Auteur Topic: Beste Mol positie  (gelezen 14356 keer)

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Beste Mol positie
« Reactie #40 Gepost op: 15-02-2007, 10:16:06 »
Inderdaad beste positie in de jungle-opdracht was bij de groep met de gemakkelijke route.
Dus Inge, Eva en Paul.

Bij de lift-opdracht lijkt me geen beste positie aan te duiden.

Bij de foto-opdracht vraag ik me af of de Mol best bij de fotograaf was of in een andere groep.
Bij de fotograaf lijkt me beter, omdat je dan iets kan zeggen in de zin van: "Kijk, daar is nog een andere kandidaat..." om zo de fotograaf te helpen bij het maken van de foto's van de kandidaten.
ook zou je de andere kandidaten hun aandacht kunnen afleiden van de fotograaf, zodat deze "onopvallend" foto's kan nemen. Inge dus.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Beste Mol positie
« Reactie #41 Gepost op: 15-02-2007, 18:01:22 »
natuuurlijk, ik zie het al voor me inge : kijk nadja, daar is renate, daar is eva ... fotograveren maar. en bovendien, ;ag inge er niet ook al heel snel uit ? als je dan de fotograaf wil helpen als mol zijnde, dan zou ik er iig voor zorgen dat ik zelf niet gefotograveerd werd

dus, neen ! ik denk vaan niet
dennis for mole !

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste Mol positie
« Reactie #42 Gepost op: 15-02-2007, 23:47:31 »
Aflevering 7:

Opdracht 1
De beste positie is op het eiland en niet in de boot (zoals Paul), want daarmee kan je alleen maar vertragen. En als hij te veel had vertraagd (en er was geen enkele minuut meer over) dan was hij direct verdacht geweest.
Als mol kun je op het eiland geld vinden (zodat dat niet in de pot komt) of juist géén geld vinden (waardoor het ook niet in de pot komt). Inge (vindt 60 euro) en Eva en Renate (die ondanks heftig zoeken helaas niets vonden) zijn daardoor verdacht. Daarnaast zorgde Renate voor extra vertraging door het zoeken naar haar slippers.

Opdracht 2
Doordat gekozen werd voor loting, kon de mol hier weinig doen. Maar het tentje met het vraagteken is belangrijk voor de derde opdracht. De mol moet dus proberen om te ruilen. Gebeurt dat ook? Inderdaad, Renate stelt Paul voor om zijn vraagteken te ruilen tegen haar joker. Dat doet hij echter niet.

Opdracht 3
De beste positie was die van Paul: het raden wie welke opdracht had. Het was voor de mol niet moeilijk geweest om de opdracht 'zorg dat de rondleiding minstens 1,5 uur duurt' te verwisselen met 'wie liep achteraan'. De vier andere kandidaten konden met hun opdrachtjes veel minder mollen. Door slechts 3x naar de wc te gaan (in plaats van 5x), of slechts een paar vragen te stellen aan Karel (in plaats van veel), kun je nauwelijks het spel beïnvloeden, want de 5e kandidaat weet toch wel wie er (een paar keer) naar de wc ging en wie er vragen stelde.
Omdat de rol van Paul bepaald werd door de loting bij opdracht 2, was de kans 1 op 5 dat de mol deze plek kreeg. Omdat Paul de opdracht tot een goed einde bracht, en daarbij ook nog een joker inleverde, lijkt het erop dat Paul niet de mol is.
Goede jacht!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Beste Mol positie
« Reactie #43 Gepost op: 16-02-2007, 00:11:46 »
Aflevering 7:

 De vier andere kandidaten konden met hun opdrachtjes veel minder mollen. Door slechts 3x naar de wc te gaan (in plaats van 5x), of slechts een paar vragen te stellen aan Karel (in plaats van veel), kun je nauwelijks het spel beïnvloeden, want de 5e kandidaat weet toch wel wie er (een paar keer) naar de wc ging en wie er vragen stelde.
Omdat de rol van Paul bepaald werd door de loting bij opdracht 2, was de kans 1 op 5 dat de mol deze plek kreeg. Omdat Paul de opdracht tot een goed einde bracht, en daarbij ook nog een joker inleverde, lijkt het erop dat Paul niet de mol is.


Niet helemaal mee eens, je kunt als mol wel veel verwarring scheppen door ook allerlei dingen te gaan doen die op bordjes van andere kandidaten stonden of op de bordjes die niet werden gebruikt. De mol zou dus óók veel vragen kunnen gaan stellen, óók vaak naar de wc gaan, óók proberen naast Karel te lopen, veel achteraan lopen, fanatiek in het boekje gaan schrijven enzovoort. Je molt dan dus niet door je eigen opdracht te verknallen of te verdoezelen, maar juist door alle andere opdrachten óók zo veel mogelijk uit te voeren. De mol (indien niet Paul) had hier wel de pech een zo oplettende kandidaat als Paul te treffen en waarschijnlijk is er ook niet serieus op gerekend dat hij de joker zou inzetten.

Offline Ruud2003

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Beste Mol positie
« Reactie #44 Gepost op: 16-02-2007, 00:26:29 »
Niet helemaal mee eens, je kunt als mol wel veel verwarring scheppen door ook allerlei dingen te gaan doen die op bordjes van andere kandidaten stonden of op de bordjes die niet werden gebruikt. De mol zou dus óók veel vragen kunnen gaan stellen, óók vaak naar de wc gaan, óók proberen naast Karel te lopen, veel achteraan lopen, fanatiek in het boekje gaan schrijven enzovoort.

Inderdaad, dat zou kunnen. Maar hoe leg je achteraf uit waarom jij ineens óók 5x naar de wc moest, of waarom je ineens óók zoveel vragen stelde? Uit het feit dat dit niet is gebeurd, concludeer ik dat de mol zoiets veel te opvallend vond. Alleen Eva had een opdracht die leek op een andere opdracht. Maar omdat Paul zei dat hij zelf veel achteraan liep, was deze mogelijke verwarringsactie van haar toch mislukt. De makkelijkste manier om te mollen (dus de beste mol positie) was om een foutje te maken bij het plaatsen van de juiste opdrachten bij de juiste kandidaten.
Goede jacht!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Beste Mol positie
« Reactie #45 Gepost op: 16-02-2007, 00:31:18 »
Inderdaad, dat zou kunnen. Maar hoe leg je achteraf uit waarom jij ineens óók 5x naar de wc moest, of waarom je ineens óók zoveel vragen stelde? Uit het feit dat dit niet is gebeurd, concludeer ik dat de mol zoiets veel te opvallend vond. Alleen Eva had een opdracht die leek op een andere opdracht. Maar omdat Paul zei dat hij zelf veel achteraan liep, was deze mogelijke verwarringsactie van haar toch mislukt. De makkelijkste manier om te mollen (dus de beste mol positie) was om een foutje te maken bij het plaatsen van de juiste opdrachten bij de juiste kandidaten.

Daar ben ik het wel mee eens.
Ik vond overigens ook dat Eva wel fanatiek in haar boekje aan het pennen was ook.
De mol krijgt uiteraard een opdracht die voor mererlei uitleg vatbaar is, als de mol  niet op de "makkelijke" plek zit >:D

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Beste Mol positie
« Reactie #46 Gepost op: 16-02-2007, 02:18:03 »
Inderdaad, dat zou kunnen. Maar hoe leg je achteraf uit waarom jij ineens óók 5x naar de wc moest, of waarom je ineens óók zoveel vragen stelde? Uit het feit dat dit niet is gebeurd, concludeer ik dat de mol zoiets veel te opvallend vond. Alleen Eva had een opdracht die leek op een andere opdracht. Maar omdat Paul zei dat hij zelf veel achteraan liep, was deze mogelijke verwarringsactie van haar toch mislukt. De makkelijkste manier om te mollen (dus de beste mol positie) was om een foutje te maken bij het plaatsen van de juiste opdrachten bij de juiste kandidaten.
En dan komen we uit bij Renate die graag het vraagteken wilde bij de tent in ruil voor een joker.
Het vraagteken betekende een goede molpositie bij de vraagstelling en deze had Paul dus.