Auteur Topic: Aflevering 2  (gelezen 70708 keer)

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #200 Gepost op: 15-01-2007, 14:00:23 »
misschien dat ze in thailand niet alles van links naar rechts lezen ofzo. Ze kunnen ook klanken in hun taal hebben als oe ou en au, enz

Offline justme84

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #201 Gepost op: 15-01-2007, 15:15:49 »
Hey, weer lekker aan het mollen :) herhaling is nu op tv (Ned2).

en wat me opviel in het beginfilmpje is dat Paul, Alex en Renate allemaal geen hoofddeksel ophebben (Sander ook niet, maar die is er al uit), en dat Renate haar hand omhoog steekt van 'ja dat doe ik wel' (oftewel: ja ik ben de mol).

maar die hoed van Nadja is ook weer een link naar Karel, want hij draagt eenzelfde soort hoed.

ik denk dus dat Renate de mol en dat ze met Alex & Paul in de finale staat  :D

molse!
Did I make the right mistake...?

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 2
« Reactie #202 Gepost op: 15-01-2007, 16:23:55 »
Hey, weer lekker aan het mollen :) herhaling is nu op tv (Ned2).

en wat me opviel in het beginfilmpje is dat Paul, Alex en Renate allemaal geen hoofddeksel ophebben (Sander ook niet, maar die is er al uit), en dat Renate haar hand omhoog steekt van 'ja dat doe ik wel' (oftewel: ja ik ben de mol).

maar die hoed van Nadja is ook weer een link naar Karel, want hij draagt eenzelfde soort hoed.

ik denk dus dat Renate de mol en dat ze met Alex & Paul in de finale staat  :D

molse!

Beetje een rare theorie als Sander ook geen hoed op had

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2
« Reactie #203 Gepost op: 15-01-2007, 16:30:26 »
De herhaling heeft me net zoals vorige week weer doen twijfelen. Het gedrag van Renate bij de abseilopdracht verwart me een beetje, want wetende dat Alex onder geen enkel beding naar beneden durfde had ze eigenlijk zelf wél de opdracht kunnen uitvoeren en zo zichzelf van alle verdenkingen ontdoen. Dat is immers primordiaal voor een mol. Daar komt nog bij dat na deze opdracht verscheidene kandidaten aangaven dat ze de tranen van Renate niet oprecht vonden; zouden de makers van dit programma dit zo expliciet in beeld brengen mocht Renate daadwerkelijk de mol zijn? Dat hebben ze in ieder geval nooit gedaan bij de vorige mollen. Haar zelfzekere houding kan misschien een pose zijn om de anderen te misleiden. Ik ga haar de volgende afleveringen gewoon buiten beschouwing laten, dat lijkt me het beste. :) Dick en Nadja zijn in ieder geval vrij van alle verdenking omdat ze niet ingingen op het voorstel van Karel. Op dit ogenblik lijken Menno (vanwege zijn positie in de abseilopdracht en zijn verdacht gedrag bij de eerste opdracht) en Alex (omdat hij de groep al flink wat geld gekost heeft) wel mogelijke mollen.      

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #204 Gepost op: 15-01-2007, 16:53:29 »
De Thaise mevrouw leest:  Geef Karel de hand, terwijl er staat: Eegf Kaerl de hand.
Dit in combinatie met de 'Inge' hint van boven naar beneden doet mij toch ook even vertellen dat ik de zin al een beetje raar vond. Geef Karel de hand. Het kan wel, maar je zegt toch eerder Geef Karel een hand.
The British are not impressed.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Aflevering 2
« Reactie #205 Gepost op: 15-01-2007, 16:55:05 »
Dit in combinatie met de 'Inge' hint van boven naar beneden doet mij toch ook even vertellen dat ik de zin al een beetje raar vond. Geef Karel de hand. Het kan wel, maar je zegt toch eerder Geef Karel een hand.
Volgens mij ook. Het is 'Geef Karel een hand' of 'Schut Karel de hand'

Offline Vieffan

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #206 Gepost op: 15-01-2007, 17:12:01 »
Volgens mij ook. Het is 'Geef Karel een hand' of 'Schut Karel de hand'

ja   dit noemen we een contaminatie (oid)

maar ik vind inge ook verdacht worden.   ik ga tog ook ene beetje voor inge   :P

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #207 Gepost op: 15-01-2007, 20:31:03 »
Rat is er weer! :D ::bravo:: Ik ben benieuwd welke kandidaat er binnenkort in je avatar staat.
Wat een welkom! Ik ben zelf ook benieuwd wie er binnenkort in mijn avatar staat. Ik heb nog niet echt een idee.
Ik begon met Paul als mol, maar hij is niet heel mollig bezig. Aan de andere kant heb ik hem ook nog niks zien doen wat hem vrijpleit als mol. Het was toch wel handig dat mijn 'bgeinmol' er vorig jaar als eerste uit ging.
Menno zat volgens mij wel erg te mollen tijdens de eerste opdracht en hij denkt ook echt na over alles wat hij zegt... misschien toch maar overstappen.  ???

Ik heb dit jaar helaas ook minder tijd, ik kan me minder met vage theorieen bezig houden dit jaar.  :\'(

Maar aan deze doe ik maar al te graag aan mee...
het verwisselen van de letters is opmerkelijk, maar het woord 'de' ook wel.
Het kan natuurlijk zo zijn dat 'een' onmogelijk is uit te spreken voor een thai, maar het woord 'DE' heeft ook een lading. Vanwege 'DE mol'. Dat is natuurlijk vergezocht, maar dat was het twee seizoenen geleden ook.
Het is in elk geval intressant om te achterhalen of beide letters door hetzelfde team gevonden moesten worden, en welk team dat was. Ik ben alleen bang dat dat in de opdracht niet terug te zien is, omdat ze de letters waarschijnlijk niet gevonden hebben.
Het is trouwens voor de hand liggende de de verwisselde woorden een hint zijn.

Toevoeging>
Hallo zeg, dat is gewoon bijna niet leuk meer... Ik zit nu toch nog maar weer eens de aflevering te bekijken... en de 'de'-klank is gewoon 1 letter, en Menno vindt die letter! Daarna kijkt hij ook nog eens enigzins raar in de camera bij het overtrekken.  ::jaja::
En dan nog het ergste van alles... de RAT staat bij die letter!!!  ::oink::
Als dit een hint is, voel ik me vereerd.

Ik weet ook al wat mijn avatar wordt... die rat.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2007, 21:35:05 door Rat »

Offline D**n

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Go Karel!
Re: Aflevering 2
« Reactie #208 Gepost op: 15-01-2007, 21:28:48 »
D**N, dat vond ik ook al raar, maar zoals gezegd weet Karel niet wie de mol is. Gewoon de hitte misschien, of `t onweer  ;).
Ik weet van Angela dat haar teksten over het algemeen werden geschreven (ik dacht door Anton). Kans is groot dat dit ook bij Karel het geval is...
Take a glorious bite out of the whole world

WorldExpress

  • Gast
Re: Aflevering 2
« Reactie #209 Gepost op: 15-01-2007, 22:31:35 »
Ik weet van Angela dat haar teksten over het algemeen werden geschreven (ik dacht door Anton). Kans is groot dat dit ook bij Karel het geval is...
Dan kan mijn E V A theorie nog best wel eens waar worden :o  ::oink::

Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #210 Gepost op: 15-01-2007, 22:33:13 »
Dan kan mijn E V A theorie nog best wel eens waar worden :o  ::oink::

10 afleveringen

Eva is de mol

ja dat past!

Offline Flogging Molly

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2
« Reactie #211 Gepost op: 16-01-2007, 14:46:14 »
Ik heb nog iets gevonden. Ik weet niet of het wat is en misschien staat het al ergens op dit forum maar ik was wat info aan het zoeken over het Baiyoke Sky Hotel waarvan ze hebben geabseild en kwam toen bij Wikipedia http://nl.wikipedia.org/wiki/Baiyoke_Tower_II

onder het stukje staat: In de AVRO serie "Wie is de mol?" hebben de kandidaten van dit programma van deze toren afgeseild.

Wie heeft dat daar toegevoegd? Gewoon een WIDM-kijker of iemand van de redactie? en zit er misschien een hint in bijvoorbeeld de getallen??

WorldExpress

  • Gast
Re: Aflevering 2
« Reactie #212 Gepost op: 16-01-2007, 15:42:49 »
Wie heeft dat daar toegevoegd? Gewoon een WIDM-kijker of iemand van de redactie? en zit er misschien een hint in bijvoorbeeld de getallen??
Gewoon een WIDM-kijker. En iedereen kan het zo aanpassen. Bovendien is het geen officiele site van WIDM en/of AVRO, dus dit is geen hint.

Offline Amanda

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #213 Gepost op: 16-01-2007, 17:03:19 »
Vandaag gebeurde er iets frappants (schrijf je dit zo  ::hypocriet::) op school

Er waren 4 mensen, die kaartjes kwamne uitdelen voor een evenement wat zaterdag in Maastricht is, en zij hadden allemaal een rood t-shirt aan, met op de voorkant een grote B (had met t evenement te maken) maar op de achterkant handtekeningen van:
Liesbeth Kamerling
Eva van der Gucht
Sander Lantinga
Nadaj Hüpscher

Ik was de enige die het opviel..

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #214 Gepost op: 16-01-2007, 18:55:58 »
Vandaag gebeurde er iets frappants (schrijf je dit zo  ::hypocriet::) op school

Er waren 4 mensen, die kaartjes kwamne uitdelen voor een evenement wat zaterdag in Maastricht is, en zij hadden allemaal een rood t-shirt aan, met op de voorkant een grote B (had met t evenement te maken) maar op de achterkant handtekeningen van:
Liesbeth Kamerling
Eva van der Gucht
Sander Lantinga
Nadaj Hüpscher

Ik was de enige die het opviel..
Wat voor evenement was het voor? en heb je een kaartje weten te bemachtigen? Zo ja, is het dan mogelijk om er een scan van te maken? Hadden die kaartjes trouwens zelf iets met de mol te maken?

als het iets is, zijn Eva en Nadja misschien de volgende afvallers... het kan natuuurlijk ook toeval zijn (als toeval bestaat), maar het is wel vaag en kost ze bakken met geld lijkt mij.

toevoeging> Je hoort trouwens tegenwoordig altijd dat iedereen een mobieltje heeft op school. Heb je toevallig een foto.  :P
« Laatst bewerkt op: 16-01-2007, 19:00:00 door Rat »

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 2
« Reactie #215 Gepost op: 16-01-2007, 21:09:08 »
Wie heeft dat daar toegevoegd?
Iemand met ip adres 84.25.127.94, die op 9 januari 2007 op de pagina van Nikke Plessen (wie? inderdaad) heeft toegevoegd dat Nikkie een programma zonder beha heeft gepresenteerd.
The British are not impressed.

Offline Amanda

  • Forumlid
Re: Aflevering 2
« Reactie #216 Gepost op: 16-01-2007, 21:30:13 »
Wat voor evenement was het voor? en heb je een kaartje weten te bemachtigen? Zo ja, is het dan mogelijk om er een scan van te maken? Hadden die kaartjes trouwens zelf iets met de mol te maken?

als het iets is, zijn Eva en Nadja misschien de volgende afvallers... het kan natuuurlijk ook toeval zijn (als toeval bestaat), maar het is wel vaag en kost ze bakken met geld lijkt mij.

toevoeging> Je hoort trouwens tegenwoordig altijd dat iedereen een mobieltje heeft op school. Heb je toevallig een foto.  :P

Woooow, rustig aan haha :P

het evenement ik heb het even opgezocht:

B the change
podia jeugd
 Laat je inspireren, leer van anderen, leef je dromen! Een uniek evenement met workshops, optredens en masterclasses om je op weg te helpen. Kom op 20 januari naar The Meeting in het MECC in Maastricht en vind uit hoe je dromen in daden om kunt zetten. The Meeting is een groots evenement dat wordt georganiseerd door B the change, de beweging die jongeren inspireert en activeert om hun wereld te verbeteren. Tijdens de B the change meeting kun je luisteren naar beroemde nazaten van Gandhi, Steve Biko en Martin Luther King. Er zijn masterclasses, hoorcolleges en workshops. Kom debatteren met Couscous en Colajongeren, verzin Loesje-leuzen en rap met Toprak. De NOS sluit de dag af met een live televisieprogramma vanuit het Bonnefantenmuseum.

Za 20 januari | 10.30-17.00 uur | Mecc | forum 100 | 06-21566343 | joost.mengerink@idtv.nl | www.bthechange.nl | 7,50


za 20 jan 2007 10:30 MECC

Ik heb geen kaartje genomen ondanks dat ze gratis waren omdat ik die dag al wat te doen heb, maar of het nu direct met de mol te linken is, het viel me op dat er handtekeningen van hun 4 op hun t-shirt stonden. En ik was eigelijk de enige die daar op lette  ::rofl::

Offline Sprien

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
Re: Aflevering 2
« Reactie #217 Gepost op: 16-01-2007, 21:56:16 »
Iemand met ip adres 84.25.127.94, die op 9 januari 2007 op de pagina van Nikke Plessen (wie? inderdaad) heeft toegevoegd dat Nikkie een programma zonder beha heeft gepresenteerd.

TMF Reaction :)  en nee, dat heb ik niet opgezocht op wikipedia..
The sun came up and reality set in.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2
« Reactie #218 Gepost op: 17-01-2007, 01:43:40 »
...

Za 20 januari | 10.30-17.00 uur | Mecc | forum 100 | 06-21566343 | joost.mengerink@idtv.nl | www.bthechange.nl | 7,50

...
Toch wel intressant om te zien dat IdtV hierbij betrokken is. ::vergroot::

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 2
« Reactie #219 Gepost op: 17-01-2007, 20:40:48 »
De herhaling heeft me net zoals vorige week weer doen twijfelen. Het gedrag van Renate bij de abseilopdracht verwart me een beetje, want wetende dat Alex onder geen enkel beding naar beneden durfde had ze eigenlijk zelf wél de opdracht kunnen uitvoeren en zo zichzelf van alle verdenkingen ontdoen. Dat is immers primordiaal voor een mol.

Eerst keer in 2007 dat ik op dit forum kom...laat hè...ik ben het gedeeltelijk eens met wat je zegt maar ook wat Renate doet zou en molactie kunnen zijn. Het was vlgens mij pas nádat Eva was gegaan dat Renate moeilijk ging doen. Alex en zij waren toen de enige die nog moesten. Als Renate was gegaan had alles om Alex gehangen, wellicht was hij dan alsnog gegaan, want hij wordt misschien extra zenuwachtig als hij als enige boven blijft. Omdat Renate echter bovenbleef, was Alex totaal niet gemotiveerd om toch te gaan.

Viel het trouwens iemand op dat er één blauwe stoel was, twee rode en de rest groen? Hoe zat dat met de molboekjes? Is dit een verband? (misschien is dit al genoemd hoor, heb niet alles doorgelezen)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas