Auteur Topic: Renate is niet de mol!  (gelezen 118656 keer)

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #120 Gepost op: 11-01-2007, 23:24:57 »
kvind d'r gewoon stom en storend en hoop niet dat ze de mol is.  ::ohno::
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #121 Gepost op: 11-01-2007, 23:26:20 »
Het is Renate of Paul. Ik vind Renate ook helemaal niet erg haar best doen ofzo. Menno vraagt met kaart en al iets aan een man, en Renate staat er niet eens bij, ik weet niet wat ze aan het doen was, maar het leek niet erg of ze zich er voor inzette. Integenstelling tot Menno, die erg fanatiek was.
Ja, en ik ben het ermee eens dat ze eerst helemaal niet bang ofzo leek, en toen het erop kwam ging ze (nep)huilen met bril op.
Renate heeft duidelijk mollenstreken geleverd, en Paul niet, en daarom hoop ik dat het Paul is.  ::jaja:: Maar Renate zou het inderdaad ook nog kunnen zijn.. Al hoop ik het niet.
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #122 Gepost op: 11-01-2007, 23:45:13 »
ik vind renate irritant nu ze de mol lijkt/speelt/is?

Offline Nicole1984

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #123 Gepost op: 12-01-2007, 00:06:49 »
De eerste aflevering stonden Sander en Renate hoor genoteerd. Sander is eruit dus blijft Renate op dit moment bij mij over als potientele mol.

* Ze stond op de luchthaven erg weinig af
* Toen ze niet wilde abseilen stond te behoorlijk te huilen en vetelde daarna aan Karel met een glimlach op haar gezicht dat ze het echt niet ging doen. Volgens mij is Renate behoorlijk sportief aangelegd.

Maar ja, wie ben ik...

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #124 Gepost op: 12-01-2007, 00:13:28 »
Renate, tja... wat moet je ervan denken? De nieuwe Milouska? Enne Cosmic Fool, je vind dan wel dat het niveau gedaald is bij de mollen sinds George. Maarja... hoe anders kan ze zo zelf verzekerd bij die executies zitten?  :-\\

Het zal toch weer eens niet, een nieuw record: 4 vrouwelijke mollen achter elkaar te weten Elise, Yvon, Milouska en Renate en/of Nadja. Deze aflevering zorgden de kandidaten voor een nieuw record in de WIDM geschiedenis, nou, de WIDM redactie anders ook als blijkt dat Renate het is!

Vind ik persoonlijk Nadja leuker dan Renate met overduidelijk proberen te mollen.  ::love::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #125 Gepost op: 12-01-2007, 00:19:25 »


Vind ik persoonlijk Nadja leuker dan Renate met overduidelijk proberen te mollen.  ::love::

Dan vind ik ze allebei slechte mollen want nog atijd heeft een mol juist onopvallende streken uitgehaald. Bij deze dames ligt t er veel te dik bovenop.
Het enige wat ze willen is, de verdenking op zichzelf leggen zodat anderen fouten maken en zij overblijven, (in mijn visie).
Ik heb nog steeds t gevoel dat de mol nog onder de grond zit en zijn moment afwacht.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #126 Gepost op: 12-01-2007, 00:24:57 »
Dan vind ik ze allebei slechte mollen want nog atijd heeft een mol juist onopvallende streken uitgehaald. Bij deze dames ligt t er veel te dik bovenop.
Het enige wat ze willen is, de verdenking op zichzelf leggen zodat anderen fouten maken en zij overblijven, (in mijn visie).
Ik heb nog steeds t gevoel dat de mol nog onder de grond zit en zijn moment afwacht.

Gaat over het dikgedrukte.
Hmm, we hebben een Yvon, we hebben een Milouska. Lagen er allebei dik bovenop en wat kwam eruit? Justem, de mol. Dus de laatste twee mollen vond je slecht? Ieder zo zijn mening natuurlijk. Om zelf maar te antwoorden. Yvon vond ik een leuke mol, ze was de eerste die ermee aan kwam zetten. Milouska probeerde ook haar eigen ding, door het domme gansje te spelen, maar desondanks kwam het op mij als een kopie van Yvon haar strategie over.

Yvon speelde niet het domme gansje, ze was alleen te actief in het zelf verzinnen van verborgen hints (MOL met ketjap in de rijst schrijven, leuk bedacht maar je hebt het maar moeten zien  ::rofl::. En verder die vliegers, met MOL erop. Zij had die in haar handen.)

Maar aan de andere kant kan je wel gelijk hebben. Vier keer vrouwen achter elkaar, met de laatste drie die er te bovenop liggen is niet meer leuk. Verandering van spijs doet eten @ WIDM redactie  ::jaja:: 
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Marlie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #127 Gepost op: 12-01-2007, 00:29:57 »
Hmm ik ben niet duidelijk geweest ik had t over Nadja en Renate.
Ik kan me te weinig van andere jaren herinneren maar ik vind wel dat er nu pas twee afleveringen zijn geweest en juist Nadja en Renate te veel streken proberen uit te halen.

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #128 Gepost op: 12-01-2007, 01:24:42 »
Gaat over het dikgedrukte.
Hmm, we hebben een Yvon, we hebben een Milouska. Lagen er allebei dik bovenop en wat kwam eruit? Justem, de mol. Dus de laatste twee mollen vond je slecht? Ieder zo zijn mening natuurlijk. Om zelf maar te antwoorden. Yvon vond ik een leuke mol, ze was de eerste die ermee aan kwam zetten. Milouska probeerde ook haar eigen ding, door het domme gansje te spelen, maar desondanks kwam het op mij als een kopie van Yvon haar strategie over.

Yvon speelde niet het domme gansje, ze was alleen te actief in het zelf verzinnen van verborgen hints (MOL met ketjap in de rijst schrijven, leuk bedacht maar je hebt het maar moeten zien  ::rofl::. En verder die vliegers, met MOL erop. Zij had die in haar handen.)

Maar aan de andere kant kan je wel gelijk hebben. Vier keer vrouwen achter elkaar, met de laatste drie die er te bovenop liggen is niet meer leuk. Verandering van spijs doet eten @ WIDM redactie  ::jaja:: 

Yvon deed wel degelijk heel vaak alsof ze niet al te snugger of onhandig of traag van begrip was. Maar akkoord, ze deed het wel in mindere mate dan Milouska en Renate. Ik vond Yvon op bepaalde momenten zelfs op het randje van het apathische af. Zo weinig bemoeide ze zich soms met de gang van zaken bij bepaalde opdrachten. Het grootste probleem dat ik heb bij de laatste vrouwelijke mollen is hun onnatuurlijke houding. Dit wordt des te makkelijker blootgelegd bij de BN'ers omdat je bij velen toch een bepaalde achtergrondkennis en verwachtingspatroon hebt van hoe ze zich zullen gedragen. Geloofde er nu werkelijk iemand dat een journaliste/presentrice van de NOS (Milouska maw) zo'n uilskuiken was? Mooie reclame voor de NOS! Yvon bijvoorbeeld was ook helemaal niet de enthousiaste, fanatieke en bijdehandse spring-in-het-veld waarvoor velen - waaronder mezelve - haar aanzagen. Miss Verbaan ken ik nu eigenlijk niet zo goed - enkel van de 'Beauty and the Nerd'- maar ook zij beantwoordt hoegenaamd niet aan mijn verwachtingspatroon. Van deze jongedame zou je verwachten dat ze wat meer enthousiasme, inlevingsvermogen, betrokkenheid, lef, sociale vaardigheden en dergelijke meer zou tentoonspreiden. Quod non! Om over haar lichaamstaal nog maar te zwijgen. :\'( Een goeie mol, namelijk George, sprak ooit de gevleugelde woorden:"Als mol moet je je eigenlijk net zo gedragen alsof je een gewone kandidaat bent, maar op de cruciale momenten moet je net een beetje inhouden." Dat is de essentie van het molschap in mijn opinie. Veel acteerwerk hoeft daar dus niet aan te pas te komen. Alleen een grote dosis tactisch inzicht gekoppeld aan een hoge sociale intelligentiequotiënt zijn hierbij vereist. Dat hadden George (Ned 3), Hugo (VL 2) en Marc (VL 3) in overvloed. De juffrouwtjes na George scoorden op deze criteria bijzonder laag en daarom zijn ze voor mij slechte mollen. Maar om over dit seizoen te eindigen: misschien is Renate wel de ideale bliksemafleider voor een subtiele en geniepige mol. Dat is zowat mijn laatste strohalm waaraan ik mij vastklamp voor dit seizoen. Mijn forumnaam is niet voor niets Cosmic Fool. :)     

Offline ElmarN

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Maar nu even niet...
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #129 Gepost op: 12-01-2007, 01:55:01 »
Het zal toch weer eens niet, een nieuw record: 4 vrouwelijke mollen achter elkaar te weten Elise, Yvon, Milouska en Renate en/of Nadja.

Wat wil je hier mee zeggen? Dat er dit jaar misschien wel twee mollen zijn?



Ik hoop niet dat Renate de Mol is. Als dat wel zo is, dan probeert ze iig een slechte imitatie van Milouska (Yvon kan ik me niet meer zo goed herinneren). In de vorige serie lag het er te dik bovenop dat Milouska de Mol zou zijn, omdat ze te duidelijk alle opdrachten verziekte. En dat doet Renate in mijn ogen ook.
8, 9, 10... Wie niet weg is...

Offline Marloezzel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #130 Gepost op: 12-01-2007, 08:42:25 »
Renate zit nu bij Giel en voor is het wel duidelijk wie de mol is....

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #131 Gepost op: 12-01-2007, 08:53:29 »
Wat wil je hier mee zeggen? Dat er dit jaar misschien wel twee mollen zijn?
Nee, daarmee zegt hij dat hij die 2 personen verdenkt :P
The British are not impressed.

Offline Coen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #132 Gepost op: 12-01-2007, 10:26:26 »
Een goeie mol, namelijk George, sprak ooit de gevleugelde woorden:"Als mol moet je je eigenlijk net zo gedragen alsof je een gewone kandidaat bent, maar op de cruciale momenten moet je net een beetje inhouden." Dat is de essentie van het molschap in mijn opinie. Veel acteerwerk hoeft daar dus niet aan te pas te komen. Alleen een grote dosis tactisch inzicht gekoppeld aan een hoge sociale intelligentiequotiënt zijn hierbij vereist.

Maar George had als grote voordeel dat niemand, dus zowel het publiek als de kandidaten, hem kende en hij dus betrekkelijk eenvoudig zijn rol als stuntelige domoor vol kon houden. Yvon, Milouska en nu ook Renate zijn publieke figuren en je hebt onbewust toch een bepaald verwachtingspatroon van ze. En dat verwachtingspatroon wordt niet ingelost, waardoor ze toch al snel verdacht worden.

Stel nu dat niet Renate maar Georgina Verbaan mee had gedaan en zich precies zo zou gedragen als Renate nu doet. Zou je haar gedrag dan nog steeds zo mols vinden? Ik in ieder geval niet, want van Georgina verwacht ik gewoon niet veel en dat doe ik van Renate wel. Renate is die mooie, jonge presentator van een jongerenprogramma, die al heel de wereld gezien heeft en dus ook aardig wat in haar mars zal hebben. Georgina is meer het hysterisch, oppervlakkige, domme typje waarvan je verwacht dat ze keer op de keer de fout in gaat.

Sterker nog, in feite is Alex nog veel opzichtiger bezig geld uit de pot te spelen, maar van hem neem ik het wat makkelijker aan dat hij oprecht is omdat ik van hem geen verwachtingspatroon heb.

Offline pitta

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #133 Gepost op: 12-01-2007, 11:09:50 »
Wat me meteen in het begin opviel aan Renate was dat toen ze in de TukTuk zaten en het over Sander hadden, ze meteen weer aanstipte dat ze echt alles op hem had ingezet.
Het lijkt me een intelligente vrouw, die toch zou moeten weten dat het niet handig is om gelijk de eerste test vol op 1 persoon te gaan, maar ondertussen heeft ze het al wel 3 keer gemeld ???

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #134 Gepost op: 12-01-2007, 12:41:21 »
Maar George had als grote voordeel dat niemand, dus zowel het publiek als de kandidaten, hem kende en hij dus betrekkelijk eenvoudig zijn rol als stuntelige domoor vol kon houden. Yvon, Milouska en nu ook Renate zijn publieke figuren en je hebt onbewust toch een bepaald verwachtingspatroon van ze. En dat verwachtingspatroon wordt niet ingelost, waardoor ze toch al snel verdacht worden.

Stel nu dat niet Renate maar Georgina Verbaan mee had gedaan en zich precies zo zou gedragen als Renate nu doet. Zou je haar gedrag dan nog steeds zo mols vinden? Ik in ieder geval niet, want van Georgina verwacht ik gewoon niet veel en dat doe ik van Renate wel. Renate is die mooie, jonge presentator van een jongerenprogramma, die al heel de wereld gezien heeft en dus ook aardig wat in haar mars zal hebben. Georgina is meer het hysterisch, oppervlakkige, domme typje waarvan je verwacht dat ze keer op de keer de fout in gaat.

Sterker nog, in feite is Alex nog veel opzichtiger bezig geld uit de pot te spelen, maar van hem neem ik het wat makkelijker aan dat hij oprecht is omdat ik van hem geen verwachtingspatroon heb.

Je slaat de nagel op de kop! We hebben een zekere voorkennis en ook wel wat vooroordelen bij de BN'ers. Dan is het veel makkelijker om onlogische of inconsequente gedragingen te ontmaskeren. Daarom ben ik dan ook veel meer gewonnen voor een WIDM met ON'ers, want dan weet je veel minder snel wat echt is en wat gespeeld is.

Offline Liett

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #135 Gepost op: 12-01-2007, 13:58:07 »
wat ik niet verdacht vond aan renate:
bij de eerste opdracht leek ze de telefoon bijna of helemaal niet in handen te hebben gehad.. dat kan mols zijn omdat ze niets uitvoert. maar ik denk dat de mol toch liever de telefoon in handen heeft om daarmee nog iets te mollen?

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #136 Gepost op: 12-01-2007, 14:03:28 »
tja Renate is de mol aan het spelen (wel heel slecht) ze is het mijns inziens  absoluut niet, omdat ze niet consequent is in het spelen ervan. Die eerste opdracht, daar heeft ze niets gedaan inderdaad. Daarnaast bij de executie speelt ze ook het feit alsof ze alles wel weet, te zelfverzekerd. ik hoop dat ze er snel uitligt. zijn we van die stoorzender af....

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #137 Gepost op: 12-01-2007, 14:04:25 »
wat ik niet verdacht vond aan renate:
bij de eerste opdracht leek ze de telefoon bijna of helemaal niet in handen te hebben gehad.. dat kan mols zijn omdat ze niets uitvoert. maar ik denk dat de mol toch liever de telefoon in handen heeft om daarmee nog iets te mollen?

Het is ook erg moeilijk om tegelijkertijd te telefoneren en een ijsje te eten ;)

Dat met de telefoon is trouwens ook de reden dat ik Liesbeth niet meer verdacht, jammer dus dat ze er al uit is.
No Milk today???

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #138 Gepost op: 12-01-2007, 14:19:35 »
tja Renate is de mol aan het spelen (wel heel slecht) ze is het mijns inziens  absoluut niet, omdat ze niet consequent is in het spelen ervan. Die eerste opdracht, daar heeft ze niets gedaan inderdaad. Daarnaast bij de executie speelt ze ook het feit alsof ze alles wel weet, te zelfverzekerd. ik hoop dat ze er snel uitligt. zijn we van die stoorzender af....

Wat de eerste opdracht betreft: het was helemaal niet nodig om te mollen. Alles liep vanzelf al in het honderd. En bij de executies is iedere kandidaat altijd bloednerveus. Daar waar de mollen uit de vorige reeksen hun innerlijke rust nog enigszins overtuigend wisten te 'faken' gedraagt Renate zich echter zo relaxed (alsof ze op schoolreis is). En het is maar zeer de vraag of iemand zo'n ontspannende houding kan veinzen.

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #139 Gepost op: 12-01-2007, 14:29:29 »
Wat de eerste opdracht betreft: het was helemaal niet nodig om te mollen. Alles liep vanzelf al in het honderd.

Je zorgt er in ieder geval voor dat je de telefoon een keer hebt.

En bij de executies is iedere kandidaat altijd bloednerveus. Daar waar de mollen uit de vorige reeksen hun innerlijke rust nog enigszins overtuigend wisten te 'faken' gedraagt Renate zich echter zo relaxed (alsof ze op schoolreis is). En het is maar zeer de vraag of iemand zo'n ontspannende houding kan veinzen.

Als mol moet je juist niet relaxed erbij gaan zitten, valt teveel op, Renate speelt deze houding, zodat de rest haar verdenkt en stuk op haar gaan. hihi lekkere wisselende meningen. En daarbij wil ik niet weer een slechte mol, das zo zonde voor het spel.