Auteur Topic: Richard is niet de mol!  (gelezen 58363 keer)

Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #60 Gepost op: 11-03-2006, 15:34:01 »
ehh... sorry, maar ik kan je even niet volgen.
maar als hij mol was, wat hij volgens mij is, wist hij het wel
Volgens mij zei Milouska dat haar lievelingsdier of zo een kat was. En dat zei ze tegen Richard. Misschien dat Richard zich daarom vergist had?
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Sjoerdiosie

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #61 Gepost op: 11-03-2006, 15:37:38 »
Volgens mij zei Milouska dat haar lievelingsdier of zo een kat was. En dat zei ze tegen Richard. Misschien dat Richard zich daarom vergist had?
ok, dit wordt vooroordelig en ik weet verder niets over Richard, maar volgens mij zijn cabaretiers niet de domsten en zo kwam Richard in het geheel niet op mij over, dus doet hij het niet gewoon expres... en hij wist ook direct daarna (of direct al, maar goed) "O ja eekhoorn" en toen, zoals iemand anders al zei, schoof hij de schuld maar af op Karel "die rekende het niet goed". En daarbij, kan hij net zoiets worden als MM, die alles met grapjes afdoet, das ook altijd een tactiek, voormij blijft hij de mol.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #62 Gepost op: 11-03-2006, 17:45:10 »
Richard is een heel subtiele mol, die prima inspeelt op de gevoelens van anderen. Tijdens de discussie over welke twee kandidaten zich van de groep zullen afzonderen, zorgt hij er met een opmerking voor dat het in het 'groepsbelang' wordt om het niet op het lot aan te laten komen. Roderick werpt zich op als vrijwilliger zodat Richard als mol bij de opdrachten kan blijven om de boel te saboteren.

Zo verpest hij de vragenronde met dat stomme "kat"-antwoord (je weet toch zeker wel wat je zélf gezegd hebt en wat niet?), en een poging tot sabotage doet hij bij de spoorbrug. Marie-Lou is duidelijk bang om te gaan, en wie is er als de kippen bij? Richard... met als opmerking dat ze niet moet denken aan de groep: als ze het echt niet durft, moet ze het niet doen. Overdreven bezorgheid... of een mollenstreek?

Natuurlijk is er op basis van één aflevering niets concreets te zeggen. Maar ik ga Richard héél scherp in de gaten houden!

Er zit wel wat in, in je verhaal. Toch staat Richard nog niet op mijn mogelijke-mollenlijstje. Kan het niet echt onderbouwen. Tis meer een gevoel, maar dat kat-antwoord was wel opvallend idd.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Midas

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #63 Gepost op: 11-03-2006, 22:29:35 »
Voordat Wie is de mol begon, was er een item in RTL Boulevard over Richard. Daarin vertelde hij dat hij een relatie heeft (gehad) tijdens de opnames van Wie is de mol met iemand van de crew. Hij zei zelf ook nog dat het verboden is voor kandidaten om iets te beginnen met iemand van de crew. Maar ja, als hij de mol is, geldt dat dus niet voor hem? Ik vind het een verspreking en hij is erg verdacht. Eigenlijk jammer van RTL Boulevard dat ze proberen te verklappen wie de mol is. >:D

Offline Erik TKS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #64 Gepost op: 12-03-2006, 01:13:23 »
Oh ja, is dat hetzelfde model als vorig jaar? Toen was er zoiets, maar ik weet niet hoe het ook weer zat en of het klopte.

Ik denk dat je de theorie Mol op de Beste Sabotageplek van 2005 bedoelt. Zie http://www.realitynet.org/forum/topic,14001.100.html Deze theorie rekende de kans uit dat iemand de Mol was op basis van de taak die hij had in opdrachten. Zij heeft altijd de verkeerde persoon aangewezen: eerst Jim en daarna Marc-Marie.

Leendert: ik vind jouw aanpak interessant. Als je het wil uitleggen: graag. Dat kan het beste gebeuren in een apart topic, bijvoorbeeld met de titel statistische modellen. Dan kan ik mijn aanpak daarin ook beschrijven.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #65 Gepost op: 12-03-2006, 12:53:11 »
Klopt Erik, die bedoelde ik.
The British are not impressed.

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #66 Gepost op: 12-03-2006, 16:23:01 »
Hoi,
Ik ben wat je noemt een molveteraan, heb alle Belgische en Nederlandse versies gezien. En dat lijken mij toch de beste series. Maar dit terzijde. Wat Richard deed t.o.v. Mary-Lou bij die brug: 'Je hoeft niet aan de groep te denken, als je er niet over wilt, doe het dan niet' (o.i.d.) ;) deed mij denken aan de eerste mol van allemaal, Magda Ral uit België. Zij deed hetzelfde bij de eerste winnaar van allemaal, Hugo, toen die hoogtevrees had en moest bungeejumpen. Ik kan mij echter niet meer herinneren, of hij sprong of niet. ???
« Laatst bewerkt op: 12-03-2006, 16:24:37 door Rocky »
Thank U

Offline Penthesileia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #67 Gepost op: 12-03-2006, 18:31:16 »
hey allemaal!

zo wat een theorieen...

Maar ik heb er ook een paar ;D, gebaseerd op verborgen aanwijzingen:
Waarom volgens mij Richard de mol is:

Helemaal in het begin van aflevering 1 krijgt Karel de Graaf van Angela zijn paspoort en vliegticket, op het ticket staat talpair, ik heb gezocht maar talpair bestaat niet! Nou even het woord ontleden: talpa (latijn voor mol) i (is) R. Er zijn maar twee kandidaten wiens naam met R begint, Roderick en Richard.

De volgende theorie heb ik van het forum van wieisdemol.nl, namelijk wanneer Richard op de computer invult wie volgens hem de mol is, heb je 1 kort shotje waarbij je een stukje van de achterkant van de laptop ziet. Daar zie je het logo IBM, als je later bij hem nog een keer de achterkant ziet is er een stuk tape overheen! Hetzelfde geldt bij de andere kandidaten, daar is het ook weggewerkt! En bedenk nu: IBM => Ik Ben Mol.

De laatste theorie heb ik van mijn vader: In het begin van de aflevering zie je altijd de kandidaten met hun naam. Wanneer Richard voor wordt gesteld is hij aan het afdalen. Nico, een mol uit eerdere afleveringen, zag je ook telkens met afdalen. De verborgen aanwijzing toen was dat hij per aflevering steeds een eindje verder afdaalde. Dus nu opletten maar he?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #68 Gepost op: 12-03-2006, 18:44:29 »
Waarom volgens mij Richard de mol is:

De volgende theorie heb ik van het forum van wieisdemol.nl, namelijk wanneer Richard op de computer invult wie volgens hem de mol is, heb je 1 kort shotje waarbij je een stukje van de achterkant van de laptop ziet. Daar zie je het logo IBM, als je later bij hem nog een keer de achterkant ziet is er een stuk tape overheen! Hetzelfde geldt bij de andere kandidaten, daar is het ook weggewerkt! En bedenk nu: IBM => Ik Ben Mol.

Bij Mary-Lou komt het logo ook duidelijk in beeld, 2 x zelfs. Alleen bij haar zie je het logo wat rechtsonder bij het toetsenbord zit.
Maar het blijft wel apart dat er bij Richard tijdens het invullen van de test iets veranderd is aan de laptop...  ::)

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #69 Gepost op: 12-03-2006, 19:19:01 »
Ik vond Richard wel erg verdacht bij de brug. Karel is klaar met vertellen, Richard doet zijn zonnebril op, liegt vrij duidelijk over zijn hoogtevrees en speelt daarna knap dat hij opgelucht is aan de overkant.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #70 Gepost op: 12-03-2006, 19:32:45 »
Het voordeel van het eerste over de brug, is dat je als laatste speelt in het spel en de kans dat je er voor die tijd al uitvliegt is reeel aanwezig, zoals ook gebeurde dus....
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #71 Gepost op: 12-03-2006, 19:49:14 »
ik zie dat kat-gedoe gewoon als een poging om zich heel verd8 te maken zodat mensen niet meer kunnen geloven dat hij de mol is.

ik denk dat hij wel de mol is: argumenten:

hij wou als eerste hij wist dat hij ging memorie en wou drom als laatste mogen zodat hij veel -1000 kon omdraaien-mislukte hij werkt eruit geknikkerd-

hij zegt a;ls smoes dat hij hoogtevrees heeft en drom als eerste wil, maar hij ging wel heel gemakkelijk over die brug heen.

de test waren wel heel erg gemaakte moeilijke gezichten. gewoon zo nep.

en soms zag ik ook zijn gezicht een beetje betrekken alsof hij het leuk vond dat er iemand een verkeerd ding omdraaide

Offline Binck

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #72 Gepost op: 12-03-2006, 20:20:42 »
Hehe,
Heb nét eindelijk de aflevering op de video gezien... Hhhhmmmm... heb er niet echt zicht op. Heb op het gevoel Liz, Toine of Richard als mol. maar ik blijf die weblog op de eigen site van Richard verdacht vinden over dat damestoilet. Dateert van een tijd geleden vlak voor de opnames van WIDM. Die laatste zin; ik vertrouw t niet..Maar goed; dat zei ik een tijdje geleden al en volgens mij vind niemand anders dat...
Maar; zou het geen geweldige actie zijn als de mol zich de eerste drie afleveringen afzonderde van de groep. Zou een goede actie zijn. Liz vind ik daarom wel verdacht. Roderick op de één of andere manier minder. 'Ik offer me op voor de groep' zou een te duidelijke hint zijn.. Maar goed; ik zit er altijd naast dusszzz... wel leuk hier  ::vergroot::

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #73 Gepost op: 12-03-2006, 20:34:13 »
hey allemaal!

zo wat een theorieen...

Maar ik heb er ook een paar ;D, gebaseerd op verborgen aanwijzingen:
Waarom volgens mij Richard de mol is:

Helemaal in het begin van aflevering 1 krijgt Karel de Graaf van Angela zijn paspoort en vliegticket, op het ticket staat talpair, ik heb gezocht maar talpair bestaat niet! Nou even het woord ontleden: talpa (latijn voor mol) i (is) R. Er zijn maar twee kandidaten wiens naam met R begint, Roderick en Richard.

De volgende theorie heb ik van het forum van wieisdemol.nl, namelijk wanneer Richard op de computer invult wie volgens hem de mol is, heb je 1 kort shotje waarbij je een stukje van de achterkant van de laptop ziet. Daar zie je het logo IBM, als je later bij hem nog een keer de achterkant ziet is er een stuk tape overheen! Hetzelfde geldt bij de andere kandidaten, daar is het ook weggewerkt! En bedenk nu: IBM => Ik Ben Mol.

De laatste theorie heb ik van mijn vader: In het begin van de aflevering zie je altijd de kandidaten met hun naam. Wanneer Richard voor wordt gesteld is hij aan het afdalen. Nico, een mol uit eerdere afleveringen, zag je ook telkens met afdalen. De verborgen aanwijzing toen was dat hij per aflevering steeds een eindje verder afdaalde. Dus nu opletten maar he?

Dat Talpair had ik zelf anders opgevat: Angela is toch naar Talpa "gevlogen"??  ;) vandaar Talpair  ::tandpastasmiley:: Denk dus niet dat dit een hint is, meer een geintje van de makers.

Dan nog over de theorie wat betreft intro: ik denk niet dat ze 2x dezelfde hint zullen toepassen, gezien iedereen daar nu wel op let. Maar ik ga stiekum volgende week toch ff extra op intro letten  ;)

het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #74 Gepost op: 12-03-2006, 23:49:56 »
Ik blijf er na een daadwerkelijke uitzending bij: het hele programma ademt gewoon Richard als de mol... De vorige 3 series had ik het vooraf steeds goed door te denken als een redactielid van de serie, 'wat voor een mol zullen we nu eens zoeken'.

Dit keer is een cabaretier aan de beurt en ik zie daar een 2e Yvon van heb ik jou daar lopen ;)! Met de goede ervaringen met Marc-Marie dacht men: het zou toch mooi zijn als zo iemand de mol kan zijn! Je ziet het nu wel resulteren in een minder uitgesproken houding, Richard kan niet helemaal zichzelf zijn dus helemaal goed pakt het voor de redactie niet uit. Het is gewoon duidelijk, voor de kijker althans.

Mooi gevonden hoor, dat Talpair. Maar ik blijf erbij dat je het vooral aan de acties van de mol ziet, die stille hints mis ik (zoals vorig jaar met dat 4 5 6 gedoe >:( ). Alles klopt gewoon wat-ie doet. En je kan alles maken, zelfs dat 'kat' roepen, ook Yvon pakte bij die 1e lieg-opdracht meteen poet uit de pot, brutaal zijn en toch niet verdacht worden. Nou eens kijken of hij meteen gaat voor de telefoon in de volgende afleveringen, dat was het cruciale punt dat Yvon steeds uitbuitte ::vergroot::. Het begon al goed door niet naar de Tango te gaan, daar valt niks te saboteren dus zou echt de mol niet heengaan.

PS
Wat een mooie van Karel he, ' ik heb zin om te beginnen met Richard '  :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #75 Gepost op: 13-03-2006, 00:29:13 »
Ik blijf er na een daadwerkelijke uitzending bij: het hele programma ademt gewoon Richard als de mol... De vorige 3 series had ik het vooraf steeds goed door te denken als een redactielid van de serie, 'wat voor een mol zullen we nu eens zoeken'.

Dit keer is een cabaretier aan de beurt en ik zie daar een 2e Yvon van heb ik jou daar lopen ;)! Met de goede ervaringen met Marc-Marie dacht men: het zou toch mooi zijn als zo iemand de mol kan zijn! Je ziet het nu wel resulteren in een minder uitgesproken houding, Richard kan niet helemaal zichzelf zijn dus helemaal goed pakt het voor de redactie niet uit. Het is gewoon duidelijk, voor de kijker althans.

Mooi gevonden hoor, dat Talpair. Maar ik blijf erbij dat je het vooral aan de acties van de mol ziet, die stille hints mis ik (zoals vorig jaar met dat 4 5 6 gedoe >:( ). Alles klopt gewoon wat-ie doet. En je kan alles maken, zelfs dat 'kat' roepen, ook Yvon pakte bij die 1e lieg-opdracht meteen poet uit de pot, brutaal zijn en toch niet verdacht worden. Nou eens kijken of hij meteen gaat voor de telefoon in de volgende afleveringen, dat was het cruciale punt dat Yvon steeds uitbuitte ::vergroot::. Het begon al goed door niet naar de Tango te gaan, daar valt niks te saboteren dus zou echt de mol niet heengaan.

PS
Wat een mooie van Karel he, ' ik heb zin om te beginnen met Richard '  :o

Zou Karel ons bij de neus nemen en liegen over het feit dat hij de identiteit van de mol niet wist? Zo kan hij immers doen alsof sommige verdachte feiten berusten op louter toevalligheden. Los daarvan is Richard ook voor mij mol-verdachte nummer één.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #76 Gepost op: 13-03-2006, 08:05:23 »
Misschien krijgt hij opdrachten vanuit de productieleiding ?
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #77 Gepost op: 13-03-2006, 11:13:56 »
Ook ik vind Richard erg verdacht na aflevering 1. Toen hij hardop 'kat' riep, moest ik toch meteen terugdenken aan Yvon's 'Brad Pitt' van vorig jaar. Dat was destijds het punt waarop Yvon voor mij afviel, denkend dat een mol nooit zo opzichtig/stompzinnig zou mollen. Die fout ga ik dit jaar niet weer maken, dus onthoud ik dit.

Toch geloof ik nog niet dat Richard de mol is, vanwege zijn positie bij het memoryspel. Hij koos ervoor als eerste de brug over te steken, wat betekende dat hij als laatste aan het spelbord zou verschijnen. Dat is voor de mol de meest ongunstige positie denkbaar. Hij kon onmogelijk nog geld wegspelen uit de pot. De spelers voor hem zouden dan al 7 x 2 vakjes hebben omgedraaid, plus alle goede memories (heet dat zo?). De kans dat er op dat moment nog een tweetal -1000 euro blokjes ongemoeid zijn, is niet heel groot. En mocht dat al zo zijn, dan kon Richard die niet spelen, want het zou wel heel verdacht zijn als hij na zijn eerste -1000 euro niet voor een veilig, al eerder omgedraaid blokje zou gaan. Bovendien liep hij met de laatste positie ook het grootste risico helemaal niet aan de beurt te komen.

Je zou kunnen stellen dat hij voor die positie koos, omdat hij de vrijstelling wilde wegkapen voor de kandidaten en dat belangrijker vond dan geld uit de pot spelen. Maar ook in dat geval is de laatste positie niet op voorhand de meest gunstige, hoewel Karel bij de uitleg dat wel zo deed klinken. Richard kon in eerste positie met zekerheid een kandidaat wegspelen, zoals Milouska dat deed met die -1000 euro, waarmee hij effectief de kans zou hebben verkleind dat hij zelf uit het spel zou verdwijnen. Nu liep hij sowieso al 14/36 kans dat hij niet eens aan de beurt zou komen, opengespeelde memories niet eens meegerekend. Mocht hij nog wel in het spel zijn geweest, dan had Richard natuurlijk wel een gunstige positie gehad, met al een aantal opengespeelde memories op tafel, een aantal opgespeelde enkele blokjes en de voorkennis van de mol in het achterhoofd.

Dit alles is overigens gestoeld op de aanname dat de mol sowieso vooraf heeft bepaald te willen mollen. Maar ik kan me niet voorstellen dat de redactie die kans zou laten liggen bij een spel dat relatief makkelijk beinvloedbaar is (zoals Milouska liet blijken, mits ze de mol is ;)).

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #78 Gepost op: 13-03-2006, 13:20:20 »
Zou Karel ons bij de neus nemen en liegen over het feit dat hij de identiteit van de mol niet wist?

Nee dat niet maar Karel laat zijn 'hunch' hier wel duidelijk blijken. Ik denk dat hij zich goed verdiept heeft in de serie en net als Angela vorig jaar meteen zelf goed zit.

Wat betreft de brug/memory... ik denk dat het belangrijker is je nu te laten gelden, vandaar zijn 'dapperheid' als eerste te gaan ondanks zijn 'hoogtevrees'. Je onthoudt toch wie er als 1e gaat, ik zou echt niet meer weten wie de kleurloze 4e en 5e was. Bij memory was het zo dat toch bijna alle plaatjes werden omgedraaid. Alle -1000 waren gedraaid. De kans dat het zo zou uitpakken was zo groot dat Richard hier koos voor wat credits. Die kan je op non-events het beste vergaren want als je je altijd kleurloos houdt dan pikken ze je er erg gauw uit - zie Nico.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sjarrel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #79 Gepost op: 13-03-2006, 18:06:50 »
Die laatste zin; ik vertrouw t niet..Maar goed; dat zei ik een tijdje geleden al en volgens mij vind niemand anders dat...

Bedoelde je deze zin in z'n weblog? "Op dat soort momenten heb ik altijd zo'n zin om een tijdje onder de grond te kruipen..."
Ik had er absoluut niet over na gedacht, maar bij nader inzien... superverdachte zin  :o 
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.