Auteur Topic: Renate is niet de mol!  (gelezen 118666 keer)

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #360 Gepost op: 18-02-2007, 11:43:58 »
Natuurlijk is het gewoon Renate. Maar ze is wel echt heel slecht.
Nou slecht slecht... Zo moet je het niet zien...

Kijk vorig jaar toen de serie bezig was wist ik gewoon dat Milouska de mol was. Maar ik d8 altijd wel dat ze slecht was omdat ze niet bij elke opdracht iets molligs deed of omdat ik vond dat ze een domme tactiek had. Maar als je dan de reunie bekijkt en ziet hoe ze het allemaall gedaan had zag je ineens dat ze eigenlijk verschrikkelijk goed was en dan niet alle mollenstreken je zijn opgevallen. Ik denk dus ook dat we van de reunie met renate als mol heel wat dingen gaan verwachten die we eigenlijk zelf niet zijn opgevallen en dat veel mensen dan opeens denken: 'Hee, zo slecht was ze ook nou weer niet'.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline S-type

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #361 Gepost op: 18-02-2007, 13:46:37 »
Natuurlijk is het gewoon Renate.

Hahah, lekker betrouwbaar, een plaatje van Milouska als mol en eronder neerzetten:
Ik weet het cker liz snooiing is de mol  ::rofl::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #362 Gepost op: 18-02-2007, 14:33:22 »
Mooi overzicht Fruitdruifje! ::ok:: Als er nu nog mensen zijn die helemaal uit de lucht vallen als blijkt dat  Renate de mol is dan weet ik het ook niet meer. De uitlatingen van Dick en Nadja hieromtrent beschouw ik dan ook als door de WIDM-crew georkestreerde rookgordijnen. Of iedereen zou op Renate moeten stemmen. Dat kunnen we ook niet uitsluiten.

Dat kunnen we wel uitsluiten, ze zullen wel niet ALLEMAAL liegen bij de testbiechts. Je vergeet dat ook Sander op Renate zat en Liesbeth in het interview zegt dat Renate niet de mol is. Maar de getuigenissen van Dick en Nadja (veel verder in het spel) zijn belangrijker. Als Renate de mol blijkt te zijn is dat op veel gebieden een ongelooflijke domper. Zeker die 'door de WIDM-crew georchestreerde rookgordijnen' zijn dan gewoon bedrog. Het zou  betekenen dat een overduidelijke mol zou moeten worden beschermd door leugens van anderen. En dat is dan toch wel sneu.
Woosie down?

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #363 Gepost op: 18-02-2007, 15:14:53 »
tsja, zon slechte mol is renate niet. al ga ik dr nog steeds niet vanuit dat ze de mol is. en natuurlijk word alles aan elkaar vast gemonteerd en word er gelogen dat het gedrukt staat.
dat is widm
altijd al geweest !
dennis for mole !

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #364 Gepost op: 18-02-2007, 18:37:03 »
Ik ben het wel met je eens hoor want van de 4 heeft zij echt verreweg de grootste mol allure maar ik heb dan gewoon een enorm probleem met de regie. Want Nadja en Dick stemmen vol op haar, zo horen en zien we. Dan op zo'n manier belazerd worden brengt de hele serie enorm naar beneden want wie wil dan volgend jaar nog naar de mol speuren als alles toch nep is?

Helemaal mee eens. De enige reden, dat ik toch ben gaan twijfelen, komt juist door de executies van Sander, Dick en Nadja. Zonder die executies twijfelde ik geen moment aan Renate.

Maar misschien heeft de redactie ook wel gezien, dat Renate te duidelijk de mol is en halen ze nu alles uit de kast om twijfel bij de kijkers te zaaien. Je kunt het spel immers niet overdoen met een andere mol.

Maar boven alles hoop ik net als vorig jaar weer van mijn stoel te vallen, als blijkt dat Inge of Eva de mol is. Dan zouden we echt een steengoede mol hebben.

Paul blijft een hele goede tweede, want ook hij loopt voortdurend de leiding te nemen, zorgt voor verwarring en vertraging. En hij wil vast ook heel graag de mol zijn. Bovendien blijf ik denken, dat het toch wel eens tijd wordt om de truc om een eerdere afvaller weer in het spel te halen, nu toch echt een keer de dekmantel voor de mol moet zijn.

Maar intuïtief: Renate.

Trouwens, bij Milouska hebben ze ook heel veel NIET laten zien. Zoals die race, waarbij ze ontzettend langzaam was, maar toch leek het alsof ze haar best deed. De regie camoufleert echt wel.
C'est le Fruit!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #365 Gepost op: 18-02-2007, 18:53:44 »
Maar boven alles hoop ik net als vorig jaar weer van mijn stoel te vallen, als blijkt dat Inge of Eva de mol is. Dan zouden we echt een steengoede mol hebben.

Paul blijft een hele goede tweede,

...

 dat het toch wel eens tijd wordt om de truc om een eerdere afvaller weer in het spel te halen, nu toch echt een keer de dekmantel voor de mol moet zijn.

We voelen hier echt hetzelfde over, het zou geweldig zijn als dit een dekmantel is, maar ik verwacht het nu voor een volgende serie want Paul doet verder niks molligs.

Ook intuïtief voel ik Renate als mol maar dat zou een erg slechte zaak zijn. Prima, veel NIET laten zien en camoufleren van de mol. Maar doelbewust gewoon nepmontages inbouwen wordt overal gezien als verwerpelijke trucage, vergelijk maar eens met 'fotoshoppen' dat door de goede media geweerd wordt (belangrijke dingen van foto's wegwissen waardoor je het nieuws manipuleert).

Vertrouwend op het eergevoel van de redactie is het Renate niet en vertrekt ze waarschijnlijk zelfs donderdag. Dan blijkt dat Inge de mol is, een voor mij steengoede mol vergelijkbaar met George. Ik zie het namelijk echt niet in de opnames maar na wegstrepen kom ik wel op haar uit. Ze heeft wel wat uit te leggen want niet al te veel geld gesnoept (dat was de tgaak van Nadja blijkbaar haha) maar ze wordt totaal niet verdacht en dat vind ik zeer te prijzen.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #366 Gepost op: 18-02-2007, 19:00:11 »
Ik mis alleen wel de hints van de redactie.

Vorig jaar dacht ik bij de MM-en op Milouska shirt wel: wat raar.
Bij Yvon Jaspers zag ik de hint met de foto's in het water.
Maar nu heb ik -behalve Paul's shirt- nog geen enkele hint gezien.

Nu ja, behalve de mollenzonnebril van Renate. Maar al gauw droeg iedereen zonnebrillen.
C'est le Fruit!

Offline Seraphina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Kijk, een hele kudde!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #367 Gepost op: 18-02-2007, 19:40:49 »
Ik mis alleen wel de hints van de redactie.

Vorig jaar dacht ik bij de MM-en op Milouska shirt wel: wat raar.
Bij Yvon Jaspers zag ik de hint met de foto's in het water.
Maar nu heb ik -behalve Paul's shirt- nog geen enkele hint gezien.

Nu ja, behalve de mollenzonnebril van Renate. Maar al gauw droeg iedereen zonnebrillen.

Er schijnen een hoop verborgen hints te zijn werd gezegd in Huizen...en het werd echt gezegd op zo`n toon van: jullie hebben er nog maar weinig van gevonden  ::rofl::. Overigens kan de "dikke hint" waar je het in feite over hebt nog komen natuurlijk  ;)
Sera: "Nou ik vind m`n Karel-quote mooi" , *Wendy*: "Ik vind hem ouderwets."

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #368 Gepost op: 18-02-2007, 20:22:11 »
{...}
Vertrouwend op het eergevoel van de redactie is het Renate niet en vertrekt ze waarschijnlijk zelfs donderdag.

Waar maak je dat uit op dan?
C'est le Fruit!

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #369 Gepost op: 18-02-2007, 21:32:22 »
Ik ben het wel met je eens hoor want van de 4 heeft zij echt verreweg de grootste mol allure maar ik heb dan gewoon een enorm probleem met de regie. Want Nadja en Dick stemmen vol op haar, zo horen en zien we. Dan op zo'n manier belazerd worden brengt de hele serie enorm naar beneden want wie wil dan volgend jaar nog naar de mol speuren als alles toch nep is?

dick stemde niet vol op renate, hij heeft er tijdens de test niks over gezegd als alleen `voor mij is het duidelijk` en later verteld eva dat ze duidelijk ziet dat dick gespreid heeft de laatste test! de regie wou vast overtuigen dat het renate niet zodat ook jij er in zou tuinen!!

en ook van Nadja ben ik niet overtuigd dat ze enkel op renate heeft gestemd, want renate deed haast niets verkeerd deze aflevering,maar eva wel met haar loten en opstoken om in de tent bij inge te gaan!!
het valt mij op dat er te obvious gezegd word dat renate het niet is!
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline tjeerd1

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #370 Gepost op: 18-02-2007, 21:40:30 »
dick stemde niet vol op renate, hij heeft er tijdens de test niks over gezegd als alleen `voor mij is het duidelijk` en later verteld eva dat ze duidelijk ziet dat dick gespreid heeft de laatste test! de regie wou vast overtuigen dat het renate niet zodat ook jij er in zou tuinen!!

en ook van Nadja ben ik niet overtuigd dat ze enkel op renate heeft gestemd, want renate deed haast niets verkeerd deze aflevering,maar eva wel met haar loten en opstoken om in de tent bij inge te gaan!!
het valt mij op dat er te obvious gezegd word dat renate het niet is!

Je moet niet op te tests afgaan, want dat blijft voor iedereen altijd een raadsel. Een scherpe montage plus de ontbrekende testresultaten zetten kijkers al snel op het verkeerde been. Want hoewel Dick zijn antwoorden gespreid hield, moet hij toch nog altijd meer goed hebben gehad dan bijvoorbeeld Paul, die meredendeels van zijn toest wel fout zien moeten gaan omdat hij niet op Renate gaat...

Offline lydiaatje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • wie is de mol? die is de mol!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #371 Gepost op: 18-02-2007, 21:42:43 »
ik geloof niet dat ik het helemaal eens ben met hoe sommigen een goede mol zien, ik vind renate de beste mol van allemaal zij zorgt teminste dat er geen geld in de pot komt, ze saboteert, doe chagrijnig en loopt te etteren maar niet obvious, bekijk de eerste afleveringen nog maar eens goed en let op kleine details die best eens kunnen ontpoppen tot hints, in de trein bijvoorbeeld, ze weet zo zeker dat ze het eerste station goed heeft `ja ik heb het opgeschreven geloof me nou maar` aldus renate en vervolgens blijkt dat juist dat het verkeerde station is!!

als inge de mol is vind ik het triest want die haalt werklelijk niks uit, ze doet actief mee en molt echt nauwelijks nou dan klopt de omschrijving van mol niet, namelijk: een bedrieger een saboteur! het zou wel verassend en gek zijn wat Nadja aanhaalt in haar intervieuw!

eva als mol? niet slecht, ze is heel wisselvallig maar ik denk niet dat ze het is ik heb de laatste aflevering 2 keer gezien en die laatste reactie van eva is zo puur, ze schrikt echt, heeft tranen in haar ogen en is echt geschokt ze dacht dat ze er uit ging, ze was heel gespannen kneep haar rugtas haast fijn en zegt na haar groene scherm heh??, ze kan goed acteren maar niet zo goed die emotie is echt!

paul als mol?? dat zou pas bedrog zijn hij heeft namelijk een rood scherm gehad! dan kan je nooit achter halen wie de mol is rood betekend eruit klaar!!
lydiaatje >>molcatcher for ever

Offline Meriek

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Fulltime Molloot
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #372 Gepost op: 18-02-2007, 23:08:13 »
Als Renate de Mol is, dan pakt ze het niet al te slim aan. Ze wordt behoorlijk verdacht door haar gedrag, maar eigenlijk heeft ze de pot niet eens zoveel geld gekost. Als Mol wil je juist de omgekeerde situatie hebben: veel geld uit de pot houden, zonder dat het opvalt.

Het meest typische voorbeeld vind ik nog wel de gehaktballen kwestie. Bij deze opdracht wordt Renate meteen verdacht, omdat ze mensen op het verkeerde spoor gezet zou hebben. Maar wat heeft dat voor zin, als ze daarna bijna eigenhandig de opdracht laat slagen?

Ze gedraagt zich inderdaad vreemd qua lichaamstaal, vreemde opmerkingen en mysterieuze glimlachjes. Maar ik denk dat ze dit vooral doet om mensen op haar te laten stemmen, zonder dat ze de opdrachten meteen laat mislukken. Als ze wint, dan wil ze natuurlijk wel dat er wat geld in de pot zit!
Het graaft en het komt van alle kanten... Rara wat is dat? Een stereomol!

Offline blomke

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #373 Gepost op: 18-02-2007, 23:32:21 »
Zag ik in travel's hot list op rtl 5 Renate een soort van tokkelen met gezicht naar beneden zo'n 2 km naar bendeden suizen....  lijkt me abseilen niet minder eng. Renate is nu definitief mijn mol.

Offline K4AD

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #374 Gepost op: 19-02-2007, 00:16:52 »
Ik zag het ook. Wel aardig gespeeld op die hoge toren dan, hè? Zipping heet het en zo ziet het er uit:

http://www.youtube.com/watch?v=l4Qhfg1NLtY
Wie weet hoe een koe een mol vangt?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #375 Gepost op: 19-02-2007, 00:37:40 »
Waar maak je dat uit op dan?

De redactie laat gewoonlijk alleen diegene zo overduidelijk merken wie de mol niet is die vlak erna het veld moet ruimen. We weten het dus nu klip en klaar van Nadja en Dick, exit Renate dus. Anders zou de regie het veel bedekter hebben gemonteerd opdat we niet precies wisten op wie zij zaten.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #376 Gepost op: 19-02-2007, 12:49:19 »
Zag ik in travel's hot list op rtl 5 Renate een soort van tokkelen met gezicht naar beneden zo'n 2 km naar bendeden suizen....  lijkt me abseilen niet minder eng. Renate is nu definitief mijn mol.

Dit is wel erg verdagt ::jaja::

Offline Rennuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Tja....
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #377 Gepost op: 19-02-2007, 12:59:57 »
Ja werd ook gezegd in een interview met Giel Beelen

Maar vergis je niet... Dit is wat anders dan abseilen van een heel hoog gebouw. Het is een stuk in je hersens dat zegt dat verticaal abseilen enger is dan diagonaal naar beneden racen.
~ 'You mean you can't take less. You can ALWAYS take more' ~

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #378 Gepost op: 19-02-2007, 13:07:33 »
Zou het? Ik ga liever rustig naar beneden, dan in een sneltreinvaart naar beneden.

Brrrrrrrrrr

Offline VeeloDeMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Wat is het fijn in denialland!
Re: Renate is (niet) de mol!
« Reactie #379 Gepost op: 19-02-2007, 17:30:55 »
Mij lijkt abseilen van zo'n mega hoog gebouw af eerlijk gezegd enger dan dat diagonaler naar beneden. Maarja dat kan aan mij liggen. Het is wel enigszins verdacht.. Ik ben eigelijk alleen maar van Renate afgegaan door die executies, en dat iedereen die op Renate stemt, eruit gaat. Maar anders was ze nog volop mijn Mol geweest. Ze zullen toch niet zo heel erg die beelden manipuleren dat het lijkt alsof ze op Renate stemmen, maar eigenlijk doen ze het niet? Dick en Nadja hadden het de hele tijd over Renate, dus het lijkt me raar de ze niet op haar gestemd zouden hebben.

Nu ben ik dus maar voor Inge als Mol, hoewel ik daar niet zo van overtuigd ben. Meer omdat ik maar moet switchen omdat het Renate niet kan zijn. Ik wil eigenljk wel dat het Renate is.  ::jaja:: Het zou toch wat zijn als ik het bijna vanaf het begin goed had  ::zwaai::
House: "I'm thinking the broken bones are a response to the building falling on her head."