Auteur Topic: Richard is niet de mol!  (gelezen 58925 keer)

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #100 Gepost op: 18-03-2006, 14:26:23 »
Tsja, die Richard. Ik weet het niet hoor.
Volgens mij probeert ie gewoon beetje te verdacht te doen (express), net als bij dat vlot bouwen. Geeft ie zelf later ook toe in een interviewtje.

Aan de andere kant, dat met die walkie talkie is wel vreemd hoor. Milouska krijgt wel gelijk contact. Ik vlak hem nog niet uit als mogelijke mol.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #101 Gepost op: 18-03-2006, 18:09:25 »
Richard Groenendijk is één van de deelnemers aan Wie is.. De Mol?. Hij is voor het grote publiek één van de minst bekende gezichten in het programma.

Hij heeft zijn deelname te danken aan de vorige presentatrice, Angela Groothuizen. Groenendijk: "Angela tipte mij bij de redactie, wat ik geweldig vond, want ik kijk De Mol al een paar jaar en ben groot fan."

©mediakrant

dus dan Richard dan toch de MOL?????

Offline repeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik zit er altijd naast ;-(
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #102 Gepost op: 18-03-2006, 18:11:15 »
Aan de andere kant, dat met die walkie talkie is wel vreemd hoor. Milouska krijgt wel gelijk contact. Ik vlak hem nog niet uit als mogelijke mol.

Het kan natuurlijk ook dat ze iets met die walkie talkie gedaan hebben waarvan hij niet weet hoe hij het moet oplossen maar Milouska als mol wel even verteld is hoe je het werkend kan krijgen ???
Reageer ook gerust mee op Richard zn fansite : www.richardgroenendijk.com ;-)

Offline Fabiann

  • winnaar WIDM-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #103 Gepost op: 18-03-2006, 18:13:15 »
dus dan Richard dan toch de MOL?????
Lijkt me een beetje onwaarschijnlijke reden. ;)
🜃

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #104 Gepost op: 18-03-2006, 19:17:17 »
Richard gaat er volgende week gewoon uit  ::zwaai::
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline morrigan

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #105 Gepost op: 18-03-2006, 22:01:53 »
Richard blijft er gewoon in ::tandpastasmiley:: Want hij begint steeds meer mijn hoofdverdachte te worden  ;)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #106 Gepost op: 18-03-2006, 23:30:09 »
Richard was na aflevering 1 mijn hoofdverdachte. Puur gebaseerd op het feit dat hij zei zo'n hoogtevrees te hebben en dus als eerste de burg over wilde. Daar liep hij vervolgens naar mijn idee op zijn dooie gemakje overheen. Zoiets vind ik dus verdacht. Hij is nu iets gezakt op mijn lijstje. Maar hij blijft verdacht voor mij.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #107 Gepost op: 18-03-2006, 23:49:55 »
Hij zat na de test in allebei de afleveringen al vlakbij (direct naast of achter) de afvaller.
The British are not impressed.

Offline mirtjee

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #108 Gepost op: 19-03-2006, 00:00:26 »
Ik weet niet wat ik van hem moet denken... het kan best zijn dat hij zich nu expres verdacht maakte tijdens dit spel omdat hij dacht dat Milouska toch niet zo'n snuggere was en dat die opdracht toch niet zou lukken.... of is dit ook weer te ver gedacht?  :-[  ;)
I'm a real big goblin..

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #109 Gepost op: 19-03-2006, 07:31:52 »
Ik heb steeds gedacht dat Richard de mol is, maar door zijn gedrag tegenover Milouska begin ik erg te twijfelen. Mag en kan een mol zich zo gedragen? Ik denk het niet.

Offline morrigan

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #110 Gepost op: 19-03-2006, 14:50:10 »
Ik ken Richard al wat langer (theater/tv en radio) en zoals ie is in deze serie is ie ook echt!! Wat hem zeer geschikt maakt als De Mol ;D
Verder zullen we vast nog wel meer "aanvaringen" gaan krijgen en niet alleen door toedoen van Richard ;)

Offline Binck

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #111 Gepost op: 19-03-2006, 21:13:08 »
Ik zit opeens te denken: Bij die weegschaal is iedereen aan het overleggen en Richard dringt zich gewoon op. Voor je het weet staat 'ie bij Karel. 'Ik ga wel, kijk eens ik ben er al'of zoiets... Nou is het natuurlijk de bedoeling dat de mol saboteert maar als er één opdracht is die de mol niet wil saboteren dan is het deze wel. immers; als ze peggy hadden genomen, die waarschijnllijk 50 kilo weegt, dan had óók de Mol veel minder bagage kunnen meenemen. Dit is de enige opdacht waar de Mol een enorm belang bij had om hem te laten slagen...De Mol wil wel geld uit de pot maar geen bagage uit zijn eigen koffer...!!! Richard zou het dus heel goed kunnen zijn. Is dit wat...? ???

Offline Binck

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #112 Gepost op: 19-03-2006, 21:16:04 »
p.s bovendien geloof ik ook niet dat 'ie 117 weegt. Hij zij zelf 110. Waarom zou hij liegen als hij weet dat hij toch op die schaal moet...? Het kan best zijn dat dit een Hint van 'm is...De schaal is zo bewerkt dat dankzij de mol er zeven kilo bij mag... of is dit tever gezocht...? Eens kijken wat ze er op .nl van vinden..haha ::tandpastasmiley::

Offline Roek

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #113 Gepost op: 19-03-2006, 21:19:04 »
Citaat
De Mol wil wel geld uit de pot maar geen bagage uit zijn eigen koffer

Hoezo? De mol kan zoveel waardeloze rotzooi bij zijn bagage gooien als hij wil. Hij weet dat de opdracht er aan komt en kan speciaal voor de gelegenheid wel iets zwaars en zinloos in zijn tas hebben. De kans dat een vlot met zoveel gewicht zinkt, lijkt nogal wat groter dan met een kleiner gewicht. Dat het nu niet gebeurde, was vooral aan Chris te danken. Die wist precies wat hij moest doen.

En: meer ruimte voor de bagage, is minder ruimte voor het hout, is een grotere kans dat dat er af valt, is minder geld.
« Laatst bewerkt op: 19-03-2006, 21:20:39 door Roek »

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #114 Gepost op: 20-03-2006, 11:21:00 »
Dat Richard naast Karel ging staan vond ik niet verdacht. Ik denk meer dat hij een beslissing wilde forceren. Karel had immers al een aantal keer gezegd dat ze NU een besluit moesten nemen. Bovendien mochten alle kandidaten nog zeggen of ze het ermee eens waren.  ::ohno::
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #115 Gepost op: 20-03-2006, 15:02:49 »
Wow, hij is sooooooo ontzettend de mol en een Yvon-lookalike hahaha. Ik voorspelde het vorige week al: als hij nu ook al de telefoon grijpt en de boel gaat saboteren is het helemaal zeker. Nu heb ik dus mijn laatste 1% twijfel afgeschud: 100% Richard is de mol. Hij baalde vast ontzettend dat ze nog NET op tijd als laatsten aankwamen bij het doel te paard en Frederique hem letterlijk over de streep trok ;).

En weer nam hij op momenten dat het hem uitkomt het voor de groep op, zoals met "neem altijd de zwaarste". Blij dat hij was dat hij wat meer persoonlijke spullen mocht meenemen, en geen geld voor de pot. Bovenal slaat dat goed op hem af in de groep. Fantastisch ook die hint 'neem ALTIJD de zwaarste'. Dat geldt voor heel het spel hahaha!!!

Mooi ook dat hij telkens de afvallers kiest als zijn mol. En toch zonder een enkele joker in het spel blijft. Let ook op de Yvon-lookalike-contest als het gaat om verdachtmakingen. De hele aflevering roept hij dat die en die de boel saboteren, dingen fout doen etc. Nooit ligt het aan hemzelf. Kijk naar Yvon, die deed exact hetzelfde: zo houd je verdachtmakingen op jezelf op afstand. Het was deze week wat dit betreft wel heel extreem. En volgende week gaat hij er fijn mee verder zo bleek al uit de voorstukjes ;).
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #116 Gepost op: 22-03-2006, 13:05:34 »
Als ik Richard op dat paard zie "rijden" en daar zoveel over loopt te klagen, denk ik:
Wist jij soms van te voren dat je ervoor moest zorgen dit (setje) paard(en) te krijgen? ::vergroot::

Milouska ging dat laatste geld nog pakken of deponeren, weet iemand hoe en of er gekozen is dat Milouska dit ging doen of nam zij gewoon het iniatief?
Laten we jabberen.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #117 Gepost op: 22-03-2006, 13:17:38 »
Als ik Richard op dat paard zie "rijden" en daar zoveel over loopt te klagen, denk ik:
Wist jij soms van te voren dat je ervoor moest zorgen dit (setje) paard(en) te krijgen? ::vergroot::

Milouska ging dat laatste geld nog pakken of deponeren, weet iemand hoe en of er gekozen is dat Milouska dit ging doen of nam zij gewoon het iniatief?

Dat kwam gewoon zo uit dat ze de laatste was. Beetje langzame paarden en wie weet wel een mol op sleeptouw genomen  ;)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #118 Gepost op: 22-03-2006, 14:16:54 »
Oh trouwens, als Richard geen contact krijgt met Fré, vraagt Milouska of zij het even mag proberen. Voordat  hij hem overgeeft, drukt ie duidelijk op een ander knopje dan het knopje wat ingedrukt wordt bij het spreken. Heeft iemand dit ook egzien?

Ja, ik! Het ging in een seconde maar je kon het duidelijk zien. Ik vond Richard erg klooien met die walkie talkie, hij treuzelde.

Ik heb het nog eens nagekeken en ik vind dit echt raar.
Als je het nakijkt op de afleverig op widm.nl is het op 23:11.
Laten we jabberen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #119 Gepost op: 22-03-2006, 16:36:32 »
Mooi gevonden, bewijzen dus te over. I rest my case ;). ::zwaai::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)