Auteur Topic: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.  (gelezen 18488 keer)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #40 Gepost op: 23-02-2005, 15:33:02 »
Je kan beter uitgaan van dingen die in de afleveringen gebeuren, onmolse acties dus, dan naar de test op de officiele site te kijken of aan de hand van zo'n muzikale aanwijzing bepalen wie de mol niet is. Overigens valt er over te discussieren of Marc-Marie 3 juryleden om de tuin leidde, dit is natuurlijk niet alleen zijn verdienste.


Helemaal mee eens hoor  ::jaja:: desalniettemin kan het genoemd worden als een reden 'waarom niet' ala het zijn mijn persoonlijke gedachten geprobeerd vast te leggen in feiten, niet overtuigend mss maar we will see.  :)

Offline Quuipo

  • Forumlid
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #41 Gepost op: 23-02-2005, 16:09:35 »
LIDM acties in aflevering 6:

  • isabelle klaagt dat ze van alle kanten werd geduwd en dat het daarom moeilijk was foto te maken, lottie stond naast haar terwijl ze foto maakte
  • lottie wil niet stil blijven staan zodat yvonne een behoorlijke foto kan maken
  • doet moeilijk bij het fotograferen van yvon
  • ziet zogenaamd overal beestjes terwijl ze als eerste is terwijl volgens angela het heftigst is aan het eind van de nacht; is overigens het beste gekleed voor deze opdracht van alle kandi's, sokken over broek getrokken, lange mouwen, capuchon op
  • probeert anderen bang(er) te maken door als ze terugkomt te zeggen van: het viel tegen hoe eng het was - en later bevestigen tegen gijs dat de krokodillen het land opkomen
  • heeft de vraag fout (en verspeelt direct de vrijstelling & verdubbeling); wat eveneens opviel is dat zij voordat angela was uitgesproken al moeilijk ging kijken (wat je me nu gaat vragen ik weet het echt niet)
  • communicatie tussen lottie en sander is niet goed waardoor sander de stunt verkeerd raadt - volgens sander heeft lottie de aanwijzing gegeven dat er een barrelrol zat (ik ga over de kop) dus sander raadt de verkeerde stunt
::zwaai::

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #42 Gepost op: 23-02-2005, 16:27:49 »

Alleen: Marc-Marie gaat door de grot maar als Sander zegt dat hij claustrofobisch is reageert hij wel erg snel met: “Dus jij gaat sowieso niet.”

Volgens mij zegt hij: "Dus jij gaat sowieso"

Ik heb het net nagekeken en hij zegt er zachtjes niet achter.

Citaat
dit komt door lottie - lottie maakt er art museum van en zo ontstaat de verwarring - kan niet (alleen) aan yvon toegeschreven worden. (zie ook ergens in lottie is (niet) de mol topic en afl 5 topic de uitgetypte versie hiervan)

Je hebt gelijk! Ik zal het veranderen.

Bedankt iedereen, voor de reacties! :D

Offline Zillionaire

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #43 Gepost op: 23-02-2005, 17:55:36 »
Ik heb het net nagekeken en hij zegt er zachtjes niet achter.



Ik heb het ook nagekeken. Met vertraging zelfs. Ik hoor hem het echt niet zeggen... ::ohno::

Daarom lacht de groep mijns inziens daarna ook...

Maar ach; emmertje water in de zee toch ?
Carpe Diem

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #44 Gepost op: 24-02-2005, 15:24:53 »
Lottie - deel 3

  • Terugkerend getal 81 staat voor de naam Lottie (12 + 15 + 20 + 20 + 9 + 5 = 81 = 9)
  • Muzikale hint 1:
    - 'Racing cars and being cool': Lottie in de roadtrain
    - 'You and me and my old friends': Lottie bleef met Yvon over en zei dat het programma er niets meer aan zou zijn als 1 van hun weg zou moeten; Lottie en Angela hebben samen in de musical Blood Brothers gestaan. Bloedbroeders kunnen geen afscheid van elkaar nemen; Lottie en Yvon hebben samen in IJs gespeeld; Lottie en Jim zijn goede vrienden.
    - Het is nr 9 van het album - de strijd ging tussen Yvon en Lottie, en Lottie was kandidaat nr 9.
    - de fluitgeluiden zijn van de Small Faces: Lottie heeft een smal gezicht. Jim heeft een nummer geschreven voor Babyface Armstrong. Babyface zou kunnen corresponderen met little faces. Het nummer staat op een cd genaamd 'As you wish'- bij de texten ervan staat vermeld:- A normal way of life, met Lottie Hellingman; - Girl will be lady (fate), met Lottie Hellingman.
  • Muzikale hint 2: Elevation - Lottie zat in de controlgroep op de 18e verdieping van het Hilton. De taak van de anderen was om die kamer te bereiken binnen de gegeven tijd.
  • Muzikale hint 3: Slapen (oogjes dicht – snaveltjes toe) / Afscheid (when I said goodbye) - Lottie zei toen Roeland ziek werd dat hij aldoor in slaap viel.



Lottie; toevoeging:

Muzikale hint 4:
Morsecode A & C + Be my number two: In afl. 3 worden de letters A & C uitgelegd. Als MM vertelt over Lottie in de trein ("helloooooooooooo, I'm Lottieeee") staat de groep voor een huis met daarop een bord Arts & Crafts. De letters slaan dus op de Arts & Crafts opdracht in afl. 5. Be my number two wil zeggen dat de kunstopdracht de tweede mogelijkheid was om te mollen, nadat eerst (via een hulpmol) in de zangopdracht gemold is (door de opdracht te laten mislukken en zelf als Mol met de vrijstelling ervandoor te gaan).
« Laatst bewerkt op: 24-02-2005, 15:26:24 door ceetje »

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #45 Gepost op: 24-02-2005, 19:18:16 »
Ik heb het ook nagekeken. Met vertraging zelfs. Ik hoor hem het echt niet zeggen... ::ohno::

Daarom lacht de groep mijns inziens daarna ook...

Volgens mij heb je gelijk.
Hij maakt een grapje door te zeggen "Dan ga jij sowieso.." En dan vervolgens "Nee, nee, nee, nee" met zo'n gebaar van ik meende het niet.

Stom ik vond het altijd zo'n molse uitspraak! (MM is nu weer een stuk minder verdacht voor mij.)

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #46 Gepost op: 24-02-2005, 19:34:31 »
Ik heb vandaag een zeer uitgebreid en handig (althans, ik vind het wel handig) overzicht gemaakt van alle positieve en negatieve acties van de overgebleven 5 kandidaten, steeds per opdracht een samenvatting van de acties van de kandidaat. Alles in een grote tabel. Klik hier om het overzicht te bekijken.

Wow, mooi gedaan zeg, nav dit overzicht komt Sander (die ik eigenlijk had weggestreept) ineens toch wel weer in beeld.
(ik heb er dus weer een verdachte bij nu! ;) )

De enige die ik niet meer verdenk is Isabelle.



Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #47 Gepost op: 26-02-2005, 21:58:25 »
Wow, mooi gedaan zeg, nav dit overzicht komt Sander (die ik eigenlijk had weggestreept) ineens toch wel weer in beeld.
(ik heb er dus weer een verdachte bij nu! ;) )

De enige die ik niet meer verdenk is Isabelle.

En Sander kan je weer wegstrepen! Vandaag heb ik het schema ge-update. Klik hier voor de nieuwe versie. Als iemand er fouten in ziet staan of iets wil aanvullen dan hoor ik het graag! :)


Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #48 Gepost op: 27-02-2005, 12:07:58 »
De eerste tekening werd verkeerd geinterpreteerd en weliswaar is er later aangegeven dat Isabelle 2 moest zijn, maar er werd niet doorgegeven wie 1 was. (Ook al spreekt dat voor zich)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #49 Gepost op: 6-03-2005, 12:24:22 »
De laatste versie van het overzicht, van alle negatieve en positieve acties van de 3 finalisten is gemaakt. Klik hier: http://home.student.uva.nl/n.schouten/Overzicht-Heinz-afl8.htm :)

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #50 Gepost op: 6-03-2005, 12:55:35 »
Ik denk zelf dat het opgraven van de vliegers weinig uitmaakte, die vliegers moesten sowieso worden opgegraven om de grote vliegers tevoorschijn te halen.

Helaas waren zowel Yvon als MM weer erg mols bezig door de vliegers erg hoog te houden... :-\\

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #51 Gepost op: 6-03-2005, 12:58:08 »
Ik denk zelf dat het opgraven van de vliegers weinig uitmaakte, die vliegers moesten sowieso worden opgegraven om de grote vliegers tevoorschijn te halen.

Ze moesten de vliegers binnen 2 uur opgraven anders was de opdracht sowieso mislukt.

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #52 Gepost op: 6-03-2005, 13:03:23 »
Citaat
Marc-Marie  :
Heeft nog nooit bij een hulpmol in een team gezeten

sorry maar ik luister nu oude afleveringen terug.. maar ik snap nog steeds niet wat een hulpmol is  :-[  ::oink::

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #53 Gepost op: 6-03-2005, 13:05:36 »
Ik denk dat het niet anders kon, dan dat ze hierin moesten slagen. De productie heeft niet voor de lol 3 immense vliegers klaarliggen (met tekst). Ik verw8 hierin geen molstreken. (Maar goed beter wel meenemen in het schema dan niet  :) )

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #54 Gepost op: 6-03-2005, 13:34:22 »
Ja ik denk dat je gelijk hebt hoor Chriz, de Mol zal waarschijnlijk niet veel (expres) fout hebben gedaan bij het graven.

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #55 Gepost op: 6-03-2005, 13:59:35 »
sorry maar ik luister nu oude afleveringen terug.. maar ik snap nog steeds niet wat een hulpmol is  :-[  ::oink::

ahhhhhhh menz kinders zeg, het is je in het andere topic ook al 1000x uitgelegd plus dat de naam het zelf al zecht.
hulpmol is een kandidaat die ingeschakeld word door de mol om hem ( de mol ) te helpen. in ruil voor 5 vragen goed bij de test.
zo nee dan geef ik het op en moet je de afleveringen nog maar een paar 100x terug kijken

verder denk ik ook dat er bij het graven weinig mollesreken zijn geleverd. al vond ik mm weer erg dominant en niet al te slim bezig.
gelukkig dat er nog wijze vrouwen in het groepje zaten :)
dennis for mole !

Offline suuz87

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Everybody lies!!
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #56 Gepost op: 6-03-2005, 14:02:41 »
ahhhhhhh menz kinders zeg, het is je in het andere topic ook al 1000x uitgelegd plus dat de naam het zelf al zecht.
hulpmol is een kandidaat die ingeschakeld word door de mol om hem ( de mol ) te helpen. in ruil voor 5 vragen goed bij de test.
zo nee dan geef ik het op en moet je de afleveringen nog maar een paar 100x terug kijken

verder denk ik ook dat er bij het graven weinig mollesreken zijn geleverd. al vond ik mm weer erg dominant en niet al te slim bezig.
gelukkig dat er nog wijze vrouwen in het groepje zaten :)
thnqs :) en het staat nergens zo goed uitgelegd hoor!!

Offline dekoningin

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #57 Gepost op: 6-03-2005, 15:12:03 »
 ::ok::
Geweldig overzicht Heinz!
Dankjewel, is mooi zo op een rijtje!

't Zou leuk zijn als hier zo de  :)  uit zou rollen, maar die vlieger gaat niet op he? ::trots::  (vlieger???)


Alhoewel, dan bleef er natuurlijk weinig te puzzelen over.... en da's toch waar het ons om gaat.... ::jaja::

Ik probeer eens objectief te kijken (zonder mol in m'n hoofd zeg maar) en dan vind ik nog steeds meerdere dingen vreemd:

- Stel Yvon is de mol; waarom is ze dan zo fanatiek tijdens het Godzilla-schieten? Alleen voor de vrijstelling?
- Omgekeerd, stel Yvon is niet de mol en wil dus zoals ze zelf zegt echt winnen, waarom reageerde ze dan niet toen Isabelle de fietsers nogmaals langs de brug/water wilde sturen..? Dat had zij toch net al gedaan? Ze moet het gehoord hebben.
- Stel MM is de mol, waarom worden dan al zijn streken zoooo overduidelijk in beeld gebracht? Hoe kunnen Yvon en Lottie er dan nog in zitten, zie hun stemgedrag? Of is dat pure misleiding door de montages?
eh en Lottie, tja Lottie. Ik weet niet wat ik met haar aan moet...

Nou ja, sorry hier worden jullie natuurlijk ook niet veel wijzer van. Beschouw het maar als een hardop-brainstormpje van een dwalende koningin in de (sneeuw-)woestijn

 ::schaam::     ::rofl::  ::rofl::  ::rofl::


« Laatst bewerkt op: 6-03-2005, 15:15:23 door dekoningin »

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #58 Gepost op: 6-03-2005, 19:03:42 »
ghehe dat geeft niet :D ik denk precies zo
net als : als yvon de mol is was ze ( naar mijn idee ) vast wel naar beneden gedaan met de duikopdracht, plus dat ze wel erg overtuigend klonk toen ze zei dat ze niet de verantwoording wil dragen voor zon grote productie ( nou ja de mol zecht wel meer natuurlijk )
verder kan ik er absoluut niet bij dat mm de mol is.
als hij de mol is had hij ( mijn idee ) nooit zo overduidelijk gemolt tijdens de eigenschappen opdracht en had hij niet kunnen zeggen, ik heb de opdracht verkeerd begrepen ..... omdat hij als mol WEET hoe alle opdrachten werken.
plus dat ik dan niet begrijp dat hij voor de camera al zei dat hij de photo van jim heeft gejat.
dat was een geweldige mollenstreek en dan hadden ze die vast wel voor de terugblikaflevering bewaard.
dis ook maar zo een gevoel :) geen harde feiten
duzz tsjah
dan blijft lottie over :)
dennis for mole !

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Verdenkingen alle kandidaten kort samengevat.
« Reactie #59 Gepost op: 6-03-2005, 19:08:44 »
plus dat ik denk dat de mol tijdens de links-rechts opdracht ( euhm met de controlfreaks in aflevering (4 of 5) bij de control freaks zat. lottie of yvon duzz want dat was de beste plaats om te mollen.
plus euh, dat mm toch best wel fanatiek is meestal :)
dennis for mole !