Auteur Topic: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.  (gelezen 18487 keer)

Offline Cosma

  • Forumlid
Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Gepost op: 3-02-2005, 02:12:48 »
Van elke deelnemer is er nu een topic vol verdenkingen/vrijpleitingen, en ook in de overige topics komen ze menig maal voorbij (even teruglezen neemt uren in beslag)

Misschien is het handig alle verdenkingen van iedereen eens op een rijtje te zetten (en wekelijks aan te vullen zonder discussie hierover want dan wordt het weer onoverzichtelijk), dat is wel zo overzichtelijk, ik bijt bij deze het spits af met alle verdenkingen mbt

Jim:

1-bij de liegtest zegt Jim 2 opmerkelijke dingen: Ik ga voortaan liegen op de moeilijke vragen en de waarheid spreken op de makkelijke.
Daarnaast zegt hij: het punt waarop ik van tevoren dacht dat ze me zouden pakken, daar hebben ze me ook op gepakt. (dit zou kunnen duiden op voorkennis mbt de vragen).
2-In het kasteel werd rondgevraagd ben jij de mol, hierop leek Jim naar zichzelf in de spiegel te wijzen.
3-Bij de executie werd alleen bij Jim zijn (groene) scherm niet getoond.
4-Bij de tweede test zien we hem eerst mét jas peinzen, en een take later zonder jas pas zijn naam invullen om met de test te beginnen (deze test kwam hij met een stok binnenlopen, bij de vorige keek hij nogal nadrukkelijk op zijn horloge)
5-Bij de liegopdracht geeft hij uitleg aan de kijkers, dat doet hij vaker wanneer iets verkeerd uitpakt.
6-Jim doet als eerste de kruip-opdracht, dat geeft hem de gelegenheid in de meegenomen tassen te kijken (zonder de vrees iemand tegen te komen) en daarna om in de jassen te kijken (geld uit jas Yvon te halen?)
In het dagboek van de mol staat dat de mol wel iets heeft uitgehaald bij de grot-opdracht, en dat we dat later nog wel zullen zien (is Jim teruggegaan, zie helm punt 7)
7-Na de kruipopdracht heeft Jim geen helm op, maar tijdens het rugzakjes kiezen heeft hij die ineens weer opgezet (gaat hij terug de grot in, en zo ja waarom?)
8-Jim faalt de liegtest.
9-Tijdens de kruiptest doet Jim opeens wat benauwd en zegt dat het ipv 40 cm krap 20 cm doorgang is (hetgeen Isabelle aan het twijfelen brengt).
10-Wanneer de kandidaten hun bagage moeten overpakken loopt Jim weg, komt dan terug, schrijft iets op en is ook nog eens klaar met overpakken terwijl de rest net begonnen is.
11-Jim kwam als eerste met het idee de duurste ton open te maken (weliswaar leuk verpakt; laten we de duurste en de goedkoopste openmaken om de psychologie van de inpakker in te schatten, dat maakt hem minder verdacht dan bv MM, maar hij camoufleerd zijn actie, en men volgt het idee ook nog op).
12-Het introfilmpje van Jim is niet uit de opdracht, daarnaast is hij in de gewone zowel als in de lange intro van afl. 1 en 2 slechts te zien "in zijn vrije tijd" (vuurtje maken op het strand (er wás al vuur overigens), en 's avonds in een restaurant) terwijl van de anderen het allemaal takes van een opdracht zijn.
13-Nadat hij de rugzakjes heeft gepakt hangt hij (als enige) er 1 op zijn rug en 1 op zijn buik, ook de helm heeft hij weer opgezet, zo heeft hij zijn handen vrij om...
14-Over de 5e WIDM zegt Jim letterlijk: we doen het dit keer met gekende Nederlanders, ipv we zijn gekende Nederlanders (schaart hij zichzelf niet onder de kandidaten?)
15-Wanneer Jim wordt gebeld door "de handlanger van de mol" loopt hij ergens op straat, dan wordt het beeld zwart en in de volgende take zit hij (met telefoon) opeens in een auto (met autogordel om, zie laatste shot), hij zegt niet dat hij een opdracht moet saboteren, wel dat hij wil dat het spel verandert.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2005, 03:44:34 door Cosma »

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #1 Gepost op: 3-02-2005, 02:14:04 »
vervolg Jim

16-Jim schrijft niet in een boekje itt de anderen (niet in beeld iig)
17-In het paspoort van Jim staat niets over claustrofobisch zijn, maar tijdens een opdracht komt hij daar ineens wel mee op de proppen. (hij had dus indien Sander en Isabelle die bang waren en geweigerd hadden op dat moment makkelijk ook kunnen weigeren, bovendien gaf hij daarmee de andere twee een excuus, ik ben ook claustrofobisch! etc.)
18-In dagboek van DeMol wordt gesproken over 9 mollen. Verwijzing naar biecht van Jim: "Heb idee dat er 9 mollen hier aan het werk zijn, maar ik ga lekker met de poet ervandoor..."
19-In aflevering 3 was Jim 4 en half uur apart van de groep, én hij werd apart van de groep gebeld (door "een handlanger van de mol").
20-Bij de tonnen zegt Jim (terwijl het ernaar uitziet dat het flink gaat regenen) slaapzakken, ok dan hebben we geen tenten meer nodig! dat zou uitlokking kunnen zijn, de anderen zullen dan mogelijk juist die tenten willen.
21-Ondanks dat Yvon (in het groepje van Jim en iemand die hij verdacht) vreselijk zit te mollen vindt Jim daar blijkbaar niets vreemds aan (wij ook niet, we wisten dat Yvon moest mollen, maar Jim niet, of toch wel?), nee hij verdenkt Marc-Marie, terwijl hij die niet bezig heeft gezien die dag (hij had wel Lottie aan de telefoon)
22-Jim heeft altijd ofwel een fles water of een sigaret in zijn hand, daarachter kan hij zich op bepaalde momenten verschuilen (ergens staan terwijl iemand je verdenkt kan moeilijk zijn, welk gezicht trek je, maar pak een fles en niemand ziet je gezichtsuitdrukking als je ook nog eens altijd een hoedje op hebt).
23-Wanneer Yvon en Sander vragen waar hij die ochtend (4 en half uur) is geweest, zij hadden hem ergens zien lopen alleen) reageerd hij in eerste instantie zeer geïrriteerd en zelfs kwaad, maar herpakt zich onmiddellijk.
24-Bij de wie van de drie opdracht doet Jim niet zijn best wél de zingende cabaretier te lijken, weigert te zingen (terwijl hij dat heel goed kan), terwijl hij bv met dat kleine stukje zoals in zijn intro de jury had kunnen doen geloven dat hij de MM was. Ook de manier waarop hij: MIJN naam is Marc-Marie Huijbrechts zei, was niet oprecht maar als aanvulling op een rijtje en doet daarmee de "vergissing" van MM teniet door zich 'verdacht' voor te stellen.
25-Jim ondervraagt Isabelle waarom zij zo laat is (waarop zij vrij heftig reageerd), terwijl hij zelf die middag veel te laat was (hij lag te slapen volgens eigen zeggen), Jim zondert zich blijkbaar soms uren af van de groep.
26-Bij het inleveren van de waardevolle spullen gooit Jim alleen een telefoon in de box (de anderen telefoons en oa paspoorten)
27-Of Jim de opdracht heeft gekregen te mollen blijkt niet uit hetgeen hij zegt (hij zegt alleen dat hij tegemoet gekomen kan worden bij antwoorden en dat het spel zal veranderen) desondanks gaat het ophangen van de postzakken mede door hem de mist in (qua volgorde), pas na een telefoontje van de anderen kunnen ze niet anders dan de namen onthouden en opschrijven (maar ook dan is er 1 verkeerd doorgegeven).
28-Wanneer Jim "Message from the mole" zegt (herhaalt) lacht hij schamper, en lijkt hij in het autospiegeltje te kijken.
29-Jim wordt vrijwel niet verdacht in beeld gebracht, en als hij wel iets doet dat een mol-actie zou kunnen zijn geeft hij middels een biecht hiervoor een verklaring aan de kijker.
30-Jim neemt vnl het initiatief bij het ophangen van de postzakken (bv op de schouders van Sander) op die manier kan hij de geldzakken extra vast hangen bv met de eveneens aanwezige riempjes en de bomzakken los aan de steekcirkel.
31-Jim liet het zoeken naar sleutels voornamelijk over aan Roeland en de anderen (was op gegeven moment zelfs geheel uit beeld).
32-Yvon en Isabelle werden door "een handlanger van de mol" gebeld in de groep, bij Yvon was het zover ik kon zien bij het toilet, bij Isabelle als we de beelden moeten geloven op de boot, maar hoe wist Jim dat hij naar dat afgelegen straatje moest (Angela: Jim heeft buiten de groep een rendez-vous met de mol(niet met de handlanger?))
33-Ondanks dat de vrienden in de Dodge geen briefje hadden met de namen (en bommen) wist en geen aantekeningen hadden gemaakt wist Jim tot 3 keer toe te vertellen waar een bom hing (laten hangen!) hoe wist hij dat, hij had dat lijstje niet, en nav de naam konden Lottie en MM dat zelf wel zien, maar hij wist het blijkbaar uit zijn hoofd?
34-Indien er niet met de montage is geknoeid, lag de telefoon eerst niet in de Dodge, maar later wel, Jim vond hem maar reageerde slechts door Sander aan te tikken en daarna op de telefoon te tikken (mogelijk lijkt het door de montage dat dit later plaatsvond, maar zo niet dan heeft 1 van de vrienden ervoor gezorgd dat de telefoon te laat gevonden zou worden, bv na 5 postzakken, Sander kon hem onmogelijk achter zijn eigen rug plakken, Jim en Yvon wel).
35-verborgen initialen JG in de schouw blauwe salon Lisse.

Ok, who's next?
« Laatst bewerkt op: 3-02-2005, 02:50:14 door Cosma »

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #2 Gepost op: 3-02-2005, 09:50:21 »
Dat jij nog twijfelt  :o ;)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2005, 09:52:20 door Castor_en_Pollux »

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #3 Gepost op: 3-02-2005, 10:56:51 »
Hoort deze thread niet bij "Jim is (net) de Mol" ?
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline KikiJJ

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Isabelle is de mol!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #4 Gepost op: 3-02-2005, 15:27:31 »
Hoort deze thread niet bij "Jim is (net) de Mol" ?


Nu moet jij, of ik hehe, een ander 'overtuigen' met de facts die jij hebt vd mol. Of toevoegen wat je nog meer van Jim weet. Volgens mij is dat de bedoeling :)

Best overzichtelijk wordt het dan.=)
Just be yourself and let that be your guide

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #5 Gepost op: 3-02-2005, 19:47:22 »
Samenvatting verdacht gedrag:

Yvonne v/d Hurk (voor zover in beeld)

1-Yvonne is nauwelijks in beeld (low-profile mol?)
2-Yvonne faalt de liegtest
3-Op het bord dat Yvonne is het voorfilmpje vasthoudt staan de cijfers:  23 5 12 hetgeen kan worden uitgelegd als: `WEL '
4-Yvonne stemt voor alle tonnen openen (steekt arm op)
5-Yvonne was de enige die bij de eerste vraag in de liegtest loog.
6-Yvonne zegt in voorfilmpje:  "het ZAL moeilijk zijn om de mol te zijn" (ipv het zou voor mij moeilijk zijn etc.)
7-Haar petje met het uitbundige "YEAH YEAH YEAH" (diverse personen zien hier een hint in) terwijl Yvonne verre van uitbundig overkomt.
8-Wilde een ton openmaken zonder overleg (zag de chaos als perfectie moment om een ton van 250 euro open te maken).
9-Yvonne gaf aan te denken dat de 1-10 minuten vraag een positieve vraag zou zijn.
10-Yvonne doet het opdrachteninterview als enige in een lichte loods.
11-Yvonne doet in afl. 2 opeens alsof ze het spel nietbegrijpt, hetgeen de irritatie van Lottie opwekt.
12- Yvonne twee rugzakken mee van kandidaten, waarvan al 1 rugzak was meegenomen.
13-In de treinopdracht heeft ze als enige geen hengel, leidt zij de andere 2 af op belangrijke momenten? (behalve toen haar rugzak in beeld kwam)
14-Bij het mysterie-guest spel zat Yvonne heel vreemd aan haar gezicht te vegen.
15-Liet Yvonne 2 postzakken vallen die wel opgehengeld waren?
16-Stelt in eerste instantie voor de Highborow tas te pakken (nog voor MM iets heeft aangegeven)
17-Yvon komt gelijk met Yvonne aan te Lisse, maar is later alleen in beeld (weet dat laatste niet helemaal zeker?)
18-Zou volgens paspoort cd meenemen met daarop het lied "madame George"
19-Heeft Yvon schouder/nek/rugpijn geveinst bij de treinopdracht? (gezien de massage later in het café?)

(wil iemand anders MM of bv Sander voor zijn rekening nemen qua samenvatting?)
« Laatst bewerkt op: 3-02-2005, 19:49:33 door Cosma »

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #6 Gepost op: 16-02-2005, 13:51:00 »
lottie  ;D

  • Bij het invullen van de vragen zei ze heel duidelijk:
    "Ik kan niet vertellen wie ik denk dat de mol is"
    want: "Ik weet wie de mol is"
    als ze de waarheid spreekt kan dat twee dingen betekenen:
    1. Ze weet het echt meteen in het begin van de serie.
    2. Ze is zelf de mol.
  • Ze is lief en onopvallend, niemand verwacht het van haar
  • de volgende uitspraak die perfect past bij een mol: 'Ik ben bang dat ik me alleen ga voelen in een groep waarin ik niemand kan vertrouwen.
  • Er werd gevraagd naar haar angsten en zij vertelde over vliegen. Ze had geen vliegangst maar vond het vervelend om zo lang in het vliegtuig te zitten.
    Wisten zij op dat moment al dat ze richting Australië zouden gaan??
  • Bij het kijken naar de fimpjes van de kandidaten gedroeg Lottie zich vreemd;
    Alle voorgaande kandidaten bogen zich voorover naar de kleine laptop om goed te kunnen horen én zien wat hun al dan niet mol-verdachte te zeggen had (en mogelijk te letten op de gezichtsuitdrukking).
    Lottie echter bleef stoicijns op afstand staan, rechtop met haar handen in haar zakken op toch wel enige afstand van de laptop, ze had een glimlach op haar gezicht maar toonde geen enkele belangstelling voor de filmpjes op de manier zoals de anderen dat deden (
  • Haar top 3  Haaien, vogelspinnen, krokodillen
    Wisten de kandidaten dat ze naar Australie gingen of is Lottie toevallig bang voor dieren die daar voorkomen?. Tuurlijk ben ik ook bang voor krokodillen (wie niet) maar dat antwoord ga je toch niet geven bij je top 3 angsten. Hoe vaak in je leven kom je die beesten tegen?
  • Ze komt nauwelijks naar voren in de promo en het inleidende filmpje.
    Door Gijs wordt o.a. haar filmpje opgevraagd bij opdr.2, maar dat zie je niet terug in de uitzending.
    Gijs verdenkt vlak voor de test Marc-Marie (en waarom), Yvonnne (en waarom) EN Lottie (maar juist deze verklaring is weggeknipt, zou zijn reden teveel de aandacht op haar vestigen).
  • Lottie verklaart achteraf nadrukkelijk dat ze wel geld uit had willen geven om een goede nacht door te brengen (althans bij het tonnen openen)
  • Verder was Lottie voor het openen van veel tonnen. En zoals een mol betaamt, doet ze dat niet luid en duidelijk, maar valt ze degenen die een stom voorstel doen, zoals Jim, duurste en goedkoopste openen, bij.
  • Lottie was één van de weinigen die luchtige kleding aan had in de grot
  • Natuurlijk maar een theorie, maar tijdens het spel op het strand kwam er een rechthoek in beeld met daarin 70 vakjes. Hierin kwamen even 10 sleutels in een bepaalde volgorde naar voren. Als je deze vakjes in de juiste volgorde met elkaar verbind (begin rechtsbovenin, vakje 27) en je kijkt er ruimtelijk naar, dan zie je eerst een L, daarna een piek en daarna een helling. Oftewel: Lottie Hellingman.
    Zou dit de sleutel zijn tot de mol?

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #7 Gepost op: 16-02-2005, 13:53:19 »
Lottie deel 2:

  • Ze zei trouwens ook iets opmerkelijks in 't begin van de aflevering: "En toen begon iedereen hard tegen hard en heb ik maar een stapje teruggedaan. Want wat kan ik hierin nu bijdragen?" Net of ze wil zeggen dat 't al chaotisch genoeg was en zij als mol zijnde daar niet meer in hoefde bij te dragen.
  • Ze zegt iets als: 'Marc-Marie heeft een tas gemist, de stekers hebben maar 1 tas gepakt en wel 4 of 5 gemist. Ik heb eigenlijk alles goed gedaan!' Waarna ze heel vreemd lacht.
  • Tijdens de executie was Lottie de enige die door een andere deur (namelijk de nooduitgang) binnenkwam.
  • In de verborgen zin van de politieborden ontbreekt de R van VOOR.
    Er is maar 1 kandidaat waarbij in de naam GEEN R voorkomt. En dat is Lottie. Bij rest zit of in de voor- of in de achternaam een R.
  • Wanneer Angela vertelt dat ze de volgende dag 4 collega´s, 3 vrienden en 2 stokers nodig heeft, zegt Lottie als eerste dat er misschien mensen zijn die zichzelf een stoker vinden. Ze biedt zelf aan graag stoker te willen zijn evenals Victoria.
  • Lottie wil niet loten. Ze wil zelf proberen stoker te worden.
  • In de grotten liet Lottie zien de MOL te zijn door met de bange Yvon mee te gaan en daarnaast door haar bang te maken toen ze aan het kruipen waren. Lottie zegt zaken in de trant van 'nu komt er een heeeeeeel nauw gangetje', 'volgens mij zijn we verdwaald' en 'het is hier heel laag'. Dit alles in de hoop dat Yvon niet meer durft en teruggaat.
  • Bij het kiezen van de tassen wil Lottie meteen een tas van Yvon. En wie heeft het geld? Als vervolgens die tas weg blijkt te zijn, kiest ze ongeïnteresseerd twee tassen van Marc Marie.
  • Tijdens de treinreis lijkt Lottie zich heel goed te gedragen, maar intussen molt ze wel degelijk. Steeds als er een rugzak of een bom langs de rails hangt, en er dus geen geld gewonnen kan worden, is Lottie enorm actief. Ze geeft dan aanwijzingen aan de Collega's en gedraagt zich helder aan de telefoon. Als er echter geld te winnen valt, laat Lottie de chaotische Marc Marie het werk doen, of voert ze zinloze telefoongesprekken met Yvon. Dus: wanneer er niets te winnen is, stelt Lottie zich op als fanatieke kandidaat. Dat doet ze echter niet wanneer ze iets in het laatje kan brengen.
  • De vrachtwagen bestuurt Lottie wel erg goed! Het is daarnaast buitengewoon typisch dat ze op nummer twee is geeindigd op de lijsten, terwijl we haar twee keer op negen hebben zien staan toen de kandidaten de lijst invulden.
  • Lottie maakt zich vaak verdacht door niets te doen. Als er chaos is, dan staat ze letterlijk met haar armen over elkaar en kijkt ze lekker toe hoe de groep zich in de nesten werkt. Dat heeft ze gedaan bij het koffertjesspel en bij het openen van de tonnen op het strand.
  • Ze saboteert door de verkeerde pleinen door te geven aan de groepen. Ipv de links aan de links-groep en de rechtse aan de rechts-groep maakt zij er de zuidelijke voor de links-groep en de noordelijke voor de rechts-groep van.
  • Lottie wordt weer breed toegejuicht. En de laatste plek is inderdaad een goede sabotageplek (een plek die ze ook bij de liegopdracht innam, als er dan teveel wordt verdiend, kan je het altijd nog verpesten, en anders kan je de held spelen).
  • Lottie zit echt altijd in de groep waar de mol volgens mij in moet zitten:
    -Bij de controlfreaks (doet ze erg haar best voor)
    -Bij de zangers
    -Bij de mensen die meer tonnen willen openmaken voor een goede nachtrust
    -Bij de mensen die niet willen loten voor de groepjes
    -Bij de mensen die in de vrachtwagens rijden (doet ze erg haar best voor)
  • Lottie weet heel sneaky van Art school Art museum te maken en laat zo Yvon de groep van Jim naar de verkeerde plek leiden.

tot zo ver. Met dank aan alle posters in het Lottie is (niet) de mol topic :)  ::zwaai:: ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 16-02-2005, 13:56:19 door Quuipo »

Offline Jona

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #8 Gepost op: 16-02-2005, 15:06:47 »
Marc-Marie  :):

In het kort (er zijn heeeel veeeel meer verdachte zaken):
  • Cijfer 9 slaat op hem (alle, en dat zijn er veel!!!!!)
  • Bij de treinopdracht zei hij dat hij in alle 3 de teams wilde, in de overige 2 teams zaten hulpmollen. De mol zat dus ook daadwerkelijk in alle 3 de teams
  • Tijdens de treinopdracht vraagt hij bij het bellen naar Jim (hulmol) en Yvon (hulmol)
  • Heeft nog nooit bij een hulmol in een team gezeten
  • In beeld tijdens laatste interview Victoria

Als iemand hier iets toe wil voegen, dan graag!

Gr. Jona

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #9 Gepost op: 16-02-2005, 18:07:55 »
Lottie - deel 3

  • Terugkerend getal 81 staat voor de naam Lottie (12 + 15 + 20 + 20 + 9 + 5 = 81 = 9)
  • Muzikale hint 1:
    - 'Racing cars and being cool': Lottie in de roadtrain
    - 'You and me and my old friends': Lottie bleef met Yvon over en zei dat het programma er niets meer aan zou zijn als 1 van hun weg zou moeten; Lottie en Angela hebben samen in de musical Blood Brothers gestaan. Bloedbroeders kunnen geen afscheid van elkaar nemen; Lottie en Yvon hebben samen in IJs gespeeld; Lottie en Jim zijn goede vrienden.
    - Het is nr 9 van het album - de strijd ging tussen Yvon en Lottie, en Lottie was kandidaat nr 9.
    - de fluitgeluiden zijn van de Small Faces: Lottie heeft een smal gezicht. Jim heeft een nummer geschreven voor Babyface Armstrong. Babyface zou kunnen corresponderen met little faces. Het nummer staat op een cd genaamd 'As you wish'- bij de texten ervan staat vermeld:- A normal way of life, met Lottie Hellingman; - Girl will be lady (fate), met Lottie Hellingman.
  • Muzikale hint 2: Elevation - Lottie zat in de controlgroep op de 18e verdieping van het Hilton. De taak van de anderen was om die kamer te bereiken binnen de gegeven tijd.
  • Muzikale hint 3: Slapen (oogjes dicht – snaveltjes toe) / Afscheid (when I said goodbye) - Lottie zei toen Roeland ziek werd dat hij aldoor in slaap viel.

Of moet dit lijstje in een topic hints en theorieën?
« Laatst bewerkt op: 16-02-2005, 18:27:35 door ceetje »

Offline vriendlief

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #10 Gepost op: 16-02-2005, 19:32:08 »
Marc-Marie  :):


[li] Heeft nog nooit bij een hulmol in een team gezeten[/li]

Ik vind dit een zeer belangrijk gegeven ::ok::
Zo is hij ervan verzekerd dat ook andere opdrachten kunnen(zullen)mislukken

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #11 Gepost op: 16-02-2005, 19:48:57 »
tnx jona niemand reageerde op mijn berichtje ik ben blij dat jij het ook hebt gemerkt
Niets is wat het lijkt!!!!

Offline Jona

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #12 Gepost op: 16-02-2005, 20:05:37 »
Ik heb het ook van jou!
Ik heb zelf een lijstje bijgehouden van verdachte zaken en heb daar alle zaken uit het forum bijgezet waar ik het mee eens ben....
Ik vond dit een hele sterke van jou! Dit is echt iets wat bij een mol hoort.
Het was mij zelf nog niet opgevallen. Bedankt dus voor de tip!

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #13 Gepost op: 17-02-2005, 11:57:38 »
goeie analyse van de muzikale hints ceetje!  ::ok::
ik zou niet weten waarom dat niet in deze topic kan :) Ik moet ook nog ff al die "passieve lottie" screenshots verzamelen :)

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #14 Gepost op: 17-02-2005, 12:43:02 »
goeie analyse van de muzikale hints ceetje!  ::ok::
ik zou niet weten waarom dat niet in deze topic kan :) Ik moet ook nog ff al die "passieve lottie" screenshots verzamelen :)

Dank je Quuipo, maar niet alle interpretaties zijn van mezelf hoor. Ik heb er een aantal gepikt uit het overzicht theorieen en hints!

Offline Kris Magalles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Alles Mag!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #15 Gepost op: 18-02-2005, 17:19:21 »
Ik ben druk bezig met de verdenkingen aan het adres van Sander de Heer. Gewoon omdat hij mijn mol niet is...eens even kijken of ik toch weer ga twijfelen  ;)
Ik zal hem posten zodra hij af is..

--> Inmiddels uren later: tering, wat een (speur)werk!   ::vergroot:: :-[
« Laatst bewerkt op: 18-02-2005, 18:34:52 door Kris Magalles »
Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline Kris Magalles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Alles Mag!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #16 Gepost op: 18-02-2005, 19:40:39 »
Sander de Heer

Aflevering 1
•   Vlakbij Lisse bevindt zich het plaatsje Engel. De weg die van Engel naar Lisse leidt (en dwars door Lisse voert) heet de Heereweg.
•   Hij kreeg als enige het groene scherm vol in beeld (de anderen allemaal op afstand)
•   In aflevering 1 zegt Sander letterlijk: 'Ik zou een hele goede kandidaat kunnen zijn, maar ook een hele goede mol.' Precies hetgeen wat bij een evt. 'Sander speelt de fanatieke kandidaat maar is eigenlijk stiekem de mol-theorie' past. Daarbij daagt George hem uit: 'Zou jij het ook zo spelen als mij?' 'Nee, ik zou het niet kunnen, niet op die manier.'

Opdracht 1 : Liegen en potten
•  Liegt slecht.
•  Geldteller blijft op 500 staan - echter pot wel geld!
•  Kiest als jury: George, Ron en Robin
•   Toen George werd aangekondigd, kwam De Heer ineens prominent in beeld. Bij andere kandidaten was dat niet het geval. Daarnaast gaf DeHeer te kennen dat George zijn idool was Ook was hij de enige die geld potte... (Zie topic over helden)
•   Sander heeft gepot nadat Angela hem op de mogelijkheid wees. Hij was het zelf niet van plan/ vergeten. Hij had natuurlijk kunnen zeggen dat hij gokte op meer geld maar dan zou hij aangeven dat hij goed kon liegen. Door te potten leidde hij de aandacht van zichzelf af. Hier zou de held-mol-theorie op kunnen gaan; hij is de held want hij wint geld en dus is de verdenking er niet of nauwelijks.

Aflevering 2

Opdracht 1 : Mijnenveger en tonnen openen•  Zijn groep begint het sleutelspel in een hoek, wat niet tactisch slim is bij dit spel
•  Veroorzaakt verwarring omtrent op welke plek wel of niet gegraven is, door ze weer met zand te dichten
•   Hij was erbij toen met het zoeken naar sleutels een hoek als beginpunt werd gekozen.
•   Hij hield de schep bij de metaaldetector en treuzelde met het graven. Dat soort onhandig gedrag is typisch iets voor een Mol. En toen er wat fout ging bij de uitleg, was hij er als de kippen bij om een conflict te veroorzaken en iedereen, behalve hemzelf, verdacht te maken.
•   Marc-Marie zegt over Sander(die invalt in de 2e groep voor Gijs):
"Iedere keer als we iets leeg hadden gegraven en we liepen even weg dan lag het ineens weer vol, dus Sander vertrouwde ik echt voor geen meter".
•   Hij zegt: "er zit hier gewoon een mol die al het geld wil opmaken", maar doet dit pas als het geld bijna op is.

Opdracht 2 : Grotkruipen en rugzak kiezen •  Zegt claustrofobisch te zijn en wil alleen de grot in met iemand die echt durft.
•   Sander schreef voor de reis begon dat hij bang was voor kleine ruimtes.
En de mol heeft voorkennis.
•   Probeert zich in de rol te stoppen van de claustrofobische 'bangerik'  en probeert zodoende anderen verdacht te maken (Roeland).
•   Vertrekt als laatste met Roeland, hij kan zo bepalen welke bagage er NIET wordt meegenomen.
•   Sander ging voorop in de tunnel, misschien kon hij zijn claustrofobie laten overslaan op Roeland. Hij maakt een aantal angst opwekkende opmerkingen.
•   Hij neemt een tas mee van Victoria en Yvonne, omdat het anders zo zielig is als zij niks hebben. Hij was de enige die doorhad dat er mensen zonder tas zouden komen te zitten.
•   In de Mol in Portugal was opdracht 1 abseilen van een stuwdam. Wie had er zogenaamd hoogtevrees: George, de Mol. En wie heeft George als held opgegeven in het vragenformulier: Sander.

Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline Kris Magalles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Alles Mag!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #17 Gepost op: 18-02-2005, 19:42:09 »
Sander deel II

Aflevering 3•   Op een postzak staat “Sandergrove”, en dat is een BOM
•   Op de trein achter Angela staat 358.
- Postzakken in afl 3: 8 stuks, 3 'vrienden' - 2 kandidaten kunnen bij deze opdracht (als hulpmol) 5 goede antwoorden verdienen
- Eerst kreeg Yvon een aanbod voor 5 goede antwoorden bij hulpol spelen.
Jim kreeg vervolgens een aanbod voor 3 goede antwoorden, en Isabelle  tenslotte zou 5 antwoorden goedkrijgen : 5-3-5 ( 5+3=8 )
Sander werkt met Ruud de Wild voor Radio 538

Opdracht 1 : Postzakken steken
•   Wil absoluut niet dat er lootjes getrokken worden; wil hij zelf bepalen waar hij het beste kan mollen?
•   Wil de telefoon in zijn jaszak stoppen, zodat niemand hem misschien hoort overgaan?
•   Yvon en Jim hadden een reden om te saboteren. Yvon deed dit erg overduidelijk  en Sander heeft hier niet actief iets tegen ondernomen. Raar voor deze actieve kandidaat.
•   Ook Sander schrijft de namen van de postzakken niet op. Terwijl we hem toch steeds heel veel in zijn boekje zien schrijven. Marc-Marie merkt dit ook op: "Jij schrijft alles echt alles op in je boekje en nu denk je er niet aan om even deze volgorde op te schrijven?"
•   Sander zorgt voor verwarring door door te geven dat een bom een rugzak van Victoria zou zijn
•   Eerst zie je Sander over de rugleuning hangen om de labels op de postzakken te checken. Pas een poos daarna zegt Jim: 'goh hier ligt een telefoon.' Sander zou deze al moeten hebben gezien. Is dit een kwestie van montage of heeft hij het echt ‘over het hoofd gezien’?

Aflevering 4
•  zegt dat hij een verbond met Gijs heeft gesloten, want die is te vertrouwen.
•   Het boekje van Isabelle wordt gestolen. Isabelle verdenkt Sander, als mol wil je misschien weten wat zij weet om evetueel een dwaalspoor te kunnen creëren. (is dit in aflevering 4?)

Opdracht 1: parcour rijden met truck •  Doet paniekerig als de kandidaten spreken over wie het sterkst in de schoenen 
   staat en hoe ze dat moeten beoordelen.
•  Geeft nauwelijks aanwijzingen aan Marc-Marie, probeert hem langzamer te laten
    rijden.

Aflevering 5

Opdracht 1 - Zingen en knutselen
•   Gaat samen met Marc-Marie meteen op pad voor hun opdracht zonder eerst na te denken wat ze zullen maken en wat ze nodig hebben.
•   Hierdoor gaan ze veel winkels langs, wat hun tijd kost.
•   De uiteindelijke creatie is veel te overdreven kitscherig tussen al het natuurlijke materiaal.
•   Ze gaan naar de kunstwinkel waar Sander MM er van overtuigd eerst ergens anders heen te gaan. Als ze terugkomen is de winkel dicht. Raar als de openingstijden gewoon op de deur staan.
•   Theorie: De zangopdracht moest Jim saboteren omdat de mol in de kunstgroep zat. In die groep heeft Sander (in samenwerking met MM) gesaboteerd door:
A.het viel uit de toon bij de rest (zou dus opvallen en er uit te vissen zijn)
B.er is verf gebruikt (dat moet nog ruiken)
C.er is een gedicht/[papier verbrand (ruikt ook nog)
D.voor een gedicht helemaal naar een boekwinkel gaan is niet logisch als je op een art-school bent waar je vast ook iets kunt vinden.
E.door verf te lenen op de art-school zat het verf er als laatste op en dus verzekerd van verflucht!

Opdracht 2 - Navigeren
•  Als Yvon zegt dat ze nu echt moeten rennen, lijkt Sander alle tijd te hebben.
•   Hoe wist Sander waar hij zat? (zit ik bij de art-school aan yvon) Heeft hij misschien een plattegrond gezien eerder dan de rest van de groep?
•   Hij blijft bij Gijs, die niet kan lopen, besteedt veel aandacht aan hem. Zo vertraagt hij de hele groep.
Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline Kris Magalles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Alles Mag!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #18 Gepost op: 18-02-2005, 19:44:30 »
Sander deel III

Algemeen:
•   Theorie n.a.v. artikel in de Avrobode:

”Het begon met de ontdekking dat in het artikel de dames worden genoemd in de volgorde Yvonne, Yvon, Isabelle, Victoria en Lottie. Dit staat in omgekeerd alfabetische volgorde als je Isabelle vervangt door Winnaar. De heren staan in de volgorde Roeland, Marc-Marie, Sander, Gijs en Jim. Zelfs met de beste wil van de wereld kan ik dit niet omzetten in een alfabetische volgorde.
Het blijkt nu dat je bij de heren niet moet kijken naar de voornamen maar naar de achternamen! Want dan krijg je: Fernhout, Huijbregts, De Heer, Staverman en De Groot. Dit staat in alfabetische volgorde als je De Heer vervangt door Mol en De Groot door Verliezer. Daarmee is het rijtje Verliezer, Winnaar en Mol compleet, en is volgens deze theorie de naam van de mol Sander de Heer.”
•   Tactiek = fanatiek zijn, iemand die wil winnen en daarom verdenkt niemand hem.
•   De mol heeft ook de vorige seizoenen gevolgd, wat blijkt uit de volgende zinnen uit zijn dagboek: ''volgens mij doet deze groep wat betreft fanatisme en gedrevenheid niet onder voor de kandidaten in voorgaande jaren.'' Sander geeft aan groot fan te zijn van het programma.
•   ''Jammer voor Gijs trouwens. Aardige jongen, maar misschien geen échte mollenvanger.'' Aardige jongen, misschien omdat Sander en Gijs nog samen in de bus met elkaar in gesprek waren en dat ze vrij goed met elkaar konden opschieten omdat ze beide radio DJ's waren en op dezelfde golflengte zaten?
•   Je hoort regelmatig vogels fluiten gedurende de uitzending.
Dit kan slaan op het feit dat Sander de Heer in de ochtend de Heer Zij Met U presenteert, en 's ochtends fluiten de vogels. Ook bij zijn weerpresentatie zijn de geluiden te horen.
•   DE =45
HEER=8+5+5++18=36=9
Dus die getallenhints die voor velen naar MM leiden, zouden ook op hem kunnen slaan.
•   Verder is er zoals bekend nóg een Sander de Heer (http://www.rtl.nl/soaps/onm/ziekenhuis/biografiesanderdeheer.xml). Alles wat betreft verdubbelingen (zie topic dubbelspel) zou op deze "dubbelganger" kunnen slaan.

Muzikale hints:

BonJovi: never say goodbye

•   As I sit in this smokey room
The night about to end
I pass my time with strangers
But this bottle’s my only friend
=> Met een fles whiskey rond het kampvuur?
(Sander, Roeland, Isabelle en Victoria)
•   Remember when we lost the keys
=> Zie volgend bericht..
•   Never say goodbye, never say goodbye
You and me and my old friends
=> Gijs sprak over vriendschap met Sander en over die goeie oude tijd bij de radio
•   Hoping it would never end
Never say goodbye, never say goodbye
=>Gijs en Sander namen afscheid, maar kwamen weer bij elkaar

U2 - elevation:

•   ”A mole Digging in a hole”
Sander heeft 2 keer gegraven: één keer ter vervanging van Gijs. Marc- Marie vermeldt dat Sander bovendien de zandgaten weer dichtgooit na sleutelgraven, om verwarring te brengen over of ergens al gegraven is of niet.
•   Laatste nummer van de cd heet “Grace”: zou kunnen verwijzen naar Sander (De Heer - Grace = genade).

Slapen (oogjes dicht – snaveltjes toe) / Afscheid (when I said goodbye)

•   Gijs, Sander en Jim :Aan het einde van aflevering 3 komt Gijs terug en neemt Jim afscheid van Sander en Gijs die samen in één kamer gaan slapen.
•   Mol uit de Fabeltjeskrant = Momfer. Er wordt van Sander op widm.nl geschreven dat hij 'uit het diepe zuiden' komt, maar hij komt gewoon uit Nijmegen. Dit wordt wellicht dan geschreven omdat Momfer uit Limburg komt.
•   Mijnheer de Uil: De tekst wordt ingesproken door mijnheer de uil. Mijnheer is synoniem voor heer, Sander de Heer

Echt kort is het niet geworden, wel volledig  ;)
Next please!  ::vergroot::
Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline Kris Magalles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Alles Mag!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #19 Gepost op: 19-02-2005, 16:13:43 »
Nou zeg....heb ik er uren tijd in gestoken gaat niemand verder... :\'(
Het leek me zo handig juist!
Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,