asp en via Google.

Goed gevonden zeg!! Ik denk dat hier wel een hint in zit, of er moet iemand in de crwe zitten die niet goed kan (over)typen / schrijven.
You think you know....but you have no idea!

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #146 Gepost op: 29-01-2005, 19:04:52 »
De mol zat bij deze opdracht (figuurlijk) achter de telefoon. In principe was het niet nodig nogeens extra te mollen en hiervoor in een bepaalde groep terecht te komen. Uit het stemmen van de kandidaten mbt. het lootjestrekken valt dus geen duidelijke conclusie te trekken. Of het zou moeten zijn dat de mol dit loten rustig op kon starten cq. dat hij of zij VOOR loten kon stemmen . :)
Maar daarvan zijn aleen Jim, Yvon en Isabelle zich mogelijk weer bewust. :D

Ik denk toch dat het de mol moeilijk is gemaakt door het loten, waarom grijpt de productie anders in bij de volgende opdracht? Toen werden de mensen door Angela aangewezen, omdat ze anders mss weer gingen loten. Waarschijnlijk kon de mol niet zijn/haar plannen uitvoeren bij de postzakkenopdracht. Maar toch voel ik ook wel wat voor jouw theorie omdat er toch extra mollen zijn ingezet, dus kon de echte mol rustig voor loten stemmen. Idd moeilijk conclusies trekken!

Over de plaatsnamen heb ik toch wel iets heel frappants gevonden:

De namen Goolwa, Currency Creek, Strathalbyn, Finniss en Sandergrove kloppen. Maar dan blijven er drie namen over, waar opvallende fouten in zitten. Op een van de zakken staat Mangkita. Dit moet echter Nangkita zijn. Waar op de zak Toopermang staat moet Tooperang staan en Hayborough moet Harborough zijn. De drie letters zijn dan MMR. Dat lijkt verdacht veel op Marc-Marie Huijbregts. Een en ander is te controleren op http://www.fleurieupeninsula.com.au/location.asp en via Google.

Interessant!!! (Overigens zijn de door jou bedoelde letters dan MMY)
MSI : Mole Scene Investigation

Offline Kuikentje

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niets is wat het lijkt
Re: Aflevering 3
« Reactie #147 Gepost op: 29-01-2005, 19:07:36 »
Nog even over de plaatsnamen, zoals je op de kaart van die link die ik heb gegeven kunt zien zijn de namen Toopermang en Mangkita fout. Over Hayborough bestaan nog onzekerheden, dat kan ik nog niet echt vinden. Beide liggen in de buurt van Adelaide. Maar de letters MM zijn zeker.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #148 Gepost op: 29-01-2005, 19:27:05 »
Het lijkt mij eigenlijk niet meer dan normaal dat de kandidaten afscheid konden nemen van Roeland, wat is dat voor kwats dat hij in quarantaine moest?

Zijn kamer verlaten, ze horen pas wanneer ze hun kamers hebben verlaten dat hij ziek is, ik vind het wat merkwaardig.

Roeland zal niet met spoed op het vliegtuig zijn gezet, een infuus kan wel na 5 dagen diarree, maar dan hoeft hij echt niet van iedereen afgesloten te worden.

Wanneer hij zich zo ziek voelt dat hij niet mee kan doen aan de opdracht dan zit hij ook niet in het vliegtuig, dus waar is hij gebleven?

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #149 Gepost op: 29-01-2005, 19:35:28 »
--> Als je de uitzending nog eens bekijkt, zie je bij 30 minuut 40 een M op de muur verschijnen achter Victoria ( ongeveer ter hoogte van haar schouder ). Deze M blijft een tijdje staan. Zou het kunnen dat deze M de plek van de Mol aan de tafel laat zien?
You think you know....but you have no idea!

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 3
« Reactie #150 Gepost op: 29-01-2005, 20:11:27 »
Ik heb em net gezien en plaats even snel een reactie.

-Zonde van Roeland, dat gun je niemand.
-Gijs terug... wow...
-Yvon vond ik gewoon vervelend vandaag.
-Isabelle als cliché soapie, hehehe.
-Toch weer spaghetti ;)
-Marc-Marie ging ook weer lekker :)

::tandpastasmiley::
No Milk today???

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #151 Gepost op: 29-01-2005, 20:15:09 »
--> Als je de uitzending nog eens bekijkt, zie je bij 30 minuut 40 een M op de muur verschijnen achter Victoria ( ongeveer ter hoogte van haar schouder ). Deze M blijft een tijdje staan. Zou het kunnen dat deze M de plek van de Mol aan de tafel laat zien?

Scherp gezien, zeg. :o
Die M blijft wel lang staan, ook in latere shots zie je 'm dus denk ik toch niet dat ie er later is ingezet. Het is trouwens Marc-Marie die op de plaats voor de M gaat zitten. ::jaja::

Citaat
Nog even over de plaatsnamen, zoals je op de kaart van die link die ik heb gegeven kunt zien zijn de namen Toopermang en Mangkita fout. Over Hayborough bestaan nog onzekerheden, dat kan ik nog niet echt vinden. Beide liggen in de buurt van Adelaide. Maar de letters MM zijn zeker.

Briljant gevonden Kuikentje, echt iets wat een echte Hint kan zijn. Ik zal zo even met Encarta World Atlas die plaatsnamen opzoeken, ik hoop echt dat je gelijk hebt, het ziet er uit als een solide hint!
edit: hayborough bestaat gewoon, het zijn echt de twee die je noemt die niet kloppen, dus idd: MM. Schitterende hint naar Marc-Marie, kuikentje! ::ok:: ::ok:: ::ok::
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 20:36:02 door Heinz »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #152 Gepost op: 29-01-2005, 20:25:32 »
Het introduceren van de Australische gasten had imo voor het programma geen enkele waarde (hun naam, hoelang ze al waar woonden, of ze ooit in NL hadden gewoond etc.) en aangezien er al zo weinig tijd is, waarom dit helemaal tot in den treuren in de uitzendig stoppen, net zoals het vrouwenbingo gebeuren waar Jim naar het toilet was geweest.

Van alles krijgen we slechts flitsen en flarden te zien, maar dit moest er helemaal in, ik krijg dan de neiging te denken dat er een reden voor is.

Iemand?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #153 Gepost op: 29-01-2005, 20:32:33 »
@Cosma: ik heb al geprobeerd wat te maken van de namen stef swart met zijn accordeon, johannes, toni, marius en sonja maar op iets zinnigs kom ik niet uit. Met de Tante Anka van Isabelle kom ik ook niet ver. ::ohno:: Iemand anders een idee?

Offline mirni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #154 Gepost op: 29-01-2005, 20:45:30 »
De hint naar MM vind ik heel goed gevonden.

Ik wil toch ook even een compliment geven aan de produktie (als iemand meesleest) over hoe de eerste opdracht in beeld is gebracht. Vooral het shot van de trein met daarachter de helicopter en dan de postzak die van de paal afvalt.  klasse!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3
« Reactie #155 Gepost op: 29-01-2005, 21:17:31 »
Het is zeker een schitterende hint, alleen niet naar Marc-Marie maar naar Isabelle:

De 2 plaatsnamen zijn verkeerd geschreven om extra aandacht te vestigen op deze namen (of om puzzelaars om de tuin te leiden) die in werkelijkheid 'Tooperang en Nangkita' zijn. Deze twee namen zijn namelijk samen een anagram voor:

O Tante Anka ging 'r op

En waar ging Tante Anka dan op? Op de foto (of de film, hoe je het maar wilt zien): samen met de Mol:



Kan niet missen toch? ;)
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 21:53:49 door Heinz »

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Aflevering 3
« Reactie #156 Gepost op: 29-01-2005, 21:53:06 »
Tante Anka klinkt wel een beetje als titanic 8)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #157 Gepost op: 29-01-2005, 22:00:51 »
Over aflevering 3: echt een leuke aflevering! En dat Gijs terugkomt in het spel, tja, oneerlijk eigenlijk, maar aan de andere kant, als iemand anders uit was gevallen zou diegene ook terug mogen komen, dus dat is niet minder oneerlijk, hou je alleen dat Gijs weet dat hij behoorlijk fout zat met zijn mol; daarmee is het wel oneerlijk.
Het hoort nou eenmaal bij 'wie is de mol' zoiets. Tijdens de 2e serie vond ik het ook al belachelijk, maar zo erg is het helemaal niet!

Leuke aflevering, maar wel een beetje teleurstellend einde, de executie is altijd wel iets waar je naartoe leeft en als dat dan ontbreekt, tja. Dat is niet leuk.
En ontzettend jammer dat Roeland er zo uit moest.

En die muziek van aflevering 1 hebben ze niet meer aan het eind!  >:(

Maar idd nog een groot compliment aan de makers en bedenkers van de opdracht met de trein: prachtig in beeld gebracht en hoe bedenk je het! Zo'n opdracht, en het voorelkaar krijgen die trein te huren met zo'n soort auto op een spoor...
Echt heel mooi gemaakt.  ::ok:: ::ok:: ::ok::

--> Als je de uitzending nog eens bekijkt, zie je bij 30 minuut 40 een M op de muur verschijnen achter Victoria ( ongeveer ter hoogte van haar schouder ). Deze M blijft een tijdje staan. Zou het kunnen dat deze M de plek van de Mol aan de tafel laat zien?

Scherp gezien idd, maar volgens mij is het gewoon de schaduw van die lamp ernaast die toevallig een m vormt.  :)

Nog even over de plaatsnamen, zoals je op de kaart van die link die ik heb gegeven kunt zien zijn de namen Toopermang en Mangkita fout. Over Hayborough bestaan nog onzekerheden, dat kan ik nog niet echt vinden. Beide liggen in de buurt van Adelaide. Maar de letters MM zijn zeker.

Echt een superhint! Maar kan nog altijd weer zo'n afleidingshint zijn zoals die 'mol' die in het water verscheen bij astrid in serie 4...
Geweldig gevonden.

De 2 plaatsnamen zijn verkeerd geschreven om extra aandacht te vestigen op deze namen (of om puzzelaars om de tuin te leiden) die in werkelijkheid 'Tooperang en Nangkita' zijn. Deze twee namen zijn namelijk samen een anagram voor:

O Tante Anka ging 'r op

En waar ging Tante Anka dan op? Op de foto (of de film, hoe je het maar wilt zien): samen met de Mol:

Kan niet missen toch? ;)

Je hebt me bijna overtuigd, alleen die 'O' aan het begin, kweet niet, maar die is net 1 teveel. ;)

Wie is man met baard en balkje voor zijn ogen?
« Reactie #158 Gepost op: 29-01-2005, 22:04:45 »
De man die 'the message from the mole' inspreekt zal vast wel een bekend iemand zijn die ergens in aflevering 7 of 8 weer terug komt. Ik heb goed gekeken, maar heb hem niet herkend. Het is in ieder geval iemand die goed engels spreekt (misschien gewoon Australiër?).

Hebben jullie enig idee?

Offline bertha531

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #159 Gepost op: 29-01-2005, 22:05:37 »
Het introduceren van de Australische gasten had imo voor het programma geen enkele waarde (hun naam, hoelang ze al waar woonden, of ze ooit in NL hadden gewoond etc.) en aangezien er al zo weinig tijd is, waarom dit helemaal tot in den treuren in de uitzendig stoppen, net zoals het vrouwenbingo gebeuren waar Jim naar het toilet was geweest.

Het leek mss wat overdreven, maar je wil als kijker natuurlijk wel weten: 'wie zijn dat nou weer?' en zo heb je toch een beetje een idee, bovendien vond ik niet dat er veel tijd aan besteed werd. "Jij bent die en die en jouw wieg stond in daar en daar."

Ik kan me nog herinneren uit die serie in schotland dat ze gingen vlotbouwen in het loch ness, dat die man in die huisje naast het meer woonde ook een hele lange introductie kreeg terwijl dat voor de aflevering niets uitmaakte. Gewoon een beetje achtergrondinfo zo nu en dan is niet erg.

Over dat vrouwenbingo, vond ik juist grappig om te zien dat Yvonne en Sander zo achterdochtig waren dat ze Jim zo gingen controleren... :)