Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 94996 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wie is man met baard en balkje voor zijn ogen?
« Reactie #160 Gepost op: 29-01-2005, 22:10:07 »
Citaat
De man die 'the message from the mole' inspreekt zal vast wel een bekend iemand zijn die ergens in aflevering 7 of 8 weer terug komt. Ik heb goed gekeken, maar heb hem niet herkend. Het is in ieder geval iemand die goed engels spreekt (misschien gewoon Australiër?).

Hebben jullie enig idee?

Tante Anka! Dat zie je aan de neus!
« Laatst bewerkt op: 29-01-2005, 22:39:14 door Heinz »

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Wie is man met baard en balkje voor zijn ogen?
« Reactie #161 Gepost op: 29-01-2005, 22:11:18 »
Zijn accent klinkt australisch. Misschien was het wel George ;)
Take a glorious bite out of the whole world

Offline daakhaos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #162 Gepost op: 29-01-2005, 23:18:58 »
Ik heb het nog eens nagekeken, maar ik blijf bij mijn standpunt dat Isabelle voor loten stemt, en Yvon tegen.
Jim stemt trouwens overduidelijk voor. En zo kom je inderdaad bij vijf voorstemmers zoals ze zeggen (roeland, victoria, yvonne, jim en isabelle)

Nou, nog eens heel erg goed gekeken en inderdaad: volgens mij heb je gelijk!  ::ok::  Gelukkig zijn er hele scherpe mensen hier op het forum, want of ik er anders zelf uit zou komen...


Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 3
« Reactie #163 Gepost op: 30-01-2005, 08:09:06 »
Vwb de dodge waarin ze de postzakken brachten (zie Jim-topic).

Dodgy= verraderlijk 

Dodge: truc, foefje,ontwijkende actie.

Zat de verrader in de dodge? ;D
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Reninho

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #164 Gepost op: 30-01-2005, 10:19:19 »
denk het niet aangezien er geloot was wie wat ging doen dus de mol wist nie of hij/zij vriend of collega of stoker werd

Die aanwijzing van Tante Anka is met die O ervoor een beetje mislukt kheb nog nooit een hint meegemaakt waarbij een anagram een soort aanhangsel had (wel rete goed gevonden trouwens, kben jaloers!!).

Die M heb ik ook gezien (ik blijf jaloers) en ik denk ook dat het een toevallige schaduw is het blijft te lang in beeld om niet op te vallen voor de deelnemers zelf.

De man die de boodschap van de mol inspreekt zal vast wel terugkomen ja. Of het een bekende nederlander is: ik weet het echt niet. We zullen wachten (en hopen ;D)

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #165 Gepost op: 30-01-2005, 10:54:34 »
Wel leuke afelvering, maar eigenlijk jammer dat Gijs terug is. Stuur Roeland gewoon weg, en je hebt er acht over.

Is het trouwens niemand opgevallen dat één van de bestemming van de postpakjes SANDER cove (of zo iets, in ieder geval iets met Sander) is. Toch raar dat zijn naam voorkomt.

In de vorige aflevering was de naam Victoria ook al voorgekomen. (op bier). Betekent het soms dat er elke keer een naam voorkomt, en je die kan afstrepen van je mollijstje? Misschien wel, maar het kan natuurlijk ook toeval zijn.

Greet,
     Ikke
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 3
« Reactie #166 Gepost op: 30-01-2005, 11:20:04 »
Voor de liefhebber(s)  ::tandpastasmiley::

De filmfragmenten van aflevering 3 staan online  :D
Filmpje van de Vrienden, Stokers en Collega's- opdracht (1)
Filmpje van de Vrienden, Stokers en Collega's-opdracht (2)
Filmpje van de Wie van de Drie- opdracht

Ook het filmpje van de preview voor volgende week is er :)

Je kan de filmpjes bekijken, zoals gebruikelijk, onder het kopje 'Afleveringen' in het menu.
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #167 Gepost op: 30-01-2005, 11:53:12 »
Het bellen van de mol naar drie kandidaten heeft op het moment dat hij/zij hier op ingaat het effect dat hij/zij zich ook daadwerkelijk verdacht zal maken als mol.
De anderen zullen denken dat degene die zich verdacht maakt mogelijk de mol is.
Is één van degene die gebeld wordt de mol en zou deze er zichtbaar op ingaan, dan zou dit een zeer kortzichtige actie zijn, want hij/zij maakt zich onvoorwaardelijk verdacht. (In de situatie met George lag dit anders).
Yvonne is voor ons zichtbaar gebeld en gedraagt zich zichtbaar als mol, t.o.v. andere kandidaten kan ze niet objectief aannemelijk maken dat ze gebeld is. Dus hiermee is het niet waarschijnlijk dat Yvon de mol is.

Jim is voor ons zichtbaar gebeld. Hem is alleen geen concrete aktie gevraagd. Hij kan er dus geen gehoor aan geven. Het telefoontje kan geen effect hebben op de andere kandidaten. Het heeft dus schijbaar alleen effect op Jim(van de kandidaten) en lijkt dus vooral gericht op Jim. Jim weet nu dat kandidaten eventueel benaderd worden.
Naar de kijkers wordt alleen de aandacht meer op Jim gevestigd door dit telefoontje zonder opdracht. Hierbij wordt Jim eerder meer dan minder verdacht.

Van Isabelle weten niet zeker of zij het telefoontje ook gehad heeft. Als zij de mol is hoeft ze dit telefoontje niet gehad te hebben. Als zij een gewone kandidaat is heeft zij het telefoontje wel gehad. Ze handelt wel enigszins als mol. Het is alleen niet helemaal duidelijk hoe zichtbaar dit voor de andere kandidaten is. Ze lijkt itt Yvon wel te verbergen dat ze molt.
« Laatst bewerkt op: 30-01-2005, 14:15:11 door Castor_en_Pollux »

Offline OhJay

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #168 Gepost op: 30-01-2005, 14:07:45 »
Omdat ze bij de volgende stemming nu standaard al 13 goede antwoorden hebben.
Dat betekend dat het percentage daardoor omhoog gegooit wordt.
Vervolgens kunnen ze aan dat percentage de volgende stemming eigenlijk niet voldoen waardoor er 2 uit vliegen.

Maar wat mij net te binnen schiet ...

Yvon jaspers weet alleen dat de mystery guest een vrouw is dankzij van der hurk.
Vervolgens verliest ze 500 euro door brad pitt te noemen terwijl je ook wel kan raden dat die niet in die box zit. DAT IS NIET ALLEEN MAAR HEEL DOM, want uit de rest blijkt dat ze bijdehand genoeg is. Daarbij heb je geen reden om niet even te checken of het klopt.
Maar vervolgens weet ze wel dat gijs erin zit. Als je het mij vraagt heeft ze dat ietwat snel door. Maar zowieso heeft ze de ploeg heel gehaait de 500 euro door de neus geboort.

Ze verduisterd al het geld van de tassen door niet aan de mannen te melden dat ze fouten hebben gemaakt in de notatie en ook zegt ze dat ze wist dat die haken er lagen doordat het in de opdracht gemeldt was. Toch wisten de mannen dit niet, terwijl ze wel scherp genoeg waren om jims stappen terug te volgen. En dan vergeten dat er een haak moet gemaakt worden.

Daar bovenop komt nog eens dat ze treuzelde met het doorgeven van de telefoon terwijl dr haast geboden was doordat de rest in een rijdende trein zaten. Ik verdacht dr nog niet maar ik begin nu toch stevog te twijfelen...

En ik moet nu ook ineens denken aan het eind van afl. 2.
Wat Yvon zei over dat het haar schuld was dat Gijs weg was ?
Stel dat zij de mol is, misschien heeft dat dan iets te maken met het feit dat Gijs weer terug is ?

Misschien dat mensen zich de uitzending van kopspijkers kunnen herinneren waarin het cabaret met Viggo, Lebbis en Peter Heerschop voor het laatst was. Daarin deed Yvon Jaspers ook mee en kwam ook Brad Pitt ter sprake. Volgens mij heeft ze Brad Pitt in opwelling genoemd en zich pas later gerealiseerd dat er geld af zou gaan. Ik heb in elk geval niet het idee dat zij de mol is. Zij molt zo bewust dat het gewoon te obvious is vind ik.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #169 Gepost op: 30-01-2005, 14:38:31 »
Nog niemand gerageerd?
Valt het dan echt niemand op dat een bestemming op de postzakken iets met Sander is? En dat de vorige aflevering de naam Victoria voorkwam? Betekent dat dat ze niet de mol zijn? Laat hem me ff weten!!! Als ik de volgende aflevering weer een naam zie, dan ga ik het echt denken hoor.

Jutta
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #170 Gepost op: 30-01-2005, 14:40:27 »
plaatje van "The Mole" ;)

http://www.whacko.nl/widm/TheMole.png

alsjeblieft Belli ;)

Ik heb de url doorgestuurd naar een Australische vriend. Misschien komen we meer te weten.
The British are not impressed.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 3
« Reactie #171 Gepost op: 30-01-2005, 14:51:07 »
(...) net zoals het vrouwenbingo gebeuren waar Jim naar het toilet was geweest.
Wel interessant dat Jim juist daar naar de wc gaat waar "80 bejaarden zitten te bingo-en", waarvan er nota bene Nederlands-sprekenden tussen zitten (terwijl hij ook had kunnen gaan waar hij zijn ontbijtje nam, of, wat me bij Jim lijkt passen, gewoon ergens achter een oude stoomtrein of zo) en niet veel later bevindt de hele groep zich tussen de Nederlandse import-Aussies, of om met de woorden van Jim te spreken (wederom): "80 bejaarden [die] zitten te bingo-en".
Had de mol zich alvast even voorgesteld?
The British are not impressed.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #172 Gepost op: 30-01-2005, 15:35:59 »
Nog niemand gerageerd?
Valt het dan echt niemand op dat een bestemming op de postzakken iets met Sander is? En dat de vorige aflevering de naam Victoria voorkwam? Betekent dat dat ze niet de mol zijn? Laat hem me ff weten!!! Als ik de volgende aflevering weer een naam zie, dan ga ik het echt denken hoor.

Jutta
Mij was het opgevallen, maar waar kwam jij dan in de vorige aflevering de naam victoria tegen?

Offline Z-Man

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Mol Is Wonderful
Re: Aflevering 3
« Reactie #173 Gepost op: 30-01-2005, 15:37:06 »
Mij was het opgevallen, maar waar kwam jij dan in de vorige aflevering de naam victoria tegen?

Het bier

Re: Aflevering 3
« Reactie #174 Gepost op: 30-01-2005, 15:41:42 »
Ook wil ik mijn licht even over deze aflevering laten schijnen...

--> Er zijn verschillende dingen te zien als je de aflevering terug kijkt, namelijk iemand die in de bosjes zit en iemand die uit de helikopter hangt ( maar kunnen ook mensen zijn die bij de crew horen ).


Een theorie zou kunnen zijn dat die man achter de bosjes de MOl is (Roeland of Gijs, want die deden niet mee aan de opdracht). De Mol zou tussendoor de zakken hebben verwisseld.

Offline Amy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ara Halici !
Re: Aflevering 3
« Reactie #175 Gepost op: 30-01-2005, 15:55:37 »
Het lijkt mij eigenlijk niet meer dan normaal dat de kandidaten afscheid konden nemen van Roeland, wat is dat voor kwats dat hij in quarantaine moest?
Misschien was er sprake van besmettingsgevaar? Als er nog meer kandidaten ziek worden, kunnnen ze wel naar huis denk ik. Dan is er niemand meer om het spel te spelen.
'Elke dag dank ik God op m'n blote knieën dat er geen penopauzende kerel aan m’n kop zeurt.'

Offline Sabinethabest

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #176 Gepost op: 30-01-2005, 15:58:15 »
Misschien was er sprake van besmettingsgevaar? Als er nog meer kandidaten ziek worden, kunnnen ze wel naar huis denk ik. Dan is er niemand meer om het spel te spelen.

Misschien hebben ze wel afscheid genomen maar hebben ze dat niet uitgezonden.
You think you know....but you have no idea!

Offline narcissus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Enjoy all the little things in life!
Re: Aflevering 3
« Reactie #177 Gepost op: 30-01-2005, 16:22:38 »
Ik heb even een btj aanwijzingen zitten zoeken.En nu ben ik op het volgende gekomen.Helemaal aan het begin van aflevering 3 zie je Angela bij een tram staan met de cijfers 358.Is dat iemand opgevallen.Nu ben ik een btj gaan nadenken.Yvon Jaspers kreeg een telefoontje van die vent die een boodschap van de mol doorgaf.Zij zou als ze dan meedeed met mollen 5 vragen toegefluisterd krijgen.Bij Jim gebeurde er hetzelfde en die zou dan 3 goede antwoorden krijgen.Dan blijft isabelle over,maar die hebben we NIET aan de telefoon gezien.Beteknt dat dus dat zij de mol is?Want 4 april is bij elkaar 8.En omdat zij de mol is weet zij het meest aantal goede vragen omdat het over haar gaat? :o

En dan nog een klein ander detail.Mocht deze theorie kloppen.Telkens als de aflevering begint komen er toch altijd introductiestukjes.Zo van Gijs in helicopter.Presentator enzo...?Nu heb ik even zitten opletten.Je kan volgens mij al een aantal mollen wegstrepen.
En waarom..?Die introductiestukjes laten een aantal opdrachten zien die volgende week nog niet komen.    1 Lottie is aan het duiken.
               2 Marc Marie zit in een vliegtuig.
               3 Yvon (Jaspers) is krokodillen aan het voeren.
               4 Isabelle rent met een helm bij paintballen of een soort van tikkertje?
Zijn dit dan de 4 die doorgaan?Want bij Victoria zie je dat ze in die coupe zit met die tassen ophengelen.Gijs zie je in de helicopter naar de mijnenveld gaan.Sander zie je in de vrachtwagen (wat waarschijnlijk in aflevering 4 komt gezien het introfilmpje voor volgende week.)Jim zie je op het strand waar die een vuurtje maakt.Roeland kruipt in de grot en die is nu exit door zijn ziekte.En dan hebben we nog YvonNE die met iemand praat op een drukke plaats.En ik meen het te herkennen toen ze naar australie kwamen dat dat op de Schiphol?gebeurde...En dit alles is al geweest.Behalve dan van die 4 waarvan de opdrachten nog niet zijn geweest en die volgende week ook nog niet aan bod komen.Zal het dan, omdat het een hele rare widm is met bekende nederlanders,en omdat er nu ook spontaan iemand weer terug is gekomen en er nu ook ineens 2 mensen kunnen afvallen bij de test.Zal het dan zo zijn adt er 2 MOLLEN zijn 1 verliezer en 1 winnaar?Ik bedoel dit is toch al niet een 'normale'wie is de mol! ::vergroot::

Ik spits nog ff verder...Naar mijn wie is de MOL theorie..
Carpe Diem!!!

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #178 Gepost op: 30-01-2005, 16:25:24 »
Wel interessant dat Jim juist daar naar de wc gaat waar "80 bejaarden zitten te bingo-en", waarvan er nota bene Nederlands-sprekenden tussen zitten (terwijl hij ook had kunnen gaan waar hij zijn ontbijtje nam, of, wat me bij Jim lijkt passen, gewoon ergens achter een oude stoomtrein of zo) en niet veel later bevindt de hele groep zich tussen de Nederlandse import-Aussies, of om met de woorden van Jim te spreken (wederom): "80 bejaarden [die] zitten te bingo-en".
Had de mol zich alvast even voorgesteld?

dat vind ik een hele sterke! 'ns kijken naar jim de volgende aflevering  ;D

Offline Rick De Molloot

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • traust enginn!
Re: Aflevering 3
« Reactie #179 Gepost op: 30-01-2005, 17:35:25 »
eey ik heb de test op wieisdemol.nl gemaakt na aflevering 3 en die was raar.
een van de laatste vragen was nl over het "wie van de 3-spel"
de vraag luide: "hoeveel juryleden leidde de mol om de tuin met het spel wie van de 3"? antwoorden waren 1,2,geen of de mol deed niet mee aan dat spel.
MM, Sander en Jim leidde 3 juryleden om de tuin. Gaat dat inhouden dat die 3 geen  :) zijn??

WIDM 2012: Traust enginn!!