Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94917 keer)

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #80 Gepost op: 29-01-2005, 03:06:33 »
Jammer dat mensen vinden dat het concept van het spel kapotgeslagen is nu, terwijl het terugkeren van kandidaten al jaaaaren gaande is.

- Luc kon in Belgische mol 2 terugkomen. Was echter niet gebeurd, maar de mogelijkheid was er (ter herinnering: Er werd geld geboden als iemand vrijwillig het spel zou verlaten)
- Dezelfde mogelijkheid was er in een Duitse Molreeks. Daar gebeurde het wél. Iemand nam het geld en de vorige afvaller kwam terug in het spel. En die afvaller viel net voor de finale ook weer af en was dus NIET de mol!
- NL Mol 2: Dan krijgt een rood scherm en ligt er eigenlijk uit en weet ook al wie de mol NIET is, omdat hij een rood scherm kreeg. Hij kreeg een herkansing en slaagde erin, dus kon hij blijven (dit is eigenlijk hetzelfde als terugkeren in het spel, want nogmaals: hij had de lijst al ingevuld en wist dat hij de laagste score had, dus hij had dezelfde kennis als een afvaller zou hebben die terugkomt)
- in die 4e Australische molreeks is er ook de mogelijkheid dat Cam terugkomt. En dat is niet de enige keer dat er iemand terug kan komen (later nog eens, maar zal er nog niet meer over vertellen, voor wie het nog gaat lezen)

Het is dus al veel vaker gebeurd en de terugkomer bleek achteraf niet De Mol te zijn.
Ja maar het verschil zit hem erin dat al die kandidaten niet 'zomaar' konden terugkeren. Ze moesten wel even "nee" zeggen tegen een geldbedrag of een opdracht vervullen. Gijn mocht zomaar terugkomen, like that.

Ik zou het erg jammer vinden als Roeland de mol wás (en nu Gijs). Dat zou overigens wel verklaren waarom er bij de postzakkenopdracht ineens zonodig extra mollen werden aangesteld.

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #81 Gepost op: 29-01-2005, 04:58:43 »
Is het een voorbarige conclusie te menen dat er uit deze aflevering niets op te maken valt?

3 personen wordt gevraagd te saboteren, misschien is een van hen de mol, misschien saboteerde de mol mee, en waren er 4 bezig.

Maar gezien Yvon en Jim een sleutelpositie hadden bij de treinopdracht was deze eigenlijk al verloren, Sander (indien hij niet de mol is) kan onmogelijk in zijn eentje gaan telefoneren, de zakken goed ophangen, bijhouden waar, de namen optekenen etc. Ondoenlijk, en Yvon en Jim werkten niet mee, dus zelfs al zou Sander willen dan had hij geen andere afloop kunnen bewerkstelligen.

Op de trein stond Isabelle (al dan geen mol) in contact met de warrige MM, en gezien zij mee saboteerde viel er ook daar weinig eer te behalen.

Het is vrijwel onmogelijk (afgezien van verborgen hints als woorden die ergens langs de weg staan omzetten in cijfers die mogelijk leiden naar de achtergrootvader van de beste vriend van Jim oid) om uit deze opdracht mols gedrag op te merken, imo dan.

Hetzelfde geldt bij de zaal-opdracht, ok MM deed zijn best om niet als MM over te komen (onmols, maar dat kan tactiek zijn omdat hij weet dat Jim in het complot zit), en Jim kwam bepaald niet over als cabaretier, wat ook de bedoeling was want hij moest saboteren.
Sander deed het nog het best (onmols, al ben ik even kwijt wat ze konden verdienen), maar indien hij de mol is was dit na de actie van MM en een mollende Jim het moment zichzelf niet verdacht te maken, dus ook daar kun je geen kant mee op.

Zelfde geldt voor de act van Victoria, Isabelle en Lottie.

De mystery guest was vreemd, zeker dat Yvon zo opzichtig Brad Pitt riep (eigenlijk geen idee wat daar nu weer van te denken), en dan Gijs terug in het spel.

Uiteraard was dat gepland, want gezien er vorige week maar 1 uitging (het hadden er 2 kunnen zijn) was Gijs terug een overbodige actie, als hij de mol niet is speelt hij nu gewoon voor spek en bonen mee, want als hij naar waarheid heeft geantwoord dat hij gewoon fout zat met zijn vragen dan zal niemand hem meer verdenken, het lijkt me ook te opzichtig na die val en zijn terugkomst, maar met welk nut dan wel, geen idee.

Het is verleidelijk te denken dat Roeland de mol was, er daarom geen executie was (maar dan had Gijs wederom niet terug hoeven komen) zodat men met een schone lei kon beginnen, en de nwe mol kon worden ingelicht.
Maar als Roeland de mol was, dan hadden de voorgaande stemmingen opeens geen waarde meer, en het lijkt me geen sinecure om in 1 dag van Roeland bv opeens Yvon of Jim de mol te maken. En wat te doen met alle aantekeningen aangaande mogelijke mol-acties van Roeland, een stel zou dan opeens op een verkeerd spoor zitten, dat lijkt me wat raar.

Dus, ik neem aan dat Roeland niet de mol was, en Gijs niet zijn opvolger (ik blijf me wel afvragen waarom Gijs dan wel terug is).

Mocht de mol 1 van de niet gebelde personen zijn dan zou deze niks uit (hoeven) halen, en dus onzichtbaar zijn deze aflevering.

Imo valt er uit deze uitzending dus echt niets af te leiden, het roept alleen maar vragen op.

Heeft het zin hem meermaals te bekijken vraag ik me af, alles kan op allerlei manieren verklaard worden, en zelfs daarna nog weer op een andere manier.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 3
« Reactie #82 Gepost op: 29-01-2005, 08:57:42 »
Jammer dat Albert MOL niet in het panel zat   ;)

Offline busmak

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #83 Gepost op: 29-01-2005, 09:35:47 »
??? ???
Tja, wat moet je nu van deze aflevering zeggen. Gijs was voor zijn vertrek mijn mol en nu is hij terug. Wat moet ik ervan denken.
Komende week maar weer eens nadenken en puzzelen. ???

Offline kolko

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #84 Gepost op: 29-01-2005, 09:51:51 »
Wie zou er in de box gezeten hebben indien er 2 afvallers zouden zijn geweest vorige week?

Offline Annemieke

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #85 Gepost op: 29-01-2005, 10:25:14 »
Afl 3: ::oink::

Het zou evt kunnen dat Roeland niet echt ziek is en na 1 afl niet meegedaan te hebben, ook weer terugkomt, enzovoort, zodat straks (vrijwel?) iedereen er 1 afl niet bij is geweest, maar ze voortdurend met 9 blijven. Nouja, iemand anders opperde dit, ik geloof het zelf niet echt, maarja, nog steeds wel errug veel kandi's over ???.

Iig weer erg verrassend, zoals het hoort! ::jaja::

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Aflevering 3
« Reactie #86 Gepost op: 29-01-2005, 10:30:09 »
Jammer ook dat Roeland weg moest, dat vond ik nou echt wel een type mol! Maar ik blijf erbij, Gijs kan een goeie mol zijn! Hij heeft voor verwarring gezorgd, belt met een paar kandidaten! En keert weer terug...
Some light in your eyes...

Offline Borizzz

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #87 Gepost op: 29-01-2005, 10:46:36 »
Jammer ook dat Roeland weg moest, dat vond ik nou echt wel een type mol! Maar ik blijf erbij, Gijs kan een goeie mol zijn! Hij heeft voor verwarring gezorgd, belt met een paar kandidaten! En keert weer terug...

Iedereen kan iedereen bellen. Waarom denkt iedereen dat Roeland of Gijs alleen maar gebeld hebben. Volgens mij worden we massaal op het verkeerde been gezet! En naar de achtergronden van de terugkeer van Gijs kunnen we alleen maar gissen. Ik vrees dat we tot de ontknoping moeten wachten voordat we daar duidelijkheid over krijgen.

Ik hoop overigens niet dat ze met nog meer verassingen komen: bijvoorbeeld dat iedereen de mol is ofzo en alleen Gijs niet  ???

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Aflevering 3
« Reactie #88 Gepost op: 29-01-2005, 11:15:56 »
Jeetje wat een aflevering !
Ik vond Roeland er trouwens wel ziek uitzien/ ziek doen ( en toch ook zijn best doen om een beetje leuk mee te doen nog ..). Heel jammer ! Maar wel een goed excuus voor een tweede BN-er Mol volgend jaar :) !!
Had na de uitzending meteen een "ik denk dat ze ene probleem hadden toen de mol ziek werd en toen moest gijs er weer in" gevoel.. Gijs loopt ook nog niet helemaal lekker  ( zie je in de vooruitblik, rennende groep en dan Gijs er nog een keer achteraan.)

Bekijk straks alles nog wel een keer ( eerst maar eens ontbijten nu ), maar het was een drukken aflevering, veel grappige momenten, maar ook sneu voor Roeland ..
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #89 Gepost op: 29-01-2005, 11:27:54 »
Ik vond het maar een verwarrende toestand... Door meer mensen molacties te laten uitvoeren is het ook voor de kandidaten ingewikkelder (dus niet alleen voor ons!). Zou het zo kunnen zijn dat er iets teveel kandidaten op het goede spoor kwamen te zitten?...

Meest opvallende vond ik iets heel kleins: Dat stemmen over of er geloot zou worden over de samen te stellen groepjes of juist niet. Roeland was er heel fanatiek in, hij wilde stemmen. Erg onhandig als je mol bent, volgens mij was hij daarom ook de mol niet. Angela zei de dag later dat ze mensen ging aanwijzen voor de groepjes, omdat ze anders toch gingen loten. Met andere woorden: dat maakt het voor de mol heel moeilijk om in het goede groepje kan komen. Hebben de makers hiermee de mol een handje geholpen, omdat de mol dreigt te worden ondergesneeuwd door de wat meer overheersende kandidaten?... (arme lottie  ::jaja::)

Weet iemand wie er nog meer tegen het loten was?!?

Offline Freek

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Delta Goodrem
Re: Aflevering 3
« Reactie #90 Gepost op: 29-01-2005, 11:31:55 »
Iedereen kan iedereen bellen. Waarom denkt iedereen dat Roeland of Gijs alleen maar gebeld hebben. Volgens mij worden we massaal op het verkeerde been gezet! En naar de achtergronden van de terugkeer van Gijs kunnen we alleen maar gissen. Ik vrees dat we tot de ontknoping moeten wachten voordat we daar duidelijkheid over krijgen.

Ik hoop overigens niet dat ze met nog meer verassingen komen: bijvoorbeeld dat iedereen de mol is ofzo en alleen Gijs niet  ???
Jawel JUIST verrassingen, ik wil nog lang niet weten wie het is, ik vind het prachtig om lekker te zoeken! En niks te weten :P
Some light in your eyes...

Offline Borizzz

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #91 Gepost op: 29-01-2005, 11:39:32 »
Sander zou het ook kunnen zijn: in de treinopdracht meld hij op een bepaald moment dat de volgende tas die van Victoria is. Maar als je goed oplet zie je dat de volgende tas een "bom" is.

Is iemand dit ook opgevallen?

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #92 Gepost op: 29-01-2005, 11:49:21 »
Is me niet opgevallen, maar dat kwam vooral dat iedereen bij die opdracht gigantisch (bewust of onbewust) dom deed. En in alle groepjes konden ze redelijk mollen:

* Het slecht ophangen van de tassen (oh kijk, we hebben nog wat ijzeren buizen in de auto liggen, zouden die ergens voor dienen.... duhuh).
* Het niet onthouden of doorgeven welke tassen waar hangen (een redelijk denkend mens gaat toch niet lukraak tassen ophangen zonder het te noteren, als je weet dat anderen ze moeten zoeken en oppikken?).
* Tassen missen of laten vallen bij het oppikken.
* Een tas met een bom pakken (en dan de mensen voorin de trein de schuld geven... waarom heeft niemnand dat gedaan? Too obvious?)
* Verkeerde aanwijzingen geven aan de oppikkers (mm deed toch behoorlijk zijn best, of leek dat maar zo?)


Offline Eftelschaap

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Bèèèèh
Re: Aflevering 3
« Reactie #93 Gepost op: 29-01-2005, 12:00:11 »
Citaat
Roeland stelde voor lootjes te trekken, was meest eerlijke manier en minst verdacht.

Ja, als Roeland de mol is, maakt het niet uit welke positie hij heeft. Hij weet dat er 3 mensen zijn die OOK proberen te mollen...
tja... Weer zo'n Eftelinggek/ Molgek! 't Moeten er niet meer worden zeg!

Offline Eck

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #94 Gepost op: 29-01-2005, 12:05:11 »
Ik vin het wel een beejte jammer dat gijs weer terug is.
Maar wel iniedergeval een verdachte minder.

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #95 Gepost op: 29-01-2005, 12:10:45 »
Inderdaad, zo had ik het dan weer niet bekeken. Maar datzelfde geldt dan ook voor de andere kandidaten die voor het loten waren. Ik twijfel of de mol zo nadrukkelijk op de voorgrond zou treden door zelf voor te stellen om te gaan loten?

En stel nu dat er bij toekomstige opdrachten ook stemmen zouden opgaan om maar gewoon te loten? Dan zou de mol in een hele onhandige positie gaan komen. Als roeland mol was dan zou hij in andere gevallen ineens tegen loten moeten zijn, en dat is helemaal verdacht?

Ik denk dat roeland gewoon echt wilde loten om het spel eerlijk te spelen en geld te verdienen. En dat de makers hebben gedacht "dit gaat de verkeerde kant op". Volgens mij hadden ze niet voorzien dat het in deze groep moeilijk mollen is, met zoveel dominante kandidaten. Arme mol  ::rofl::

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #96 Gepost op: 29-01-2005, 12:20:09 »
even voor de duidelijkheid de instructies door de telefoon, want die zijn zo te lezen vaak niet goed begrepen
Yvon: als de groep geld verliest (!) in plaats van verdient, krijg je vijf goede antwoorden bij de volgende test. (er is geen geld verloren, en geen geld verdiend, zou ze nu die vijf vragen krijgen???)
Jim krijgt alleen de vraag of hij tegemoetgekomen wil worden bij de antwoorden op 3 vragen. Hij antwoordt hier ja op, en krijgt te horen dat hij hierover later meer zou horen. Hij heeft echter niks meer gehoord!!! Hij hoefde dus niet te mollen!!! in tegenstelling tot wat veel mensen hier denken. Dit komt waarschijnlijk later.
Isabelle: vertelt dat ze als er geen geld verdiend wordt, ze vijf vragen goed krijgt bij de volgende test (lijkt precies hetzelfde als bij Yvon, maar bij Yvon krijgen we het ook te zien, en horen we ook dat er geld verloren moet worden).
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline Eggenburg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #97 Gepost op: 29-01-2005, 12:26:39 »
Een hoop speculaties hier, en ik word steeds onzkerder of wat ik nu moet denken  :P
Maar ik wat nog wou zeggen is dat of dat iemand het wel opgevallen is dat Gijs 2 dagen is weggeweest (of hoeveel waren er? volgens mij 2) en nu hij terug is heeft hij zo te zien geen last meer van zijn knie want hij loopt ook hup weer normaal met de andere kandidaten mee, opvallend?  ???

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #98 Gepost op: 29-01-2005, 12:33:53 »
Precies! De telefoontjes waren niet hetzelfde en waarschijnlijk moeten we daar beter naar kijken. Als yvon geld had moeten verliezen, had ze beter in de groep kunnen zitten die de postzakken moest oppikken. Even een zak met een bom oppikken en de stokers de schuld geven dat ze het niet goed hadden aangegeven. En dat laatste zou niet eens hoeven, want mols overkomen als je de mol niet bent is geen probleem. Los van het feit dat ze niet in de meest handige groep zat, had ze er niet veel moeite mee mols over te komen (de mol zelf zou dit nooit zo obvious doen). Yvon is geen mol, heeft een te groot risico genomen door zich zo te gedragen...

Jim wist idd niet waar hij aan toe was, dus deed het spel maar gewoon mee.

En isabelle... tja die probeerde ook wel haar telefoonopdracht uit te voeren, en aangezien er nauwelijks postzakken werden opgepikt is dat redelijk gelukt.

Gisteren vond ik het nog heel logisch dat de gebelde kandidaten niet de mol zullen zijn... Laat iedereen maar lekker mollen, de mol kon lekker achterover gaan zitten. Dat lijkt me tot nu toe al vaker het geval, ze brouwen er weinig van tot nu toe!  ::rofl::



Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #99 Gepost op: 29-01-2005, 12:35:54 »
kan maar beter citeren... dat "precies" was een reactie op ishtara  ::zwaai::