Auteur Topic: Aflevering 9: de finale!  (gelezen 68289 keer)

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #80 Gepost op: 5-05-2006, 22:56:03 »
de mol had wat kunnen doen of moeten reageren
Hoe dan? Door te roepen 'ja maar ik ben de mol, dus ik moet die enveleop hebben'?
The British are not impressed.

Offline Beetle

  • Forumlid
  • Roderick is de mol!!!!!!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #81 Gepost op: 5-05-2006, 22:57:01 »
roderick won die envelop
als hij de mol niet is waarom reageerde de mol dan niet
over die envelop
de mol had wat kunnen doen of moeten reageren
roderick liep weg en milouska en frédérique bleven bij
elkaar staan, nou als 1 van die 2 de mol is dan hadden
ze toch wel anders kunnen reageren
daarom denk ik dat mijn mol nog steeds roderick is

En waarom zou de mol een verkeerd antwoord op de vraag geven....Lijkt me niet zo logisch. Dus inderdaad: Roderick is de mol. Heeft iemand al de beelden van dat diner bekeken? Of Richard inderdaad een afwijkende kleur roos had?

Toen Roderick iets zij over dat de mol het heel goed gespeeld had, na het lezen van de hint, dacht ik eigenlijk dat dat de hint was die hij kreeg. Maar het idee dat dit een goede grap is omdat hij dat over zichzelf zegt vind ik ook wel heel erg leuk.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #82 Gepost op: 5-05-2006, 23:15:06 »
Ze hebben gewoon eerst in de rechtzaal gezeten, toen de test gemaakt en moesten toen weer terug naar de rechtzaal zodat het net leek of ze nooit weg zijn geweest. Maar dat kan natuurlijk niet  ;D

Ze hebben gewoon eerst de hele rechtzaal opdracht opgenomen. Daarna hebben ze de kandidaten de test laten maken en ook dat apart per kandidaat opgenomen. Vervolgens zijn ze in de monteerkamer gaan zitten en hebben ze geknipt in die rechtzaal. Wanneer Frederique klaar is, zetten ze de rechtzaal opdracht stop en stoppen ze Frederique erin die de test maakt, wanneer Milouska klaar is in de rechtzaal zetten ze hem weer stop en tonen ze een Milouska die de test invult en zo door voor Roderick.

Zo is het volgens mij eerder Jutta  :)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #83 Gepost op: 5-05-2006, 23:18:32 »
Wat een T$#%(#@$%$@#@%#%@*#%*@#%*@ programma, ik heb lekker staan vloeken hier!! ;D ::oink::

Geweldige aflevering weer, de eerste opdracht leek een makkie maar viel best wel tegen. De locatie was uniek en echt schitterend. De rechtbank vond ik erg leuk, samen met de arrestatie ervoor, Karel deed het super! ::ok::

Alleen het einde, 7 slapeloze nachten gaan volgen.. Bedankt WIDM-makers!! ;)
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #84 Gepost op: 5-05-2006, 23:25:21 »
Wat een T$#%(#@$%$@#@%#%@*#%*@#%*@ programma, ik heb lekker staan vloeken hier!! ;D ::oink::

Geweldige aflevering weer, de eerste opdracht leek een makkie maar viel best wel tegen. De locatie was uniek en echt schitterend. De rechtbank vond ik erg leuk, samen met de arrestatie ervoor, Karel deed het super! ::ok::

Alleen het einde, 7 slapeloze nachten gaan volgen.. Bedankt WIDM-makers!! ;)

Mijn 1e reactie was ook niet zo beleefd :P
WIDM addicted....

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #85 Gepost op: 5-05-2006, 23:59:28 »
snotverjandulleme jan met de korte achternaam k*t enzovoort enzovoort.
M'n hoofd kan dit echt niet aan hoor. Ik was er al bang voor.... en m'n nachtmerrie kwam uit.
Maar.... stiekum is't ook wel leuk nog een weekje molhunten.  >:D Toch? anders wisten we het allemaal al en nu kunnen we inderdaad nog een hele week analyseren,binnenstebuiten keren etc.
Ik zal meteen maar even beginnen: wie zei bij het zoutblok halen na het vierde blok:"Nog eentje dan". Ik raakte daar even van in de war. Milous was het in ieder geval niet. Vond dat zo'n mollige opmerking.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #86 Gepost op: 6-05-2006, 00:08:49 »
Ik zal dit nog even toelichten. Fre en Ro roepen met z'n tweeën om het hardst na het derde blok na deze stoppen we en gaan terug en juist van een van die twee kwam de suggestie om er nog een te halen. Precies het blok waar geen geld lag maar wel een aanwijzing, wat ze dus niet wisten want bij blok drie lag geen aanwijzing. Wat me dan dus verwart is het feit dat ik dit typische mollengedrag vind en IK milous zwaar verdenk. En ik twijvel al zo hevig.... nog nooit zo erg geweest. Vind ze nu allemaal verdacht. Maar daarom dus de vraag wie zei er precies van gaan we er nog een halen, die gene word voor mij weer wat meer mol.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #87 Gepost op: 6-05-2006, 00:19:06 »
Dat was tòch Milouska. Fré en Ro zeiden inderdaad dat 4 blokken genoeg was, maar toen stelde Mil voor om er dan nog eentje te halen en Ro keek op zijn klokje en dacht, dat moet nog kunnen en zei toen oké dan. Wat hij niet wist was dat Mil op de terugreis veel kracht ging verspelen door veel te veel opzij te gaan lopen.
The British are not impressed.

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #88 Gepost op: 6-05-2006, 00:21:11 »
Is het niemand opgevallen dat de agent in het busje zei dat er een passagier miste? nml Peggy Vrijens. Waarom wordt dat genoemd? En waarom zegt zij juist zo overduidelijk in het filmpje van volgende week : Niets is wat het lijkt?
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline eef336

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #89 Gepost op: 6-05-2006, 00:21:56 »
hej.. aan het eind zegt roderick toch eigenlijk dat ie het niet goed weet omdat hij ze allebei verdacht vindt? nou.. dan geloof ik helemaal geen bal van die hint. hij zei 'wat heeft die goed gespeeld', terwijl hij dus later nog steeds niet zeker wist wie het is.... mmm.... ik blijf bij roderick als mijn mol!

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #90 Gepost op: 6-05-2006, 00:28:14 »
Dat was tòch Milouska. Fré en Ro zeiden inderdaad dat 4 blokken genoeg was, maar toen stelde Mil voor om er dan nog eentje te halen en Ro keek op zijn klokje en dacht, dat moet nog kunnen en zei toen oké dan. Wat hij niet wist was dat Mil op de terugreis veel kracht ging verspelen door veel te veel opzij te gaan lopen.

Dat was inderdaad Milouska. Tijdens die opdracht gaf Milouska me ook niet echt de indruk alles te geven. Toch hoop ik dat ze de mol niet is, want ze saboteert veel te opvallend. Dat zou voor mij toch een kleine domper op de serie zetten. Twee ondermaatse mollen na elkaar -remember Yvon - kunnen de makers zich echt niet permitteren. Don't let me down Roderick! ;)

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #91 Gepost op: 6-05-2006, 00:30:52 »
Dat was inderdaad Milouska. Tijdens die opdracht gaf Milouska me ook niet echt de indruk alles te geven. Toch hoop ik dat ze de mol niet is, want ze saboteert veel te opvallend. Dat zou voor mij toch een kleine domper op de serie zetten. Twee ondermaatse mollen na elkaar -remember Yvon - kunnen de makers zich echt niet permitteren. Don't let me down Roderick! ;)

juist zo denk ik er dus ook over!
Maar wat nou als we gewoon hele goede mollenvangers zijn en het veel beter zien dan een paar seizoenen geleden? :P Dan kunnen de makers er ook niks ana doen, dan zijn wij gewoon hele goede mollenvangers. ;)
« Laatst bewerkt op: 6-05-2006, 00:41:13 door billyboem »
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline Poekie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #92 Gepost op: 6-05-2006, 00:31:31 »
Mooie aflevering maar weer! De opdracht op de zoutvlakte duurde misschien wat te lang, maar aan de andere kant ook wel weer fascinerend om naar te kijken (wat een landschap!).
Vervolgens dat gezellige gekneuter met tenten die weg wilden waaien, Karel die het sarcastisch had over een vrije middag op een kale vlakte en Roderick die hardop genoot van zijn spaghetti bolognese  ;D

Leuke flashbacks aan een WIDM long time ago, toen de kandi's door de politie werden opgepakt en de spanning hiero, tijdens de finale in de rechtbank.
Zelf was ik er redelijk van overtuigd dat de uitslag deze week niet bekend zou worden gemaakt, dus vond het prima toen dat inderdaad niet gebeurde. Nog een weekje speculeren, zoeken en videobanden achterstevoren, versneld afdraaien  ;) om nog wat info over den mol te vinden. Leuk toch, nog een extra weekje, want volgende week rond dit tijdstip, is het weer helemaal afgelopen voor lange tijd... :-\\

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #93 Gepost op: 6-05-2006, 00:34:32 »
Dat was tòch Milouska. Fré en Ro zeiden inderdaad dat 4 blokken genoeg was, maar toen stelde Mil voor om er dan nog eentje te halen en Ro keek op zijn klokje en dacht, dat moet nog kunnen en zei toen oké dan. Wat hij niet wist was dat Mil op de terugreis veel kracht ging verspelen door veel te veel opzij te gaan lopen.

wat mij juist ook opgevallen was aan Frédérique is dat zij telkens zei: oke, hierna stoppen we. Dit zei ze toen ze naar het vierde blok toeliepen. Ze zei: deze, en dan stoppen we??
Vervolgens staan ze bij het vierde blok en wil Frédérique ineens wel naar het vijfde blok, waar geen geld te halen was...
Triomf!

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #94 Gepost op: 6-05-2006, 00:35:57 »
hoeft dit nou echt? ik ben helemaal van mijn melk. en niet zozeer omdat de bekendmaking pas volgende week is (wat ik trouwens wél jammer vind: kunnen ze dat dan niet gewoon vooraf al zeggen, ipv in boekjes te schrijven dat vandaag de ontknoping was)
mijn mol voor deze aflevering was roderick, maar ik vreesde ook voor milouska. maar nu weet ik het helemaal niet meer. ik heb echt het gevoel dat iédereen, ja iédereen, met ons loopt te f*cken.
* frederique die nog eens in de finale van mol wisselt
* milouska die vorige aflevering roderick nog verdacht vond en nu zegt dat hij het niet kan zijn
* peggy en toine zeggen dat ze vol voor frederique zijn gegaan, maar ook daaraan begin ik te twijfelen. ik acht ze in staat om dit gewoon te liegen
* de verdachtmakingen van de afgevallen kandidaten op het einde, komop! jullie wisten toen wellicht al allemaal wie de mol was!

ik moet deze aflevering echt nog eens opnieuw bekijken want ik snap er helemaal niets meer van. ze lopen daar gewoon met zijn 3en een beetje te acteren! laat dit aub over aan de mol alleen, dank u! en het is wellicht allemaal de fout van de regie
ik ben er zéker van dat de 3 mensen die nog overblijven alle drie weten wie de mol is!

tijdens de aflevering heb ik een paar keer "t is niet waar he, toch milouska" gezegd (omdat nu 'plots' fré haar verdenkt), naar het einde toe begon ik er zelfs in te geloven dat het ook frederique kon zijn.

de biecht had van mij wat langer mogen duren en wat pittiger mogen zijn.
niet echt spanning in de zout-opdracht
mijn kleine teen had door dat die 'politie' maar om te lachen was (trouwens mooi afgekeken van de belgische mol opnieuw!)
geen ontknoping, anti-climax
conclusie: weer een mindere aflevering vind ik...

maar ik blijf voor roderick gaan gewoon omdat ik niet meer wil veranderen.
ik vind het echt niet leuk dat er gelogen wordt in de biechten en dat ze ons allemaal voor de gek houden  ::ohno::

volgende aflevering wordt het écht afscheid nemen van frederique

Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #95 Gepost op: 6-05-2006, 00:38:32 »
hej.. aan het eind zegt roderick toch eigenlijk dat ie het niet goed weet omdat hij ze allebei verdacht vindt? nou.. dan geloof ik helemaal geen bal van die hint. hij zei 'wat heeft die goed gespeeld', terwijl hij dus later nog steeds niet zeker wist wie het is.... mmm.... ik blijf bij roderick als mijn mol!
nog zoiets dat van geen kanten klopt
ze spreken zich allemaal gewoon de hele tijd tegen  >:(

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #96 Gepost op: 6-05-2006, 00:44:49 »
hoeft dit nou echt? ik ben helemaal van mijn melk. en niet zozeer omdat de bekendmaking pas volgende week is (wat ik trouwens wél jammer vind: kunnen ze dat dan niet gewoon vooraf al zeggen, ipv in boekjes te schrijven dat vandaag de ontknoping was)
mijn mol voor deze aflevering was roderick, maar ik vreesde ook voor milouska. maar nu weet ik het helemaal niet meer. ik heb echt het gevoel dat iédereen, ja iédereen, met ons loopt te f*cken.
* frederique die nog eens in de finale van mol wisselt
* milouska die vorige aflevering roderick nog verdacht vond en nu zegt dat hij het niet kan zijn
* peggy en toine zeggen dat ze vol voor frederique zijn gegaan, maar ook daaraan begin ik te twijfelen. ik acht ze in staat om dit gewoon te liegen
* de verdachtmakingen van de afgevallen kandidaten op het einde, komop! jullie wisten toen wellicht al allemaal wie de mol was!

ik moet deze aflevering echt nog eens opnieuw bekijken want ik snap er helemaal niets meer van. ze lopen daar gewoon met zijn 3en een beetje te acteren! laat dit aub over aan de mol alleen, dank u! en het is wellicht allemaal de fout van de regie
ik ben er zéker van dat de 3 mensen die nog overblijven alle drie weten wie de mol is!

tijdens de aflevering heb ik een paar keer "t is niet waar he, toch milouska" gezegd (omdat nu 'plots' fré haar verdenkt), naar het einde toe begon ik er zelfs in te geloven dat het ook frederique kon zijn.

de biecht had van mij wat langer mogen duren en wat pittiger mogen zijn.
niet echt spanning in de zout-opdracht
mijn kleine teen had door dat die 'politie' maar om te lachen was (trouwens mooi afgekeken van de belgische mol opnieuw!)
geen ontknoping, anti-climax
conclusie: weer een mindere aflevering vind ik...

maar ik blijf voor roderick gaan gewoon omdat ik niet meer wil veranderen.
ik vind het echt niet leuk dat er gelogen wordt in de biechten en dat ze ons allemaal voor de gek houden  ::ohno::

volgende aflevering wordt het écht afscheid nemen van frederique

Dat ze ons vooraf niet ingelicht hebben vind ik ook niet kunnen. Ik weet nog heel goed hoe kwaad ik enkele jaren wel was  op het einde van de finale van het derde seizoen. Deze keer was ik echter voor 99 procent zeker dat ze opnieuw voor een uitgestelde ontknoping zouden kiezen, omdat ze bij de preview van deze aflevering niets zeiden of toonden van de ontknoping. Ik had me dus al mentaal ingesteld dat de ontknoping pas voor volgende week zou zijn. Dat heeft me een ontgoocheling bespaard.  

Offline billyboem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #97 Gepost op: 6-05-2006, 00:47:44 »
Ik heb het nog eens nagekeken, maar volgens mij klopt de vraag van Karel over de bloem wel. Als ik het goed zie heeft iedereen een paarse bloem op zijn bord liggen, behalve Richard, die heeft een rode. Maar echt duidelijk zie ik het niet.
Grote ideeën beginnen met volkomen onrealistische gedachten.

Offline sijb

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #98 Gepost op: 6-05-2006, 01:05:42 »
Is het niemand opgevallen dat de agent in het busje zei dat er een passagier miste? nml Peggy Vrijens. Waarom wordt dat genoemd? En waarom zegt zij juist zo overduidelijk in het filmpje van volgende week : Niets is wat het lijkt?

Reageer allemaal ook even op dit citaat, waar zo overheen word gepraat??!!!!!!

Dus toch twee mollen, of zou de mol er al uit zijn, of zou toch roderick, of miljous, of fré de mol zijn?


Offline roelc

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #99 Gepost op: 6-05-2006, 01:09:47 »
Reageer allemaal ook even op dit citaat, waar zo overheen word gepraat??!!!!!!

Dus toch twee mollen, of zou de mol er al uit zijn, of zou toch roderick, of miljous, of fré de mol zijn?


komaan, peggy de mol, dat zou toch al té belachelijk zijn
en het is nu al zo moeilijk  :(