Auteur Topic: Aflevering 7  (gelezen 75484 keer)

Offline willem29

• Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Alex is leuk !
Re: Aflevering 7
« Reactie #140 Gepost op: 19-02-2007, 17:48:15 »
Mensen mensen, ik heb ook eens naar de tijden zitten kijken in de herhaling van vanmiddag...
Het muziekje onder het shot is te opvallend om zomaar een los shot te zijn..

Ik ben nog een beetje in de carnavals sfeer dus niet helemaal scherp :-)

Een aantal zaken vallen op.. Het bord ziet er ontzettend oud en vuil uit. Sommige letters zijn bijna niet te lezen, alleen bij de tijden wordt gepoetst om verse nummers te plakken lijkt het wel.
Daarnaast lijkt het me een raar systeem dat er elke week letters worden weggekrabt en er een nieuwe opgeplakt wordt. Ongeveer 40 keer per jaar veranderen de sunset en sunrise tijden in dat gebied. Das dus bijna elke week letter krabben en nieuwe plakken. en klokje met wijzers die te verdraaien zijn of iets digitaals lijkt me handiger. (maar das mijn idee)

( zie http://www.lcf.lu/web/srssfr/sunrise/1010.html#0 voor preciese berekening van de sunset en sunrise momenten. )

Er wordt met 24uur en 12uur door elkaar gewerkt.
06.37 AM  en 18.38 PM.

Typisch europees is om de 24uurs klok te gebruiken, maar dan vermeldt je geen AM of PM. Typisch Amerikaans is het om 12uurs klok te gebruiken met AM of PM maar dan had er nooit 18.38 gestaan, maar 06.38PM

Verder staan er twee plaatsnamen vermeld op de borden. Sapanhin en Promter. Allebei een soort van baaitjes waar vandaan je waarschijnlijk de zon het beste ziet opkomen of onder gaan. (De spelling wijkt een beetje af op de borden maar dat zal wel dialect zijn).

Zon op 06.37
periode van 5 tot 12 maart of 17 dec

Zon onder 18.38 
26 feb - 23 april

Daglicht hebben we in dit voorbeeld dus 12uur en 1 minuut. Das half maart of begin oktober.

Dus ZEKER niet in Juni toen de serie is opgenomen. Dus of het systeem wordt niet meer bijgehouden -in tegen stelling tot wat Karel zegt- of er zit een hint in. Volgens mij een mooi bord maar wat al tijden niet meer aangepast is.

Verder praat Eva over haar 1,5 uur opdracht meteen na het shot, dus moeten we er 1,5 uur bij of af tellen ??

Geboorte data kandidaten:
eva 1 sept 77     01 09 1977
inge 24 apr 57    24 04 1957
paul 29 jan 79    29 01 1979
renate 27 okt 79  27 10 1979

Mijn conclusie: Inge komt bij zowel de sunset als sunrise het dichtst in de buurt.
Renate als je naar de lengte van de dag kijkt.

Al jullie input is welkom

« Laatst bewerkt op: 19-02-2007, 17:50:39 door willem29 »

Offline Gorgeous

• Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #141 Gepost op: 19-02-2007, 18:16:28 »
Ik heb even gepuzzeld met:
Zonsopkomst 06.37 am.
Zonsondergang 18.38 pm.

Wanneer je de laatste 2 getallen neemt, 18 en 38, en je maakt het verschil tussen het laatste en het eerste cijfer, dan krijg je 7 en 5, overeenstemmend met de letters G en E, toevallig de laatste twee letters uit de naam van Inge.
Wanneer je de cijfers van de onderste getallen optelt (18 en 38) krijg je 9 en 11.
Tel daar telkens het eerste cijfer van de bovenste getallen op (0 en 3), dan krijg je 9 en 14. Dit staat meteen voor de letter I en N.
Dit zou een verborgen hint kunnen zijn naar INGE.

(dit zo misschien bij de topic van inge staan ,maar toch zet ik het hier neer.)
het valt me op dat in de vorige afleveringen ook via puzzelen de naam INGE kan maken. net zoals deze. is dat te overduidelijk?? want verder doet ze niet heel erg verdacht ???

Offline Niuno

• Forumlid
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
« Reactie #142 Gepost op: 19-02-2007, 19:45:12 »
Tijdens de wandeling door Phuket komen ze langs dat bord met zonsop- en ondergangs tijd.

Er is landurig en duidelijk te lezen:

Zonsopkomst 06.37 am.
Zonsondergang 18.38 pm.

Op deze: http://www.timeanddate.com/worldclock/astronomy.html?n=1230&month=6&year=2006&obj=sun&afl=-11&day=1
site is echter te zien dat die tijden niet kloppen met juni 2006 in Phuket Thailand.

Ervan uitgaande dat de dag van de wandeling zo rond 24 juni geweest moet zijn (dit is te herleiden nav het de datum op het flessenpostbriefje van Menno aan Dick)zou er moeten staan:

Zonsopgang 06.11 am. (een verschil van 26 minuten).
Zonsondergang 18.46 pm. (een verschil van 8 minuten).
Totaal verschil van 34 minuten.

De enige dagen vorig jaar met de exacte tijden van het bord vielen op 6, 7 en 8 maart.

Als je niet beter wist, zou je haast denken dat de serie in maart opgenomen moest zijn. Vorig jaar maart was Inge nog 48 jaar oud. Zie verder de liftvraag voor Nadja, hoe oud is die olifant (48) en de muzikale hint over de grijze olifant...

Ik kan me niet voorstellen dat ze de data op de flessenpost hebben gewijzigd, dus zal wel weer een dood spoor zijn. Maar dacht, meld het toch maar effe.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #143 Gepost op: 19-02-2007, 19:59:52 »
En wat ik me al een paar dagen afvraag, hoe kwam Paul aan die ene joker voor de gids-opdracht? Heb het net nog bij de jokeroverzicht gekeken, maar daar heeft Paul nog nooit een joker gekregen. En het zijn dezelfde jokers als voor de executie. MAW, als Paul 4 jokers had, had hij ze zelfs allevier in kunnen zetten.

Groeien die jokers daar soms aan de bomen?

Offline Sprien

• Forumlid
  • Kleine hamsters, grote avonturen!
« Reactie #144 Gepost op: 19-02-2007, 20:01:51 »
En wat ik me al een paar dagen afvraag, hoe kwam Paul aan die ene joker voor de gids-opdracht? Heb het net nog bij de jokeroverzicht gekeken, maar daar heeft Paul nog nooit een joker gekregen. En het zijn dezelfde jokers als voor de executie. MAW, als Paul 4 jokers had, had hij ze zelfs allevier in kunnen zetten.

Groeien die jokers daar soms aan de bomen?

Waar de andere kandidaten hun geheime opdracht kregen, kreeg Paul de joker :)

Zie ook screenshot:
« Laatst bewerkt op: 19-02-2007, 20:05:54 door Sprien »
The sun came up and reality set in.

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #145 Gepost op: 19-02-2007, 20:04:05 »
Waar de andere kandidaten hun geheime opdracht kregen, kreeg Paul de joker :)

Hmm, vanavond laat nog maar es nakijken dan. Moet nu de deur weer uit.

::zwaai::

Offline vriendlief

• Forumlid
« Reactie #146 Gepost op: 19-02-2007, 20:41:16 »
Test van Dick:
Dit is een soort shot dat ze ook bij WIDM 5 gedaan. Toen was dat onder het water toen een foto van Yvon te zien was met het logo eronder. Dat was ook een hint.
Denk wel dat Eva de mol is . Je moet het echt niet te ver gaan zoeken met hints. ;)

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

• Forumlid
« Reactie #147 Gepost op: 19-02-2007, 21:11:36 »
...Koning Rama V zijn regeerperiode was van 1868 tot 1910.
De opvolger van Rama V was Rama VI.
die regeerde maar 15 jaar van 1910 tot 1925.
Hier kan dus die 1925 vandaan komen maar vanwaar in vredesnaam deze verwarrende fouten vertellen??

De regeerperiode van Rama V en Rama VI samen is van 1868 tot 1925.

5 + 6 = 11.

Voor de liefhebbers van de dubbel /11/ II theorie.

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #148 Gepost op: 19-02-2007, 22:15:20 »
Nog maar even wat spuien, ik ben nog niet klaar maar deze opdracht laat me niet los.
Als ik er echt genoeg van krijg zal ik proberen om alle merkwaardigheden een keer in 1 post samen te vatten.

Ik begin wel steeds meer de indruk te krijgen dat de foute info toch voor de kandidaten bestemd is, ze zullen hier wel een soort toets of test van gaan krijgen in de komende afleveringen.

De nieuwe klokkentoren.
Wat opvalt is dat er tijdens de shots op de toren te zien is dat de klok staat op ergens tussen 1 uur en 5 over 1, en in andere shots op ongeveer 5 voor half 2.
Deze shots wisselen elkaar af dus zijn niet chronologisch gemonteerd.
Dit hoeft helemaal niets te betekenen volgen mij, de cameraploeg was er al even van tevoren en heeft alvast wat shots gemaakt (maar het blijft wel widm).

Karel vertelt dat de nieuwe klokkentoren in de plaats is gekomen van een oude afgebroken klokkentoren.
Nou weet ik niet zeker of die oude is afgebroken of niet want dat kon ik nergens met zekerheid vinden, wat ik wel zeker weet is dat de nieuwe niet op de plek staat van de oude!!

Op onderstaande link kom je op een site met foto's van Phuket. Helaas zijn de foto's hier niet vanaf te kopieren maar ik wijs de weg wel.
De middelste foto rechts is de nieuwe toren, duidelijk lijkt me.

Voor de oude toren scroll je helemaal naar onder in de sectie 'the old Phuket' helemaal rechts staat de foto van de oude toren. Er staat geen naampje bij de thumb maar als je de foto aanklikt krijg je de foto vergroot en daar staat wel heel duidelijk 'the old clock tower'.
Hoe weet ik nu zo zeker dat dit een andere plek is?
welnu scroll weer naar boven tot de derde rij foto's van 'old Phuket' en klik daar op de middelste foto.
Hier staat helemaal geen omschrijving bij,.. maar het is duidelijk dezelfde old tower en hij staat duidelijk niet midden op een verkeersplein.

http://www.phuket-photos.com/frameme.php?page=phuket-town.htm

Nogmaals, ik heb geen bevestiging kunnen vinden dat die oude toren is afgebroken of niet en ook geen jaartal van de bouw van de nieuwe dus het zou kunnen dat die er zo'n 12 jaar staat zoals Karel beweert (maar ik geloof ondertussen geen woord meer van Karel).

Het Thavorn Hotel.

Zoals ik al eerder poste klopt de uitleg van Karel sowiezo al niet wat betreft 45 jaar oud en dan uit 1964.

Het is echter nog veel onjuister dan dat.

Het hotel is gebouwd als 1 van de eerste hotels in Phuket aan het begin van de 20e eeuw. Dus zo'n 100 jaar geleden!!
Het was inderdaad 1 van de allereerste gebouwen met een lift en dat zelfs voor heel Thailand.
Die lift was zelfs zo bijzonder dat het een grote toeristische attractie was.
Dat er een bioscoop in het hotel heeft gezeten heb ik nergens maar dan ook nergens kunnen terugvinden.
Wel dat er al heel lang een klein museumpje in is gevestigd die onder ander allerlei film memoralia heeft.
De naam die Karel gebruikt als stichter 'Didok/Dilok?' is ook niet juist. Het Thavorn hotel behoorde aan de familie Wong Wong.

Lees alles maar na op:
http://www.hasekamp.net/expthavorn.htm

Er zijn nog een paar dingetjes die ik wil uitzoeken maar ik heb nu wel een vermoeden hoe de vork in de steel zit.

Karel verdraait zaken, hij 'hangt de bordjes op de verkeerde plek' .

Voorbeeld:

In het huis van de tinbewerker zegt hij heel nadrukkelijk dat het huis 105 jaar oud is.
Laat dit nou precies overeenkomen met de leeftijd van het hotel.

Het zal nog een heel gepuzzel worden om alle stukjes op hun plaats te krijgen want hoe moet je elke fout interpreteren?
Die foute zonnetijden?
Die fouten over Rama 5 (en 6?)?

enzovoort.

Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

• Forumlid
« Reactie #149 Gepost op: 19-02-2007, 22:30:10 »
Hmmm. Eerst dacht ik nog aan slordigheden van de redactie. Het is een spelshow en geen Andere Tijden. Maar waar hebben ze hun informatie vandaan?

Misschien moeten de kandidaten in een volgende opdracht de foutjes van Karel gaan opsporen?  ???

Raar hoor.

Offline Rinske

• Forumlid
« Reactie #150 Gepost op: 19-02-2007, 22:38:32 »
Wow, super interessant Lodewijk! :o ::vergroot::
Is het zo dat àlle info onjuist was die Karel heeft verteld, of zijn het sommige onderwerpen?

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #151 Gepost op: 19-02-2007, 22:43:42 »
Wow Lodewijk jij bent echt goed!!!!!
Je kon de spijker wel eens precies op de goede kop kunnen slaan met je suggestie voor een spelonderdeel.
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Lodewijk14e

• Forumlid
  • Talpaphaga fuscus
« Reactie #152 Gepost op: 19-02-2007, 22:46:19 »
Wow, super interessant Lodewijk! :o ::vergroot::
Is het zo dat àlle info onjuist was die Karel heeft verteld, of zijn het sommige onderwerpen?

Dat geel de kleur van maandag is klopt,
Dat de huidige koning op een maandag geboren is klopt ook,
Dat de huidige koning vorig jaar begin juni 60 jaar op de troon zat klopt ook
(het grote jubileumfeest was dus tijdens de mol net achter de rug)
Dat de huidige koning mateloos populair is klopt ook,
Dat iedereen DAAROM met gele shirtjes gaat rondlopen heb ik nergens kunnen vinden.
 8)

En misschien kloppen er nog wel een paar dingen maar niet veel.
Ik heb het ook wel eens mis,...

Offline XXXXXXXXXXXXXXX

• Forumlid
« Reactie #153 Gepost op: 19-02-2007, 22:54:09 »
Dat iedereen DAAROM met gele shirtjes gaat rondlopen heb ik nergens kunnen vinden.

Dat zijn van die dingetjes uit de "kleine cultuur",  net zoals die opmerking dat Thaise vrouwen elke dag naar de kapper gaan. En dat bord met tijden dat gebruikt zou worden om de wekker op tijd te kunnen zetten zodat men op tijd op het werk is.

Info hierover is moeilijk te vinden en daarom zijn dit soort wetenswaardigheden amper te toetsen.
« Laatst bewerkt op: 19-02-2007, 23:08:12 door tovak »

Offline saem

• Forumlid
  • ik ga mollenjagen ipv monsters
« Reactie #154 Gepost op: 19-02-2007, 22:59:28 »
Iemand in Thailand geweest die het weet? Kent iemand hier iemand uit Thailand waar we het na kunnen vragen? Is er ergens een toeristenburo waar we info vandaan kunnen halen ?????
eindelijk heeft het allemaal weer zin gnagna

Offline Daedalus

• Forumlid
  • Wie de Mol is?
« Reactie #155 Gepost op: 19-02-2007, 23:15:58 »
Ik weet toevallig dat er een Wikipedia gebruiker in Thailand woont en er veel over schrijft. Maar ik weet niet of hij nu nog heel actief is, het is soms een nogal moeilijk persoon. Maar wellicht is het te proberen?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gebruiker:Waerth
The British are not impressed.

Offline Duiker

• Forumlid
  • Carpe Fucking Diem
« Reactie #156 Gepost op: 19-02-2007, 23:16:27 »
Wat ik trouwens raar vind is dat Karel steeds spreekt over 'de ergste executie', die voor de finale. Vind ik absoluut niet. de eerste, dat is de ergste. En daarna op grote afstand de finale/die voor de finale
Molloot sinds seizoen 4

Offline honeymaker

• Forumlid
« Reactie #157 Gepost op: 19-02-2007, 23:17:01 »
Bedenk overigens wel dat die arme Karel voor deze opdracht de hele Lonely Planet van Thailand uit zijn hoofd heeft moeten leren en vermoedelijk geen schnabbel heeft als gids bij een reisbureau  ;) Het zou dus kunnen dat Karel ook per ongeluk bepaalde zaken door elkaar haalt (zoals bijvoorbeeld de leeftijd van het hotel koppelen aan het huis van de tinbewerker).
« Laatst bewerkt op: 19-02-2007, 23:26:46 door honeymaker »

Offline tureluurs

• Forumlid
« Reactie #158 Gepost op: 19-02-2007, 23:26:18 »
Dat geel de kleur van maandag is klopt,
Dat de huidige koning op een maandag geboren is klopt ook,
Dat de huidige koning vorig jaar begin juni 60 jaar op de troon zat klopt ook
(het grote jubileumfeest was dus tijdens de mol net achter de rug)
Dat de huidige koning mateloos populair is klopt ook,
 8)

Toevallig las ik hier dat mensen idd. met gele shirts gaan lopen ter ere van de koning, dus dat zal wel kloppen.
http://www.nvt-bkk.org/tips/koningshuis.html

Offline Niuno

• Forumlid
« Reactie #159 Gepost op: 19-02-2007, 23:33:18 »
Bedenk overigens wel dat die arme Karel voor deze opdracht de hele Lonely Planet van Thailand uit zijn hoofd heeft moeten leren en vermoedelijk geen schnabbel heeft als gids bij een reisbureau  ;) Het zou dus kunnen dat Karel ook per ongeluk bepaalde zaken door elkaar haalt (zoals bijvoorbeeld de leeftijd van het hotel koppelen aan het huis van de tinbewerker).

En vergeet niet dat hij ondertussen door Inge bestookt wordt met vragen... Vergissen is menselijk, maar zoals Lodewijk14e al aangeeft, hij maakt wel veel 'fouten'.