Auteur Topic: Milouska is de mol!  (gelezen 259618 keer)

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #680 Gepost op: 6-05-2006, 13:52:36 »
jah vooral die eersten zijn sterk, volges mij wijzen de hints meer naar Milouska dan naar Roderick hoor  ::)
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #681 Gepost op: 6-05-2006, 13:54:13 »
En ik ben al bezig met een overzichtje van de AVRO-Bode hints :)
WIDM addicted....

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #682 Gepost op: 6-05-2006, 14:10:40 »
Milouska is de mol. Fréderique winnaar.

Ik heb bij iedere aflevering het stemgedrag van iedereen genoteerd. Er werd telkens van 1 persoon niet vermeld op wie hij/zij stemde. Die persoon viel telkens af.
Gisteren werd ook niet duidelijk op wie Roderick stemde. Dus hij is de verliezer (als deze theorie klopt)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #683 Gepost op: 6-05-2006, 14:13:44 »
Dat is zo, maar ik denk dat dat nu andersom is. Ro zegt niet op wie hij stemt, omdat je dan al weet wie de mol is. Hij heeft immers die aanwijzing gekregen en weet dus waarschijnlijk zeker wie het is. Dus Ro wint.
The British are not impressed.

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #684 Gepost op: 6-05-2006, 15:30:57 »
klnkt goed. Maar hij kan de hint ook bij de verkeerde persoon gestopt hebben. In dit geval dus bij Fréderique, want die is zoiezo niet de mol.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #685 Gepost op: 6-05-2006, 18:39:15 »
Milouska is de mol!  ::jaja::
I'm a real big goblin..

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #686 Gepost op: 6-05-2006, 18:50:25 »
Milouska is de mol!  ::jaja::
Twijfel is er voor degeen, die nooit iets zeker weet
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #687 Gepost op: 6-05-2006, 18:51:44 »
Twijfel is er voor degeen, die nooit iets zeker weet
:o :o  ::ok:: ;)
I'm a real big goblin..

Offline fredflinstoon

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #688 Gepost op: 6-05-2006, 20:03:51 »
Milouska is de mol omdat je in 1 van de voor stukjes kon hooren wat de hint was die Roderick kreeg, het kwam op zoiets neer; de mol doet zich dom voor. En dan maakt de reactie van roderick ook logica. Van: wat heeft zij goed gespeeld.

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #689 Gepost op: 6-05-2006, 20:48:18 »
Milouska is de mol omdat je in 1 van de voor stukjes kon hooren wat de hint was die Roderick kreeg, het kwam op zoiets neer; de mol doet zich dom voor. En dan maakt de reactie van roderick ook logica. Van: wat heeft zij goed gespeeld.
dat voorfilmpje heb ik helaas niet gezien? Wanneer was dat?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #690 Gepost op: 6-05-2006, 21:16:30 »
Milouska is de mol omdat je in 1 van de voor stukjes kon hooren wat de hint was die Roderick kreeg, het kwam op zoiets neer; de mol doet zich dom voor. En dan maakt de reactie van roderick ook logica. Van: wat heeft zij goed gespeeld.
Een voorfilmpje is toch altijd een fragment van wat er in de echte uitzending gebeurt? Ik kon uit niets opmaken wat de molhint was die hij kreeg na de zoutopdracht...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #691 Gepost op: 7-05-2006, 18:30:23 »
En dan maakt de reactie van roderick ook logica. Van: wat heeft zij goed gespeeld.

Je kunt het ook anders zien. Roderick zegt als hij de aanwijzing heeft gelezen: Wat heeft IE dat goed gespeeld, niet zij. Ik denk dat dit weer één van zijn toneelstukjes is en dat Roderick de mol is en niet één van de dames. Roderick zou hoe dan ook zelf de molaanwijzing gaan lezen, denk dat hij bij de vraag over de bloemen bij het diner onder één hoedje speelde met Karel. Waarom zou juist hij wel het goede antwoord weten op die bloemvraag en Fred en Milouska beiden niet? Ik denk dat hij flink heeft gelachen toen hij zei: Wat heeft ie (de mol, ik zelf) dat goed gespeeld!!!! ;D >:D

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #692 Gepost op: 7-05-2006, 18:34:03 »
Je kunt het ook anders zien. Roderick zegt als hij de aanwijzing heeft gelezen: Wat heeft IE dat goed gespeeld, niet zij. Ik denk dat dit weer één van zijn toneelstukjes is en dat Roderick de mol is en niet één van de dames. Roderick zou hoe dan ook zelf de molaanwijzing gaan lezen, denk dat hij bij de vraag over de bloemen bij het diner onder één hoedje speelde met Karel. Waarom zou juist hij wel het goede antwoord weten op die bloemvraag en Fred en Milouska beiden niet? Ik denk dat hij flink heeft gelachen toen hij zei: Wat heeft ie (de mol, ik zelf) dat goed gespeeld!!!! ;D >:D
Hy zei toch.. wat heeft DIE goed gespeeld? of niet?

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #693 Gepost op: 7-05-2006, 18:47:19 »
Je kunt het ook anders zien. Roderick zegt als hij de aanwijzing heeft gelezen: Wat heeft IE dat goed gespeeld, niet zij. Ik denk dat dit weer één van zijn toneelstukjes is en dat Roderick de mol is en niet één van de dames. Roderick zou hoe dan ook zelf de molaanwijzing gaan lezen, denk dat hij bij de vraag over de bloemen bij het diner onder één hoedje speelde met Karel. Waarom zou juist hij wel het goede antwoord weten op die bloemvraag en Fred en Milouska beiden niet? Ik denk dat hij flink heeft gelachen toen hij zei: Wat heeft ie (de mol, ik zelf) dat goed gespeeld!!!! ;D >:D

ik denk idd ook dat er geen afwijkende bloem was (tenzij iemand me van het tegendeel kan overtuigen, maar volgens mij heeft niemand hier een afwijkende bloem gezien)
wie de mol is dat maakt niet uit, zolang hij/zij het juiste antwoord maar kan geven.
wat de andere 2 finalisten zeggen maakt dan niet uit, als zij richard hadden gezegd was het peggy geweest. zoiets.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #694 Gepost op: 7-05-2006, 19:00:56 »
ik denk idd ook dat er geen afwijkende bloem was (tenzij iemand me van het tegendeel kan overtuigen, maar volgens mij heeft niemand hier een afwijkende bloem gezien)

Is dit overtuigend genoeg?  ;)  Op de foto is het niet heel goed te zien (in de aflevering zie je het beter), maar iedereen heeft een paarse bloem. Alleen op het bord van Richard (rechtsonder op de foto) ligt een rode bloem.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #695 Gepost op: 7-05-2006, 19:07:06 »
Wat Molouska over haar molverdenkingen zegt klopt niet.

Het volgende horen we Milouska zeggen wanneer ze de laatste test maakt (aflevering 9):

"Ik bleef Toine altijd wel verdenken vanaf het begin, maar vanaf de Amsterdam-opdracht, toen Frédérique ons moest leiden vanuit een kuil.. toen eh, heb ik mijn aandacht ook op Frédérique gericht. Ze stuurde ons echt helemaal verkeerd. Nou, toen ben ik eigenlijk opgehouden met heel erg duidelijk spreiden. Toen ben ik ook steeds meer richting Frédérique gegaan. En toen Toine afviel toen was het natuurlijk zo klaar als een klontje."

Het volgende horen we haar zeggen wanneer ze de test van aflevering 7 maakt:

"Mijn molverdenking is niet veranderd. De Mol die ik zag staan was lang. Dat was geen Peggy, dat was geen Frédérique."

Dit klopt natuurlijk voor geen meter. In aflevering 7 zegt ze alleen Toine (of eventueel Roderick, maar in ieder geval niet Frédérique te verdenken) terwijl ze in aflevering 9 zegt dat ze steeds meer richting Frédérique is gaan denken! Hoe is dit te verklaren als ze niet de Mol is? 8)

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #696 Gepost op: 7-05-2006, 19:42:48 »
Of ze zit gewoon volop te liegen in de biecht, of ze weet niet meer wat ze heeft gedaan, en zegt nu maar wat  :P
De meeste kandidaten zeggen toch niet helemaal eerlijk op wie ze nu echt zitten, en misschien wilde ze iedereen even laten denken dat ze toch al die tijd op Frédérique zat, terwijl ze het niet zat, of wel. Erg duidelijk dit he  ::joehoe:: :P

Nee, maar ik geloof nog steeds niet dat Milouska de Mol is. Ik vond Chris wel een goed argument aanhalen, dat ze te naief is, en dat ze niets anders kan doen dan haar zelf zijn, anders zou het een hele slechte Mol zijn.

Ik ben op een gegeven moment wel heel erg gaan twijfelen tussen Milouska en Roderick, maar ik denk toch echt dat Roderick de Mol is. Alle acties van Milouska m.i. alleen maar dom, en ik geloof gewoon niet dat ze zo goed kan acteren.

En ik vond die opmerking bij die enveloppen echt wel zo erg.. 'Ik wil hem openmaken, want ik heb er nog geen opengemaakt'  ??? Dat is gewoon Milouska ten voeten uit, en ik kan niet geloven dat ze dit allemaal heeft gespeeld.
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #697 Gepost op: 7-05-2006, 19:46:37 »
Is dit overtuigend genoeg?  ;)  Op de foto is het niet heel goed te zien (in de aflevering zie je het beter), maar iedereen heeft een paarse bloem. Alleen op het bord van Richard (rechtsonder op de foto) ligt een rode bloem.

oh, oke. ik zie het idd.

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #698 Gepost op: 7-05-2006, 23:10:24 »
Als ze het is, is het een van de beste ( vind ik ! ) mollen van de hele WIDM geschiedenis !!!

 ???

Offline Goovi

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Milouska is (niet) de mol!
« Reactie #699 Gepost op: 7-05-2006, 23:18:00 »
Muziekale hints

1. You Know Who I Am van Leonard Cohen
cannot follow you, my love,
you cannot follow me.
I am the distance you put between
all of the moments that we will be.


1. Milouska ging als laatste over de brug (you cannot follow me), maar maakte als 1e de test (cannot follow you, my love,).
2. Geert verdacht als enige Milouska (You Know Who I Am)

2. Coldplay - Warning Sign
Alleen intro

1. Milouska had een T-shirt met een radioactief teken erop.
2. Coldplay = koud spel: de mol was in de kou een spel aan het spelen
2. Milouska was tijdens de waarschuwing van Roderick niet aanwezig en was niet aanwezig door de boodschap van Toine.

3. Von hier und blind (cd)
Gekommen um zu bleiben
Wir gehen nicht mehr weg
Gekommen um zu bleiben


Von Hier An Blind: Milouska was d’r bril vergeten

4. Iggy Pop - I need more.
More truth - more intelligence.

1. Milouska koopt informatie (more truth)
2. Milouska denkt dat de aarde plat is (need more intelligence)

5. Aimee Mann's How Am I Different
cause this show is
too well designed
too well to be held with only me in mind


Milouska wordt door niemand verdacht (too well to be held with only me in mind).

6. The Three Amigos – my little buttercup
My little buttercup has the sweetest smile
Dear little buttercup, won't you stay awhile
Come with me where moonbeams paint the sky
And you and I might linger in the sweet by and by, oh...


1. “a little number” en “we're a bit rusty”: auto 1, want die was de roestigste en had nummer 1
2. Milouska is telde tijdens de race-opdracht. (We're gonna do a little number for you, but remember we're a bit rusty)

7. Johnny Cash: Ain't me
But it ain't me, babe,
No, no, no, it ain't me, babe,
It ain't me you're lookin' for, babe.


Van de 4 overgebleven kandidaten worden er 3 verdacht (Peggy, Fre en Roderick), maar er staat 3x ‘it ain’t me’. De 3 die worden verdacht zijn het dus niet.

8. Bee Gees – Please Read Me
Never saw reality

Milouska wordt als enige niet verdacht: niemand ziet de werkelijkheid.

Goed puzzelwerk !  ::ok::

Nu hopen (voor je) dat het ook zo is.
Voor mij hoeft het niet zo