Auteur Topic: Aflevering 6  (gelezen 82158 keer)

Offline bambam

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • waarom makkelijk doen als het moeilijk kan?
Re: Aflevering 6
« Reactie #140 Gepost op: 9-02-2007, 15:27:11 »
Die kist bij de olifantenopdracht is geen 130 cm. Inge zelf zou 174 cm moeten zijn las ik ergens op internet. Als ik voor mezelf meet (ik ben 169 cm) dan moet die kist 125 zijn, anders kan je er niet zo op leunen...

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 6
« Reactie #141 Gepost op: 9-02-2007, 16:10:13 »
Die kist bij de olifantenopdracht is geen 130 cm. Inge zelf zou 174 cm moeten zijn las ik ergens op internet. Als ik voor mezelf meet (ik ben 169 cm) dan moet die kist 125 zijn, anders kan je er niet zo op leunen...
Er past ongeveer 0.84 van de hoogte van het hoofd van Inge tussen haar kin en de bovenkant van de kist. Als de kist 125cm hoog is moet Inge's hoofd daarom 26.6cm hoog zijn; bij een kist van 130cm kom ik op 23.9cm. Weet iemand hoe hoog een vrouwenhoofd gemiddeld is?

Offline willem29

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Aflevering 6
« Reactie #142 Gepost op: 9-02-2007, 16:25:42 »
Ik geloof hier helemaal niks van volgens mij staat Inge ergens op of zo. De mensen achter het blok lijken nl veel kleiner en staan misschien ergens achter....

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 6
« Reactie #143 Gepost op: 9-02-2007, 16:31:24 »
Ehm, wel eens van perspectief gehoord?

Offline bingo44

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #144 Gepost op: 9-02-2007, 16:49:54 »
haha precies, ik vraag me alleen het volgende af:Krijg je, als je een fout antwoord geeft, de mol NIET te zien?  Het kan natuurlijk makkelijk dat je een fout antwoord geeft en dat je toch de mol te zien krijgt. Ik bedoel de opdracht was: als je al je vragen goed beantwoord zie je de mol. En niet als je niet al je antwoorden goed beantwoord zie je de mol niet.
We kunnen volgens mij nooit weten wie de mol is met deze opdracht niet 100% in elk geval ::ohno::

Offline tinuzzz

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #145 Gepost op: 9-02-2007, 16:57:35 »
De montage-mensen zullen wel zo monteren, dat je sowieso één van de vragen de antwoorden niet kan weten.

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #146 Gepost op: 9-02-2007, 18:08:20 »
Jeez, ik kan wel janken. Alle favorieten vallen af. Alle leuke mensen gaan weg. Nu is eigenlijk alleen Paul nog over die ik boeiend vind, alhoewel ik (als een van de weinigen hier) ook Renate wel leuk vind. Ik wil Jol terug!

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 6
« Reactie #147 Gepost op: 9-02-2007, 18:10:35 »
Bij de foto-opdracht was het een heel ander verhaal. Ik kón niet anders dan doen wat ik deed. Ik hoop dat doen wat ik doe net zo goed blijft gaan als het tot nu toe deed!

<snip>
Kan ook nog Nadja zijn, die had geen keus. Ze wilde niet fotograferen, wordt zo gezegd in de uitzending, maar moest het toch.
The British are not impressed.

Offline mirjam66

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • shit happens
Re: Aflevering 6
« Reactie #148 Gepost op: 9-02-2007, 19:24:51 »
Oh? Dan ben je de enige denk ik  :P

Echt waar? Ik meende het toch echt zeker te weten toen we te zien kregen hoe Paul de opdracht kreeg van Karel om de boekjes te stelen. Maar ik ben ook een beetje in de war omdat mijn mol er gisteren uit ging.... :-[

Offline opaweethetbeter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Opa op zoek naar moldvarpa tolf
Re: Aflevering 6
« Reactie #149 Gepost op: 9-02-2007, 19:25:16 »
Om mezelf maar eens te kwoten:
Er past ongeveer 0.84 van de hoogte van het hoofd van Inge tussen haar kin en de bovenkant van de kist. Als de kist 125cm hoog is moet Inge's hoofd daarom 26.6cm hoog zijn; bij een kist van 130cm kom ik op 23.9cm. Weet iemand hoe hoog een vrouwenhoofd gemiddeld is?
Ik vond op het internet de stelling dat de gemiddelde lengte van een mens 7 tot 7.5 maal de hoofdlengte is. Bij een lengte van 1.74cm kunnen we dan een hoofdlengte tussen 23 en 25 cm verwachten. Die 23.9 valt behoorlijk precies in het midden daarvan, dus ik zou zeggen dat een kisthoogte van 130cm de meest waarschijnlijke is. De vraag bij deze berekening wel of het hoofd van Inge zich misschien iets voor de voorkant kist bevindt, omdat de afstand tussen haar kin en de bovenkant van de kist dan in werkelijkheid wat groter is. Mijn indruk is echter dat de voorkant van de kist bijna op een lijn ligt met haar kin.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #150 Gepost op: 9-02-2007, 19:33:47 »
Wat ik niet snap is dat de verdiepingen min of meer vast stonden..
Als je de laatste vraag goed was kom je op een verdieping uit met of zonder mol..

Als Karel nu gezegd had.. "dan moet je hier 4 verdiepingen omhoog" en 'hier 1 naar beneden" dan had de uitkomst van de laatste verdieping vast gestaan.. Of zou is zo snel dat uitgerekend hebben???


Het meest simpele lijkt mij dat dat geheen-en-weer tussen de vragen door naar verdiepingen ging waar niemand stond (ongeacht goed of fout dus), en dat na de laatste vraag alleen gekeken werd : waren alle vragen goed dan gaan we naar verdieping nr....(waar dan de mol zou staan), was 1 of meer vragen fout dan gaan we naar verdieping....(waar een andere kandidaat staat naar alle waarschijnlijkheid niet zijnde de mol).
Omdat alle kandidaten 1 gokvraag hadden zouden ze ook nooit echt zekerheid hebben of ze nu de mol hadden gezien of niet.
Ik kreeg ook de indruk dat kandidaten naar de door hun reeds verdachte kandidaat gestuurd werden, in ieder geval daar waar zeker is dat ze een vraag fout hadden. Dat zou dan voor de betreffende kandidaten een bevestiging zijn, maar in werkelijkheid is het dan een valse bevestiging. Ik denk dat het Dick dan ook fataal is geworden.

Offline Rormo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #151 Gepost op: 9-02-2007, 19:37:44 »
Echt waar? Ik meende het toch echt zeker te weten toen we te zien kregen hoe Paul de opdracht kreeg van Karel om de boekjes te stelen. Maar ik ben ook een beetje in de war omdat mijn mol er gisteren uit ging.... :-[

We hebben gehoord dat hij een Rood scherm kreeg. We hebben het niet GEZIEN. En het enige wat in de regels staat is dat de mol nooit uit het spel gaat. Er staat nergens dat hij nooit een roos scherm krijgt. DUs je hele redenering gaat volgens mij niet op.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #152 Gepost op: 9-02-2007, 19:51:54 »
Een van de drie begint te vragen bij de jungle opdracht op wie ze gestemd hadden voor de vrijstelling.

Dat moet de mol geweest zijn. Want de mol wist dat degene die de meeste stemmen had gekregen de fotograaf ging zijn. Dus op de een of andere manier moest de mol zien uit te vissen wie iedereen gestemd had

Ik kan helaas nu niet terug kijken om te zien wie erover begon.. Iemand ??


Het lijkt me dat de mol dit ook wel langs andere wegen aan de weet kan komen.
Toch heb je gelijk als het wel eens de mol zou kunnen zijn die dit probeerde uit te vissen. Niet om aan de weet te komen wie de fotoopdracht doet, maar om de groep bij dit ken-je-plaats spel meteen op het verkeerde been te zetten. Nadat het geopperd was (volgens mij door Eva? Iemand zeker hiervan?) dacht de groep er geen moment meer aan dat ken-je-plaats ook wel eens niets met die stemming te maken zou kunnen hebben. Ze hadden maar zoveel beurten. Na 3 beurten oppert, volgens mij opnieuw Eva, om de nog onderweg zijnde groep óók te vragen naar wat zij gestemd hadden, zodat er nóg meer beurten met het verkeerde uitgangspunt verspeeld hadden kunnen worden. Werd er toen niet vanuit die andere groep gezegd op hun te wachten? Het maakte voor de mol niet veel uit, of het tijdsverschil zou hen de das omdoen, of te veel beurten verbruikt met het verkeerde uitgangspunt. Of beide, zoals uiteindelijk gebeurde.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #153 Gepost op: 9-02-2007, 19:58:18 »
Er zat helaas altijd een vraag bij, waarvan wij het antwoord niet weten. Leeftijd van de olifant, geen idee, staat ook nergens, de andere 2 vragen had Nadja wel goed. Eva blijft mijn mol. Ben alleen maar meer overtuigd door deze aflevering.

En verder, Eva gunt Nadja gewoon niet die 3 jokers, ze heeft steeds al zoveel mazzel. En Eva heeft niet voor niets die Sjaal inderdaad. Ook dat ze in de camera van Nadja wilde kijken (om zien welke ze foto's ze allemaal had gemaakt) was verdacht. Je ziet dat ze de opdracht doorheeft. Ook de eerste opdracht, heeft ze tijd gerekt door lang uit te leggen. Het was gewoon Master Mind, dat wist ze ook wel. De rest kent dat spel blijkbaar niet, nou das dan mooi.

En de verbazing bij de Executie was zo gespeeld!

Ik vind het wel makkelijk dit jaar, zit vanaf dat Menno eruit ligt al op Eva




Ik zit al vanaf voordat de uitzendingen begonnen op Eva  ::jaja::

Verder helemaal eens. Bij het mastermind spel is er niet zozeer gemold door tijd te rekken, maar vooral door de groep meteen op het verkeerde been te zetten dat de volgorde met de stemming te maken zou hebben. Er zijn heel veel beurten verspeeld doordat ze met het verkeerde uitgangspunt bezig waren.

Offline RENNE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #154 Gepost op: 9-02-2007, 20:21:03 »
Wat opviel:

* Bij het Jungleroute-spel staat Inge tijdens de eerste poging (en als enige) al op de juiste plaats. Een Hint? Daarna kan ze lekker switchen en staat ze niet meer op die plek.

* Het is Paul die voorstelt om de volgorde te bepalen volgens hun Wie-Gun-Ik-Geen-Vrijstelling-lijstje en die dan alles wil noteren - waardoor de 15 minuten heel snel om zijn.

* Tijdens de Meet-The-Mole opdracht zegt Eva, op de vraag hoeveel kruispunten ze telde, wilkeurig het getal '9'. Wilkeurig? Net voor haar was Nadja aan de beurt, die op de 9deverdieping terecht kwam en oog in oog stond met (mol) Eva.

* Zoals al eerder werd vermeld in dit topic, stopte Inge op het 11de verdiep (waar later Renate haar als mol zag) en daarna op het 9de (waar Paul Inge als mol zag)

* Was dat niet heel toevallig dat Eva net die dag een stola droeg? Zo kon ze lekker haar gezicht verbergen... (Een mol houdt ervan om zich te verbergen) Niets is toeval!

* In het filmpje van volgende week staat er iemand achter een deur (net in het laatste shot) kan iemand dat controleren? Het kan natuurlijk een Thai zijn die de deur net opende - maar wil toch iemand kijken of ze de kledij niet herkennen?

* Bij een bootopdracht volgende week zal de mol (zo was het in eerdere reeksen) altijd IN de boot zitten. (kantelen, doen zinken, verkeerd roeien,...) We zagen dat Nadja en Renate op het strand achterbleven. Voor mij is het duidelijk dat zij dus als mogelijk mol 'uit de boot vallen' - m.a.w. niet de mol zijn.

Offline RENNE

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #155 Gepost op: 9-02-2007, 20:46:40 »
(was er nog eentje vergeten) :P

* Bij het Meet-The-Mole spel hoor ik (wanneer Karel en Dick in de lift staan en er voor het eerst op de liftknop wordt gedrukt) een geluid dat afkomstig is uit de amerikaanse serie '24'. Jullie moeten het maar eens beluisteren. Het kan wel wat ver gezocht zijn, maar 24 kan verwijzen naar de verjaardag van de mol. Inge verjaart op 24 april...

Ik raak meer en meer in de war bij Inge ::tandpastasmiley::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6
« Reactie #156 Gepost op: 9-02-2007, 22:14:39 »
Dit was echt weer een WIDM aflevering van formaat.  ::ok::

Meet-the-mole: tja, wat moet je er van denken? Kan je door die opdracht te analyseren nu werkelijk nagaan wie de mol is? Ik vrees van niet. Ik heb het gevoel dat de WIDM redactie ons een dergelijke opdracht geeft, waar wij, speurders naar aanwijzingen, van smullen. We gaan het fanatiek uitpluizen en komen tot de conclusie eigenlijk er niks mee op te schieten. Dat maakt WIDM zo grandioos. En dat maakte deze op het eerste oog "saaie vragen beantwoorden" opdracht eveneens grandioos!

Welcome to the jungle: Ik lachtte echt toen ik in Karel zijn hand de groepsfoto zag zitten.  ;D En ik lachtte hardop toen ik Dick in zijn biecht hoorde zeggen: "Ik kan talloze momenten bedenken waar we met onze tienen waren.. met zijn tienen ontbijten, lunchen, dineren, executie beleven blablabla" en hij noemde werkelijk alles wat niet het juiste antwoord was. Mooie biecht was dat Dick!  ::joehoe::

Photo hunt: Deed me weer terugdenken aan de "verwissel-van-koffer" opdracht in WIDM 5, Australië. Een prachtige opdracht. En ook gewoon niemand van de kandidaten die Nadja door had. Met als hoogtepunt, of naja, toppunt van verbazing... Renate. Ja, Renate, die met een grijns van oor tot oor recht in de camera van Nadja keek, die misschien 1 meter van haar af stond. En dan nog "afvragen" hoe het kan. Om dan "tele lens" als oorzaak te noemen vind ik wel erg naief. Kom op zeg, je weet heus wel beter. Misschien wist Renate het ook wel van zichzelf, maar wilde ze het niet delen met de rest.

Het gedrag van Eva gedurende deze aflevering vond ik vrij typerend. Een zwarte sjaal om hebben terwijl het hartje zomer is bij de opnames.  ::) Het gezicht wat ze trok bij de executie toen haar scherm groen was. Niet normaal zeg! Pff... ieuw, wat een gezicht trok ze.  :-X Nee, ik weet niet echt meer wat ik van Eva moet denken. Ze gaat van leuk in het begin naar lichtelijk irritant c.q. apart.  ::ohno::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6
« Reactie #157 Gepost op: 9-02-2007, 22:34:10 »
Nog even over de liftopdracht; misschien kunnen we uit de vragen niks opmaken, maar uit de beelden wel? (Wat zei Karel? 'Enig speurwerk opent deuren'? O.i.d... Die deuren van de lift gingen zelf wel open, daar hoef je niet voor te speuren. Misschien moeten we  speuren door de open deuren?)

Het viel mij namelijk op dat dezelfde verdieping er bij verschillende kandidaten anders uit ziet.
Eva komt op de 3e verdieping, daar zien we bouwpuin. Renate komt ook op de 3e verdieping, weer bouwpuin, maar het ziet er wel anders uit.
Nadja komt op de 9e verdieping waar ze Eva ziet. Achter Eva staat een tafeltje met een bloem erop. Inge komt ook op de 9e verdieping. Nog steeds het tafeltje, maar er staan opeens ook stoeltjes naast.

Dat bouwpuin verandert, kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dat er opeens stoeltjes naast een tafeltje staan niet.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee óf dit een hint is en zo ja, op wie het zou moeten slaan. Maar misschien dat iemand anders hier iets mee kan?


Offline Lola-aapje

  • Forumlid
Re: Aflevering 6
« Reactie #158 Gepost op: 9-02-2007, 22:55:59 »
Nog even over de liftopdracht; misschien kunnen we uit de vragen niks opmaken, maar uit de beelden wel? (Wat zei Karel? 'Enig speurwerk opent deuren'? O.i.d... Die deuren van de lift gingen zelf wel open, daar hoef je niet voor te speuren. Misschien moeten we  speuren door de open deuren?)

Het viel mij namelijk op dat dezelfde verdieping er bij verschillende kandidaten anders uit ziet.
Eva komt op de 3e verdieping, daar zien we bouwpuin. Renate komt ook op de 3e verdieping, weer bouwpuin, maar het ziet er wel anders uit.
Nadja komt op de 9e verdieping waar ze Eva ziet. Achter Eva staat een tafeltje met een bloem erop. Inge komt ook op de 9e verdieping. Nog steeds het tafeltje, maar er staan opeens ook stoeltjes naast.

Dat bouwpuin verandert, kan ik me nog iets bij voorstellen. Maar dat er opeens stoeltjes naast een tafeltje staan niet.
Ik heb eerlijk gezegd geen idee óf dit een hint is en zo ja, op wie het zou moeten slaan. Maar misschien dat iemand anders hier iets mee kan?



ik heb even geen zin om het 1 en ander terug te kijken, maar volgens mij haal je wat verdiepingen en nummers doorelkaar, uit mijn hoofd zag dick nadja op de 14e en eva inderdaad op de 9e, moet maar even goed worden nagekeken. Staat het niet in het lijstje van opaweethetbeter?

Offline Evenstar

  • Winnaar pool ER 2006
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Viva La Vida Or Death And All His Friends
Re: Aflevering 6
« Reactie #159 Gepost op: 9-02-2007, 22:57:20 »
Ik vond het een leuke aflevering, alleen ze zijn nu nog maar met 1 man over  ::oink::  Toch wel jammer eigenlijk, ik vind de mannelijke kandidaten dit keer leuk. Die lift-opdracht was wel spannend eigenlijk, ik ben heel benieuwd wie alle antwoorden goed heeft. Alleen de leeftijd van die olifant kun je gewoon echt niet weten. En ik hoop nog steeds niet dat Renate of Nadje de mol is. :P
First you go backwards, but then forwards again