Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 105381 keer)

Offline Giberski

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Organisator van Moldag
Re: Aflevering 4
« Reactie #20 Gepost op: 4-02-2005, 21:32:27 »
Oke ik heb tijdens het kijken ook een lijstje bijgehouden en dit viel mij op, het kan niks bijzonders zijn, daarom zeg ik ook alleen dat het mij opviel!!!

  • Helemaal aan het begin van de aflevering is de groepsfoto, iedereen staat met een zonnebril op behalve 3! mensen, isabella, victoria en lottie volgens mij
  • Ik vond het bijzonder dat MarcM al in de auto naar opd. 1 sliep, had hij die nacht weinig geslapen ofzo, of is hij snel moe in de auto.
  • Tijdens het vrachtwagen rijden deel 1, zie je iemand achter de vrachtwagen wegrennen, cameraman?
  • Ik vond sander deze aflevering erg makkelijk, hoop het niet, want het is mijn favoriete NIET-mol
  • Tijdens het bijpraten met sander gedurende de aflevering, zie je bij hem voortdurend op de achtergrond mensen voorbij lopen, terwijl dat bij niemand anders is.
  • Wat gebeurt er met het geld in de kas, en de lunch op het terras, iedereen moest toch ALLES inleveren, en waarom loopt Yvonne dan toch met een mobiel???
  • Waarom heeft Gijs opeens de pot
  • Wat werd er gezegd over Mol en litteken???
  • Waarom kwam Lottie bij het stemmen door een andere deur (voor ons rechts) en de rest door de deur voor ons achterin

Wederom, het kan niks betekenen, ik zeg alleen dat het mij opviel!!!

Giberski
Zelf ook Mollen, ik organiseer Moldagen voor vriendengroepen of 'losse mensen'.

Offline Sjoois

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ja ja, het is mij... Sjoois!
Re: Aflevering 4
« Reactie #21 Gepost op: 4-02-2005, 21:32:59 »
Nouuuuuuuuu ik weet het allemaal niet meer.
Leuke aflevering... kreeg halvewege wel t gevoel dat t Yvonne niet was, ene. De afleidactie... maar ben met domme kpo vergeten te stemmen deze week...  >:(
It is not our abilities that show us what we really are, it is our choices...

Offline elsjeuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • - mol addict -
Re: Aflevering 4
« Reactie #22 Gepost op: 4-02-2005, 21:33:45 »
Heeft iemand gezien hoe opdracht 1 in elkaar zat?
Lottie en Jim deden er meer dan 5 minuten over en maakten 4 fouten, vervolgens moesten Sander en MM het sneller én met minder fouten doen. Ze deden er 3 minuten over met 2 fouten (erg goed dus), maar haalden de opdracht niet.

Kan iemand dit uitleggen??????

Sander en MM reden 3 pionnen om, geen 2. En ik denk dat Lottie en Jim er ook 3 omreden, dus hebben Sander en MM het niet beter gedaan aangezien ze evenveel pionnen omreden.

Wat mij opviel:

ivm de foto's(die op de oranje pionnen geplaatst werden): bij Victoria en Sander stond er voor zover ik het zag niets speciaals op, maar bij Marc-Marie stond er "81" rechtsonder. Waarom? Op zijn t-shirt stond dit ook al in aflevering 1.

Maar wat ik dan wel raar vind is dat die 81 er wel héél groot opstond... dus misschien willen ze net dat we dit zagen om ons zo in verwarring te brengen?!

Groetjes x

Offline Wilco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #23 Gepost op: 4-02-2005, 21:37:11 »
In de auto had Jim een zwarte haarspeld op zijn pet... Had hij die meegenomen bij het weghalen van het notitie boekje van Isabella???


Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #24 Gepost op: 4-02-2005, 21:38:08 »
Weer een leuke aflevering, wat ging die tijd weer snel voorbij. Echt weer van die goede mol-opdrachten. En ik heb eindelijk een beetje op een mol kunnen richten: Jim. Eerst zat ik nog heel lang op mijn eerste ingeving: Yvon, gewoon, een ingeving. Ze staat nog wel hoog, maar niet het hoogst.

Kwam (inderdaad) Yvonne in actie, kwam ze redelijk veel in beeld, ligt ze er meteen weer uit. (Heb zo van die Aafke indruk, 'vind het niet zo heel erg') Het is wel weer goed voor mij in de poll. Had haar als verliezer. En ik stond al dertiende  ;D . Vind ik best wel lol hebben.

Voor mij is nu Jim de mol. Maar anderen blijven verdacht bezig. Misschien dat ik ooit nog mijn mening moet aanpassen. Je weet maar nooit. Maar op dit moment: Denk dat ik goed zit.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Vyper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Momfer is de mol!
Re: Aflevering 4
« Reactie #25 Gepost op: 4-02-2005, 21:44:41 »
ivm de foto's(die op de oranje pionnen geplaatst werden): bij Victoria en Sander stond er voor zover ik het zag niets speciaals op, maar bij Marc-Marie stond er "81" rechtsonder. Waarom? Op zijn t-shirt stond dit ook al in aflevering 1.

Maar wat ik dan wel raar vind is dat die 81 er wel héél groot opstond... dus misschien willen ze net dat we dit zagen om ons zo in verwarring te brengen?!

Hij had een shirt aan van Cerruti 1881, die 81 stond dus gewoon op zijn shirt toen die foto werd gemaakt.

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #26 Gepost op: 4-02-2005, 21:51:48 »
Die indruk had ik ook, gewoon een merk van een shirt.

Een leuke aflevering, maar ik verbaas me wel een beetje over het onderlinge gekonkel en gedoe... Op die manier is het niet moeilijk om opdrachten te laten mislukken, dat kun je als mol gewoon aan de anderen overlaten. En daarom blijf ik voorlopig op lottie (ik zie het al voor me dat we achteraf te zien krijgen hoe ze rijles heeft gekregen in die vrachtauto met drie aanhangers)...

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #27 Gepost op: 4-02-2005, 21:56:44 »
Waarom stond ze dan een paar keer stil als ze wist dat de volgende groep (zonder ervaring waarschijnlijk) nog sneller moest?

Offline K4AD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #28 Gepost op: 4-02-2005, 21:58:19 »
Dag iedereen.
Eerste berichtje hier. Ik dacht, laat ik zelf ook eens mee gaan praten.
Paar dingen die ik me afvroeg over afl. 4:
Waarom deden de kandidaten dat roze konijnenpak niet aan voor het verwisselen van de koffertjes? :D
En waarvoor zijn er steeds cijfers bij Angela in beeld? Vorige week 358 en nu weer 45. Heeft iemand de eerste 2 afleveringen ook iets dergelijks gezien? ::vergroot::
Wie weet hoe een koe een mol vangt?

Offline Aragorn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #29 Gepost op: 4-02-2005, 22:01:29 »
Het was idd weer een erg amusante aflevering als kijker, maar als deelnemer :-\\
Ik kan me de reactie van Gijs zo goed voorstellen >:(
In de ban van de Mol

Offline elsjeuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • - mol addict -
téveel mollen
« Reactie #30 Gepost op: 4-02-2005, 22:02:04 »
eLLow,

ik vind de Mol echt de max, m'n favoriete programma allertijden... Ik heb alle Belgische reeksen gevolgd en het is de eerste keer dat ik ook naar de Nederlandse kijk. Ik vind het nog steeds de max, maar ik vind dat in deze reeks (of is dat altijd zo in de Nederlandse reeksen?) het enorm onoverzichtelijk is, nog steeds.

Je start met 10 mollen en in afl 1 & 2 zijn in elke serie alle kandidaten nogal verdacht. Maar normaal gaat er dan al ééntje uit en dan nog es ééntje en dan nog es ééntje en pas dan kan je je echt beginnen concentreren op de overgebleven mensen vind ik. Maar in deze reeks zijn er nu nog steeds 8 kandidaten en we zijn al 4 afleveringen ver! Ik vind dat er heel traag mensen afvallen, zeker toen Gijs ineens terug was had je er weer een potentiële mol bij.

Maar vooral: het feit dat de mol hulpjes heeft! Yvon, Jim & Isabel moesten mollig doen van de mol en zo zie je natuurlijk niet meer wie de mol is. Want die 3 doen dan alle drie rare dingen en dan vraag je je af: doen ze dit omwille van het telefoontje of is één van hen de mol? Want als ze zo obvious moeten mollen dan doen ze dat ofwel om goede vragen te winnen ofwel op "onopvallend" te kunnen mollen want dan denkt de kijker "hij/zij moest dat nu éénmaal doen".

Ahja misschien overdrijf ik, maar ik vind gewoon dat er in deze reeks heel veel mensen expres mollig proberen te doen en zo vind je de echte mol natuurlijk niet. In Belgische reeksen deden er minder kandidaten expres mollig.

Maar zoals ik al zei, het programma de mol blijft de max :) Ik begin gewoon een beetje ongeduldig te worden weeral hehe :)

Groetjes x

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #31 Gepost op: 4-02-2005, 22:07:33 »
Waarom stond ze dan een paar keer stil als ze wist dat de volgende groep (zonder ervaring waarschijnlijk) nog sneller moest?

Weet het ook niet zeker hoor... just a feeling. Denk dat ze vooral heeft geprobeerd zo weinig mogelijk pionnen te raken, het tweede team voelt toch wel een tijdsdruk waardoor ze fouten gaan maken.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #32 Gepost op: 4-02-2005, 22:09:24 »
De nummers op de bordjes op het politiebureau:

Sander:   156             OF
Isabelle: 1021121295    JULLIE
Lottie: 75514      GEEN
Jim: 89518              HIER
Gijs: 221515            VOO
Yvon: 19151319      SOMS
Viktoria: 262514   ZYN
Yvonne: 231512          WEL
MarcMarie:312152119   CLOUS

De voornamen alfabetisch geeft:
VOO JULLIE HIER GEEN CLOUS OF ZYN SOMS WEL

Viktoria als derde geeft:
VOO JULLIE ZYN HIER GEEN CLOUS OF SOMS WEL

Vragen:
- Waarom ontbreekt de R in VOOR?
- Waarom Viktoria op de derde plaats?

(En wat is die site weer traag zeg)

Offline elsjeuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • - mol addict -
Re: Aflevering 4
« Reactie #33 Gepost op: 4-02-2005, 22:10:27 »
Hij had een shirt aan van Cerruti 1881, die 81 stond dus gewoon op zijn shirt toen die foto werd gemaakt.

Ah dat had ik niet door. Tsju, nu dacht ik ook eens iets gezien te hebben hehe  ::)

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #34 Gepost op: 4-02-2005, 22:11:06 »
Wat mij opviel mbt het "message from the mole"-gedoe: Is Isabelle nu WEER gebeld??? Of was dat stukje waarin zij over het telefoontje verteld en je een stukje van Mr. X ziet een soort van flash-back? Ze moest toch in de vorige afl mollen, of gold de opdracht van vorige week om goede antwoorden te verdienen ook nog voor deze afl??? Heel vaag  ??? ! Bij de executie zegt Angela dat er iemand (dus 1 persoon?!?) heeft mee-gemold en 5 goede antw. heeft verdiend. Ze zegt daar niet bij wanneer (logisch). Degene die 5 goede antw. zou verdienen was toch Yvon? Dus dan heeft zij die nu gekregen ipv vorige week, omdat er toen geen executie was. Maar Isabelle heeft vorige week toch ook wel wat uitgehaald, maar 1 zak gepakt, waarom heeft zij dan geen goede antw. verdiend? Of was haar opdracht anders? (Sorry   :-[ , beetje off-topic, maar nu weer over afl. 4)

Wat mij opviel aan het einde, toen Gijs en Sander liepen te kletsen: volgens mij zei Sander zoiets als "...dus diegeneN die de mol hebben geholpen...", maar ik kan het ook fout hebben verstaan hoor, ik weet alleen dat Gijs heel duidelijk over degenE sprak. De groep weet niet wie er gebeld zijn, alleen Jim en Isabelle kunnen vermoeden dat er iig nog 1 iemand is gebeld (omdat zij 3 of 4 goede antw. konden verdienen) en Yvon kan denken dat zij dus de enige is die gebeld is. Dus heeft de mol (niet mijn mol btw) Sander zich versproken, want de mol weet natuurlijk wel hoeveel mensen er een telefoontje hebben gehad. Ik hoop dat het een beetje te volgen is allemaal, volgens mij is het een beetje warrig verhaal...  :P

Verder leuke afl, jammer dat MM niet zo uit de verf kwam, vond ik, we weten hoe grappig hij kan zijn en dat zag ik nu niet zo... Wat een chaos maken ze er van, precies zoals Gijs zei, Philips zou met hun aan de leiding binnen 2 weken failliet zijn!  ;D  

Enne voor de doorgewinterde mol-fans: wat voor getal stond er op de vrachtwagen... 28 !!!  ::rofl::
MSI : Mole Scene Investigation

Offline daakhaos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #35 Gepost op: 4-02-2005, 22:16:47 »
Jemig opa, wat scherp!  ::bravo::

Dat wordt inderdaad eventjes flink cijferen. Geboortedata erbij tellen, er aftrekken, delen door aflevering 4...  ::rofl::

Maar daar moet toch in ieder geval *iets* inzitten, dit is wel erg uitdagend. >:(

Offline Cora Bora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • CB&T secret-mole-org
Re: Aflevering 4
« Reactie #36 Gepost op: 4-02-2005, 22:20:48 »
ohh! wat was het een geweldige aflevering!  ::jaja:: ::ok:: ::ok::

het was leuk, grappig, spannend, vermoeiend, irritant, meeslepend, alles zat erin. :)

jim was geslepen en bedoeld irritant.
marc marie was warrig en druk.
victoria was rancuneus en fanatiek.
gijs was ronduit supercool en droog.
yvon was op de achtergrond en verontwaardigt.
isabelle deed dommig en melig.
sander was geordend en waakzaam.
lottie was huppelig en stoer.
en yvonne was niet zo heel veel en is er nu uit.

leuk al die ego's bij elkaar.. ;D

maar wie is nou die mol??  :-X

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #37 Gepost op: 4-02-2005, 22:21:03 »
Tja... moeilijk of er nog serieuze hints in de getallen zitten. De makers weten in ieder geval dat we erop letten, dus zo duidelijk zitten ze er vast niet meer in... (desalniettemin mooi gevonden opa). Tot nu toe zat volgend mij in iedere aflevering wel een opvallend getal, misschien dat tijdens de laatste aflevering pas blijkt wat het betekent (in de george is de mol reeks bleek dat een hint uit de ene aflevering pas betekenis kreeg in een veel latere aflevering... Zit er dus niks anders op dan te blijven kijken!

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #38 Gepost op: 4-02-2005, 22:23:54 »
- Waarom ontbreekt de R in VOOR?

Alleen Lottie en Viktoria hebben geen R in hun achternaam. Laat dit alsjeblieft niet betekenen dat Viktoria de mol is, want als dat kreng er tot het eind bij blijft weet ik niet of ik wel blijf kijken. (Goed geprobeerd Yvonne!)

Offline DaMart

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #39 Gepost op: 4-02-2005, 22:24:29 »
De nummers op de bordjes op het politiebureau:

Sander:   156             OF
Isabelle: 1021121295    JULLIE
Lottie: 75514      GEEN
Jim: 89518              HIER
Gijs: 221515            VOO
Yvon: 19151319      SOMS
Viktoria: 262514   ZYN
Yvonne: 231512          WEL
MarcMarie:312152119   CLOUS

De voornamen alfabetisch geeft:
VOO JULLIE HIER GEEN CLOUS OF ZYN SOMS WEL

Viktoria als derde geeft:
VOO JULLIE ZYN HIER GEEN CLOUS OF SOMS WEL

Vragen:
- Waarom ontbreekt de R in VOOR?
- Waarom Viktoria op de derde plaats?

(En wat is die site weer traag zeg)

Hier ontbreekt dus een R. Was er in de vorige aflevering niet iets met een M die twee keer fout stond of ontbrak in plaatsnamen? Je zou bijna denken dat je al die foute/ontbrekende letters bij elkaar moet zoeken, en dat daarmee of een aanwijzing, of de naam van de mol kan worden gevormd. En met 2 m-en en een R, ga je toch al denken aan Marc-Marie natuurlijk.