Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 105383 keer)

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #60 Gepost op: 4-02-2005, 23:40:32 »
Mijn vriendin maakte een briljante opmerking dat ze dit op het moment van opnemen nog niet konden weten. Dus konden ze een persoon nog niet een nummer geven om aan te geven wie de mol en winnaar zou zijn. Of dit moet later opgenomen zijn...

Kijk, aan zo'n vriendin heb je tenminste wat. Inderdaad briljant opgemerkt. De volgorde van de woorden doet er dus niet heel veel toe, behalve misschien om de mol aan te wijzen, want die is neem ik aan wel bekend. Kom ik nog even terug op die ontbrekende R. Met heel veel fantasie zou dat kunnen slaan op de rol die Viktoria speelt in GTST: Isabelle Kortenaer. (Korte R) (ofzo) (OK, wel vergezocht)

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #61 Gepost op: 4-02-2005, 23:46:01 »
Toch slaat het nergens op dat Jim de koffers verwisselt als hij de mol is. Hij weet dat Isabelle de hulpmol is en ziet dat ze het wel zo'n beetje verkloot heeft. Waarom wisselt ie dan nog een keer heel goed? Dat is het verschil tussen -3000 en +500.

Offline lollygirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #62 Gepost op: 4-02-2005, 23:48:16 »
Staan die cijfers op die borden in de "gevangenis" met het kofferspel? En de woorden staan er ook in "opaweethetbeter"? of hoe heb je die omgerekent?? ???
Keep Watching

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Aflevering 4
« Reactie #63 Gepost op: 4-02-2005, 23:49:22 »
Dat wat je als laatste zegt, zou kunnen, maar dan geeft Angela valse informatie door. Uitgaande dat de crew doorgegeven heeft dat er 1 hulpmol is, klopt er iets niet.
Het hele spel bestaat zo'n beetje uit verkeerde info doorgeven om zo bepaalde reacties uit te lokken. Ik zou dit dus niet eens zo raar vinden.

Citaat
Toch slaat het nergens op dat Jim de koffers verwisselt als hij de mol is. Hij weet dat Isabelle de hulpmol is en ziet dat ze het wel zo'n beetje verkloot heeft. Waarom wisselt ie dan nog een keer heel goed? Dat is het verschil tussen -3000 en +500.

Als hij zeker weet dat zij het verkloot heeft dan kan hij er donder op zetten dat ze het nog een keer gaan proberen (als hij het doorheeft, hebben ze het allemaal snel door). Misschien doet hij er dan beter aan om de winst maar op 500 te houden. En zo krijgt hij weer wat krediet dat hij dit zo goed heeft gedaan. Misschien?

Offline Mollom

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie het weet, mag 't zeggen...
Re: Aflevering 4
« Reactie #64 Gepost op: 4-02-2005, 23:54:21 »
Ik zou er:

hier zijn geen clous voor jullie, of wel?

van maken.

Of: Hier zijn wel of geen clous voo jullie.
Beauty is only skin deep, ugly goes to the bone!

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #65 Gepost op: 4-02-2005, 23:56:16 »
Lijkt me niet logisch. Er is dan nog een lege koffer en eentje die hij zelf in handen heeft. Die twee worden dan zeker niet meer geruild. Blijft alleen die ene koffer met 1500 over. Gezien de chaos en het gebrek aan een plan denk ik dat hij dat risico wel aan had gedurfd, als hij de mol was.

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Aflevering 4
« Reactie #66 Gepost op: 4-02-2005, 23:57:26 »
Of: Hier zijn wel of geen clous voo jullie.

 ::tandpastasmiley::  Da's een goeie. Dat kan natuurlijk ook

Re: Aflevering 4
« Reactie #67 Gepost op: 4-02-2005, 23:58:17 »
De nummers op de bordjes op het politiebureau:

Sander:   156             OF
Isabelle: 1021121295    JULLIE
Lottie: 75514      GEEN
Jim: 89518              HIER
Gijs: 221515            VOO
Yvon: 19151319      SOMS
Viktoria: 262514   ZYN
Yvonne: 231512          WEL
MarcMarie:312152119   CLOUS

De voornamen alfabetisch geeft:
VOO JULLIE HIER GEEN CLOUS OF ZYN SOMS WEL

Viktoria als derde geeft:
VOO JULLIE ZYN HIER GEEN CLOUS OF SOMS WEL

Vragen:
- Waarom ontbreekt de R in VOOR?
- Waarom Viktoria op de derde plaats?

(En wat is die site weer traag zeg)

Bij Yvonne klopt het niet: 231512 is geen Wel (23512) maar W-a-el of Wol. Er van uitgaande dat het wel moet zijn (of niet?) staat er een 1 teveel, dus een A teveel.

Of klopt 231512 niet en is er een foutje gemaakt met overschrijven?

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 4
« Reactie #68 Gepost op: 4-02-2005, 23:59:53 »
Het blijft wel vaag zeg. Yvonne eruit; toevallig dat zij eruit gaat, terwijl ze ook juist het minst in beeld is en het minst interessant is voor de kijker?

Mijn idee!!!

Maar in het interview laat Yvonne blijken hoe ongelukkig zij zich voelde en er ook graag uit wilde, Angela suggereert dat zij het zo gemanipuleerd heeft.

Beter voor alle partijen??
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline brainsquig

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #69 Gepost op: 5-02-2005, 00:07:53 »
Citaat
Bij Yvonne klopt het niet: 231512 is geen Wel (23512) maar W-a-el of Wol. Er van uitgaande dat het wel moet zijn (of niet?) staat er een 1 teveel, dus een A teveel.

Of klopt 231512 niet en is er een foutje gemaakt met overschrijven?

Dan hebben we al twee m-en een a en eer r...

Mar. M....?

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #70 Gepost op: 5-02-2005, 00:12:26 »
231512 is zeker geen 'wael', dat zou 2301512 zijn. Immers, de code laat geen misverstanden toe. Een ae wat ook als o gelezen kan worden bestaat hierin niet. Dus tenzij verkeerd overgeschreven ('k zal het nog nakijken), staat er 'wol', idd.
The British are not impressed.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #71 Gepost op: 5-02-2005, 00:15:29 »
Of klopt 231512 niet en is er een foutje gemaakt met overschrijven?

Foutje van mij. Er staat 23512. Dus wel wel ;-)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #72 Gepost op: 5-02-2005, 00:16:05 »
Super gevonden opa! Nog meer letters!

Dus dat is al:
M
M
N
R

Waar komt die N dan vandaan?

Btw, Angela zei dus als ik het goed begrepen heb, dat er gratis antwoorden zijn verdiend door (tenminste) 1 hulpmol. Maar wie is dat dan geweest? Yvon heeft vorige week niet aan de opdracht voldaan (geen geld verloren) en Isabelle volgens mij nu ook niet (er is geld gewonnen). Dus dan toch Jim? Maar heeft die een opdracht gekregen dan? Dat hebben wij dan iig niet gezien...  ???

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Aflevering 4
« Reactie #73 Gepost op: 5-02-2005, 00:18:12 »
Die N kwam van St. Vincent. Dat was opgeschreven als St. Vicent. (heb ik van horen zeggen)

Mooi dat het mysterie van wol/wel is opgelost. 1 down, 376 to go

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #74 Gepost op: 5-02-2005, 00:18:42 »
Okido dan. Dus toch "Zyn hier voo(r) jullie geen clous of soms wel?"
The British are not impressed.

Offline Gerrit K

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #75 Gepost op: 5-02-2005, 00:19:48 »
Isabelle verdiende vorige week geen geld en dat was de opdracht, dus op basis daarvan heeft ze zeker verdiend. Wat de opdracht deze week precies was, is volgens mij niet helemaal duidelijk

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #76 Gepost op: 5-02-2005, 00:31:00 »
Mooi dat het mysterie van wol/wel is opgelost. 1 down, 376 to go
Ja, ik dacht laat ik dat maar snel ophelderen, want voor je het weet gaan dit soort vergissingen een heel eigen leven leiden op dit forum. Dan is ineens iedereen die een wollen trui draagt of schaapachtig uit zijn ogen kijkt verdacht. ::rofl::

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #77 Gepost op: 5-02-2005, 00:33:10 »
Wat de opdracht deze week precies was, is volgens mij niet helemaal duidelijk
Was dit dan weer een nieuwe opdracht?  :( Zijn we daar zeker van? Dan hoop ik niet dat Isabelle vanaf nu elke week een opdracht krijgt om te mollen. Dan gaat de lol er wel vanaf.  :(

Wat ik trouwens ook niet begreep... (maar dat kan aan de montage liggen):
Als Pete Isabelle aanwijst als degene die het koffertje heeft omgewisseld, dan kijkt ze (gespeeld?) heel geschokt. Alsof ze nog niet wist dat Jim nog na haar bezig was geweest. Hoe dan ook leek het op dat moment nog niet algemeen bij de groep bekend wie als laatste de koffer had omgewisseld.
Maar als Angela vervolgens vraagt wie degene was die het laatst had omgewisseld, dan stapt Jim heel zelfverzekerd naar voren. Terwijl hij daarvoor steeds zei dat hij dacht dat hij voor Isabelle bezig was geweest. Hoe wist hij dat dan ineens?  ???

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 4
« Reactie #78 Gepost op: 5-02-2005, 00:44:15 »
Btw, Angela zei dus als ik het goed begrepen heb, dat er gratis antwoorden zijn verdiend door (tenminste) 1 hulpmol. Maar wie is dat dan geweest? Yvon heeft vorige week niet aan de opdracht voldaan (geen geld verloren) en Isabelle volgens mij nu ook niet (er is geld gewonnen). Dus dan toch Jim? Maar heeft die een opdracht gekregen dan? Dat hebben wij dan iig niet gezien...  ???

Volgens mij is er met de postzakkenopdracht geen cent gewonnen. Angela prees hen nog dat er ook geen geld verloren was/ Yvon zou maar liefst 5 antwoorden krijgen als de groep geen geld zou winnen. ook Isabelle had deze opdracht gekregen en haar was dat toch ook gelukt??

Jim zou als tegenprestatie 3 goede antwoorden krijgen, maar nergens kan je uit op maken waarvoor....
Het is dus Yvon of Isabelle. Mogelijk dat Isabelle nog een opdracht en deze dus verknald heeft..... Zou het dan Yvon zijn????
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #79 Gepost op: 5-02-2005, 00:51:05 »
Volgens mij is er met de postzakkenopdracht geen cent gewonnen. Angela prees hen nog dat er ook geen geld verloren was/ Yvon zou maar liefst 5 antwoorden krijgen als de groep geen geld zou winnen. ook Isabelle had deze opdracht gekregen en haar was dat toch ook gelukt??

Nee, om Yvons opdracht te laten slagen moest er geld verloren worden in de postzakkenopdracht. "If the group loses money in tomorrows mission", zei de handlanger vorige week. Dus Yvon kan het m.i. niet zijn.

Isabelle is vorige week idd wel in haar opdracht geslaagd (geen geld winnen), als die idd ook voor de postzakkenopdracht gold. Maar dat zou dan betekenen dat ze nu WEER een aanbod had gehad? Zou natuurlijk kunnen, maar ik vind dat dan wel een beetje teveel van het goede...