Auteur Topic: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.  (gelezen 18485 keer)

Offline juudith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #20 Gepost op: 19-02-2005, 16:18:08 »
Het is ook handig!

Offline Kris Magalles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Alles Mag!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #21 Gepost op: 19-02-2005, 17:35:51 »
Hehe...gelukkig, ik ben in elk geval niet de enige  ;)
Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #22 Gepost op: 19-02-2005, 20:17:19 »
Ik heb het aandachtig doorgelezen, hard op zoek naar mollenstreken van Sander en wel wat wijzer geworden, maar ook weer niet. (Bv. 9 sleutels en Sander heeft 2x gegraven= anti-mols) Maar goed gedaan!  ::ok::

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #23 Gepost op: 20-02-2005, 03:56:02 »
Hehe...gelukkig, ik ben in elk geval niet de enige ;)
ik ben er blij mee!! ::bravo::

als ze nu vragen waarom sander de mol is, link ik ze gewoon door naar jou! ::ok:: ;D bedankt! :D

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #24 Gepost op: 20-02-2005, 04:17:40 »
Nou zeg....heb ik er uren tijd in gestoken gaat niemand verder... :\'(
Het leek me zo handig juist!

Het is zeer handig, maar juist omdat het speculeren zoveel pagaina's neemt doen de meesten dat gelukkig (in dit geval) in het Sander topic.

Ik moet nu op zoek naar een nieuwe mol, en moet dan geloof ik 50 pagina's gaan nalezen om alle acties van de kandidaten te herlezen, dus ik hoop dat van de overgebelevn anderen ook een samenvatting volgt.

Er gaat veel tijd inzitten idd, vooral ontluisterend wanneer je mol er de week erop uitvliegt  :-[

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #25 Gepost op: 22-02-2005, 10:34:14 »
Ik heb nog niet alles, ben nog wat dingen vergeten. (vooral hints en muzikale aanwijzingen enzo). Het overzicht van Yvon Jaspers:

Mollenstreken:-In de Liegopdracht pot Yvon niet. Daarna weet ze de jury niet te overtuigen en verliest 1500 euro.
-Bij de sleutelopdracht gaan Yvon en haar groepje nogal ‘knullig’ te werk. Isabelle: ‘Hoe moet je nu uit deze debielen een mol halen?’
-Bij de koffersopdracht houdt Yvon zich op de achtergrond en laat de groep het werk doen. Wel gaat ze zwijgend bij de duurste ton staan om zo MM te steunen om de duurste ton te openen.
-Yvon werpt zich op als reservemol bij de treinopdracht, ze doet niks goed en verstiert zo de hele opdracht.
-Yvon roept Brad Pitt ‘out of the blue’ bij de ‘Mystery Box’.
-Yvon zegt bij de opdracht met Pete en de koffertjes tegen Isabelle: ‘Goed gedaan.’ en ‘Het doet echt pijn he?’
-Yvon leest de kaart verkeerd, laat Lottie fouten maken, drukt de telefoon uit en laat Gijs te ver door lopen met z’n zere knie.
-Yvon maakt Lottie zenuwachtig met de opdracht om een foto te maken van de krokodil.
-Yvon beantwoordt haar vraag over de kandidaten van mol 1 fout.

Hints:-De enige echte gaf de morse-code: ROOKGORDIJN. Yvon maakte een rookgordijn door zich voor te doen als hulpmol, maar was een echte mol.
-De afvallersslang gebaseerd op de volgorde van de kandidaten op widm.nl stopte bij Yvon (de mol kan er niet uit)
-De ontmoeting was in Abcoude in een koeienstal. Yvon presenteert ‘Boer zoekt vrouw’.
-Yvon kijkt naar een aflevering van ‘Wie is de mol?’

Muzikale hints:-Never say goodbye: Sander zegt tegen Yvon: Het is nooit te laat en Yvon hoefde niet te gaan in aflevering 1.
-U2; Digging in a hole (2x). De mol zat in het 2de groepje.
-1 van de muzikale hints is versneld de oude klokhuis-tune

Redenen waarom het de anderen niet zijn:

Marc-Marie: In aflevering 1 en 2 maakt Marc-Marie 2 mollenstreken die er veels te dik bovenop liggen. Hij pot niet bij de eerste opdracht in aflevering 1 en bij het openen van de tonnen wil hij persé de duurste ton openen. Met deze 2 acties vestigt hij gelijk alle aandacht op zich.
In de test op widm.nl ontbrak bij de test de optie ‘3’ toen de vraag werd gesteld hoeveel mensen de mol om de tuin had geleid. MM had er 3 om de tuin geleid.
De muzikale hint ‘it wasn’t me’ kan erop duiden dat MM de mol niet is. (It wasn’t me die de foto heeft gestolen)
Gijs zat op Lottie, Yvonne en MM toen hij eruit lag. In latere biechts bleek dat Gijs Lottie en Yvonne nog steeds verdacht. Stemde hij op MM?

Lottie:
-Uitgaande van wat oa Gijs, Victoria en Jim zeiden, mag je er vanuit gaan dat de kans groot is dat iig 1 van deze 3 op Lottie zat en zij moesten er uit.
-Lottie wordt zowel in aflevering 5 als 6 erg (lees:te) verdacht neergezet.

Sander en Isabelle:
-Sander en Isabelle zijn nauwelijks te betrappen op mollenstreken. Isabelle molt alleen als hulpmol en Sander molt alleen als het om weinig geld gaat of er zelfs helemaal niks op het spel staat. (Kunstopdracht)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #26 Gepost op: 22-02-2005, 17:24:52 »
Citaat
Marc-Marie: In aflevering 1 en 2 maakt Marc-Marie 2 mollenstreken die er veels te dik bovenop liggen. Hij pot niet bij de eerste opdracht in aflevering 1 en bij het openen van de tonnen wil hij persé de duurste ton openen. Met deze 2 acties vestigt hij gelijk alle aandacht op zich.

1. Yvon doet precies hetzelfde
2. Kan er dan wel dik boven opliggen maar het is ten minste een mollenactie, zwijgend bij de duurste ton staan een stuk minder.


Citaat
In de test op widm.nl ontbrak bij de test de optie ‘3’ toen de vraag werd gesteld hoeveel mensen de mol om de tuin had geleid. MM had er 3 om de tuin geleid. De muzikale hint ‘it wasn’t me’ kan erop duiden dat MM de mol niet is. (It wasn’t me die de foto heeft gestolen)

Je kan beter uitgaan van dingen die in de afleveringen gebeuren, onmolse acties dus, dan naar de test op de officiele site te kijken of aan de hand van zo'n muzikale aanwijzing bepalen wie de mol niet is. Overigens valt er over te discussieren of Marc-Marie 3 juryleden om de tuin leidde, dit is natuurlijk niet alleen zijn verdienste.

En waarom het Yvon niet is:

- Yvon raadt dat Gijs in de Box zit
- Yvon Molt veel te opvallend in de vriendenclub (trein/dodge-opdracht). Ze lacht er bijvoorbeeld om als Sander en Jim ontdekken dat er palen achterin liggen waar de tassen moeten worden opgehangen en zegt dat de telefoon vast van de productie is. Kennelijk vindt ze het totaal niet erg om verdacht te worden. Volgens mij vindt ze dit juist leuk en stelt ze zich soms expres verdacht op, bijvoorbeeld bij de tonnen door helemaal apart te gaan staan (dit merkt Jim op bij het maken van de test geloof ik). Opvallende uitspraak uit afl.6: "Volgens mij ben ik niet zo verdacht. Ik wil het spel denk ik echt te fanatiek spelen, ik wil te graag winnen. Ik vergeet ook echt soms om verdacht te doen." Natuurlijk kan dit gelogen zijn, het is een uitspraak die ze in een biecht doet, maar voor mijn gevoel spreekt ze de waarheid en wil ze soms echt graag verdacht doen.

- Yvon heeft er nooit zelf voor gezorgd dat er direct geld uit de pot gaat en heeft het meeste geld in de pot gebracht. (Dit houd ik per kandidaat bij in de Moldossiers waar ik geen link naar mag geven omdat dat reclame voor mijn site is.
« Laatst bewerkt op: 22-02-2005, 17:38:53 door Heinz »

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #27 Gepost op: 22-02-2005, 18:44:49 »

En waarom het Yvon niet is:

- Yvon raadt dat Gijs in de Box zit
-
Even los van de vraag of Yvon de mol is is dit een vreemd moment.
Het is nl. niet goed voorstelbaar dat Gijs in die kartonnen doos wordt gehezen om hem vervolgens als hij niet wordt geraden naar huis te sturen. Het zit ook aan het eind van de aflevering en zou dan tot een anti-climax hebben geleid.
Als Gijs eventueel niet geraden zou worden en hij zou dan toch terug komen zou dit ook niet bepaald goede TV opgeleverd hebben. Bovendien moet wie van de drie/mysterie guest worden gepresenteerd door Angela die wel graag wil weten wat zij moet doen als Gijs niet geraden wordt, maar waarvan ons is verteld dat zij ook de mol niet kent.
Ik kan me dan heel goed voorstellen dat je de mol instrueert (na een fout antwoord) Gijs te raden. Angela wordt dan verteld dat Gijs gewoon niet terug komt als hij niet wordt geraden. Door aan Angela aan te geven dat het niet essentieel is dat Gijs terug komt wordt voorkomen dat haar verdenking direkt richting Yvon gaat.
Daarnaast is het nog zo dat Yvon naast Yvonne wel erg op zou vallen door erg veel namen te gaan roepen. Het opsluiten van het antwoord is wel zo efficient en kost geen geld.
Overigens vindt ik idd dat de overige onderbouwing voor Yvon als mol nogal mager is.
Het probleem is dat dit in vrijwel gelijke mate voor iedere kandidaat die nu nog in het spel zit geldt.

Offline dopey

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #28 Gepost op: 23-02-2005, 11:10:15 »
De productie had ook gewoon tegen Angela kunnen zeggen wat plan B is mochten ze Gijs niet raden. Die al dan niet anti-climax is in handen van de productie en de montage.

Misschien als ze het niet op tijd geraden zouden hebben, hadden ze er tussen geknipt dat ze voor voor 25 euri een hint konden kopen, of dan hadden de anderen mogen overleggen voor een vrijstelling... weet ik veel. Er zijn zoveel draaien aan te geven.

Yvon was wel voorstander van het loten bij de stoomtrein....
"Only thing to do is jump over the moon"

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #29 Gepost op: 23-02-2005, 11:40:18 »
Je wil natuurlijk wel een spontane veraste reactie bij de kandidaten, als je erg moet duwen en trekken om Gijs geraden te krijgen wordt dit lastig en zo is het wel zo makkelijk. :)
Hoewel montage bijna alle problemen lijkt op te lossen zijn ook daaraan toch (praktische) grenzen. ;)
Het zwakke punt in deze aktie lijkt eerder dat je het achteraf moet verkopen, maar daar was het krediet opbouwen toch weer voor verzonnen. ;D

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #30 Gepost op: 23-02-2005, 12:02:06 »
Het probleem is dat dit in vrijwel gelijke mate voor iedere kandidaat die nu nog in het spel zit geldt.

Daar ben ik het geheel mee eens ::jaja::

De mol lijkt passiever toe te slaan dan ooit ::ohno::
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #31 Gepost op: 23-02-2005, 12:04:50 »
Yvon was wel voorstander van het loten bij de stoomtrein....

nee, dat was isabelle... yvon steekt dan niet haar hand op.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #32 Gepost op: 23-02-2005, 14:31:27 »
Ik heb vandaag een zeer uitgebreid en handig (althans, ik vind het wel handig) overzicht gemaakt van alle positieve en negatieve acties van de overgebleven 5 kandidaten, steeds per opdracht een samenvatting van de acties van de kandidaat. Alles in een grote tabel. Klik hier om het overzicht te bekijken.

Als je aanvullingen of aanmerkingen op dit overzicht hebt dan hoor ik dat graag, dan kan ik het aanpassen. :)

« Laatst bewerkt op: 23-02-2005, 15:06:21 door Heinz »

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #33 Gepost op: 23-02-2005, 14:37:15 »
Isabelle Brinkman

Aflevering 1
Verdient geen geld met de liegopdracht.

Aflevering 2
-Zorgt voor onnodig veel chaos bij het halen van de volgende groep uit de helikopter, waarschijnlijk met gevolg dat Gijs valt.
-Stemt in voor het openen van de duurste ton.

Aflevering 3
-De eerste vier koffers hangen links--> De eerse vier koffers hangen rechts misschien links, en vervolgens de schuld geven aan de dames bij haar in de wagon voor het slecht ringsteken (it wasn't me).
- Ongeloofwaardig acteren bij wie van de 3 waardoor ze bijna niemand om de tuin wist te leiden.

Aflevering 4
- Ze hoort Pete van een afstand van 10 meter dat hij eent telefoontje wil plegen. ???
- Valt zo opzichtig dat Pete haar uiteindelijk ook echt aanwijst, opdracht word nog net gered door Jim.

Aflevering 5
-Speelt de held door samen met Yvon een mooi kunstwerk te maken, hierdoor kon de criticus het er niet uithalen, maar de volgende groep ook niet (ze wist dat de zanggroep ook het kunstwerk er uit moest halen, het zingen zou soieso al mislukken door hulpmol Jim).
- Ze rent niet, terwijl de rest van haar groep dat wel doet. Haar vertragingen valen totaal niet op tussen dat geklungel van Lottie en Yvon.

Aflevering 6
- Geeft de foto naar achteren, -500 euro (-250 omdat de foto weg was, en nog eens -250 omdat Jim geen vraag krijgt) + Jim die geen kans meer maakt op een vrijstelling. Als er wordt gevraagd waar ze de foto heeft gelaten, reageert ze heel onduidelijk (blijkbaar wil ze de foto niet vinden).
- Doet moeilijk bij een foto maken, de andere zouden haar hebben geblokkeert.
- Bij haar is als enige geen geritsel in de struiken te horen.

Al haar molacties zijn gedekt door het feit dat ze hulpmol zou zijn (afl.3 en 4) of dat de andere de opdrach zouden  laten mislukken.

Ze komt haar tante tegen toevallig tegen en haar boekje wordt tot 2x toe 'gestolen'.

Hints en muzikale aanwijzingen zijn niet echt voor mij weggelegd (zacht uitgedrukt) dus.... Wie helpt?


Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #34 Gepost op: 23-02-2005, 14:38:28 »
mooi heinz! ::ok::

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #35 Gepost op: 23-02-2005, 14:48:45 »
Mooi overzicht, Heinz

Alleen: Marc-Marie gaat door de grot maar als Sander zegt dat hij claustrofobisch is reageert hij wel erg snel met: “Dus jij gaat sowieso niet.”

Volgens mij zegt hij: "Dus jij gaat sowieso"

Dan is het dus een onmolse uitspraak.
Carpe Diem

Offline Kris Magalles

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Alles Mag!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #36 Gepost op: 23-02-2005, 15:02:21 »
mooi heinz! ::ok::

En mooi Kools!  ;D
Dit topic doet eindelijk waar het voor gemaakt is..jihááá!
Twijfel is de wachtkamer van het inzicht,,,

Offline Moggerz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #37 Gepost op: 23-02-2005, 15:15:39 »
toppie Heinz ::ok::
wow bob wow

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #38 Gepost op: 23-02-2005, 15:22:27 »
top overzicht heinz  ::ok::

Citaat
Yvon geeft verwarrend door dat het Arts             Museum ver van een bepaald plein afligt, Jim denkt dat ze het over de Arts School heeft.

dit komt door lottie - lottie maakt er art museum van en zo ontstaat de verwarring - kan niet (alleen) aan yvon toegeschreven worden. (zie ook ergens in lottie is (niet) de mol topic en afl 5 topic de uitgetypte versie hiervan)


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #39 Gepost op: 23-02-2005, 15:30:43 »
Prachtig gedaan, Heinz. Aan zo'n schema heb ik meer dan de loze woorden over vergezochte hints!  :-X Thnx!