Auteur Topic: Richard is niet de mol!  (gelezen 58635 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #80 Gepost op: 13-03-2006, 20:01:06 »
Bedoelde je deze zin in z'n weblog? "Op dat soort momenten heb ik altijd zo'n zin om een tijdje onder de grond te kruipen..."
Ik had er absoluut niet over na gedacht, maar bij nader inzien... superverdachte zin  :o 

Het is voor het eerst dat ik dit lees, en ik vind het ook zeer, zeer verdacht! Vooral omdat de zin in de context van het verhaal eigenlijk flauwekul is. Onder de grond kruipen wil je als je je ergens voor schaamt, niet als je baalt omdat je portemonnee gestolen is.

Het kan natuurlijk ook zijn dat het inderdaad een verwijzing is naar de Mol, maar niet zozeer dat hij de Mol is, maar gewoon dat hij mee gaat doen aan WIDM. Maar dat het een verwijzing is, dat moet haast wel.
« Laatst bewerkt op: 13-03-2006, 20:21:57 door Heinz »

Offline Sjarrel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #81 Gepost op: 13-03-2006, 20:20:45 »
Ja, dat zou inderdaad ook nog kunnen... Maar ik vind het leuk om te denken dat-ie het zegt omdat-ie de Mol is. Hij dacht natuurlijk: Niemand kijkt tegen die tijd nog naar die log, en nu zoekt niemand er iets achter... Hmmm  ::vergroot::
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #82 Gepost op: 13-03-2006, 21:24:41 »
Volgens mij is dit al eerder door iemand gezegd maar kon het zo snel niet vinden  ::schaam::

Bij het invullen van de test valt op dat je op de computer bij iedereen het logo IBM ziet afgeplakt met een duidelijk zwart stickertje. Bij Richard is dat echter nog niet het geval, maar later wel  ::oink:: ::oink::

Er is ook al gesuggereerd dat IBM kon staan voor Ik Ben Mol....

Ik vond het vrij opvallend en een goede suggestie van de vorige poster (sorry alvast, kon je bericht niet zo snel terugvinden).  ;)
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Roek

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #83 Gepost op: 13-03-2006, 22:21:29 »
Welke wiskundeknobbel rekent even uit hoe groot de kans was dat Richard er uit zou liggen voor hij aan de beurt was? Die kans is best het proberen waard en als je dan inderdaad als laatste mag, kun je gerust een onbekende -1000 omdraaien en de tweede (bekende) omdraaien om je beurt te behouden.

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #84 Gepost op: 14-03-2006, 08:40:53 »
Nou, ik ben geen al te grote wiskundeknobbel, maar volgens mij is het zo:

Zeven kandidaten voor Richard, ieder draait minstens twee blokjes om, dus minimaal 14 van de 36 blokjes zijn al omgedraaid voordat Richard aan de beurt is. Dan streep ik voor het gemak maar even alle duo's die de zeven kandidaten voor hem al hebben opengespeeld en alle meerdere keren opendraaide enkelen maar tegen elkaar weg. Dat zou dan 14/36 kans zijn dat hij er al uit ligt voor hij aan de beurt is. Dat is een risico dat je als mol niet gaat lopen, lijkt me. Maar dat heb ik allemaal al uitgelegd in mijn lange post op de vorige pagina.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #85 Gepost op: 14-03-2006, 11:21:39 »
Dat heb ik al uitgelegd in m'n laatste post: zoals ook gebeurde was de kans enorm groot dat toch alle -1000 werd gedraaid. Van de 100 vakjes bleven hooguit 4 koppels liggen. Laat dan beter maar de anderen die kooltjes uit het vuur halen! Als het gaat om een directe easy mollenstreek door KAT te roepen moet je wel paraat zijn!
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Sjarrel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #86 Gepost op: 15-03-2006, 16:45:33 »
Zeven kandidaten voor Richard, ieder draait minstens twee blokjes om, dus minimaal 14 van de 36 blokjes zijn al omgedraaid voordat Richard aan de beurt is. Dan streep ik voor het gemak maar even alle duo's die de zeven kandidaten voor hem al hebben opengespeeld en alle meerdere keren opendraaide enkelen maar tegen elkaar weg. Dat zou dan 14/36 kans zijn dat hij er al uit ligt voor hij aan de beurt is. Dat is een risico dat je als mol niet gaat lopen, lijkt me. Maar dat heb ik allemaal al uitgelegd in mijn lange post op de vorige pagina.

Als het memoryspel in een van de latere afleveringen was geweest dan had-ie als Mol natuurlijk niet het risico genomen nee. Maar nu, aan het begin van het spel lijkt het me handig als je vertrouwen schept. Gewoon, jezelf op de vlakte houden door dit soort dingen te doen.
Als je nagaat dat alleen Mary-Lou hem een kleiiin beetje verdacht, terwijl hij toch echt fout antwoord gaf bij het vragen-spel... Lijkt me het een werkende tactiek.
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #87 Gepost op: 16-03-2006, 10:08:51 »
Daar zit wel wat in, inderdaad. Hij blijft mijn nummer 2, na Milouska. :)

Offline Binck

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #88 Gepost op: 17-03-2006, 14:17:24 »
Ja, zit ook wat in die Milouska... Straks is het Peggy. Zo iemand waarvan je het helemaal niet verwacht... Maar goed; in ieder geval ben ik gister in Breda naar de voorstelling van Richard Groenendijk geweest. Was trouwens superkicken. Er zit vlak in het begin een behoorlijke verwijzing naar WIDM. Iets met zijn moeder.... Het ging helaas te snel. Na afloop heb ik 'm aangesproken en hij wist de hele boel zeer vakkundig te omzeilen. ik weet niet, vond het verdacht... Ondanks dat ze dus al lang terug zijn in Nederland gaat het spel hier voor hun natuurlijk ook door.... maar goed; Mijn mollen zijn tot nu toe dus Richard en Liz en misschien Milouska... ::vergroot::

Offline Rose

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #89 Gepost op: 17-03-2006, 21:34:04 »
Richard zegt bij het vlot bouwen:
"...ik bedoel ik ben goed bevriend met Frederique, maar voor hetzelfde geld is dat van haar of van mij zit er ook een gedeelte gespeeld bij..."

Ik vind het erg vreemd dat hij zegt of van mij want hij weet zelf tocht wel of hij het speelt of niet?!?

Offline Jorg23

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Do you think you can tell heaven from hell
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #90 Gepost op: 17-03-2006, 21:46:24 »
volgende afvaller
After all those years do you still think you can tell heaven from hell

Offline Tessiejj..

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #91 Gepost op: 17-03-2006, 21:50:57 »
Richard zegt bij het vlot bouwen:
"...ik bedoel ik ben goed bevriend met Frederique, maar voor hetzelfde geld is dat van haar of van mij zit er ook een gedeelte gespeeld bij..."

Ik vind het erg vreemd dat hij zegt of van mij want hij weet zelf tocht wel of hij het speelt of niet?!?

Ja, dat vond ik ook al een beetje raar, hij is en blijft toch nog wel een beetje verdacht voor mij
......

Offline Yellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #92 Gepost op: 17-03-2006, 22:18:45 »
Richard kreeg geen contact met Frédérique terwijl Milouska dat meteen voor mekaar kreeg. Doet me denken aan wat Yvon vorig jaar deed met dat telefoonspel: een kwartier lang elk telefoontje wegdrukken.

Ook Richards reactie helemaal aan het eind, na de eliminatie van Chris, vond ik erg treffend. Toine zegt: "wat ben jij eigenlijk rustig!". En je ziet Richard denken "oh shit!" en hij zegt gauw: "Ja........ ik ben gewoon helemaal perplex!" Klinkt echt als een vlug verzonnen excuus.
Watseggie?! Milouska is te dol?!?!

Offline Tessiejj..

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #93 Gepost op: 17-03-2006, 22:20:10 »
Richard kreeg geen contact met Frédérique terwijl Milouska dat meteen voor mekaar kreeg. Doet me denken aan wat Yvon vorig jaar deed met dat telefoonspel: een kwartier lang elk telefoontje wegdrukken.

Ook Richards reactie helemaal aan het eind, na de eliminatie van Chris, vond ik erg treffend. Toine zegt: "wat ben jij eigenlijk rustig!". En je ziet Richard denken "oh shit!" en hij zegt gauw: "Ja........ ik ben gewoon helemaal perplex!" Klinkt echt als een vlug verzonnen excuus.

Ja, daar dacht ik ook gelijk aan, ik dacht gelijk dat hij het gewoon deed om de opdracht te verzieken of om zichzelf verdacht te maken
......

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #94 Gepost op: 17-03-2006, 23:29:00 »
Richard is of gewoon heel erg chaotisch en dom (zou nog wel kunnen trouwens..), of hij probeert mensen hem te laten verdenken, of hij is de mol

Offline Mol_en_Co

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #95 Gepost op: 17-03-2006, 23:34:46 »
Wat me wel opviel was dat Richard in z'n beschuldiging Peggy noemde, dat die geld van de paal had gescheurd. Maar toen Milouska en hij daar waren, hebben ze er uberhaupt niet rondgekeken.

De enige mogelijkheid is dus dat daar na de tijd over gepraat is.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #96 Gepost op: 17-03-2006, 23:38:57 »
Wat me wel opviel was dat Richard in z'n beschuldiging Peggy noemde, dat die geld van de paal had gescheurd. Maar toen Milouska en hij daar waren, hebben ze er uberhaupt niet rondgekeken.

De enige mogelijkheid is dus dat daar na de tijd over gepraat is.
Tuurlijk hebben ze daar over gepraat. En Richard & Milouska hebben vast wel ff gekeken, maar het waaide daar volgens mij redelijk hard. Zo'n opdracht duurt uren maar TV maar 20 minuten ofzo, ze kunnen niet alles uitzenden

Offline Eurik

  • winnaar pool TI 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #97 Gepost op: 17-03-2006, 23:40:53 »
Mijn eerste gevoel na de 1e aflevering was Richard, en ik denk dat ik dat ff zo hou, maar ik heb hem (jammer genoeg) niet veel mollenactie's zien doen vandaag.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #98 Gepost op: 18-03-2006, 11:34:11 »
Ik had niet verwacht dat die zo zwaar was  :-X  :-[

Wel handig als Mol natuurlijk  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Richard is (niet) de mol!
« Reactie #99 Gepost op: 18-03-2006, 11:44:50 »
Richard is of gewoon heel erg chaotisch en dom (zou nog wel kunnen trouwens..), of hij probeert mensen hem te laten verdenken, of hij is de mol

ik denk dat die eerste twee sowieso waar zijn, en die derde misschien :D