Auteur Topic: Wat was nu DE mol actie tot op heden?  (gelezen 14614 keer)

Offline Cosma

  • Forumlid
Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Gepost op: 23-02-2005, 00:39:13 »
Indien Jim de mol was geweest had ik de omzichtige kofferwissel (hoe deze ook uitgepakt is uiteindelijk), de manier waarop in beeld gebracht en de manier waarop gedaan gezien als DE mol-actie tot op heden in beeld gebracht.

Maar goed, we hebben er nu nog 5 over, kan iemand nu eens een voorbeeld noemen van DE mol-actie zodat ik deze nog eens ga bekijken op mijn video?

(dus niet Lottie gaf tegenstrijdig bericht aan de linksen oid, een echte actie svp).

Bij George was ooit DE mol actie (maar daardoor viel hij voor mij eigenlijk gelijk af, want het was al in de eerste aflevering) dat hij hoogtevrees had, eigenlijk niet durfde abseilen, maar wel vol enthousiasme bij alle andere kandidaten de diepte inkeek van die enorme stuwdam.

Het verdwalen Nico was ook een echte mol-actie, en niet te vergeten Dan (voor de mol-wissel) bij zijn 'midden in de nacht' opdracht.

Elise met al die lintjes etc.

Maar tot nu toe in deze serie  ???

« Laatst bewerkt op: 23-02-2005, 00:41:19 door Cosma »

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #1 Gepost op: 23-02-2005, 00:53:25 »
Marc-Marie die steeds warrig doet als hij met de telefoon bezig is: Verbinding verbreekt(met Jim)
In gesprektoon (wat helemaal niet kan als zij opneemt) met Yvon.

Marc-marie tijdens de koffertjes opdracht..Is aan het bellen maar met wie?? Hij zegt aleen "Hij gaat nu bellen"
Marc-Marie die denkt dat hulpmol Isabelle de koffer heeft gewisseld, en dus de koffer niet meer wil wisselen omdat Isabelle het zo opvallend deed dat hij wel weet dat pete haar aanwijst.!!! Als echte kandidaat had hij het koffertje wel gewisseld, maar hij wist dat de hulpmol zo zou opvallen..
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #2 Gepost op: 23-02-2005, 01:11:28 »
Marc-Marie die steeds warrig doet als hij met de telefoon bezig is: Verbinding verbreekt(met Jim)

Deed misschien wel warrig, maar om dit nu DE mol-actie te noemen neuh.

Citaat
In gesprektoon (wat helemaal niet kan als zij opneemt) met Yvon.

Dat was me opgevallen idd, hij ging eerst 5 keer over, maar aan de andere kant heeft MM meerdere nummers gebeld, en we zijn afhankelijk van de montage, dus niet zeker of het bewuste telefoontje betreft.

Citaat
Marc-marie tijdens de koffertjes opdracht..Is aan het bellen maar met wie?? Hij zegt aleen "Hij gaat nu bellen"

Met groep 2? Ik weet het niet, naar ook niet DE mol-actie waarvan ik stijl achterover sla.
Dan vind ik Isabelle die vanuit het niets (zonder telefoon) zegt te horen dat Pete gaat bellen vreemder overigens.

Citaat
Marc-Marie die denkt dat hulpmol Isabelle de koffer heeft gewisseld, en dus de koffer niet meer wil wisselen omdat Isabelle het zo opvallend deed dat hij wel weet dat pete haar aanwijst.!!! Als echte kandidaat had hij het koffertje wel gewisseld, maar hij wist dat de hulpmol zo zou opvallen..

De echte kandidaten wilden geen van allen dat MM nog ging wisselen, en nu ga je er al vanuit dat MM de mol is (wat best zou kunnen), maar desondanks had, indien hij niet wist van Jim's wissel door zijn actie Pete hem wel kunnen herkennen, ik vond dat hij het handig deed, ook niet DE mol actie imo.

Ik geloof wel in MM als mol-optie, maar DE actie waarvan je zegt nounou dat was me even een sublieme mol-actie, ehm nee.

Offline Botje

  • Forumlid
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #3 Gepost op: 23-02-2005, 01:19:19 »
Gijs die valt, zijn knie stoot en de rest van de tijd niet meer normaal kan meedoen met de groep (grotkruipen, lopen in controlcenter opdracht). Eigenlijk een beetje zoals Corry (? heette ze zo?) uit Belgie serie 3, die in een rolstoel belandde.

Okee, Gijs ligt er weliswaar uit, maar geef toe: het zou een briljante mol-actie geweest zijn!
Ik zit voor het computerscherm, mijn zinnen te verzetten. Ik wou dat ik twee nicknames had, dan kon ik samen chatten.

Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #4 Gepost op: 23-02-2005, 01:20:49 »
Nee, daar heb je ook wel gelijk in..Maar in voorgaande series kwam DE molactie ook pas aan het licht in de laatste aflevering.

Subtiele acties die niet vertoond werden tijdens de serie maar pas achteraf. Of van die supermoeilijke hints die een normaal mens zich niet bedenkt...Zoals de vrouwennamen op het parcour dat ze moesten fietsen..

Denk niet dat je moet speuren naar echt hints, meer die kleine dingetjes, zoals Marc-Marie die zijn lach bijna niet kan houden tijdens de executie (victoria) in afl. 5.

Enige grote hint die ik nu kan bedenken is dat Marc-Marie nog beter reed in de roadtrain dan Lottie..
En dat hij zei met de koffertjesopdracht...Hij verdenhenktt mij, terwijl hij zijn hulpmol in had geschakeld met de wetenschap dat zei zich voor 200% inzet als hulpmol.
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Cosma

  • Forumlid
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #5 Gepost op: 23-02-2005, 01:38:37 »

Subtiele acties die niet vertoond werden tijdens de serie maar pas achteraf.

Of sublieme acties die gewoon niet uitgezonden zijn ;)

Citaat
Enige grote hint die ik nu kan bedenken is dat Marc-Marie nog beter reed in de roadtrain dan Lottie..

Dat is wel opmerkelijk, en ik ben er ook van overtuigd dat de mol in de truckopdracht zat, maar zijn tijd was beter, het was net die ene pion meer, en hij en Sander dachten zelfs dat ze er maar 2 hadden geraakt (dus sja...)

Citaat
En dat hij zei met de koffertjesopdracht...Hij verdenhenktt mij, terwijl hij zijn hulpmol in had geschakeld met de wetenschap dat zei zich voor 200% inzet als hulpmol.

Maar dan ga je er weer vanuit dat hij de mol is, ik zoek naar DE mol-actie die dat bewijst. ;)


Offline Anzjie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Vroegah" was ik Blackmollie
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #6 Gepost op: 23-02-2005, 01:47:31 »
Ik weet het niet meer...bier en rode port verwarren me nu.

Nouja ik blijf bij MM hik
Ik zoek niet meer naar vogelpoep in het grote fabeltjesbos

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #7 Gepost op: 23-02-2005, 08:49:47 »
Het stelen van de foto van Jim, er vervolgens opschrijven 'beter opletten, de M.' en dan de foto terug in zijn tas stoppen vind ik wel een hele goede (Mol)actie. ::jaja::

Als Sander de Mol is vind ik zijn actie bij de kunstwerkopdracht erg goed: eerst naar de schildersmaterialenwinkel gaan, dan er weg gaan en pas terug gaan als ze dicht is. Wel jammer dat dit niet voor geld uit de pot zorgt, maar wel een leuke (Mol)actie.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #8 Gepost op: 23-02-2005, 09:04:24 »
De Mol heeft ergens in zijn dagboek geschreven (na afl. 4 ofzo) dat hij nog niet echt in actie is moeten komen, maar dat het wel tijd werd om nu zelf serieus te gaan mollen.
Ik denk dat we Mol-acties voor afl. 4 mogen vergeten (hulpmollen, domme acties, zichelf verdacht maken ...) en dat we een echte Mol-actie moeten zoeken vanaf afl. 5.

In de huidige reeks heb ik nog niet echt de super-Mol actie gezien, alhoewel het stelen van de foto door MM niet te versmaden is.
Ik wacht op de super-actie van mijn mollen, Sander en MM.

De super Mol-actie(s) totnutoe was het herhaaldelijk verdwijnen van geld uit de pot tijdens de Portugal serie.
George, daarin was je toch wel erg subtiel en geweldig. En niemand die jou ervan verdacht.
Nogmaals dank aan onze supermol voor die onvergetelijk momenten. Staat in mijn geheugen gegrift.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #9 Gepost op: 23-02-2005, 09:18:23 »
De beste herinneringen aan George zijn nog steeds die waarin hij prullenbakken loopt te legen terwijl in de geldopdracht toendertijd. DE beste mol-actie ooit! ;D
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #10 Gepost op: 23-02-2005, 09:24:38 »
De beste herinneringen aan George zijn nog steeds die waarin hij prullenbakken loopt te legen terwijl in de geldopdracht toendertijd. DE beste mol-actie ooit! ;D

Jaaaaaa....

En tijdens diezelfde opdracht werpt hij geld in de prullenbak (achteraf getoond). Hij krijgt namelijk meer biljetten over de toonbank toegereikt in de winkel dan hij inlevert.
Ik herinner mij de talloze bewijzen (images) op dit forum van deze feiten.
Achteraf bleek hij dus idd Mol-geld te hebben weggegooid.
Unieke momenten in alle Mol reeksen (NL-VL).

En niet te vergeten dat hij naderhand deze actie nog eens in een andere vorm herhaalde door gewoonweg geld uit de rugzak te nemen (boven op dat torentje). En het dan demonstratief doen voor de camera zodat het achteraf kon uitgezonden worden. Die blik van George op dat moment, genieten hoor.

Thx,George
Thx WIDM team.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #11 Gepost op: 23-02-2005, 09:26:40 »
hahaha... "beter op je geld letten, John". Geniaal! :D
Take a glorious bite out of the whole world

Offline Lorelei

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Freedom frantically frolic and fine...
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #12 Gepost op: 23-02-2005, 10:18:10 »
De Mol heeft ergens in zijn dagboek geschreven (na afl. 4 ofzo) dat hij nog niet echt in actie is moeten komen, maar dat het wel tijd werd om nu zelf serieus te gaan mollen.
Ik denk dat we Mol-acties voor afl. 4 mogen vergeten (hulpmollen, domme acties, zichelf verdacht maken ...) en dat we een echte Mol-actie moeten zoeken vanaf afl. 5.

Ik zou niet letterlijk en serieus nemen wat in het dagboek staat, in de meeste gevallen is dat op zijn best licht misleidend.
Het lijkt me totaal niet logisch dat je als mol zou wachten tot afl 4 voordat je gaat mollen, een mol wordt normaliter tegen het einde juist iets voorzichtiger qua actie omdat veel van de dekking weg is ( hij krijgt het steeds 'benauwder' om met George te spreken). Het lijkt me derhalve niet echt zinnig dat een mol bij dermate molbare opdrachten zoals in afl 2,3 en 4 totaal niet bezig is geweest. En als achteraf blijkt dat dat wel zo zou zijn omdat een hulpmol al het werk heeft gedaan, dan stap ik van dit hele concept (ie widm) af, want dan vraag ik me af waarom ze er ueberhaupt nog een mol instoppen..  ::ohno::

Wat mij betreft vwb briljante molactie ik heb er nog niet echt een gezien geloof ik. Misschien moeten we die achteraf kunnen zien om te waarderen. Wellicht MM of Lottie in de truck, (maar die opdracht was gewoon ervoor in het leven geroepen beetje analoog de lintjes van vorig jaar dus niet echt de verdienste van de mol zelf, hoewel hij of zij het wel goed uit moet voeren natuurlijk, op zich niet eenvoudig om niet verdacht te worden erna).

Punt is denk ik dat de mol door al die groepsacties zoveel dekking krijgt dat het moeilijk is nog 1 individuele briljante actie eruit te krijgen (als ik de opdrachten zo in gedachten even naloop). Maar miss zien we die gewoon nu nog niet wie weet ;)
Entangled in temptation, seduction aims to embrace you

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #13 Gepost op: 23-02-2005, 13:52:30 »
de val van Isabelle, bijna heel veel geld uit de pot maar nog net gered door Jim

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #14 Gepost op: 23-02-2005, 14:23:17 »
de val van Isabelle, bijna heel veel geld uit de pot maar nog net gered door Jim
Dat was zelfs geen Mol-actie, laat staan DE Mol-actie.
Het was wel degelijk een hulpmol actie.
Let maar op, ISabelle is zeker niet de Mol.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Castor_en_Pollux

  • Forumlid
  • 1 die 2 is
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #15 Gepost op: 23-02-2005, 14:54:37 »
De Mol heeft ergens in zijn dagboek geschreven (na afl. 4 ofzo) dat hij nog niet echt in actie is moeten komen, maar dat het wel tijd werd om nu zelf serieus te gaan mollen.
Ik denk dat we Mol-acties voor afl. 4 mogen vergeten (hulpmollen, domme acties, zichelf verdacht maken ...) en dat we een echte Mol-actie moeten zoeken vanaf afl. 5.
In de huidige reeks heb ik nog niet echt de super-Mol actie gezien, alhoewel het stelen van de foto door MM niet te versmaden is.
Ik wacht op de super-actie van mijn mollen, Sander en MM.

Dat was zelfs geen Mol-actie, laat staan DE Mol-actie.
Het was wel degelijk een hulpmol actie.
Let maar op, ISabelle is zeker niet de Mol.

Ik heb als ik het goed begrijp de eerste 4/5 afleveringen dus naar sterrenslag in Australie zitten kijken. Het is maar goed dat ik dat dagboek niet lees. ;)

Je noemt hier Marc-Marie en Sander als jouw mollen, bij de gelijke kansen lees ik op 20/2, na de laatste aflevering :

Citaat
De minst verdachte overblijvende kandi is nu Marc-Marie.
Yvon en Lottie hebben het meeste kans om de Mol te zijn.
Maar Lottie is in totaal meer aan het werk gezien door de anderen, zij is nu de uitgesproken Mol-kandidaat.

Isabelle valt voor jou af, ik begrijp het. ;D ;)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2005, 15:00:13 door Castor_en_Pollux »

Offline Sneakiej

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #16 Gepost op: 23-02-2005, 15:21:00 »
ik vermoed dat er in de grot toch nog wel het eea gebeurd is maar ik denk persoonlijk niet dat dat DE mol actie is geweest.

Ik vind op zich de foto jatten van jim wel een molactie, maar met een ontknoping die iets te vroeg was (ga er voor het gemak vanuit dat mm de mol is)

Niets is wat het lijkt!!!!

Offline ceetje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #17 Gepost op: 23-02-2005, 17:04:13 »
DE actie heb ik nog niet gezien, maar iemand die meedoet aan Jules Unlimited is NIET bang voor krokodillen. ::ohno:: Lottie bij het krok-hengelen dus.

Offline Ongewensd Persoon

  • Forumlid
  • at the turn of the tide
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #18 Gepost op: 23-02-2005, 17:12:15 »
Lottie: Snel rijden met de truck, weinig pionnen omgooien wat nadelig bleek (mol is held-theorie)
MM: Foto stelen van Jim
Yvon: Uitdrukken telefoon tijdens links/rechts
Isabelle: Struikelen bij de koffertjesopdracht
Sander: Wachten tot bijna alle koffers zijn geopend en dan zeggen: 'Ja, kunnen we wel lekker alle koffertjes openen, maar er loopt hier ook nog een mol rond.'

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wat was nu DE mol actie tot op heden?
« Reactie #19 Gepost op: 23-02-2005, 17:55:18 »
Lottie: Ze roept in de 3de aflevering voordat ze net voor Jim naar bnnengaat,dat het erg gezellig word vanavond. Ze wijst het goede schilderij meteen aan en zingt als of het geoefend is,in afl 5. Eerder stond er een foto op internet waar ze tezien is in een radio studio,mschien geoefend. Wel begon ze pas wakker te worden in de 3de en 4de aflevering.
Isabelle: Nog minder in beeld dan Lottie in het begin en weinig in beeld tot afl 4 en begint nu pas echt wakker te worden. Sinds een paar weken,nemen we haar filmpje pas meer seieus en het bewijst dat ze het verst komt van iedereen. De verliezer,De Mol of winaar.
Yvon: Omgekeerde van Isabell en Lottie,zij begon druk (Kwam ook wel door Roeland.) en is nu rustiger en komt dat doordat de ontknoping er aankomt ? sluit een pakt samen met Gijs,doet denken aan Elise en Ferdie. Echter denk ik dat dit haar juist vrijpleit. Net als dat ze als enige naar S1 van de Mol kijkt in afl 6,dit blijt haar zowel vrij als verdacht. George lit Elise ook filmpjes zien van eerdere uitzendingen.
MM: Heeft voorkennis van dingen die met de 3de en 4de reeks temaken heeft.