Auteur Topic: Aflevering 9: de finale!  (gelezen 67802 keer)

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #60 Gepost op: 5-05-2006, 22:22:12 »
 Aflevering 9, Dagboek De Mol
DAGBOEK VAN DE MOL
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * 
Tja, daar sta je dan, met je goede molgedrag



Karel die je alle verdenkingen en verdachtmakingen in de schoot werpt. Alles bij elkaar is het toch heel wat. Vind jij ook niet? Of ben jij nog steeds niet helemaal zeker van mijn identiteit? Twijfel je nog? Jij weet natuurlijk niet wat er op dat kaartje stond, dat op de zoutvlakte gewonnen is. Ik weet wel wat daar op staat. Als je die aanwijzing gelezen zou hebben, was je al een heel eind verder. Mits je slim nadenkt, natuurlijk. Maar daar draait dit hele spel om, dus ik ga ervan uit dat jij, maar ook mijn twee medefinalisten het goed aanpakken. Nog één weekje en je hebt duidelijkheid. Nog één week en ik mag eindelijk mijn naam bekendmaken. Nog één week en dit grandioze spel is ten einde
 
 

zei roderick ook niet steeds grandioze spel???

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #61 Gepost op: 5-05-2006, 22:22:41 »
*heeft als zovelen hier een ARGH! moment*

Ik vind het dan ook erg teasend / plagerig om ons als kijker 7 dagen te wachten. Dat speelt gewoon in op ons geduld, dan wel wanneer we gek worden omdat we nog steeds het verlossende antwoord hebben gehoord. Is het nu Milouska (Molouska is haar naam :P) Roderick (Rodrigo) of Frédérique (Freek/Fré)

Voor de rest vond ik dat "Sleeptouw" gebeuren op het zoutmeer niet denderend voor ons als kijker. Het is natuurlijk slopend voor de kandidaten die het moeten doen, en op een hoogte van zoveel meter, ijle lucht, zware zoutstenen slepen, plus dat alles binnen een tijdslimiet.

Maar het Paleis van Justitie is weer een opdracht om van te smullen vind ik zelf. Dat politie gebeuren was in scene gezet, dat had ik al door toen zij aan de chauffeur vroegen om zijn papieren. Mede omdat je al wist dat de 2de opdracht zich zou afspelen gaan in een rechtbank/rechtzaal.

Maar Karel was echt in zijn nopjes tijdens zijn rol als ondervrager, althans dat gevoel werd mij meester bij de opdracht :P En dan die biecht van Frédérique! Ik zat toen echt met het gevoel van: "Het zal toch niet hé..." omdat ze aangaf naar Milouska geswitcht te zijn en daarmee zou het dus worden >> winnaar: Fré , mol: Mol(ouska :P) en verliezer: Ro(drigo)

Maarja, of dat inderdaad zo zal gaan zijn weet ik pas over 7 dagen. En dat terwijl de kampen zich al hebben verdeeld van Roderick VS Milouska met het kamp van Frédérique als neutraal kamp in het midden :P Nog een laatste iets waar ik erg van genoot: de opmerkingen die Frédérique zoal maakte deze aflevering.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline lauralein

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #62 Gepost op: 5-05-2006, 22:25:41 »
trouwens, mochten de kandidaten ook meteen naar het laatste blok (zonder blokken mee te nemen op de slee dus) lopen
en dan terug? En dan op de terugweg pas alle blokken meenemen? Of mocht dat niet?
Heb ik even gemist.

Offline Mjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pretty. Odd.
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #63 Gepost op: 5-05-2006, 22:28:00 »
ik denk dat iedereen elkaars aanklachten heeft kunnen zien
maar zo wordt het gemonteerd en waarschijnlijk denken de makers dat het zo mooier zou is in de uitzending

maar we moeten elke week geduld hebben toch?
elke aflevering weer die 7 dagen wachten tot de volgende aflevering...
zullen we het nog 1 keer proberen vol te houden?
we'll leave the past the past, gonna find the future

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #64 Gepost op: 5-05-2006, 22:28:59 »
- Dat ze het eerste naar de steen wil lopen die het verste weg is...  ;)

Dat vond ik juist ontzettend slim van Frédérique!
Nu hebben ze héén en terúg met stenen lopen zeulen.
Ze hadden beter eerst zo ver mogelijk gegaan in een maximum afgesproken tijd (bijv. 20 minuten) en dan op de terugweg de stenen opgepikt. Mogelijk hadden ze dan die laatste steen ook best kunnen halen. Want het werd duidelijk met elke steen zwaarder en als het te zwaar was geworden hadden ze ook nog kunnen besluiten de voorste steen te laten liggen of eentje halverwege. Bijvoorbeeld die met het minste geld.

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #65 Gepost op: 5-05-2006, 22:30:43 »
- Dat ze het eerste naar de steen wil lopen die het verste weg is...  ;)

Sorry hoor, maar dat is juist een slimme actie. De heenweg heb je dan helemaal niets, zodat je goed kan doorlopen en op de terugweg neem je steeds 1 steen meer mee. Dan heb je maar één stukje waarop het heel zwaar is ipv 5 stukjes (zoals ze het nu deden).

ik vond het trouwens wel raar dat Frédérique niet de aanklachten tegen Ro en Mi mocht zien voor ze de test ging maken.
En dat Mi die van Ro niet kon zien. Je kan daar toch ook kijken hoe iemand reageert, en daar kan je dan toch ook weer verdenkingen of juist bevestigingen uit halen??

Haha, het is zo gemonteerd dat het zo lijkt :P Want Fre liep heus niet weg hoor na haar verhoor ;)
WIDM addicted....

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #66 Gepost op: 5-05-2006, 22:35:19 »
Verder nog de vraag over de moltip. Fre en Molous hadden het fout, maar als Roderick het al wist (als hij de mol was) waarom wachtte hij dan zolang? De info had in verkeerde handen kunnen vallen! Daarom denk ik dat de vraag onvoorbereid was.

Vveerraak, Roderick wachtte zo lang met het beantwoorden (of ie het nu wist of niet) is volgens mij gewoon om het risico te nemen. En dan wel dit risico. De kans is enorm groot dat je 2 mede kandidaten sneller zullen reageren dan jij. Maar de kans dat zij vervolgens het juiste antwoord geven is klein, want je moet het maar net weten. Door zo lang te wachten met het juiste antwoord, nam ie niet de verdenking op zich (wat ie zeker wel had gedaan als hij direct als 1ste de hand in de lucht had gegooid en Richard had geantwoord)

Plus als hij niet de mol is, dan wilde hij gewoon zekerheid hebben en die heb je als laatste wanneer je 2 mede kandidaten de vraag fout beantwoord hebben. Dus ja, ik snap wel waarom hij zolang wachtte.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #67 Gepost op: 5-05-2006, 22:36:36 »
Hoera, Milouska is de Mol  :D


 ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline mol Thessa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #68 Gepost op: 5-05-2006, 22:42:40 »
ja dat het zo gemonteerd was dat dacht ik ook wel, maar het werd alleen zo vreemd in beeld gebracht..  ::hypocriet::
Triomf!

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #69 Gepost op: 5-05-2006, 22:42:59 »
Tjonge, wat is het stil voor de finale aflevering  :-\\ :\'( (bevrijdsdag zeker  ;D )

Maar ja, uit deze aflevering was er denk ik niet zo heel veel uit te halen. Misschien nog een eventuele hint, maar bij die zoutbloktrek opdracht is nou ook weer niet zo veel gemold.
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #70 Gepost op: 5-05-2006, 22:45:32 »
Tjonge, wat is het stil voor de finale aflevering  :-\\ :\'( (bevrijdsdag zeker  ;D )

Tis idd stil, terwijl er 246 gasten en 59 vaste bezoekers zijn :P
WIDM addicted....

Offline dech2410

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #71 Gepost op: 5-05-2006, 22:46:37 »
Echt een leuke aflevering! kan niet wachten op de volgende :p

Offline Mjon

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Pretty. Odd.
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #72 Gepost op: 5-05-2006, 22:48:03 »
ja dat het zo gemonteerd was dat dacht ik ook wel, maar het werd alleen zo vreemd in beeld gebracht..  ::hypocriet::

ja, maar zo is het toch mooier dan dat je eerst alle verdachtmakingen ziet en dan de testen, of niet?  ???

ik vond het trouwens wel raar dat bij roderick alleen liz dacht dat hij het niet kon zijn, bij frédérique en milouska waren er veel meer mensen die dachten dat ze het niet kon zijn. zou hij dan toch...?
we'll leave the past the past, gonna find the future

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #73 Gepost op: 5-05-2006, 22:49:20 »
Ze hebben gewoon eerst in de rechtzaal gezeten, toen de test gemaakt en moesten toen weer terug naar de rechtzaal zodat het net leek of ze nooit weg zijn geweest. Maar dat kan natuurlijk niet  ;D
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Beetle

  • Forumlid
  • Roderick is de mol!!!!!!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #74 Gepost op: 5-05-2006, 22:50:23 »
Hoi Allemaal,

Hebben jullie gehoord dat Roderick zegt na 20 minuten lopen dat ze dan 10 minuten langer hebben om terug te lopen??? Beetje vreemd, want ze hebben totaal nog 40 minuten om terug te lopen....dat is dus 20 minuten langer dan op de heenweg!!!!! ::ok::

Kan een goede mollentruck zijn, maar ja de anderen hadden het foutje ook niet door, dus het kan ook per ongeluk zijn. Het viel mij wel gelijk op.

En voor degenen die ook de test op de .nl site maken: Erg vreemd dat er een vraag was, waarin je moest beantwoorden als hoeveelste de mol naar voren moest komen bij de rechtbank. Er waren echter maar 2 opties: 1e en 2e en mijn mol ging als 3e!!!! Zou dit een foutje van de site zijn, of een valkuil, of is het dus toch Milouska of Frederique...Ik hoop het 2e, want ik heb de vraag nu maar gewoon niet ingevuld!

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën hierover!

Offline Beetle

  • Forumlid
  • Roderick is de mol!!!!!!
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #75 Gepost op: 5-05-2006, 22:52:43 »
Oja...zo zonde dat Frederique switched van Roderick naar Milouska....Ik was er van overtuigd dat ze zou gaan winnen, maar nu helaas niet meer.... :\'(

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #76 Gepost op: 5-05-2006, 22:53:07 »
roderick won die envelop
als hij de mol niet is waarom reageerde de mol dan niet
over die envelop
de mol had wat kunnen doen of moeten reageren
roderick liep weg en milouska en frédérique bleven bij
elkaar staan, nou als 1 van die 2 de mol is dan hadden
ze toch wel anders kunnen reageren
daarom denk ik dat mijn mol nog steeds roderick is

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #77 Gepost op: 5-05-2006, 22:55:04 »
Hebben jullie gehoord dat Roderick zegt na 20 minuten lopen dat ze dan 10 minuten langer hebben om terug te lopen??? Beetje vreemd, want ze hebben totaal nog 40 minuten om terug te lopen....dat is dus 20 minuten langer dan op de heenweg!!!!! ::ok::
Ja, maar het klopt wel wat hij zegt. Het is maar hoe je er naar kijkt. Ze hebben 1 uur, dus in principe 30 min heen en 30 min terug. Omdat ze er heen 30 - 10 minuten over hebben gedaan, hebben ze voor de terugweg 30 + 10 minuten.
The British are not impressed.

Offline -Jutta-

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #78 Gepost op: 5-05-2006, 22:55:15 »
Hoi Allemaal,

Hebben jullie gehoord dat Roderick zegt na 20 minuten lopen dat ze dan 10 minuten langer hebben om terug te lopen??? Beetje vreemd, want ze hebben totaal nog 40 minuten om terug te lopen....dat is dus 20 minuten langer dan op de heenweg!!!!! ::ok::
Ach ja, die hitte, de zon, dat sjouwwerk. Dan maak je wel eens fouten  ;D
roderick won die envelop
als hij de mol niet is waarom reageerde de mol dan niet
over die envelop
de mol had wat kunnen doen of moeten reageren
roderick liep weg en milouska en frédérique bleven bij
elkaar staan, nou als 1 van die 2 de mol is dan hadden
ze toch wel anders kunnen reageren
daarom denk ik dat mijn mol nog steeds roderick is
Waarom dan eerst het risico lopen om die envelop aan de anderen te geven? Ik denk dat ze deze keer iedereen een eerlijke kans hebben gegeven en de Mol niets van die vraag wist. Jammer voor Milouska (de Mol)
En opeens weet je het... Je stemt op Jutta

Offline Stephan1989

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 9: de finale!
« Reactie #79 Gepost op: 5-05-2006, 22:55:48 »
Hoi Allemaal,

Hebben jullie gehoord dat Roderick zegt na 20 minuten lopen dat ze dan 10 minuten langer hebben om terug te lopen??? Beetje vreemd, want ze hebben totaal nog 40 minuten om terug te lopen....dat is dus 20 minuten langer dan op de heenweg!!!!! ::ok::

Kan een goede mollentruck zijn, maar ja de anderen hadden het foutje ook niet door, dus het kan ook per ongeluk zijn. Het viel mij wel gelijk op.


Het viel mij ook op, maar zelf zat ik ook zo te rekenen. In je planning denk je: 30 min heen, 30 min terug en 40 min is idd 10 min meer dan 30 min. Een vergissing, maar wel een begrijpbare vergissing (als je het mij vraagt).

WIDM addicted....