Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 260577 keer)

Offline bingo44

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #600 Gepost op: 1-05-2006, 12:53:04 »

MM »»»milouska meulens 8)

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #601 Gepost op: 1-05-2006, 12:58:04 »
Dat is ook nog niet 10x vermeld of zo ;) Sommige zien er idd MM in andere zeggen dat je met 7 koffers geen 2 M-en kan maken. Judge for yourself :)
WIDM addicted....

Offline Mr._Jones

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #602 Gepost op: 1-05-2006, 13:09:33 »
Ik had Milouska al als mol, maar na deze briljante hints ben ik helemaal zeker.
Scherpe blik allemaal mensen! Mijn complimenten.

Ik hoorde alleen niets in het geluidsfragment van de kapel. Eerder een soort blaffende hond. Zijn er mensen die daar een echt duidelijke verwijzing naar Milouska in horen?
You don't wanna fall apart this time

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #603 Gepost op: 1-05-2006, 14:19:22 »
Ik hoorde alleen niets in het geluidsfragment van de kapel. Eerder een soort blaffende hond. Zijn er mensen die daar een echt duidelijke verwijzing naar Milouska in horen?

Kijk hier maar eens :P Iedereeen hoort iets anders ;)
WIDM addicted....

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #604 Gepost op: 1-05-2006, 14:28:49 »
volgens mij is milouska wel de mol. Ik heb aan de hand van de gegevens op deze site een overzicht gemaakt. Het is wel een beetje lang, maar wel duidelijk.

Kijk maar in de Bijlage!!
« Laatst bewerkt op: 1-05-2006, 14:46:46 door Eline91 »

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #605 Gepost op: 1-05-2006, 14:43:03 »
Ja ik denk inmiddels ook dat Milouska het is, al verander ik nog niet mijn avater. Verder is je overzicht wel duidelijk idd, Liz schrijf je trouwens met een z niet met een s  ;)

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #606 Gepost op: 1-05-2006, 14:47:12 »
Dank voor de tip!

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #607 Gepost op: 1-05-2006, 17:39:05 »
Idd. Er is geen twijfel over mogelijk dat het hier om montage gaat (of in elk geval bewerking nederhand), het maakt dus echt niet uit waar Molouska haar boekje had, ze hadden achteraf die stokjes rood gemaakt in het 'instructie filmpje'.
Het is natuurlijk wel mooi dat Milouska's boekje zo mooi in het midden ligt, anders ziet dat 'instructie filmpje' er waarschijnlijk minder mooi uit. Maar goed het is ook meteen de slechtste positie (randen en hoeken zijn gunstiger), dus de kans dat de andere kandidaten dat plekje voor haar over hielden wat vrij groot. Maar goed het maakt niet uit welk plekje ze gehad zou hebben.
Ja, zeker weten. Dit voldoet aan alle eigenschappen van een hint.Dan nog even dit: Ik zou het geweldig vinden als Milouska de mol is, vooral als, zoals lijkt in de uitzendingen, de kandidaten haar pas echt vanaf aflevering 8 een beetje verdenken. Ik vind haar een leuke mol.

Als dit een hint is, dan is het voor mij één die erop wijst dat Milouska niet de mol is. Rood is immers de kleur die je te zien krijgt als je er uit vliegt. Mijn interpretatie van deze 'hint': Milouska is de verliezer!

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #608 Gepost op: 1-05-2006, 18:36:08 »
Toch even over Mil dan: nee, de hint die Karel gaf was "Wie de mol ook is, het is een kans van 50% dat het een vrouw is." Dus de 50% slaat niet direct op de mol, maar heeft er zijdelings mee te maken.
Wat Karel letterlijk bij De wereld draait door zegt is:
"Nee, ik ligt een tipje van de luier op over wie de mol is.
50% kans dat het een vrouw is"

Hij zegt niet dat de mol voor 50% een vrouw is. Hij zegt ook niet letterlijk in één zin dat er 50% kans is dat de mol een vrouw is. Zoals Deadalus zegt: het slaat niet direct op de mol, maar het is een hint naar de mol toe. Denk ik.....
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #609 Gepost op: 1-05-2006, 18:53:49 »
Als dit een hint is, dan is het voor mij één die erop wijst dat Milouska niet de mol is. Rood is immers de kleur die je te zien krijgt als je er uit vliegt. Mijn interpretatie van deze 'hint': Milouska is de verliezer!
Hier kan ik opzich niks tegen in brengen... het kan idd ook (al denk ik dus zelf van niet). Het verband tussen de kleur rood en de 'verliezer' vindt ik trouwens niet zo sterk als het verband tussen die kleur en afvallers, de verliezer krijgt geen rood scherm meer te zien. Maar ja, ik kan er moeilijk wat over zeggen: ik heb nog nooit een hint met kleuren gezien. (Er heb ook nog eens een zwart/wit tv, dus alleen de stream kan ik in kleur zien.)
De reden dat ik sowieso wel denk dat het een aanwijzing is (of het nou voor de mol is, de verliezer of the winnaar) is trouwens omdat er duidelijk bewust is nagedacht hoe dat shot/die scene er uit moest zien en er ook sowieso zichtbare bewerkingen te zien zijn. De kans dat bij toeval, door een effect, alleen de andere balkjes verkleuren (grijs worden) en de balkjes om die pot liggen precies niet is té klein.

Maar goed volgens mij was het al duidelijk dat ik dit een hint vond  ;D... en dat ik al weken lijd aan tunnelvisie.

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #610 Gepost op: 1-05-2006, 19:27:38 »
Mensen komen er nu pas achter dat Milouska de mol is ::)

Offline KevinDG

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #611 Gepost op: 1-05-2006, 19:33:48 »
Ik denk dat de rode balkjes niet aangeven dat Milouska de mol is, maar dat ze de verliezer is:P Ik vind dat beter bij de kleur rood passen eerlijk gezegd

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #612 Gepost op: 1-05-2006, 23:44:51 »
Ik denk dat de rode balkjes niet aangeven dat Milouska de mol is, maar dat ze de verliezer is:P Ik vind dat beter bij de kleur rood passen eerlijk gezegd

Die balkjes moesten wel rood zijn, omdat het anders te veel op zou vallen met het echte spel (waar ze ook rood waren). Ik denk dus niet dat je mag zeggen dat Milouska daarom de verliezer is (als het een hint is :)). Ik denk eerder dat het een hint is dat Milouska de mol is.
WIDM addicted....

Offline sparkmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ok, at this point, you're abusing sarcasm....
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #613 Gepost op: 2-05-2006, 05:37:34 »
Mensen komen er nu pas achter dat Milouska de mol is ::)
Wat?! ik zit al vanaf aflevering 1, opdracht 1 op haar!
Captain, can I have money for a slinky dress?

Offline dushi

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #614 Gepost op: 2-05-2006, 09:36:52 »
Hihihihi, voor 50% vrouw! Zou ze dan zwanger zijn van een jongetje?!?

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #615 Gepost op: 2-05-2006, 11:17:11 »
Hahaha die is pas scherp!

Offline uiltje5

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #616 Gepost op: 2-05-2006, 11:45:32 »
Hahaha die is pas scherp!

en al 10 keer eerder vermeld  ;)

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #617 Gepost op: 2-05-2006, 13:38:57 »
en al 10 keer eerder vermeld  ;)

al 18 keer

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #618 Gepost op: 2-05-2006, 16:34:54 »
Als Roderick of Fré uiteindelijk de Mol is, dan had de Mol ook weinig hoeven te doen, want Milouska verklooide al genoeg.

Kijk ook naar die fietsopdracht, ze raakt steeds achterop waardoor Peggy uit haar ritme raakt. Uiteindelijk geeft Milouska op door zeer overdreven van haar fiets te vallen en ogenschijnlijk niet moe het opgeeft. (vervolgens stapt Roderick van de fiets). Dit is natuurlijk een tactiek, want ze moeten het nu nog met hun drieën doen dus de aflossingen sneller zijn omdat ze moe raken en dus de eindstreep niet wordt gehaald.
Het viel Milouska vies tegen dat Fré doorging. Ze maakt op een gegeven moment de opmerking tegen Fré: je moet niet wachten totdat je helemaal kapot bent. Duidelijk een opmerking om Fré van de fiets af te willen krijgen.
Daar is denk ik ook de tekst in het dagboek op gebaseerd. Het had geen zin meer om haar eraf te willen krijgen, Fré had nog maar 1 doel en dat was de top te bereiken en niemand hield haar tegen. De missie van Fré was mooi geslaagd en Milouska kon nadien niks anders doen dan (gemaakt) mee te gaan met de rest dat het een ontzettende goede prestatie was.   

Als Milouska niet de Mol is dan vind ik dat nog de grootste mollenstreek. Dan heeft ze ons er mooi ingeluisd.

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #619 Gepost op: 2-05-2006, 17:01:53 »
Als Roderick of Fré uiteindelijk de Mol is, dan had de Mol ook weinig hoeven te doen, want Milouska verklooide al genoeg.

Kijk ook naar die fietsopdracht, ze raakt steeds achterop waardoor Peggy uit haar ritme raakt. Uiteindelijk geeft Milouska op door zeer overdreven van haar fiets te vallen en ogenschijnlijk niet moe het opgeeft. (vervolgens stapt Roderick van de fiets). Dit is natuurlijk een tactiek, want ze moeten het nu nog met hun drieën doen dus de aflossingen sneller zijn omdat ze moe raken en dus de eindstreep niet wordt gehaald.
Het viel Milouska vies tegen dat Fré doorging. Ze maakt op een gegeven moment de opmerking tegen Fré: je moet niet wachten totdat je helemaal kapot bent. Duidelijk een opmerking om Fré van de fiets af te willen krijgen.
Daar is denk ik ook de tekst in het dagboek op gebaseerd. Het had geen zin meer om haar eraf te willen krijgen, Fré had nog maar 1 doel en dat was de top te bereiken en niemand hield haar tegen. De missie van Fré was mooi geslaagd en Milouska kon nadien niks anders doen dan (gemaakt) mee te gaan met de rest dat het een ontzettende goede prestatie was.   

Als Milouska niet de Mol is dan vind ik dat nog de grootste mollenstreek. Dan heeft ze ons er mooi ingeluisd.

Ben het hier mee eens, maar ook oneens. Ik vind idd dat Milouska in het begin de boel zat te saboteren. Ik denk echter niet dat Milouska 'gemaakt' meedeed toen Fre aan het fietsen. Ook Milouska had voor Fre oprechte bewondering en liet Fre uit respect de vrijstelling (en wat geld) winnen.
WIDM addicted....