Auteur Topic: Renate is niet de mol!  (gelezen 118382 keer)

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #40 Gepost op: 5-01-2007, 13:41:13 »
Ik denk inderdaad ook dat iemand de discussie die kant op heeft gestuurd, want je gaat het niet ineens over gehaktballen hebben :P En dan maak je jezelf ook wel een beetje verdacht.

Ik denk niet dat Renate de Mol is, ze gaf dan wel geen bagage weg, maarja..je neemt het niet voor niet mee toch xD En toen Roderick op de radio te horen was, en hij zei iets van 'Denken jullie dat ik Toine van Peperstraten ben ga dan..' Toen schudde Renate gelijk haar hoofd en zei "Nee, dat is Roderick!"
Ik heb in ieder geval tot nu toe niet het gevoel dat Renate de Mol is.
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #41 Gepost op: 5-01-2007, 15:50:40 »
Ja! Sander versprak zich net in het interview bij schiffers.fm. Hij had alles op Renate gezet, Renate is dus niet de mol, en daarbij denk ik dat we er bijna wel vanuit kunnen gaan dat de mol geen vrouw is.

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #42 Gepost op: 5-01-2007, 15:52:28 »
Ja! Sander versprak zich net in het interview bij schiffers.fm. Hij had alles op Renate gezet, Renate is dus niet de mol, en daarbij denk ik dat we er bijna wel vanuit kunnen gaan dat de mol geen vrouw is.

Hij zal heus niet ALLES op Renate hebben gezet, dus niets is uigesloten.

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #43 Gepost op: 5-01-2007, 15:54:37 »
Renate is gered door haar 4 sjekkels
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #44 Gepost op: 5-01-2007, 15:56:40 »
Renate is gered door haar 4 sjekkels

Dat denk ik ook, en zonder die sjekkels had ze het niet gered, denk ik.
Óf het was allemaal bedrog. Dan is ze dus de Mol.

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #45 Gepost op: 5-01-2007, 15:59:51 »
Je gaat het inderdaad niet snel over gehaktballen hebben als je op reis gaat naar zoiets dus komt dit verd8 over. We weten natuurlijk niet we er is begonnen over die bewuste gehaktballen dus lijkt Renate daardoor al verdacht maar is dat ook zo?
Mij viel wel op dat ze een onmogelijk onhandig horloge draagt eentje met stopwatch enz, 3 lastige grote knoppen eraan? Waarvoor heeft ze zoiets nou nodig?

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #46 Gepost op: 5-01-2007, 16:02:55 »
Hij zal heus niet ALLES op Renate hebben gezet, dus niets is uigesloten.

Hij zei wel aan het eind. Tja ik gokte maar op iemand. Renate is inderdaad gered door haar sjekkels, ze is niet de mol. Ook al zette ze alles op Sander, dan nog heeft ze vragen als; is het man/vrouw, goed.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #47 Gepost op: 5-01-2007, 17:35:39 »
Hij zal heus niet ALLES op Renate hebben gezet, dus niets is uigesloten.

Mee eens, het is volgens mij niet eens mogelijk alles op een bepaalde persoon goed te beantwoorden. Dat komt door 2 factoren in de vragen: 1) er wordt gevraagd om hele specifieke informatie, zoals een favoriet drankje of tijdschrift. Het is niet alleen heel moeilijk om dit van alle kandidaten te weten, de Mol kan hier ook gewoon over liegen. 2) Soms wordt er gevraagd in welke groep of rij iemand zat, hier stem je dus op meerdere personen waardoor je molkansen gespreid worden.
Woosie down?

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #48 Gepost op: 5-01-2007, 17:36:57 »
Renate is gered door haar 4 sjekkels

NEEN! Shackles is een Milouska-woord! Het zijn jokers, JO! KERS!
Woosie down?

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #49 Gepost op: 5-01-2007, 17:38:26 »
NEEN! Shackles is een Milouska-woord! Het zijn jokers, JO! KERS!

Het woord is idd een door Milouska geintroduceerd woord, maar kan ook gewoon worden gebruikt voor jokers :D

Offline sipel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #50 Gepost op: 5-01-2007, 20:13:51 »
Sorry hoor!
Wat een geblaat ;D
Ik moet enorm scrollen voordat er iets zinnigs wordt gezegd, laten we m.b.t Renate een en ander op een rijtje zetten. Ik denk dat we het er over een zijn dat ze na de 1e aflevering de meest opvallende persoon is...

Dit spreekt voor haar als Mol:
- Wil geen bagage afstaan voor geld in de pot
- Praat over gehaktballen in vliegtuig én misleid zo 7 groepsleden á zoveel euro.
- Ze wint 6 jokers ( Wat een Mol natuurlijk niet nodig heeft, maar daardoor enorm
  afleid)
- Gaat direct met Eva haar verstooien mee, als Sander zegt dat ze na het dieselblok
  rechts afmoeten.
- Loopt volgens mij niet te tellen bij de afstand dieselblok-whiteboard

Dit spreekt tegen haar als Mol:
- Ze haalt geld binnen tijdens de kennismakingsopdracht (samen met Inge).

Maar even over dat laatste: welke filmpje was dat????
Juist:

Die van Renate.....
Het zou mijnziens To obvious zijn, als ze haar eigen filmpje fout zou hebben.

Mijn mening: een stevige kandidaat voor een Mol....
Sinds Canada (2003) aan het speuren.

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #51 Gepost op: 5-01-2007, 20:18:05 »
Sorry hoor!
Wat een geblaat ;D
Ik moet enorm scrollen voordat er iets zinnigs wordt gezegd, laten we m.b.t Renate een en ander op een rijtje zetten. Ik denk dat we het er over een zijn dat ze na de 1e aflevering de meest opvallende persoon is...

Dit spreekt voor haar als Mol:
- Wil geen bagage afstaan voor geld in de pot
- Praat over gehaktballen in vliegtuig én misleid zo 7 groepsleden á zoveel euro.
- Ze wint 6 jokers ( Wat een Mol natuurlijk niet nodig heeft, maar daardoor enorm
  afleid)
- Gaat direct met Eva haar verstooien mee, als Sander zegt dat ze na het dieselblok
  rechts afmoeten.
- Loopt volgens mij niet te tellen bij de afstand dieselblok-whiteboard

Dit spreekt tegen haar als Mol:
- Ze haalt geld binnen tijdens de kennismakingsopdracht (samen met Inge).

Maar even over dat laatste: welke filmpje was dat????
Juist:

Die van Renate.....
Het zou mijnziens To obvious zijn, als ze haar eigen filmpje fout zou hebben.

Mijn mening: een stevige kandidaat voor een Mol....


Goede samenvatting. Ik dacht alleen dat Paul zij dat ze in het vleigtuig had gespraat over eten enzo. Niet specifiek over gehaktballen maar dat terzijde.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #52 Gepost op: 5-01-2007, 20:29:11 »

Dit spreekt voor haar als Mol:
- Praat over gehaktballen in vliegtuig én misleid zo 7 groepsleden á zoveel euro.


Dit spreekt tegen haar als Mol:
- Ze haalt geld binnen tijdens de kennismakingsopdracht (samen met Inge).



Even een opmerkinkje (vraag) bij deze punten: het maakte toch niet uit hoeveel personen de 6 filmpjes goed hadden? Het ging er toch om dat minstens 1 persoon de 6e goed moest hebben om het geld te winnen?

Dus door mensen 'weg te spelen' is er volgens mij geen geld verloren gegaan. Het enige is dat die mensen geen kans meer maakten op jokers. Bovendien, bij de (inmiddels legendarische) gehaktballen, stemde niet iedereen die afviel op Renate. Dick schreef Inge op, en Sander had Nadja.
« Laatst bewerkt op: 5-01-2007, 20:32:20 door Iris_77 »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #53 Gepost op: 5-01-2007, 20:29:30 »
Sorry hoor!
Wat een geblaat ;D

 ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: En dat zegt iemand die bij Bernlef zit!
Woosie down?

Offline ishtara

  • winnaar WIDMjr-pool 2008
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #54 Gepost op: 5-01-2007, 21:55:10 »
Sorry hoor!
Wat een geblaat ;D

Maar even over dat laatste: welke filmpje was dat????
Juist:

Die van Renate.....
Het zou mijnziens To obvious zijn, als ze haar eigen filmpje fout zou hebben.

Mijn mening: een stevige kandidaat voor een Mol....


Thanx!  ;D
Maar het laatste filmpje was van Sander. Ik dacht ook even dat de laatste van Renate was, maar dat is dus niet zo. Dus dat pleit weer tegen haar als mol. Maar goed, ze blijft iemand om in de gaten te houden. ::jaja::

edit: ik heb het nu even nagekeken en het is echt sander.
Wel apart dat het helemaal niet logisch lijkt en dat ze het toch goed hebben. Voorkennis???
« Laatst bewerkt op: 6-01-2007, 11:29:38 door ishtara »
'Mensen struikelen niet over bergen, alleen over molshopen' (Confucius)

Offline sipel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #55 Gepost op: 5-01-2007, 22:09:32 »
Nee, het laatste filmpje was (volgens mij) echt van Renate! Ik heb de aflevering nu 2 keer gezien.

En:
Het is slim om zo veel mensen weg te sturen bij de kennismakingsopdracht: de kans dat er een iemand er 6 filmpjes goed heeft, wordt zo ontzettend kleiner....

Sinds Canada (2003) aan het speuren.

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #56 Gepost op: 6-01-2007, 11:18:04 »
dat is op zich waar alleen waarom haalt ze dan zelf wel ronde 6? dat pleit tegen haar als mol al is het wel clever omdat je niet verdacht bent bij de groep daardoor!!

weet niet waarom maar mijn gevoel zegt dat Renate ver komt maar niet de mol is
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #57 Gepost op: 6-01-2007, 11:36:02 »
ik denk niet dat ze de mol is maar toch>>!!  wat mij opviel was hoe verdacht Renate deed,
* door de hele aflevering liep ze met een vuil glimlachje
 
* na de test gaf ze duidelijk een overdacht antwoord ze vroegen namelijk stemde jij op sander, als wat dan, als   
  winnaar of als mol?? toen zag je renate denken en toen zei ze halflachend: als mol, ze wil dat de mensen denken
  dat ze totaal verkeerd zit met haar gedachte over de mol.

* haar stemgedrag (wat ze beweerd) klopt  niet met het spel want ze heeft dan wel 4 jokers ingezet als ze vol voor sander ging, had ze veel meer vragen fout dan 4 en in dat geval was het game over geweest voor renate

* bij de eerste opdracht stond ze niks af maar was ook opvallend was is dat ze aangaf maar een paar schoenen mee te hebben want iemand vroeg heb jij niet meer schoenen dan, toen zei ze duidelijk Nee hoor! een vrouw met maar 1 paar schoenen? heel vreemd, tenzij ze de mol is dan heeft ze al haar kleding bij de hand!!

* de opdracht over de introductiefilmpjes was niet alleen vreemd door de gezamelijke liefde voor gehakballen met Menno maar ook door de vage reacties van Renate, na dat filmpje van Menno zag je renate en ze zei: ja ik maak ook graag gahktballen met zo`n lachje van ik heb toch niet gelogen alleen een beetje vaag gedaan!! mollestreek!

* renate wist alle antwoorden maar gaf geen een keer commentaar meer na het filmpje van menno, inge daarintegen maar elke keer haar keuze uitleggen aan de kijkers, waarom renate niet? omdat ze niet weet waarom ze de keuze maakt? ze weet de antwoorden gewoon omdat ze mol is? ze moet onopvallend beginnen en dat daarom zo haar best?

heel verdacht toch wel, ik begin toch een beetje te twijfelen!! ::schaam::
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline highwaykind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • haaiweejkaaind
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #58 Gepost op: 6-01-2007, 11:46:20 »
Ook nog even mijn samenvatting molse / onmolse acties ( Renate was de eerste die Links zij tegen Sander, Eva ging mee!)
    

MOLS:
- Dick constateert hands in zijn filmpje waarin hij zichzelf moet omschrijven – Renate’s intro filmpje is dat zij haar hand op steekt(sowieso een verdacht fragment omdat het lijkt of het de ontknoping is met die brede grijns..)
- Renate heeft ook alle filmpjes goed maar heeft zij het van te voren over gehaktballen gehad en daardoor iedereen op het verkeerde been gezet.
- Renate is erg mols door verwarring te zaaien als Sander Diesel - Rechts, Benzine - Links zegt.
- Wil 1 x op de bel slaan ( geen geld in de pot)

Onmols : niet gezien

 
   
   ONMOLS:
Thank you for saving me the trouble of deflecting that personal question with a joke - House .

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #59 Gepost op: 6-01-2007, 11:54:54 »
Onmols : niet gezien

Ze riep gelijk dat het Roderick was bij het nieuwitem op de radio.
The sun came up and reality set in.