Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 259627 keer)

Offline abc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #660 Gepost op: 5-05-2006, 11:09:07 »
Wat ik opvallend vond is de opmerking die Milouska maakte op de avond dat Toine de telefoon aannam en bekend werd dat ze een luxe diner hadden de volgende dag. Ze zie iets van: 'ik kan me niet voorstellen dat iedereen elkaar zo aardig vindt'. Hoezo niet? Omdat jij niet goed in de groep ligt en de rest wel met elkaar kan opschieten? Vaag hoor...niet echt mollengedrag.

Kom nou...

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #661 Gepost op: 5-05-2006, 11:11:34 »
Wat echt onmols is van Milouska (en volgens mij nog niet is vermeld) is de opdracht in dat "Disney-achtige" dorp, waarbij ze straatnamen en huisnummers moesten achterhalen.
Daar schermde Milouska haar informatie met "lijf en leden" af.
Wat voor zin heeft dat als Mol?
Het heeft enkel zin als je die opdracht wil winnen als kandidaat.
Waar slaat dat nu weer op  ??? Bij deze opdracht werd er hoe dan ook dat geld bedrag verdient, maakte niet uit welk team won. Alleen het team dat won mocht als eerste voor de supervrijstelling spelen. Daarom wilde Milouska winnen, zodat ze hun kon overtuigen voor de supervrijstelling te gaan en zo geld uit de pot te halen. (Dit was niet gelukt, maar daarom wilde ze wel winnen.)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #662 Gepost op: 5-05-2006, 11:22:39 »
even iets wat me nu pas opvalt
bij de koffer opdracht kun je alle plaatsen verbinden en wat krijg je dan:

een omgekeerde M  ::oink::(ik heb hem van iemand anders en weet niet of ie al genoemd is)

Ok, mssn klopt het dat de lijnen de kortste routes zijn, maar dan vind ik nog steeds dat je veel voorstellingsvermogen moet hebben om er een duidelijke 'M' in te zien. Het lijkt (nu ik goed kijk) meer op een stel borsten. Is de mol dus een vrouw? :P
WIDM addicted....

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #663 Gepost op: 5-05-2006, 11:47:41 »
Dom spelen is niet moeilijk als dat je ligt.
Dom spelen lijkt me idd niet moeilijk, maar constant in conflict liggen met anderen is een ander paar mouwen.
Ik twijfel sterk aan Milouska als Mol.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline bingo44

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #664 Gepost op: 5-05-2006, 12:24:21 »
haha dat zou het ook kunnen zijn maar om nou te zeggen dat milouska grote meloenen heeft ::ohno::
dan zou het fred zijn:p

Offline abc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #665 Gepost op: 5-05-2006, 19:00:18 »
Dom spelen lijkt me idd niet moeilijk, maar constant in conflict liggen met anderen is een ander paar mouwen.
Ik twijfel sterk aan Milouska als Mol.

Juist een enorme hint naar de mol. Iedereen probeert een beetje goed in de groep te liggen: je komt op tv, je wilt informatie van anderen... alleen de mol kan zich permitteren ruzie te maken. Voor tv-sterren is dat kwalijk voor hun reputatie, maar als je de mol bent, kun je dat maken.

Geen twijfel mogelijk dus, Milouska is de mol.
« Laatst bewerkt op: 5-05-2006, 19:02:13 door abc »

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #666 Gepost op: 5-05-2006, 22:36:59 »
Als Mol viel er toch niet zoveel te doen, dus...  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #667 Gepost op: 5-05-2006, 23:11:19 »
Milouska Is De Mol!
WIDM addicted....

Offline Maarten1983

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #668 Gepost op: 5-05-2006, 23:19:17 »
Ik weet niet of ik het goed gezien had, maar Roderick en Frederique waren verbaasd/blij om Karel te zien in de rechtbank. Milouska reageerde niet tot nauwelijks. Wel vreemd. Wist zij wat er aan de hand was???

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #669 Gepost op: 6-05-2006, 00:35:43 »
Dat vond ik ook, maar dat is ze in alle afleveringen. Het lijkt net alsof ze van alles op de hoogte is.
Daarom denk ik al geruime tijd dat Milouska de Mol is.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #670 Gepost op: 6-05-2006, 00:37:07 »
Juist een enorme hint naar de mol. Iedereen probeert een beetje goed in de groep te liggen: je komt op tv, je wilt informatie van anderen... alleen de mol kan zich permitteren ruzie te maken. Voor tv-sterren is dat kwalijk voor hun reputatie, maar als je de mol bent, kun je dat maken.

Geen twijfel mogelijk dus, Milouska is de mol.


Daar heb ik toch zo mijn twijfels over. Je mag de psychologische druk die het molschap met zich mee brengt niet onderschatten. Het ganse programma - dat meerdere miljoenen gekost heeft - hangt namelijk af van één persoon. Die persoon wil dan ook zo lang mogelijk geruisloos door het programma fietsen (pun not intended! ::tandpastasmiley::). Als er nu echt één ding wat hij/zij wel kan missen dan is het wel conflicten met de rest van de groep. Voor de rest heeft ze wat mij betreft te veel het Yvon-profiel (schijnbaar fanatiek, ietwat naïef en dom) om de mol te zijn.  

Offline muismuizenis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I'm suffering... neverending moldreams
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #671 Gepost op: 6-05-2006, 01:49:56 »
Viel mij op:

Milouska was de enige die haar MOLLENBOEKJE liet liggen na de executie van vanavond...

Daar staat toch echt groot het logo van het progr. op... Milouska = Mol ?

(ik had gehoopt dat het Fré of Ro zou zijn, maar goed... welknapgedaan als Milouska het is)

Offline Robbin.

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #672 Gepost op: 6-05-2006, 10:34:07 »
Als ze het is, is het een van de beste ( vind ik ! ) mollen van de hele WIDM geschiedenis !!!
Laat je snor staan !!

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #673 Gepost op: 6-05-2006, 11:20:46 »
Als ze het is, is het een van de beste ( vind ik ! ) mollen van de hele WIDM geschiedenis !!!

:o :o :o Heb je de 3e serie met George nie gezien?!
WIDM addicted....

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #674 Gepost op: 6-05-2006, 11:20:54 »
Shit... tijdens deze aflevering dacht ik ineens... Volgens mij... is ze toch de mol!

Echt een staande ovatie voor haar dan. Héél goed gedaan, maar helaas niet leuk gedaan... (vind ik)

Ik blijf echter toch op Roderick zitten.

Zodat het uiteindelijk Fréderique blijkt te zijn natuurlijk.... :)
Laten we jabberen.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #675 Gepost op: 6-05-2006, 11:36:01 »
Viel mij op:

Milouska was de enige die haar MOLLENBOEKJE liet liggen na de executie van vanavond...

Daar staat toch echt groot het logo van het progr. op... Milouska = Mol ?

(ik had gehoopt dat het Fré of Ro zou zijn, maar goed... welknapgedaan als Milouska het is)

Je kan het ook anders zien: Roderick was de enige die zijn Molboekje NIET bij zich had. Een aanwijzing dat hij het boekje niet nodig heeft omdat hij de Mol is?

Offline abc

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #676 Gepost op: 6-05-2006, 11:37:46 »
Daar heb ik toch zo mijn twijfels over. Je mag de psychologische druk die het molschap met zich mee brengt niet onderschatten. Het ganse programma - dat meerdere miljoenen gekost heeft - hangt namelijk af van één persoon. Die persoon wil dan ook zo lang mogelijk geruisloos door het programma fietsen (pun not intended! ::tandpastasmiley::). Als er nu echt één ding wat hij/zij wel kan missen dan is het wel conflicten met de rest van de groep. Voor de rest heeft ze wat mij betreft te veel het Yvon-profiel (schijnbaar fanatiek, ietwat naïef en dom) om de mol te zijn. 

Als je ruzie maakt, kom je een beetje alleen te staan. Dat wil je mol juist, die heeft behoefte aan privacy. Een mol die zich leuk en aardig opstelt, heeft veel meer last van psychologische druk, want die moet zich steeds afvragen of hij niet te veel vertelt, hoe hij toch kan saboteren en tegelijkertijd leuk en aardig zijn, etc.

Dus het is dit keer een makkie voor de mol. Niet geliefd, veel rust.

Offline Robbin.

  • Forumlid
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #677 Gepost op: 6-05-2006, 11:51:45 »
:o :o :o Heb je de 3e serie met George nie gezien?!


wel
Laat je snor staan !!

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #678 Gepost op: 6-05-2006, 11:59:55 »
Als je ruzie maakt, kom je een beetje alleen te staan. Dat wil je mol juist, die heeft behoefte aan privacy. Een mol die zich leuk en aardig opstelt, heeft veel meer last van psychologische druk, want die moet zich steeds afvragen of hij niet te veel vertelt, hoe hij toch kan saboteren en tegelijkertijd leuk en aardig zijn, etc.

Dus het is dit keer een makkie voor de mol. Niet geliefd, veel rust.

Noem mij dan eens één mol uit het verleden die jouw tactiek gehanteerd heeft? Bij mijn weten geen enkele. Dat geruzie  brengt alleen maar extra stress met zich mee. Een andere reden waarom dit nog nooit gebeurd is, is dat een 'sociale mol' sowieso minder verdacht wordt. Sommige kandidaten redeneren immers: " die kan de mol niet zijn, want daarvoor is hij/zij veel te aardig." Wie zich buiten de groep plaatst, loopt alleen maar in het vizier. En de mol wil niet opvallen, hij/zij wil gewoon onderdeel vormen van de groep. Enfin, we zullen volgende vrijdag wel zien wie gelijk heeft; we zullen elkaar toch niet kunnen overtuigen. ;)

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #679 Gepost op: 6-05-2006, 13:44:54 »
Muziekale hints

1. You Know Who I Am van Leonard Cohen
cannot follow you, my love,
you cannot follow me.
I am the distance you put between
all of the moments that we will be.


1. Milouska ging als laatste over de brug (you cannot follow me), maar maakte als 1e de test (cannot follow you, my love,).
2. Geert verdacht als enige Milouska (You Know Who I Am)

2. Coldplay - Warning Sign
Alleen intro

1. Milouska had een T-shirt met een radioactief teken erop.
2. Coldplay = koud spel: de mol was in de kou een spel aan het spelen
2. Milouska was tijdens de waarschuwing van Roderick niet aanwezig en was niet aanwezig door de boodschap van Toine.

3. Von hier und blind (cd)
Gekommen um zu bleiben
Wir gehen nicht mehr weg
Gekommen um zu bleiben


Von Hier An Blind: Milouska was d’r bril vergeten

4. Iggy Pop - I need more.
More truth - more intelligence.

1. Milouska koopt informatie (more truth)
2. Milouska denkt dat de aarde plat is (need more intelligence)

5. Aimee Mann's How Am I Different
cause this show is
too well designed
too well to be held with only me in mind


Milouska wordt door niemand verdacht (too well to be held with only me in mind).

6. The Three Amigos – my little buttercup
My little buttercup has the sweetest smile
Dear little buttercup, won't you stay awhile
Come with me where moonbeams paint the sky
And you and I might linger in the sweet by and by, oh...


1. “a little number” en “we're a bit rusty”: auto 1, want die was de roestigste en had nummer 1
2. Milouska is telde tijdens de race-opdracht. (We're gonna do a little number for you, but remember we're a bit rusty)

7. Johnny Cash: Ain't me
But it ain't me, babe,
No, no, no, it ain't me, babe,
It ain't me you're lookin' for, babe.


Van de 4 overgebleven kandidaten worden er 3 verdacht (Peggy, Fre en Roderick), maar er staat 3x ‘it ain’t me’. De 3 die worden verdacht zijn het dus niet.

8. Bee Gees – Please Read Me
Never saw reality

Milouska wordt als enige niet verdacht: niemand ziet de werkelijkheid.
WIDM addicted....