Auteur Topic: Richard is niet de mol!  (gelezen 58362 keer)

Offline Yellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 10-03-2006, 23:53:26 »
Richard is een heel subtiele mol, die prima inspeelt op de gevoelens van anderen. Tijdens de discussie over welke twee kandidaten zich van de groep zullen afzonderen, zorgt hij er met een opmerking voor dat het in het 'groepsbelang' wordt om het niet op het lot aan te laten komen. Roderick werpt zich op als vrijwilliger zodat Richard als mol bij de opdrachten kan blijven om de boel te saboteren.

Zo verpest hij de vragenronde met dat stomme "kat"-antwoord (je weet toch zeker wel wat je zélf gezegd hebt en wat niet?), en een poging tot sabotage doet hij bij de spoorbrug. Marie-Lou is duidelijk bang om te gaan, en wie is er als de kippen bij? Richard... met als opmerking dat ze niet moet denken aan de groep: als ze het echt niet durft, moet ze het niet doen. Overdreven bezorgheid... of een mollenstreek?

Natuurlijk is er op basis van één aflevering niets concreets te zeggen. Maar ik ga Richard héél scherp in de gaten houden!
Watseggie?! Milouska is te dol?!?!

Offline Annuh

  • Winnaar Idols-pool 2004
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 10-03-2006, 23:53:46 »
Richard is zeker de mol :)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 11-03-2006, 00:04:50 »
Ik een Bayesiaans statisch modelletje uit de mouw geschud en op het moment staat Richard daarin boven aan met een kans van 21% als mol. Met name opvallend vond ik zijn gedrag bovenaan de brug naar Mary-Lou. Later bleek pas dat als er veel mensen er over de brug gingen er veel kaartjes bij memory zouden worden omgedraaid en dat dus elke persoon die meedeed zou tellen.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 11-03-2006, 00:07:18 »
Oh ja, is dat hetzelfde model als vorig jaar? Toen was er zoiets, maar ik weet niet hoe het ook weer zat en of het klopte.
The British are not impressed.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 11-03-2006, 00:07:47 »
Zo verpest hij de vragenronde met dat stomme "kat"-antwoord (je weet toch zeker wel wat je zélf gezegd hebt en wat niet?),
Het ging om wat Mary-Lou gezegd had, dat was dus eekhoorn...

en een poging tot sabotage doet hij bij de spoorbrug. Marie-Lou is duidelijk bang om te gaan, en wie is er als de kippen bij? Richard... met als opmerking dat ze niet moet denken aan de groep: als ze het echt niet durft, moet ze het niet doen. Overdreven bezorgheid... of een mollenstreek?
Wat had het uitgemaakt of ze de brug wel of niet over ging? Er viel geen geld mee te verdienen. Het enige was, wat Mary-Lou dan geen vrijstelling kon winnen, maar zou het de Mol uitmaken wie er naar huis gaat??

Offline Yellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 11-03-2006, 00:14:14 »
Het ging om wat Mary-Lou gezegd had, dat was dus eekhoorn...

Ja... maar Richard had zélf als antwoord gegeven dat hij graag een kat had willen zijn. Dat maakt het zo verdacht.

Citaat
Wat had het uitgemaakt of ze de brug wel of niet over ging? Er viel geen geld mee te verdienen. Het enige was, wat Mary-Lou dan geen vrijstelling kon winnen, maar zou het de Mol uitmaken wie er naar huis gaat??

Het was een ideale gelegenheid om Mary-Lou verdacht te maken en zelf wél de held uit te hangen. Van Richards hoogtevrees was namelijk weinig meer te merken toen hij eenmaal bezig was. Mollen is meer dan alleen geld wegspelen.
Watseggie?! Milouska is te dol?!?!

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 11-03-2006, 00:17:24 »
Maar hoe kun je iemand nou verdacht maken als er verder niks van afhangt?

Offline Yellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 11-03-2006, 00:19:02 »
Nou..................................................... hij heeft anders een heel verdacht kapsel!  ;D
Watseggie?! Milouska is te dol?!?!

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 11-03-2006, 00:24:25 »
Oh ja, is dat hetzelfde model als vorig jaar? Toen was er zoiets, maar ik weet niet hoe het ook weer zat en of het klopte.

Vorig jaar had ik geen model, dus ik weet ook niet wat er niet aan deugde. Het is eigenlijk meer een experiment, maar de eerste oefenresultaten zijn bemoedigend. Het is echter meer een veredeld systeem van plusjes en minnetjes achter de namen van mensen zetten.

Offline Sjoerdiosie

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 11-03-2006, 09:18:25 »
Richard is ook mijn mol:
Dat kat-antwoord was echt ontzettend dom, dat llijkt niet eens op eekhoorn, en dat schijnt hij dus zelf gezegd te hebben (wist ik niet).
En wie ging er als eerste over de brug, wist dat hij dan als laatste kaartjes om mocht draaien... Richard...

Offline Ca

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Je was een geweldig mens...
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 11-03-2006, 09:40:30 »
Toen Richard het antwoord moest geven op de vraag van Mary-Lou zei hij 'kat' ipv 'eekhoorn'. Later in de biecht probeerde hij de schuld een beetje op Karel te schuiven (vond ik) door te zeggen; 'ik zei gelijk daarna eekhoorn, maar Karel wilde dat niet goedrekenen.'

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 11-03-2006, 09:43:16 »
En wie ging er als eerste over de brug, <b>wist dat hij dan als laatste kaartjes om mocht draaien</b>... Richard...


volegns mij kon hij dat nog niet weten hoor...   kon best ijn dat hij er meteen uit zou liggen.  hoij kon het alleen maar hopen

Offline Ron Dabe

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 11-03-2006, 11:15:10 »
Ik een Bayesiaans statisch modelletje uit de mouw geschud en op het moment staat Richard daarin boven aan met een kans van 21% als mol. Met name opvallend vond ik zijn gedrag bovenaan de brug naar Mary-Lou. Later bleek pas dat als er veel mensen er over de brug gingen er veel kaartjes bij memory zouden worden omgedraaid en dat dus elke persoon die meedeed zou tellen.

Ja, maar je kon ook -bedragen omdraaien he? Het maakte niet zoveel uit hoeveel mensen er mee deden. Ze moesten toch allemaal weggespeeld worden via het memory-spel. (Het aantal kaartjes werd alleen maar meer.) Op de brug kon de mol weinig klaarspelen en zou daar eerder onmols gedrag hebben getoond dan mols gedrag.

Offline josé2173

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 11-03-2006, 12:04:54 »
Voorlopig is dit mijn mol. Reden: op de twee foto's van de kandidaten staat hij steeds bij de laatste drie mensen. Als je daarop Wie is de Mol...invuld (letter voor letter bij kandidaat), is Richard de enige die twee keer in het woord Mol valt.
 ::oink::

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 11-03-2006, 12:38:47 »
Ik heb zo net een echte verdachtmaking voor Richard ontdekt.
Roderique en Liz geven zich als vrijwilliger op. Het enige wat zij (wij) horen is dat zij over een paar dagen terugkomen en zij zeggen dan ook dat ze niet weten wat hen te wachten staat (pas in de tangoschool horen zij dat zij vrijstellingen hebben).
Later zegt Richard aan tafel: zij moeten echt wel wat doen als je vrijstellingen, of "hoe noem je dat?" krijgt.

Ik heb het idee dat hij zich hier verspreekt of er is weer creatief geknipt en geplakt....

hij had het over 2 vrijstellingen, en daarmee doelde hij volgens mij op het feit dat ze de eerste en tweede test niet hoefden te maken

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 11-03-2006, 12:41:46 »
ik vond richard trouwens heel verdacht bij de brug
ik geloofde er geen fuck van dat hij hoogtevrees had en het leek mij een smoes om als eerste te kunnen. verder vond ik zijn blijdschap en opluchting erna gemaakt. ook bij de test vond ik hem een gemaakt gezicht trekken.

maar ja hij is wel een enorme nicht dus ik kan me op zich wel voorstellen dat hij van nature al gemaakt doet

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 11-03-2006, 12:45:19 »
Alles in mij verzet zich nog om aan te nemen dat Richard de mol is.
Hij heeft zich in mijn ogen wel verdacht gemaakt en mollenstreken laten zien. Maar dat maakt hem nog niet DE mol.......
Ik blijf er even bij dat zijn "verspreking" ook een verdachtmaking is.
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Tomás

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 11-03-2006, 14:15:07 »
waarom is het een mollenstreek om Marry-Lou niet over die brug te laten lopen??
Misschien wilde Richard gewoon graag de vrijstelling hebben, en hoe minder mensen over de brug lopen, hoe groter de kans is, dat hij die vrijstelling krijgt....

Wat ik overigens wel verdacht vond was dat Richard aanbood dat Mary-Lou voor hem mocht gaan, terwijl hij een paar minuten eerder verkondigde dat hij niet tegen dat gestuntel voor hem zou gaan kunnen....
En als een iemand moeite had met die brug, was het Mary-Lou wel, dat was al meteen duidelijk.
Hij zei het op zo'n toontje van "je mag zelfs als eerste aan de opdracht beginnen, lief van mij he". Terwijl hij wist dat M-L toch niet als eerste zou willen, dus en een beetje krediet opgebouwd en toch als laatse aan de beurt komen met memorie.... ::vergroot::

is het een beetje te volgen ;D?


Offline Scabbers

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 11-03-2006, 14:35:57 »
Richard is ook mijn mol:
Dat kat-antwoord was echt ontzettend dom, dat llijkt niet eens op eekhoorn, en dat schijnt hij dus zelf gezegd te hebben (wist ik niet).

Ik dacht dat Milouska kat zei en dat Richard toen zei dat kat ook meteen haar sterrenbeeld zou zijn. Zoiets. Richard is niet mijn Mol. (voorlopig dan)
Een psychologische thriller… Een beetje drama… En het is natuurlijk toch reality, maar dan zonder de ranzigheid.

Offline Sjoerdiosie

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 11-03-2006, 15:06:57 »
Ik dacht dat Milouska kat zei en dat Richard toen zei dat kat ook meteen haar sterrenbeeld zou zijn. Zoiets. Richard is niet mijn Mol. (voorlopig dan)
ehh... sorry, maar ik kan je even niet volgen.

volegns mij kon hij dat nog niet weten hoor...   kon best ijn dat hij er meteen uit zou liggen.  hoij kon het alleen maar hopen

maar als hij mol was, wat hij volgens mij is, wist hij het wel