Auteur Topic: Aflevering 9: de finale!  (gelezen 67800 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #40 Gepost op: 5-05-2006, 21:55:21 »
Ik was in de pool omgeschakeld naar Milouska, maar die is elke keer idd wel erg zenuwachtig en met de zoutopdracht wilde ze steeds door ipv terug.
Verder nog de vraag over de moltip. Fre en Molous hadden het fout, maar als Roderick het al wist (als hij de mol was) waarom wachtte hij dan zolang? De info had in verkeerde handen kunnen vallen! Daarom denk ik dat de vraag onvoorbereid was.

Dat Milouska juist door wilde kan ook als mollig uitgelegd worden; ze zouden het dan echt nooit gehaald hebben binnen het uur.

Ik geloof niet dat de vraag onvoorbereid was voor de mol. Ik geloof wel dat de mol de kandi's een eerlijke kans zou gunnen de envelop te winnen. Ik geloof ook dat de vraag dermate moeilijk was dat de kans dat dat laatste zou gebeuren niet erg groot zou zijn.
Roderick wachtte het langst en wist het antwoord wel - da's natuurlijk heel mollig, als je als kandi het weet steek je toch meteen je hand op! Dan gok je het toch niet dat de anderen je vóór zijn!

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #41 Gepost op: 5-05-2006, 21:55:53 »
::rofl:: doet me denken aan "Wat een kutklotebrug!"

hehehe daarom

ik heb even Mary-Lou's quote veranderd!!
Triomf!

Offline Mjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pretty. Odd.
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #42 Gepost op: 5-05-2006, 21:56:31 »
dat uitstellen is idd heel jammer!  :\'(

ik vond vooral die opmerking van roderick raar:
"wat heeft die goed gespeeld".
ik zit de hele tijd op frédérique, en nu ga ik twijfelen!   thanks roderick!  :P
we'll leave the past the past, gonna find the future

Offline chrispy

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #43 Gepost op: 5-05-2006, 21:59:33 »
Wat een slechte beslissing om nu niet de ontknoping te tonen.
De programmamakers denken denk ik meer in kijkcijfers, dan aan een waardig einde van deze mol serie, waarin de laatste aflevering (10) deze keer in het teken van frederique zou moeten staan (mol of geen mol maakt daarin niet uit). 

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #44 Gepost op: 5-05-2006, 22:01:16 »
Toen Karel zei: 'De uitslag...'  dacht ik eerst: huh, komt ie dan toch nu (ik had hem volgende week de eerste paar minuten verwacht)..en daarna dacht ik: nee, dit duurt te lang. 'volgt over 7 dagen'

Vond het wel lollig met die arrestatie hahaha
Molloot sinds seizoen 4

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #45 Gepost op: 5-05-2006, 22:04:15 »
wel jammer dat de ontknopping niet vandaag er was, maar gaf peggy niet een tip van de sluier weg
zo leekt het wel dat ze zo over frédérique praatte en ook over de mol
leek wel of ze over hun beide had dus frédérique de mol

Offline Yellow

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #46 Gepost op: 5-05-2006, 22:05:26 »
Wat een slechte beslissing om nu niet de ontknoping te tonen.
De programmamakers denken denk ik meer in kijkcijfers, dan aan een waardig einde van deze mol serie, waarin de laatste aflevering (10) deze keer in het teken van frederique zou moeten staan (mol of geen mol maakt daarin niet uit). 
Aan de andere kant: toen het werd opgenomen was het nog helemaal niet bekend dat Fré zo ziek zou worden. Wat had Karel dan moeten zeggen? "En de uitslag..... volgt nu! Tja, we zouden het eigenlijk pas volgende week doen, maar dan moeten we de uitzending in het teken van Frédérique stellen omdat die ons binnenkort helaas zal ontvallen. Dus Milouska is de mol, oh enne Fré... sorry meid!" ::ohno::

Het komt misschien achteraf gezien wat ongelukkig uit, maar als het eenmaal is opgenomen, dan is het lastig om het alsnog anders te doen.
Watseggie?! Milouska is te dol?!?!

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #47 Gepost op: 5-05-2006, 22:06:07 »
Toen Karel zei: 'De uitslag...'  dacht ik eerst: huh, komt ie dan toch nu (ik had hem volgende week de eerste paar minuten verwacht)..en daarna dacht ik: nee, dit duurt te lang. 'volgt over 7 dagen'

Vond het wel lollig met die arrestatie hahaha

inderdaad leuk gedaan, ik geloofde al niet dat het echt was maar toch komt er spannig van die dan weer leuk is omdat de ontknoping er aan komt teminste dat denk je dan!!


Quote gefixt - Han13
« Laatst bewerkt op: 5-05-2006, 22:16:43 door Han13 »
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #48 Gepost op: 5-05-2006, 22:09:01 »
Aan de andere kant: toen het werd opgenomen was het nog helemaal niet bekend dat Fré zo ziek zou worden. Wat had Karel dan moeten zeggen? "En de uitslag..... volgt nu! Tja, we zouden het eigenlijk pas volgende week doen, maar dan moeten we de uitzending in het teken van Frédérique stellen omdat die ons binnenkort helaas zal ontvallen. Dus Milouska is de mol, oh enne Fré... sorry meid!" ::ohno::

Het komt misschien achteraf gezien wat ongelukkig uit, maar als het eenmaal is opgenomen, dan is het lastig om het alsnog anders te doen.
zo jij komt kort en hard door de bocht!! dat had karel idd niet moeten zeggen nee, volgende week zal het vast wel in het teken van fre staan, dat kan haast niet anders, dus dan is het toch goed?!
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline Sjarrel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #49 Gepost op: 5-05-2006, 22:09:17 »
Wat me opviel: de vraag om de molaanwijzing was toch Wie had een afwijkende kleur bloem/roos? (Ik heb niet goed naar de vraag geluisterd  ::rofl::) En het ging dan toch om die aflevering met de rozen en de obelisk? Of niet... Want dan had Richard toch niet de afwijkende kleur??  ;D Ik zal wel dom bezig zijn maar ik kan geen andere opdracht met kleuren bloemen bedenken  :P

Anyone??  ::schaam::
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.

Offline lauralein

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #50 Gepost op: 5-05-2006, 22:10:53 »
tja, ik had al zo'n voorgevoel, maar toen ik op de bank zat met thee was ik helemaal klaar voor dé eindelijke ontknoping en toen karel zei: over 7 dagen...
Wraaaaaah.  :o
ik was echt booooos. ben ik nog steeds.
okée, het maakt het spannender, maar het is ook wel gemeen.
milouska maakt zich wel verdacht elke aflevering, maar niémand (op fré na)
heeft haar ooit verdacht. zó goed gespeeld (als ze de mol is, wat ik denk).
en Fré dan, die speelt het pas goed, zó veel mensen verdenken haar, maar ze is niet de mol (denk ik dan ::) )
maar roderique is ook verdaaacht.
oh, ik weet het niet meer.
waarom vertelden ze het vanavond niet gewoon????  :(

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #51 Gepost op: 5-05-2006, 22:11:45 »
De afwijkende kleur bloem ging over het etentje bij de Argentijn.
Maar vraag me af of er iemand écht een afwijkende kleur bloem had... of dat sowieso het antwoord van Roderick goed gekeurd zou worden?

Offline Joke

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #52 Gepost op: 5-05-2006, 22:12:33 »
Anyone??  ::schaam::

Karel legde erbij uit dat het ging om de kleur van de bloemen op de borden bij aanvang van het etentje met de opdrachten.

Offline Mjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pretty. Odd.
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #53 Gepost op: 5-05-2006, 22:12:50 »
met die arrestatie had ik echt zoiets van:
dit meen je niet!       maar mijn medekijker  (aka dad)   dacht al dat het er allemaal bijhoorde!

@sjarrel:   als je goed had geluisterd, had je gehoord dat Karel ongeveer zei:
wie had een afwijkende kleur bloem bij zijn bord tijdens het diner bij de familie...
we'll leave the past the past, gonna find the future

Offline Sjarrel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Richard is de Mol. 8) (maar eigenlijk Frédérique)
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #54 Gepost op: 5-05-2006, 22:13:05 »
Hmmm okeee... Stond die bloem op hun tafel ofzo?


edit: 
@sjarrel:   als je goed had geluisterd, had je gehoord dat Karel ongeveer zei:
wie had een afwijkende kleur bloem bij zijn bord tijdens het diner bij de familie...
Ja, maar dat zei ik dus al :P Ik heb niet geluisterd.
Ik maak voor ik m'n wekkertje zet, en geeuwend op m'n slaapbankje rol, eerst een ommetje, een ommetje met m'n Mol.

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #55 Gepost op: 5-05-2006, 22:15:00 »
Ik hoopte dat ze het vanavond zouden vertellen, maar ik keek op de klok: 9.25. Dan vertellen ze het niet. Dan zouden ze eerst nog een hele mooie voorbereiding op de ontknoping hebben en niet in de rechtbank (lijkt mij). Verder denk ik niet dat je uit de rechtzaak veel wijzer wordt. Niemand switcht daardoor van mol, want iedereen ziet er juist een bevestiging in van zijn/haar mol. Tenslotte: leuke aflevering! ::ok::
WIDM addicted....

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #56 Gepost op: 5-05-2006, 22:16:37 »
Anyone??  ::schaam::

dat ging over de afwijkende kleur bloem op tafel bij het goede manieren diner.
Molloot sinds seizoen 4

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #57 Gepost op: 5-05-2006, 22:17:27 »
Hmmm okeee... Stond die bloem op hun tafel ofzo?


edit:  Ja, maar dat zei ik dus al :P Ik heb niet geluisterd.


voor iedereens neus stond een bloem.. bij richard dus van een andere kleur blijkbaar...
Molloot sinds seizoen 4

Offline xerxes

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #58 Gepost op: 5-05-2006, 22:17:47 »
met die arrestatie had ik echt zoiets van:
dit meen je niet!       maar mijn medekijker  (aka dad)   dacht al dat het er allemaal bijhoorde!

In een Belgische reeks (nr 3 geloof ik) hebben ze ook eens zoiets gedaan ::tandpastasmiley::

quote aangepast

« Laatst bewerkt op: 6-05-2006, 06:51:35 door Bakkertje »

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #59 Gepost op: 5-05-2006, 22:19:44 »
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAH die arrestatie was geweldig

eerst dacht ik: oh ja shit: die paspoorten hebben ze niet!!!
en toen dacht ik: hmm Karel loopt ze gewoon te naaien

maar die koppen van Mi, Ro en Fré: GEWELDIG
en Frédérique in de auto: "Hebben wij weer"

Oh en ook geweldig die acties van Fré:
- "Oh hier ligt het geld" Ja net alsof je het daar niet zelf neergegooid had  ;D
- En dat ze tijdens het lopen twee meter naar links gaat uitwijken om tegen een steentje aan te trappen. Net daarvoor of daarna zei ze: "Zullen we niet meer praten" Want ja, dat kost teveel energie, maar expres uitwijken om tegen een steen te trappen niet zeker?!?!  ;D
- Dat ze het eerste naar de steen wil lopen die het verste weg is...  ;)
- dat ze de hele tijd roept: "Laten we snel gaan" maar dat ze zelf de hele tijd langzaam aan doet --> het geld heel langzaam tellen, Roderick vragen wat erop het briefje staat en het vervolgens nog een keer langzaam op gaan lezen...  ::)

ik vond het trouwens wel raar dat Frédérique niet de aanklachten tegen Ro en Mi mocht zien voor ze de test ging maken.
En dat Mi die van Ro niet kon zien. Je kan daar toch ook kijken hoe iemand reageert, en daar kan je dan toch ook weer verdenkingen of juist bevestigingen uit halen??
Triomf!