Auteur Topic: Aflevering 3  (gelezen 95021 keer)

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #320 Gepost op: 4-02-2005, 09:42:18 »
1e Aangaande het 2x fluiten. Lottie is blijkbaar eerst bij de stokers gaan kijken terwijl de anderen het e.e.a. staan te bespreken dan horen we de fluit van de trein gaan en  sluit Lottie zich aan bij de groep. Ze doet het voorstel 1x fluiten = ja, hierop maakt Isabelle het een beetje af met 2x = nee enz. dan zegt Victoria bij nee beter niets te doen dan is het duidelijker. Maar zouden die echte stokers dan niet tegen Lottie gezegd hebben dat bij elke spoorwegovergang er 2keer gefluit wordt. Zulle die machinisten blij  ::trots:: mee zijn dat MM daar steeds te pas en te onpas 2x de fluit laat gaan: >:(

2e Wanneer Angela de Dodgers wil gaan vertellen wat de bedoeling is, komt Jim aanlopen Angela zegt goedenmorgen(dit lijkt mij dat het toch wel voor12.00 uur is) Jim blijkt dan al 4,5 uur weggeweest te zijn, hoe laat staat die gozer op??  ??? En weet iemand hoe laat ze daar in Australie met de Bingo beginnen, blijkbaar erg vroeg. Wat ik ook frappant vond was toen er gevraagd werd of iemand Jim herkende dit meteen bevestigd werd en op de vraag wat ie dan wel niet gedaan had, werd niet eens nagedacht hier werd meteen geroepen dat ie naar de toilet was geweest en dat dat het enige was. Waarschijnlijk is dat bingo in Australie een rustig spelletje dat zij Jim hebben gezien, ik ben hier in Nederland eens gaan bingo-en ik was blij dat ik alles op mijn kaart kon bijhouden en ik was voor de rest van de wereld afgesloten  :P vreemd toch is Jim nog niet mijn mol.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2005, 09:55:34 door muldvarp »

Offline Sjoois

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
Re: Aflevering 3
« Reactie #321 Gepost op: 4-02-2005, 09:46:26 »
Als ik mee zou doen en ik zou de Mol niet zijn natuurlijk  :P dan zou ik gewoon de goede tassen heel goed ophangen en de bommen zo dat je ze gewoon niet kan pakken, whehe.
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #322 Gepost op: 4-02-2005, 09:51:55 »
Maar zouden die echte stokers dan niet tegen Lottie gezegd hebben dat bij elke spoorwegovergang er 2keer gefluit wordt. Zulle die machinisten blij  ::trots:: mee zijn dat MM daar steeds te pas en te onpas 2x de fluit laat gaan:(
Wat ik me nou afvraag is waarom ze eigenlijk niet alles aan stokers en bestuurder van dodge (plaatsnamen etc.) hebben gevraagd. ::) Misschien mocht dat wel niet.  ;)
En dat fluiten was kennelijk geen probleem. Het kan hooguit veroorzaakt hebben dat er wat extra wordt uitgekeken bij een spoorwegovergang.
« Laatst bewerkt op: 4-02-2005, 09:55:58 door Castor_en_Pollux »

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #323 Gepost op: 4-02-2005, 10:15:01 »
Ik vind het raar wat Yvon zegt: "Wij waren de vrienden en misschien moesten we elkaar verdenken. Maar ik denk niet dat het een functie had."

Maar hoezo "functie"? Begon Yvon niet Jim te verdenken? Ik vind het een beetje raar gezegd.

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #324 Gepost op: 4-02-2005, 10:47:52 »
Waarom zouden ze achteruit zijn gaan rijden met de dodge ? ;D

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Aflevering 3
« Reactie #325 Gepost op: 4-02-2005, 11:51:08 »
Maar als je ziet hoe ongelukkig die zakken aan het begin opgehangen zijn.. ik zie Jim ergens Yvon 'corrigeren' doordat ze die zak links aan de buitenkant ophangt.. vervolgens hangt hij hem achter het paaltje.. de zak krijgt zo een klein oppervlak,de lussen hangen naar beneden. Bijna onmogelijk om uit een rijdend voertuig te vissen lijkt me.
Dit is de rugzak van Yvonne, die door Isabelle naar binnen gehengeld wordt. Opvallend is dat Jim nog probeert of de zak wel makkelijk van het paaltje glijdt.

Ook ergens anders hangt ie een zak op, waar het erg moeilijk wordt om dat ding eraf te vissen
De postzak, die Isabelle na de rugzak van Yvonne binnen probeert te halen, is verkeerd opgehangen, zoals je bij het hengelen kunt constateren. De suggestie is dat deze rugzak door Jim is opgehangen. Dit gebeurt door, nadat Yvon en Jim de rugzak van Yvonne hebben opgehangen, beelden te laten zien van Jim die in zijn eentje een rugzak ophangt. Deze hangt echter goed kijk maar naar de beugel op het moment dat Jim weer instapt(n.l. naar de trein toe) en de auto vooruit wegrijdt.
Hierbij wordt gesuggereerd dat deze twee rugzakken dezelfde zijn, en dat deze verkeerd door Jim is opgehangen.

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #326 Gepost op: 4-02-2005, 12:13:53 »
Vreemd dat je bij elke keer kijken weer nieuwe dingen ziet. Om gek van te worden. Als de tweede zak is gemist, zegt Sander dat dat Finniss is geweest. En dat terwijl ze geen idee hadden in welke volgorde de zakken hingen? Dan zegt hij dat de tas van Victoria komt. Iemand vraagt of die links hangt en Sander zegt ja. De andere vrienden horen dus niet waar hij op geantwoord heeft en weten dus niet dat hij ten onrechte suggereert dat de tas van Victoria links hangt... (Marc Marie roept ook dat het een verkeerde is). Sander en Jim lijken ook te weten waar de laatste vier zakken zijn en wat erin zit. Geen idee wat je er nog uit af kunt leiden.

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #327 Gepost op: 4-02-2005, 14:03:41 »
O ja, is er een kunst- en kitschkenner die nog iets kan met die schilderijtjes die soms samen met een kandidaat in beeld komen tijdens Wie van de 3? Ik niet, in ieder geval.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #328 Gepost op: 4-02-2005, 14:10:15 »
Als ik mee zou doen en ik zou de Mol niet zijn natuurlijk  :P dan zou ik gewoon de goede tassen heel goed ophangen en de bommen zo dat je ze gewoon niet kan pakken, whehe.
Ik ook niet, maar ik zou wel doen alsof ik de mol was en dat anderen me daardoor verdenken en dat zij er dan uitvliegen en ik niet >:D

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #329 Gepost op: 4-02-2005, 14:42:34 »
Als ik mee zou doen en ik zou de Mol niet zijn natuurlijk  :P dan zou ik gewoon de goede tassen heel goed ophangen en de bommen zo dat je ze gewoon niet kan pakken, whehe.

De vraag is of de niet-mollen wel wisten in welke zakken de bommen zaten en in welke niet. Ik kreeg de indruk dat dat pas uit de communicatie met de stokers duidelijk werd, die hadden een lijst in de trein hangen. Als de mol bij de vrienden zat wist deze natuurlijk heel goed welke zakken bomzakken waren.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #330 Gepost op: 4-02-2005, 15:57:54 »
Even rekenen:

10 objecten, waarvan 4 bommen, die bommen laat je in principe hangen.
Blijven er 6 voorwerpen over die gehengeld moeten worden.
Drie hengelaars, zes voorwerpen, geeft 2 voorwerpen per persoon.

Eh, 1, veel         ;)


 ::rofl::
Nou ja een beetje dan  ;)

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 3
« Reactie #331 Gepost op: 4-02-2005, 18:01:49 »
Citaat
Ik vind het raar wat Yvon zegt: "Wij waren de vrienden en misschien moesten we elkaar verdenken. Maar ik denk niet dat het een functie had."

Dat zegt ze niet helemaal. Ze zegt: ,,Het was kennelijk de bedoeling dat etc...'' Dus: bedoeling van wie? Het is net alsof het haar gevraagd of opgedragen is om Jim te verdenken. Ze zegt op het perron ook nog: ,,Maar jij hebt een andere opdracht!'' Bedoelt ze dat hij de mol is of bedoelt ze dat ze zelf de mol is en dus weet dat Jim een boodschap van de mol heeft gehad?

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Aflevering 3
« Reactie #332 Gepost op: 4-02-2005, 19:04:25 »
Dit is de rugzak van Yvonne, die door Isabelle naar binnen gehengeld wordt. Opvallend is dat Jim nog probeert of de zak wel makkelijk van het paaltje glijdt.
De postzak, die Isabelle na de rugzak van Yvonne binnen probeert te halen, is verkeerd opgehangen, zoals je bij het hengelen kunt constateren. De suggestie is dat deze rugzak door Jim is opgehangen. Dit gebeurt door, nadat Yvon en Jim de rugzak van Yvonne hebben opgehangen, beelden te laten zien van Jim die in zijn eentje een rugzak ophangt. Deze hangt echter goed kijk maar naar de beugel op het moment dat Jim weer instapt(n.l. naar de trein toe) en de auto vooruit wegrijdt.
Hierbij wordt gesuggereerd dat deze twee rugzakken dezelfde zijn, en dat deze verkeerd door Jim is opgehangen.

Hmmm ga dit binnenkort nog eens nakijken ;)

Sws stoort het me wel dat Jim vrij suggestief in beeld wordt gebracht eigenlijk ;)

Bij nader inzien bij die tonnen ook, juist dat ene zinnetje 'dan hebben we geen slaapzakken meer nodig'heeft ineens een luider volume dan het voorgaande. Ik ben er nog niet uit of de bedoeling daarvan juist is dat we hem niet gaan verdenken of wel.. ::ohno::
Ik heb eigenlijk een stil vermoeden van wellicht wel, aangezien direct daarna een ton met slaapzakken opengaat  :-\\
« Laatst bewerkt op: 4-02-2005, 19:06:17 door Lorelei »
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline muldvarp

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3
« Reactie #333 Gepost op: 4-02-2005, 19:08:25 »
Ik heb nog eens de afl. gekeken.

Nadat de lotingsbriefjes geschreven zijn en in de hoed van Jim gedaan, gaat Jim met de hoed rond beginnend bij MM,  dan lijkt in de hand waarmee hij de hoed vast houdt, m.i. iets wit's te zien, misschien een briefje.

Heeft iemand anders dit ook gezien of zie ik idd net als zovelen overal spoken?  

Offline Cosma

  • Forumlid
boottocht?
« Reactie #334 Gepost op: 5-02-2005, 02:09:08 »
In de vorige aflevering was er een boottocht te zien, het leek op een Ferry, maar aangezien ze helemaal nog niet van Kangaroo Island af zijn blijf ik me maar afvragen van waar naar waar ze precies gingen met die Ferry, ook omdat ze ogenschijnlijk in hetzelfde pension bleven.
Indien die boottocht daadwerkelijk van A naar B was, en ze naar een ander pension gingen zitten daar wat conclusies aan vast, maar ik zou zo graag weten, iemand enig idee waarom ze met die Ferry gingen?

En ook, gingen ze allemaal? (ze zijn toch steeds in Adelaide gebleven?)

Na antwoord een slotje, of verwijdering van dit topic svp.

Ik plaats hem apart omdat de boottocht in principe in afl 1, 2 alsmede 3 kan hebben plaatsgevonden, en ik hem niet in alle drie die reeksen wil vragen.

bvd.

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: boottocht?
« Reactie #335 Gepost op: 5-02-2005, 02:51:59 »
Ze zijn wel allang van Kangaroo Island af hoor. Adelaide ligt ook gewoon op het vaste land van Australië.

Van wieisdemol.nl, bij opdracht 2 uit aflevering 1:
Citaat
Na een tussenstop in Adelaide, vliegen de kandidaten door naar Kangaroo Island, zestien kilometer voor de kust van de hoofdstad van Zuid-Australië (Adelaide dus - Jayne). Kangaroo Island is het op twee na grootste eiland van Australië na Tasmanië en Melville Island.


en

Citaat
Let wel: er zijn weersomstandigheden waardoor de overtocht meer dan twee uur kan duren en dat is niet leuk voor mensen met een zwakke maag. De tweede manier is met het vliegtuig, dat van het domestic vliegveld van Adelaide in een dik half uur naar het vliegveld van Kings Cote midden op het eiland vliegt. Het type vliegtuig is hetzelfde als waar de kandidaten mee vliegen als ze aankomen op Kangaroo Island.


Ze zijn dus heen met het vliegtuig naar Kangaroo Island gegaan en terug waarschijnlijk met de boot.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2005, 02:53:33 door Jayne »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: boottocht?
« Reactie #336 Gepost op: 5-02-2005, 03:10:52 »
Ok thanks (dat moet dus tussen afl 2 en 3 zijn geweest)

Dat maakt wat zaken eigenaardig, ik ga er later op door (in een ander topic)

slotje! (geen PM nodig)

Offline molice

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3
« Reactie #337 Gepost op: 5-02-2005, 23:41:36 »
Oud topic, nieuwe 'hint'.

Fragment

Ik hoor in die *flash* iets. Er is echt iets, ik zou niet weten hoe dit een toevalligheidje zou kunnen zijn. Alleen ik weet niet hoe je het uit moet/kan leggen :-\\ Mss heeft iemand zin om alle *flash*-en na te gaan luisteren ofzo :P

Offline Mvnl

  • Forumlid
Theorie terugkeer Gijs (geen idee waar dit te plaatsen)
« Reactie #338 Gepost op: 27-02-2005, 21:04:12 »
Ik weet niet waar ik dit zou horen te posten, maar ik bedenk ineens: Angela heeft gezegd dat Gijs niet terug zou zijn gekomen als hij niet geraden was.
Maar kan het niet goed zijn dat Angela hiermee niets liegt, maar er niet bij vertelt dat Gijs altijd goed geraden zou zijn aangezien de mol geïnstrueerd was om dit te doen omdat dus al wel vaststond voor deze reeks dat afvaller 1 terug zou keren?
In dat geval zou de Mol dus in het raad-groepje hebben gezeten...

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Theorie terugkeer Gijs (geen idee waar dit te plaatsen)
« Reactie #339 Gepost op: 27-02-2005, 21:08:00 »
Is inderdaad een leuke theorie... Ik heb zelf ook het gevoel gehad dat Yvon wist wie er in de mystery box zat (gezichts uitdrukkingen van Yvon na bepaalde woorden van Angella.) Dit sluit aan bij jou theorie... (Als gijs niet terug was gekomen, waren de percentages overbodig geweest (of had er een keer niemand uit gemoeten))

Ik denk dat dit thuis hoort in de topic: Yvon is (niet) de mol. (Omdat Yvonne er al uit is.)