Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 70714 keer)

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 2
« Reactie #120 Gepost op: 12-01-2007, 14:22:47 »
Ik blijf het opvallend vinden dat de eerste twee afvallers beiden aangeven dat ze hun antwoorden gespreid hebben en toch meteen afvallen. Ik kan me herinneren dat ik serie 3 een aantal kandidaten erg ver kwamen dmv diezelfde methode.

No Milk today???

Offline valentino

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #121 Gepost op: 12-01-2007, 14:24:14 »
alleen een hekel aan die hoed van nadja  ::trots::
maar vertrouwd toch renate niet maar bij die mol dagboek ga ik toch twijfelen en hoop dat het nu een keer een man de mol is en denk ik toch aan dick
verder leuke uitzending en goed gemaakt

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 2
« Reactie #122 Gepost op: 12-01-2007, 14:32:27 »
Wat kan Alex uitstekend acteren...direct aangeven dat je sowieso NIET zal springen, en maar hopen dat iemand van de gesprongen mensen aangeeft dat hij/zij voor de 10,000 gaat...
Ik denk niet dat de Mol direct zou zeggen dat hij NIET zal springen. Kwestie van iemand toch voor de € 10.000 te laten gaan. Ik was er door Alex van overtuigd dat die € 10.000 nooit kon gehaald worden en zou dus nooit de kzeuze van Inge hebben gemaakt om er toch voor te gaan.
Neen dit is onmols gedrag van Alex.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Gotcha

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Don't analyze.. It will paralyze your evolution
Re: Aflevering 2
« Reactie #123 Gepost op: 12-01-2007, 14:38:45 »
Ik blijf het opvallend vinden dat de eerste twee afvallers beiden aangeven dat ze hun antwoorden gespreid hebben en toch meteen afvallen. Ik kan me herinneren dat ik serie 3 een aantal kandidaten erg ver kwamen dmv diezelfde methode.


Anderzijds beweert Liesbeth dat ze bij haar eerste Mol is gebleven, en dat was Menno.
Er klopt iets niet met dat "gespreid stemmen", want in aflevering 1 had ik de indruk dat Sander voluit op Renate had gestemd.
We worden misleid, niets is wat het lijkt.
Ik weet alles...maar durf af en toe te liegen

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Aflevering 2
« Reactie #124 Gepost op: 12-01-2007, 14:45:55 »
Anderzijds beweert Liesbeth dat ze bij haar eerste Mol is gebleven, en dat was Menno.
Er klopt iets niet met dat "gespreid stemmen", want in aflevering 1 had ik de indruk dat Sander voluit op Renate had gestemd.
We worden misleid, niets is wat het lijkt.

Daarom vind ik het opvallend ;) Kan ook zijn dat ze tijdens de test toch iets gespreid hebben en daarmee de mist in zijn gegaan. Maar ik vertrouw al sinds seizoen 4 het vinden van de mol dmv wat de afvallers/mensen tijdens de test zeggen niet meer.
No Milk today???

Offline lynnlynn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #125 Gepost op: 12-01-2007, 16:29:21 »
Let op dat je 2 dingen niet met elkaar verward; het spreiden of 'concentreren' van je antwoorden is één ding, het wel of niet goed hebben van die antwoorden is wat anders. Als Sander alles op één kandi zet, kan het zijn dat hij de kandi fout heeft en alle antwoorden goed óf de kandi goed maar alle antwoorden fout (de twee uitersten). Bovendien - en dit is zo langzamerhand mijn mantra  ::rofl:: - vertrouw ik niet op de uitspraken van mensen die niet zijn afgevallen; één van hen is de mol en die liegt dat 'ie barst!

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #126 Gepost op: 12-01-2007, 17:25:36 »
Leuke aflevering ::ok::
Natuurlijk was Alex weer verdacht en Renate helemaal.

Ik blijf gewoon op Alex :)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Aflevering 2
« Reactie #127 Gepost op: 12-01-2007, 18:52:37 »
ik kan niet kiezen he, alex en menno blijven mn mollen !
dennis for mole !

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 2
« Reactie #128 Gepost op: 12-01-2007, 19:07:15 »
Wat zou je als mol doen bij de abseil-opdracht? Je kunt er redelijk zeker van zijn dat er wel 5 kandidaten zijn die naar beneden gaan, dus die 2500 Euro is wel binnen. Als je bij die eerste 5 zit heb je twee mogelijkheden: pleiten dat het bij die 2500 euro blijft, of pleiten om voor die 10000 euro te gaan. Als je voor het eerste kiest loop je het risico dat iemand anders toch voor de 10000 kiest. In beide gevallen heb je weinig invloed meer op het eindresultaat, want je bent zelf immers al gegaan. De andere optie is om niet bij de eerste 5 naar beneden te gaan. In dat geval zal in het ergste geval 2500 euro verdiend worden, namelijk als niemand van die 5 voor de 10000 euro wil gaan. Gaat wel iemand daarvoor, dan is de buit binnen (of eigenlijk dus niet), want zelf ga je natuurlijk voor geen goud naar beneden.
Conclusie: Als de mol het spel goed speelt zit hij/zij niet bij de eerste 5 en gaat hij/zij ook daarna niet naar beneden. Ofwel: Alex of Renate is de mol.

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 2
« Reactie #129 Gepost op: 12-01-2007, 19:16:43 »
Kleine nuancering: Als mol zit je in elk geval niet bij de eerste 5. Als je er van overtuigd bent dat van de 3 overgebleven kandidaten er minimaal 1 niet gaat kun je de held spelen en toch gaan. Eva en in mindere mate Paul (want die ging meteen) zijn dus ook niet helemaal onverdacht.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #130 Gepost op: 12-01-2007, 19:27:45 »
Ik heb daar ook over na zitten denken. In principe ben ik het met je eens. Maar iedereen zei zeker te weten dat Alex niet naar beneden zou gaan. In dat geval zit je als mol juist wel het beste bij de eerste vijf, omdat je er dan voor komt zorgen dat er helemaal niks in de pot komt, ook geen 2500.

Offline Sjappie

  • Winnaar pool ER 2005
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #131 Gepost op: 12-01-2007, 19:37:33 »
Wat dat betreft zit Menno in een goede positie, hij gaat als vierde en kan zo alsnog de boel verknallen. Helaas (of niet helaas  ;)) had Inge dat al gedaan. Later een beetje doen van: nou Inge, je wordt bedankt :D

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 2
« Reactie #132 Gepost op: 12-01-2007, 19:45:25 »
Ik heb daar ook over na zitten denken. In principe ben ik het met je eens. Maar iedereen zei zeker te weten dat Alex niet naar beneden zou gaan. In dat geval zit je als mol juist wel het beste bij de eerste vijf, omdat je er dan voor komt zorgen dat er helemaal niks in de pot komt, ook geen 2500.
Ja, mee eens. Het zou kunnen, maar het risico dat ie dan uiteindelijk toch gaat lijkt me toch wat te groot. Ik zat eigenlijk op ambivalente Alex, maar nu ik deze redenering op papier heb gezet neig ik heel erg naar Eva, met haar zogenaamde heldenrol.

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Aflevering 2
« Reactie #133 Gepost op: 12-01-2007, 20:05:42 »
Uit aflevering 2 kun je niet echte duidelijke conclusies trekken. Naar mijn mening kon je als deelnemer bij de eerste opdracht op voorhand al voorspellen dat die te moeilijk was en dus niet gehaald kon worden. Dus de mol hoeft dan niet te mollen. Gaat vanzelf wel mis. Bij de 2e opdracht heeft ook iedereen kans om de zaak te saboteren. De niet-abseilers (Alex en Renate) hebben daarbij de meeste kans dat hun molactie mislukt. Zij hebben dit namelijk helemaal zelf in de hand terwijl alle anderen weer van anderen afhankelijk zijn.
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline mollemania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Diem - Pluk de Dag
Re: Aflevering 2
« Reactie #134 Gepost op: 12-01-2007, 20:07:40 »
in bovenstaand bericht bedoel ik te zeggen dat door hun molactie (Alex en Renate) de tweede opdracht toch wel mislukt
Dat is zo duidelijk als wat..... of toch ?

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 2
« Reactie #135 Gepost op: 12-01-2007, 21:59:47 »
Wat mij ook opviel...

Afl 1: rood en blauw molboekje
Afl 2: rode en blauwe stoel
Molloot sinds seizoen 4

Offline saem

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
Re: Aflevering 2
« Reactie #136 Gepost op: 12-01-2007, 22:01:39 »
Wat mij ook opviel...

Afl 1: rood en blauw molboekje
Afl 2: rode en blauwe stoel
Rode??????
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #137 Gepost op: 12-01-2007, 22:22:17 »
Rode??????

Het was inderdaad een oranje stoel.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 2
« Reactie #138 Gepost op: 12-01-2007, 22:24:27 »
Het was inderdaad een oranje stoel.
Volgens mij waren er meerdere oranje stoelen

Offline Duiker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Carpe Fucking Diem
Re: Aflevering 2
« Reactie #139 Gepost op: 12-01-2007, 22:25:38 »
1 heb ik net teruggekeken, zit nu 2 terug te kijken, dus over een half uurtje bevestig ik het wel  ;)
Molloot sinds seizoen 4