Auteur Topic: Wanneer een goede mol?  (gelezen 14787 keer)

Offline nevermind

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • autanyel
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #40 Gepost op: 2-02-2007, 19:16:21 »
geweldig toch ? geld jatten uit de pot, terwijl john te pot beheerd, en hij duzz op zn dak kreeg. geweldig toch
george was waanzinnig ! wat een man
dennis for mole !

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #41 Gepost op: 2-02-2007, 21:04:52 »
Dat bedoel ik inderdaad, en daarbij mogen best de grenzen afgetast worden van wat 'kan' en wat niet. Daarmee bedoel ik dat een mol ook wel eens echt persoonlijke voorwerpen mag stelen, omwisselen... of zelfs gewoon stuk maken.
Stuk maken ben ik het absoluut niet mee eens. Je kan als mol niet riskeren dat je iemand z'n "geluks"-voorwerp sloopt. Ergens verstoppen (maar wel in de buurt) mag, maar stuk maken dat doe je gewoon niet, of je nou mol bent of niet.

Ik vind niet zo snel iemand een slechte Mol. Iedereen vind ik het vaak goed hebben gedaan.

Maar wat voor mij belangrijk is, is dat een Mol niet op dezelfde manier handelt als een vorige Mol. Een Mol die dan weer zijn/haar eigen draai aangeeft, dat is leuk.  ::jaja:: En ik vindt dat elke Mol dat tot nu toe gedaan heeft  ::ok::
Daar ben ik het wel mee eens.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #42 Gepost op: 2-02-2007, 21:09:17 »
Er is pas een goede Mol als:

- je de Mol fout had, dus hij/zij té goed voor je was
- je als je alle afleveringen terugkijkt, denk van: O ja, eigenlijk is het best logisch.

Offline BodyBagGirl

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Giger RuleZ
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #43 Gepost op: 5-02-2007, 12:45:02 »
Wanneer is iemand een goede mol?

Doorbieden tot de pot helemaal leeg is... nee dat vind ik geen mollenactie...
Geld laten wegwaaien of jatten... Erg leuke actie...

We zullen nog wel zien wat de mol acties waren...  :-X

George is gewoon de top mol... en Milouska heeft het ook heel erg goed gedaan  ::ok::
If you don't believe me... I will tell you another lie...

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #44 Gepost op: 6-02-2007, 19:48:03 »
De beste mol(-series) blijven toch de vlaamsen. De mollen waren daar vooral ook tussen de opdrachten door aan het werk. Met vage berichtjes ed.

Serie I, Deborah.
Haar had ik door deductie al vrij snel door. Gewoon aan de hand van opdrachten en hoe de groepjes steeds verdeeld waren. De executies en de verdachten die daar toen nog standaard elke week werden genoemd, bevestigden steeds mijn vermoeden.
Geïrriteerd in die serie had ik wel aan de volgorde van de intro-filmpjes. Het was vrij snel duidelijk dat hiermee de volgorde van afvallen van de kandidaten werd aangegeven. Pas bij de slotaflevering kwam ik erachter dat het hier om een "Verborgen..." aanwijzing ging.
Maar zeker voor een eerste reeks was Deborah een prima mol.

Serie II, Nico.
De beste mol blijft voor mij Siegrid. Ik was op haar zo gefocust, dat ik Nico compleet over het hoofd zag. Vooral in het begin moest hij nog op ritme komen en heeft ie weinig gemold. Ook heeft hij regelmatig bewust niet gemold, omdat hij vond dat de uiteindelijke winnaar (Siegrid dus) wel iets moest verdienen. Hierdoor is hij mijns inziens een slechte mol. Het bewust niet mollen tijdens de afdalingsopdracht, waardoor Dan in spel bleef, vind ik nog steeds dubieus. Hij vond dat hij met zijn voorkennis niet zomaar een kandidaat uit het spel mocht spelen, maar hierdoor ging wel een ander kandidaat uit het spel. Beetje een drogreden in feite.
Toch had Nico ook goede punten, wat een mol een goede mol maakt: bijv piepende schoenen aandoen, als je een opdracht krijgt waarbij je stil moet zijn (museum) -> subliem!

Serie III, George.
Ik kan er kort over zijn, goede mol. Ik zat er compleet naast.
Het jatten uit de pot bijv. is een actie die ik van een mol verwacht. Hoogtevrees veinzen tijdens abseilen, maar later toch met plezier gaan parachutespringen zijn de mollenacties waar je als speurder wat mee kan.
Ook had George meer begeleiding van de crew (waterski-training, maanden voor de opnames begonnen) dan de vorige 2 mollen. Hierdoor kon hij makkelijker mollen dan Deborah en Nico. Een goede actie van de crew.
Maar om George nou gelijk "heilig" te verklaren als beste mol aller tijden, gaat mij te ver.

Serie IV, Elise.
Omdat deze serie vlak na de laatste vlaamse reeks kwam, heb ik deze minder fanatiek gevolgd dan voorgaande series. Dus waar ze flink gemold had, en hoe, staat me niet veel meer van bij. Herinner me iets vaags van een "Für Elise"-hint.
Ze heeft het in ieder geval goed gedaan, ik had geen flauw benul.

Series V en VI, Yvon en Milouska.
Beide dames waren zo openlijk aan het blunderen, dat het weer irritant werd. Je wilt het niet geloven, want we waren verwend met het feit dat de mol onzichtbaar bleef tot het eind. Dat was nu niet het geval.
Hoewel, vooral bij Milouska kwam mij het gevoel naar boven dat ze een gewone kandidaat was die zichzelf juist verdacht wil maken. Dus wegstrepen maar... Maar met omgekeerde psychologie kan je het toch wel weer zien als een goede actie. (Zoals Nadja dit jaar? Zover over de top dat niemand het wil geloven?)


Mooiste mol-acties zijn de sabottages middels voorkennis. Denk aan de piepende schoenen en waterskieën. Mollen vooraf (verstoppen vishengels, Deborah), subtiel mollen (rommelen met versnellingen van een fiets, George), verwarring schoppen, etc etc. Alles is beter dan Brad Pitt roepen, terwijl Gijs in de doos zit (Yvon), of stomweg naar dezelfde smurf lopen als voorgaande kandidaat (Nadja).


Tot slot:
Zullen we een petitie houden om de Belgen te bewegen een nieuwe reeks te maken? Met onbekende Belgen dan graag!

*edit voor betere leesbaarheid*
« Laatst bewerkt op: 6-02-2007, 19:50:31 door Wilm »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline kabouter

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #45 Gepost op: 6-02-2007, 19:59:09 »
Bij de vlaamse mol waren de mollen veel subtieler.

Maar om George nou gelijk "heilig" te verklaren als beste mol aller tijden, gaat mij te ver.

Dit komt waarschijnlijk door zijn mimiek, gedrag en uiterlijk. ::bravo::


Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #46 Gepost op: 6-02-2007, 20:09:14 »
De beste mol(-series) blijven toch de vlaamsen. De mollen waren daar vooral ook tussen de opdrachten door aan het werk. Met vage berichtjes ed.

Tot slot:
Zullen we een petitie houden om de Belgen te bewegen een nieuwe reeks te maken? Met onbekende Belgen dan graag!

*edit voor betere leesbaarheid*


Je hebt overschot van gelijk, Wilm! ::ok:: De Vlaamse mollen speelden het spel inderdaad een stuk geraffineerder en subtieler. Ik zou heel graag een nieuwe Vlaamse reeks willen zien, maar Woestijnvis denkt daar helaas voor ons anders over. Zij maken van de meeste programma's maar enkele reeksen omdat ze vrezen dat men anders niet meer diezelfde (hoge) kwaliteit zal halen. Ik betreur dit enerzijds, maar anderszijds heb ik ook veel respect voor die mannen. Vergeet niet: zonder hen hadden we nooit 'De Mol' gehad.

Offline Fossiel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ben jij niet gewoon de mol?
Re: Wanneer een goede mol?
« Reactie #47 Gepost op: 6-02-2007, 20:45:37 »
Toch had Nico ook goede punten, wat een mol een goede mol maakt: bijv piepende schoenen aandoen, als je een opdracht krijgt waarbij je stil moet zijn (museum) -> subliem!

Ja subliem bedacht, maar de opdracht slaagde met vlag en wimpel, terwijl hij ZO makkelijk te verkloten was...