Auteur Topic: Aflevering 4  (gelezen 105386 keer)

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Aflevering 4
« Reactie #40 Gepost op: 4-02-2005, 22:25:55 »
Ik zag wel veel cameramensen deze aflevering ???
Take a glorious bite out of the whole world

Offline heike

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #41 Gepost op: 4-02-2005, 22:28:42 »
Ik vermoed ook dat de hints pas duidelijk zijn als we alle afleveringen op een rijtje hebben. Heb zelf even niet het overzicht welke mogelijk getallen en namen hints we toe nu toe hebben gehad... (iemand wel?)

Risico is als we te dicht op het spoor komen deze hints er de volgende keer gewoon uitgehaald worden...

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 4
« Reactie #42 Gepost op: 4-02-2005, 22:33:05 »
Goeie, dat van die ontbrekende letters. Er zit er ook een op die groene kaart van Kangaroo Island: Daar staat St. Vicent in plaats van St.Vincent.

Offline Han13

  • winnaar WIDM-pool 2007
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #43 Gepost op: 4-02-2005, 22:36:17 »
Hier ontbreekt dus een R. Was er in de vorige aflevering niet iets met een M die twee keer fout stond of ontbrak in plaatsnamen? Je zou bijna denken dat je al die foute/ontbrekende letters bij elkaar moet zoeken, en dat daarmee of een aanwijzing, of de naam van de mol kan worden gevormd. En met 2 m-en en een R, ga je toch al denken aan Marc-Marie natuurlijk.

Ja dat vind ik 'n goede! Of 't is de r van Roeland natuurlijk, want die mist ook letterlijk in deze aflevering natuurlijk.  ;)

Maar heel goed gevonden die iig!  ::ok::

1. Jim --> bijrijder
2. Lottie --> bestuurder

was het daarna ook
3. Sander --> bijrijder
4. MM --> bestuurder?

Effe hierover: ik dacht eerst de makers kunnen hierbij nooit zeker zijn of de mol de opdracht mee kan gaan doen, laat staan dat ze zeker zijn op welke positie (bijrijder of bestuurder) hij/zij komt te zitten. De lijst wordt immers door de kandidaten bepaald. Maar, ze kunnen natuurlijk verzinnen wat ze willen! Bijrijder en bestuurder had hier net zo goed andersom kunnen zijn! En bovendien hadden ze net zo goed de onderste vier kunnen pakken mocht de mol bij die vier hebben gezeten! Dus de makers kunnen hiermee wel beinvloeden of de mol wel of niet mee kan doen en op welke positie. Alleen plaats 5 is dan niet zo gunstig, omdat je daar niet echt iets mee kunt, maar de kans daarop is natuurlijk maar heel klein.

Offline Chelly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hier zijn geen woorden voor...
Re: Aflevering 4
« Reactie #44 Gepost op: 4-02-2005, 22:40:41 »
Opa geweldig gevonden  ::bravo::.. Als dit echt ook een hint is vind ik het supertof dat ie gevonden is, maar het is wel erg toevallig... Dus we missen twee m's een r en een n? misschien moeten we daar wat van maken. Bij de belgische mol waren het telkens de eerste woorden van de aflevering die een zin vormde, misschien zijn het nu de ontbrekende letters?

Offline DaMart

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #45 Gepost op: 4-02-2005, 22:45:27 »
Om even terug te komen op de nummers, en dan met name 28. Misschien dat dat wel iets betekent!

Als je kijkt op welke volgorde de mensen hier staan:



Dan staat Isabelle op #2, en Yvonne op #8... hebben die twee niet heel toevallig kleren gewisseld om Pete op het verkeerde been te zetten?

Offline Ambla

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #46 Gepost op: 4-02-2005, 22:47:44 »
Idd opa, super gevonden  ::ok:: ! Ik had al een vermoeden dat er wel een clou-tje in die borden zou zitten, tof dat je het zo snel zag!

Iemand nog iets over het vogelgefluit tijdens de executie?   ::rofl::  ::)

Om even terug te komen op de nummers, en dan met name 28. Misschien dat dat wel iets betekent!

Als je kijkt op welke volgorde de mensen hier staan:

Dan staat Isabelle op #2, en Yvonne op #8... hebben die twee niet heel toevallig kleren gewisseld om Pete op het verkeerde been te zetten?

Joh, we hebben al een overdosis 28 gehad, lijkt me stug dat ze het weer gebruiken...  ;)
MSI : Mole Scene Investigation

Offline Art

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #47 Gepost op: 4-02-2005, 22:49:39 »
Dan staat Isabelle op #2, en Yvonne op #8... hebben die twee niet heel toevallig kleren gewisseld om Pete op het verkeerde been te zetten?

Dat waren toch Yvon [J] & Isabelle?
Nog even niks.

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Aflevering 4
« Reactie #48 Gepost op: 4-02-2005, 22:50:09 »

Als we het dan toch over 28 hebben ;D
Take a glorious bite out of the whole world

Offline DaMart

  • Forumlid
Re: Aflevering 4
« Reactie #49 Gepost op: 4-02-2005, 22:51:19 »
Dat waren toch Yvon [J] & Isabelle?

Ik dacht Yvonne vd H, maar zeker weten doe ik dat niet, vandaar ook de ietwat vragende vorm in mijn bericht. Ik heb wat problemen met de stream op de nl-dite, dus kan het nog niet checken.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #50 Gepost op: 4-02-2005, 22:52:27 »
Die blik van Victoria sprak ook wel boekdelen trouwens. Bijna verdacht gewoon.
Ze leek niet echt opgelucht om met zeker één foute vraag tòch niet eruit te gaan.
The British are not impressed.

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Aflevering 4
« Reactie #51 Gepost op: 4-02-2005, 22:53:11 »
Super gevonden opa! Nog meer letters!

Dus dat is al:
M
M
N
R

hmmm.. dit gaat nog wel een hele hoop afleveringen duren voordat we hier iets uit kunnen halen. Misschien zijn er nog meer letters...  ::vergroot::

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 4
« Reactie #52 Gepost op: 4-02-2005, 22:55:13 »
Er was ook een '45' (de) ergens obvious opgehangen (bij het verhoor)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4
« Reactie #53 Gepost op: 4-02-2005, 22:55:30 »
Bij de executie zegt Angela dat er iemand (dus 1 persoon?!?) heeft mee-gemold en 5 goede antw. heeft verdiend.
Idd, volgens mij zegt ze specifiek dat één persoon de mol heeft geholpen.
The British are not impressed.

Offline campy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #54 Gepost op: 4-02-2005, 22:56:59 »
Inderdaad goed gevonden met die nummers! Ik denk ook dat die ontbrekende letters hints zijn. Nu weer een r.

nog even over de zin. Hij loopt niet helemaal lekker. Ik denk dat de zin zo moet lopen

ZYN VOO JULLIE HIER GEEN CLOUS OF WEL
Viktoria Gijs Isabelle Jim Lottie MarcMarie Sander Yvonne

Of wel kan betekenen: de r mist, dus daar moeten we nog wat mee doen.
De volgorde kan slaan op de uitslag van de mol.
Viktoria = winnaar
Gijs = mol
Isabelle = 2e
etc
Yvonne = 1e afvaller.

gaat Sander de volgende aflevering afvallen?

Maar de laatste aflevering moet nog opgenomen worden !? dus kunnen ze dit nog niet bekend maken...

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Aflevering 4
« Reactie #55 Gepost op: 4-02-2005, 22:59:11 »
Idd, volgens mij zegt ze specifiek dat één persoon de mol heeft geholpen.

Zij weet toch ook niet echt wie de mol is en waar die allemaal mee bezig is? Misschien is dit wel de info die men haar toespeeld. Bovendien zou ze gek zijn als ze gaan zeggen dat er meerdere mensen door de mol gebeld zijn, nu voelen alle drie de mensen die gebeld zijn zichzelf "de mollen-helper" en zullen ze anderen met molse acties gewoon blijven verdenken... klinkt dit logisch?

Offline Ziet

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4
« Reactie #56 Gepost op: 4-02-2005, 23:00:57 »
volgens mij is dit een correcte nederlandse zin:

zijn hier voo(r) jullie geen clous of wel

Offline campy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4
« Reactie #57 Gepost op: 4-02-2005, 23:02:33 »
Citaat
De volgorde kan slaan op de uitslag van de mol.
Viktoria = winnaar
Gijs = mol
Isabelle = 2e
etc
Yvonne = 1e afvaller.

gaat Sander de volgende aflevering afvallen?

Ik kom hier op terug. Mijn vriendin maakte een briljante opmerking dat ze dit op het moment van opnemen nog niet konden weten. Dus konden ze een persoon nog niet een nummer geven om aan te geven wie de mol en winnaar zou zijn. Of dit moet later opgenomen zijn...
« Laatst bewerkt op: 4-02-2005, 23:06:51 door campy »

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Aflevering 4
« Reactie #58 Gepost op: 4-02-2005, 23:34:22 »
Zij weet toch ook niet echt wie de mol is en waar die allemaal mee bezig is? Misschien is dit wel de info die men haar toespeeld. Bovendien zou ze gek zijn als ze gaan zeggen dat er meerdere mensen door de mol gebeld zijn, nu voelen alle drie de mensen die gebeld zijn zichzelf "de mollen-helper" en zullen ze anderen met molse acties gewoon blijven verdenken... klinkt dit logisch?

Dat wat je als laatste zegt, zou kunnen, maar dan geeft Angela valse informatie door. Uitgaande dat de crew doorgegeven heeft dat er 1 hulpmol is, klopt er iets niet.

Offline oompah loompah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • floating on cloud nine
Re: Aflevering 4
« Reactie #59 Gepost op: 4-02-2005, 23:36:12 »
volgens mij is dit een correcte nederlandse zin:

zijn hier voo(r) jullie geen clous of wel

Ik zou er:

hier zijn geen clous voor jullie, of wel?

van maken. Of was dat de originele post van iemand? Dat lijkt mij in ieder geval de beste zin.