Auteur Topic: Aflevering 9: de finale!  (gelezen 68285 keer)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #100 Gepost op: 6-05-2006, 01:28:42 »
Reageer allemaal ook even op dit citaat, waar zo overheen word gepraat??!!!!!!

Dus toch twee mollen, of zou de mol er al uit zijn, of zou toch roderick, of miljous, of fré de mol zijn?


Ik wil er wel op reageren hoor: het is mij inderdaad ook opgevallen dat die agent Peggy noemde en ik heb me ook af zitten vragen waarom dat was. De meest logische verklaring lijkt me, dat ze al ruim vantevoren contact hebben gehad met de politie. Het lijkt me namelijk niet dat ze diezelfde ochtend gebeld hebben van 'we komen straks met een busje langs, kun je die even aanhouden?' Dat is natuurlijk al eerder geregeld, toen Peggy nog in het spel zat. Omdat ze niet wisten wie er af zou vallen hebben ze 4 namen opgegeven en gezegd dat er 1 persoon zal missen. De agent doet er verder namelijk ook niet moeilijk over.
En Karel heeft meerdere malen gezegd dat 'de Mol áltijd in het spel blijft'. Lijkt me dus niet dat de finale zonder Mol is gespeeld...

Offline sijb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #101 Gepost op: 6-05-2006, 02:05:33 »
en twee mollen dan? DAt Peggy eigenlijk de verliezer is. Ik ga ook steeds meer inzien dat ik eigenlijk te ver ga doordenken. Het gaat tussen de drie dus. Maar wie, wat, en waar, ik weet het niet meer!!!

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #102 Gepost op: 6-05-2006, 02:15:12 »
Bij de zoutblokken vind ik het bedrag vreemd. Er was te winnen 4000.
Ze hebben gewonnen 1350 en bij de 6e plek was 1400 te verdienen ( niet aangekomen ), dat maakt totaal 2750. Waar is de resterende 1250? Betekent dit dat er na het 6e honk nog een honk was?

Na honk 4 zegt Milouska we gaan naar honk 6, das beetje vreemd he, wou ze dus dat laatste honk ( 7 ) overslaan? Want men is zo gespitst op de molaanwijzing dat ze totaal vergeten dat het totaalbedrag dan niet klopt. Qua tijd kon het toch niet gehaald worden, maar toch.

Bij honk 6 zou de molaanwijzing liggen, bij honk 5 lag een envelop wat niet opengemaakt mocht worden. Dus Roderick heeft een envelop met inhoud gelezen waar de molaanwijzing niet in zat, die lag bij honk 6.



Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #103 Gepost op: 6-05-2006, 02:20:44 »
Moesten ze bij de opdracht verplicht bij het eerste betonblok beginnen? Ik zou anders achteraan begonnen zijn!! ::vergroot::
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #104 Gepost op: 6-05-2006, 02:35:13 »
Nog een toevoeging. Milouska zegt dat ze naar honk 6 gaan want ze wisten dat daar de molaanwijzing lag. In werkelijkheid gingen ze naar honk 5 en een envelop die je niet mag openen riekt toch naar een molaanwijzing maar die lag bij honk 6.
Wel vreemd, want als je de tel niet bijhoud kun je altijd nog naar het aantal zoutblokken gaan kijken wat je op de slee hebt liggen.

Milouska heeft bij deze opdracht in mijn ogen dan zeer zeker weer gemold. Roderick had niks aan de envelop.

Misschien stond er wel in de envelop: Je bent lekker beetgenomen.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #105 Gepost op: 6-05-2006, 02:41:33 »
De opdracht is vrij te interpreteren, als ze maar binnen de tijd terug komen.
Fré stelt voor achteraan te beginnen en dan met blokken terug, maar Ro en Milouska gaan niet op dit voorstel in.
Fré dus zeker niet de mol, want haar voorstel was wel de slimste geweest.

Offline kwarkje

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #106 Gepost op: 6-05-2006, 03:51:47 »
Ben ik nu de enigste die dit de slechtste aflevering ooit vind??? Niet dat we nog niet weten wie de mol is maar deze aflevering vond ik dus met een net woord niet tof. één spel en verder herhalingen kom op zeg. Ik blijf bij Roderick maar ze kunnen het allemaal zijn. Fred in mindere mate maar het kan. Als je het aan mij vraagt is dit de saaiste de mol van alles wat ik gezien heb. Geen leuke opdrachten, geen goede uitleg, en de mol  hmmm als milouska de mol is zeg ik ja wel een goede mol.
Dat zeg ik ook als Fred de mol is. Maar mijn mol is Roderick Pffffffffff   van mij mogen ze stoppen net als in belgie. Met de bekende nederlanders word het er niet beter op.  Ik wil verdorie gewone mensen die geen toneel kunnen spelen. Zo hoef ik geen mol meer.   ik wil george terug

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #107 Gepost op: 6-05-2006, 06:13:21 »
Is het niemand opgevallen dat de agent in het busje zei dat er een passagier miste? nml Peggy Vrijens. Waarom wordt dat genoemd? En waarom zegt zij juist zo overduidelijk in het filmpje van volgende week : Niets is wat het lijkt?

 ::rofl::  Peggy is de Mol   ::rofl::
Dat zou pas origineel zijn.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Joff

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #108 Gepost op: 6-05-2006, 08:50:47 »
Als ik dit zo lees, zijn jullie allemaal totaal paranoide geworden. Milouska is gewoon de mol. Bij de zoutvlakte haalt ze al een mollenstreek uit, door te suggereren nog wat verder door te gaan. Om het niet te obvious te laten lijken, bindt ze maar in. Van te voren weet ze dat het sowieso erg krap gaat worden. Om te zorgen dat ze niet op tijd aankomen, loopt ze telkens een stuk te ver naar rechts, zodat het voor de anderen zwaarder wordt om de blokken te trekken. In de uitzending is dit ook te zien.

Daarna worden de vragen beantwoord; Frédérique geeft het verkeerde antwoord. Milouska noemt zichzelf wat ook een mollenstreek is; het is logisch dat het niet één van hen drieën is, anders zou het oneerlijk zijn en/of te gemakkelijk. Daarom noemt ze zichzelf; zo is er meer ruimte voor Roderick om zich te vergissen. Roderick geeft wel het goede antwoord en krijgt een aanwijzing waaruit blijkt dat het Milouska is.

Offline godinvandejacht

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #109 Gepost op: 6-05-2006, 09:35:40 »
ik weet het niet hoor, maar ik vind het zo gek dat iedereen op roderick blijft zitten. toegegeven hij is enorm verdacht, maar milouska stemt op frederique en frederique op milouska, dus de mol moet wel een van de 2 dames zijn, ik neem aan dat roderick niet op zichzelf gaat stemmen. mocht dit wel het geval zijn, dan blijkt dus dat niemand de mol goed heeft gedraden??

kortom : of frederique of milouska is de mol......... :-*

of zie ik het nou zo verkeerd???? ???

Offline tinman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • ...zodat ik je goed kan zien!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #110 Gepost op: 6-05-2006, 09:37:55 »
Juist door die laatste molaanwijzing én het stemgedrag van de finalisten in de test begin ik nu ook twijfels te krijgen over Roderick. Dat hij inderdaad het antwoord wist, is een kenmerk van de mol. Mmm...

Dan het stemgedrag... voor een spannende finale zou het ideaal zijn als elke kandidaat op een andere Mol zat, zoals in serie 3. Bijvoorbeeld Frederique verdenkt Roderick, Roderick verdenkt Milouska, Milouska verdenkt Frederique. De Mol heeft natuurlijk nauw contact met het productieteam en weet op wie de andere kandidaten stemmen, en kan zo zijn/haar stemgedrag aanpassen. Zo zouden ze een optimaal spannende finale kunnen maken.
Maar nu is het geval dat Frederique en Milouska elkaar verdenken. Roderick verdenkt ook een van hen, als wij wisten wie dat was, was het spel al voorbij, want hij had 'onomstotelijk bewijs'. Dezelfde situatie als de finale van vorig jaar, waar je al vantevoren wist dat Yvon de mol was.
Stel nou dat Milouska de mol zou zijn (waar ik nog steeds van uit ga), zou het productieteam haar dan niet in hebben kunnen fluisteren 'Stem op Roderick, dat is spannender!'. Evenzo met Frederique. Je kan dus nooit meer de driehoeksstelling krijgen dat iedereen elkaar verdenkt... wat de situatie zou zijn waar productie op aanstuurt. Mijn punt is dus: de productie heeft schijnbaar geen controle gehad over het stemgedrag van de twee vrouwen. Waarom? Omdat ze gewoon kandidaten zijn. Het zou natuurlijk valsspel zijn om er tegen een te zeggen 'Je moet je stem veranderen, dat is beter voor de finale!'

Dat maakt Roderick nu dus extra verdacht. Maar van de andere kant... als hij de mol is... dan heeft niemand het goed geraden! Dan is hij wel een erg erg erg goede mol geweest.

Het is al eerder gezegd, ik zeg het nog een keer: Dit is gewoon een finale van drie mollen. Roderick is, zoals Geert Hoes het zei, een zwart gat. Bovendien vind ik het dagboek van de Mol op de nl-site zo'n typisch taalgebruik hanteren. Van die volzinnen, die niet door iedereen geschreven worden. Zoals in het dagboek van aflevering 2: 'Ondanks dat het best zwaar is, die schijn, gaat het me goed af. Ik geniet van dit spel. Ik geniet van Argentinië. Ik geniet van de mol.' Typisch zo'n zin die hij zou zeggen. Er zitten er nog veel meer in de dagboeken trouwens, maar je snapt de bedoeling.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #111 Gepost op: 6-05-2006, 09:52:45 »
Nog een toevoeging. Milouska zegt dat ze naar honk 6 gaan want ze wisten dat daar de molaanwijzing lag. In werkelijkheid gingen ze naar honk 5 en een envelop die je niet mag openen riekt toch naar een molaanwijzing maar die lag bij honk 6.
Wel vreemd, want als je de tel niet bijhoud kun je altijd nog naar het aantal zoutblokken gaan kijken wat je op de slee hebt liggen.

Milouska heeft bij deze opdracht in mijn ogen dan zeer zeker weer gemold. Roderick had niks aan de envelop.

Misschien stond er wel in de envelop: Je bent lekker beetgenomen.

Op de .nl-site (bij de uitleg van de opdracht) wordt de start als 1e honk geteld. Dus het 1e honk waar ze naar toe lopen, is eigenlijk honk 2, enz. Zo is dus het 5e honk waar ze naar toe lopen, eigenlijk honk 6. Dat is dus wel het honk waar het 'onomstotelijke bewijs' over de Mol ligt.


Offline Beetle

  • Forumlid
  • Roderick is de mol!!!!!!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #112 Gepost op: 6-05-2006, 10:07:53 »

Dan het stemgedrag... voor een spannende finale zou het ideaal zijn als elke kandidaat op een andere Mol zat, zoals in serie 3. Bijvoorbeeld Frederique verdenkt Roderick, Roderick verdenkt Milouska, Milouska verdenkt Frederique. De Mol heeft natuurlijk nauw contact met het productieteam en weet op wie de andere kandidaten stemmen, en kan zo zijn/haar stemgedrag aanpassen. Zo zouden ze een optimaal spannende finale kunnen maken.

Hier zat ik ook een beetje aan te denken, dat de produktie de kandidaten stuurt in wat ze biechten over de mol. Ik vind het namelijk zoooooo verschrikkelijk vreemd dat Frederique op eens van mol wisselt...ze is er zo ver mee gekomen en het is een hele slimme meid! Dus volgens mij zegt ze nu dat ze Milouska verdenkt, maar vult ze in de test Roderick als de mol in. Ik hoop het zo voor haar (want uiteraard is Roderick de mol).

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #113 Gepost op: 6-05-2006, 10:54:35 »
Jullie hadden het ook wel kunnen weten als jullie naar de klok hadden gekeken he, het was iets van 21:29 toen Karel dat zei..
Molloot sinds seizoen 4

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #114 Gepost op: 6-05-2006, 10:55:52 »
Juist door die laatste molaanwijzing én het stemgedrag van de finalisten in de test begin ik nu ook twijfels te krijgen over Roderick. Dat hij inderdaad het antwoord wist, is een kenmerk van de mol. Mmm...

Dan het stemgedrag... voor een spannende finale zou het ideaal zijn als elke kandidaat op een andere Mol zat, zoals in serie 3. Bijvoorbeeld Frederique verdenkt Roderick, Roderick verdenkt Milouska, Milouska verdenkt Frederique. De Mol heeft natuurlijk nauw contact met het productieteam en weet op wie de andere kandidaten stemmen, en kan zo zijn/haar stemgedrag aanpassen. Zo zouden ze een optimaal spannende finale kunnen maken.
Maar nu is het geval dat Frederique en Milouska elkaar verdenken. Roderick verdenkt ook een van hen, als wij wisten wie dat was, was het spel al voorbij, want hij had 'onomstotelijk bewijs'. Dezelfde situatie als de finale van vorig jaar, waar je al vantevoren wist dat Yvon de mol was.
Stel nou dat Milouska de mol zou zijn (waar ik nog steeds van uit ga), zou het productieteam haar dan niet in hebben kunnen fluisteren 'Stem op Roderick, dat is spannender!'. Evenzo met Frederique. Je kan dus nooit meer de driehoeksstelling krijgen dat iedereen elkaar verdenkt... wat de situatie zou zijn waar productie op aanstuurt. Mijn punt is dus: de productie heeft schijnbaar geen controle gehad over het stemgedrag van de twee vrouwen. Waarom? Omdat ze gewoon kandidaten zijn. Het zou natuurlijk valsspel zijn om er tegen een te zeggen 'Je moet je stem veranderen, dat is beter voor de finale!'

Dat maakt Roderick nu dus extra verdacht. Maar van de andere kant... als hij de mol is... dan heeft niemand het goed geraden! Dan is hij wel een erg erg erg goede mol geweest.

Het is al eerder gezegd, ik zeg het nog een keer: Dit is gewoon een finale van drie mollen. Roderick is, zoals Geert Hoes het zei, een zwart gat. Bovendien vind ik het dagboek van de Mol op de nl-site zo'n typisch taalgebruik hanteren. Van die volzinnen, die niet door iedereen geschreven worden. Zoals in het dagboek van aflevering 2: 'Ondanks dat het best zwaar is, die schijn, gaat het me goed af. Ik geniet van dit spel. Ik geniet van Argentinië. Ik geniet van de mol.' Typisch zo'n zin die hij zou zeggen. Er zitten er nog veel meer in de dagboeken trouwens, maar je snapt de bedoeling.
Dat zou ik totaal niet geloofwaardig vinden.  ::ohno:: Als Mol zou het dan wel kandidaterig moeten overkomen, en zeg nou zelf: zou jij het niet vreemd vinden als Milouska ineens op Roderick gaat zitten omdat de productie dat wil? Denk niet dat ze zich daar mee bemoeien... dat zou jammer zijn  :-\\
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Lautjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • I survived WIDM 1999 - 2014 (& 5 Televiziergala's)
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #115 Gepost op: 6-05-2006, 11:08:08 »
Dat zou ik totaal niet geloofwaardig vinden.  ::ohno:: Als Mol zou het dan wel kandidaterig moeten overkomen, en zeg nou zelf: zou jij het niet vreemd vinden als Milouska ineens op Roderick gaat zitten omdat de productie dat wil? Denk niet dat ze zich daar mee bemoeien... dat zou jammer zijn  :-\\

waar ik wel in geloof...
dat ze de kandidaten biechts laten opnemen over alle kandidaten. als in: 'ik verdenk roderick.'  'ik verdenk milouska.'

na de opnames kunnen ze dan knippen en plakken wat ze willen, zodat de werkelijke mol veilig blijft.
(binnenkort het verhaal van julien nog maar weer eens doorlezen, wat de productie allemaal heeft aangestuurd)

edit: dat zeg ik nu allemaal wel zo leuk, maar waar is dat verhaal gebleven?
« Laatst bewerkt op: 6-05-2006, 11:12:17 door Lautjuh »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #116 Gepost op: 6-05-2006, 11:20:17 »
Citaat van: Joff
[bij de zoutopdracht] Om te zorgen dat ze niet op tijd aankomen, loopt Milouska telkens een stuk te ver naar rechts, zodat het voor de anderen zwaarder wordt om de blokken te trekken. In de uitzending is dit ook te zien.
Dat klopt, dat viel mij ook op. Ik vond het ook verdacht, maar het kan evengoed gewoon van vermoeiing zijn. Maargoed, Milouska is toch de Mol dus dat is gewoon gespeeld :P jammer dat iemand er wat van zei, anders waren ze misschien niet op tijd geweest :P

Trouwens, het was Frédérique die nog naar het vijfde blok wilde, waardoor ze maar nèt op het nippertje optijd kwamen. En ik vond het ook erg dom dat er maar één horloge was: ze vertrouwen volledig op Roderick op die manier, stel dat hij nou de mol was, hij had gewoon z'n horloge eventjes een paar minuutjes achteruit kunnen zetten telkens (zodat het niet opviel) en dan waren ze te laat geweest. Echter dan had de kijker dat natuurlijk wel kunnen zien omdat er steeds een klok in beeld was.

Zouden er nog hints uit de tijden te halen zijn?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline MagicEgidius

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #117 Gepost op: 6-05-2006, 11:22:00 »
Mijn mol:

Peggy of Karel

 ::rofl::

En onze vorige presentatrice komt ons vertellen dat Karel de Mol is, haar vlucht heeft genomen en alle opdrachten verziekt heeft. Waarom vroeg hij anders naar de rozen? Hij wist dat Frederique ze niet had.

greetz

Offline IDM

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #118 Gepost op: 6-05-2006, 11:30:32 »
Ik vond de opdrachten wel oke, maar er zijn zéker leukere afleveringen geweest! Karel deed het echt hartstikke leuk in de 'rechtzaal', vond ik!

Ik had echt verwacht dat we deze aflevering de ontknoping niet zouden krijgen... maar toch baalde ik als een stekker! Ik was zooo nieuwsgierig.

Ik twijfelde sowieso wel aan Milouska, maar na deze aflevering had ik echt zoiets van: ik had mijn 'afkeer' (niet zo zwaar bedoelt overigens) van Milouska me niet moeten laten leiden. Ik denk nog steeds dat Roderick de mol wel is, maar twijfel nu wel héél héél erg! Als Roderick de mol is, vond ik zijn reactie over zijn aanwijzing van het 'zoutspel' wel heel grappig! :)

Dus Milouska of Roderick... ik hoop Roderick (maar dan is het vast Frédérique, haha).
Er is voor allemaal ook gewoon zoveel te zeggen...

Over 7 dagen!
Laten we jabberen.

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #119 Gepost op: 6-05-2006, 11:32:15 »
Dan het stemgedrag... voor een spannende finale zou het ideaal zijn als elke kandidaat op een andere Mol zat, zoals in serie 3.

In de finale zaten zowel John als Jantien op George hoor...
WIDM addicted....